Mag ik even kwijt #46

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door webguy »

Wij hadden eerst een verschillende DOS machines, een 286 en een 386 geloof ik, die laatste met een groen op zwart text display :) Word 5, de DOS versie stond er geloof ik op. Weet in ieder geval wel dat ik er mee speelde en deed alsof het een loket was, en met de DOS commandline werden kaartjes verkocht ;) Verder een Toshiba 2100 laptop, Windows 3.1 met scherm met grijstinten en een floppy drive, een 486. Die hadden we tot 2000, toen kwam een nieuwe Toshiba Laptop met Windows 98 Second Edition, later werd dat Windows 200. In 2005 kochten m'n ouders weer een nieuwe (toshiba) XP laptop. M'n eerste eigen PC was een zelfbouw AMD Athlon 2200 ofzo met Alternate onderdelen en enorm veel pech. In 2007 eerste eigen Toshiba laptop: Core 2 Duo'tje, en nu een Lenovo Core i7 :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Ik heb nog wel een heleboel oude Gameboys liggen, telt dat ook :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door MdJ »

Wij hebben hier nog een oud tetris-spetteltje liggen? Mag dat ook nog? :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door find_your_spot »

Hier is ook een heel foto album te vinden uit 1990 dat ik als klein hummeltje aan het internetten was via het abn amro netwerk *O*
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

En mijn oudste bordjesfoto is van juli 1992 :D

Zo, dat duurde lang he? ;)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:Hmm hier thuis kwam de eerste computer ook rond 1996... met Windows 3.1 uiteraard :D
Hier een jaar laten in '97. Maar dan wel met Windows 95 :P.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Meltrain »

Onze eerste computer had ook al Windows 95. 8-)
En ik kreeg gisteren een SMS van KPN: "Per 1 juli wordt bellen in het buitenland goedkoper en veranderd de zone indeling buiten Europa."
Falers. :roll: :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Pff, wordt regelmatig uitgemaakt voor oplichter i.v.m. de prijs van het kaartje op de wagen (2,60). Maar wat zie ik nu? Bij Connexxion gaan de wegwerpchipkaarten (binnen de stad) 2,- kosten. Maar daarmee mag je niet overstappen. Dat is in veel gevallen een nog duurder grapje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Ik zal binnenkort eens een foto opzoeken en inscannen hoe een aantal klasgenoten bij mij thuis achter de computer een spelletje zaten te spelen, begin jaren 90. Ik was de enige uit de klas met een computer namelijk. :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

Er komt geen kabel signaal meer binnen op mijn tv. Ik heb anderhalf jaar geleden Ziggo opgezegd, en een jaartje Digitenne gebruikt, en al die tijd kwam het signaal gewoon door. De laatste paar maanden heb ik dus tv gekeken zonder aan iemand wat te betalen. Over het afgelopen jaar heb ik een keer of 3 een brief gekregen van Ziggo dat ze binnen 2 weken gaan afsluiten als ik niet binnen 10 dagen klant wordt. Dat gebeurde nooit. Hopelijk is het nu een storing, en ben ik niet afgesloten.

Ik ken mensen die al 5 jaar niets meer betalen aan Ziggo en al die tijd ook gewoon signaal hebben.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Ze waren hier een uur geleden wel bezig in de kabel-tv aansluitkast aan doorgaande weg, zit jij daar soms op aangesloten? :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef: Maar wat zie ik nu? Bij Connexxion gaan de wegwerpchipkaarten (binnen de stad) 2,- kosten. Maar daarmee mag je niet overstappen. Dat is in veel gevallen een nog duurder grapje.
Als het dezelfde kaartjes zijn als op Voorne-Putten, zijn het niet eens chipkaarten, maar gewoon papieren kaartjes. :roll:
Ze heten OV-Ritkaarten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Er komt geen kabel signaal meer binnen op mijn tv. Ik heb anderhalf jaar geleden Ziggo opgezegd, en een jaartje Digitenne gebruikt, en al die tijd kwam het signaal gewoon door. De laatste paar maanden heb ik dus tv gekeken zonder aan iemand wat te betalen. Over het afgelopen jaar heb ik een keer of 3 een brief gekregen van Ziggo dat ze binnen 2 weken gaan afsluiten als ik niet binnen 10 dagen klant wordt. Dat gebeurde nooit. Hopelijk is het nu een storing, en ben ik niet afgesloten.

Ik ken mensen die al 5 jaar niets meer betalen aan Ziggo en al die tijd ook gewoon signaal hebben.
Hmm, zou ik ook 'ns moeten testen dan in Amersfoort... aangezien ik 't een beetje zonde van 't geld vond om 2x zoveel te betalen bij Ziggo voor analoge TV (vergeleken met wat je voor Digitenne betaald, zo vaak kijk ik ook weer geen TV)
Complicatie daar is echter dat ik een gigantisch vergeelde TV aansluiting op een pas geschildere muur geen gezicht vond en het ding dus maar gedemonteerd heb en in de kast heb opgeborgen zodat er een afdekplaatje over 't gat heen kon :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Ardan »

Hallo testopstelling van CTA's in de buitenlucht
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Meltrain »

Ik zit even een beetje heel erg te balen over die k*t HiSpeed site. :evil:
Zit ik een leuk reisje London te boeken voor twee personen (€88,- pp) geeft hij die ritten gewoon aan, maar als ik wil boeken krijg ik ineens een foutmelding:
Omschrijving:

Uw aanvraag kon niet worden voltooid vanwege onderstaande reden:

**Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**error.ITTI.DOSSIER.9990
**Ga terug om uw trein of tariefkeuze te wijzigen

Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Het gekke is echter dat ik dat ook krijg als ik bij een iets duurder reisje kijk, maar niet bij een veel duurder reisje.
Bovendien staan deze trein nog wel steeds in het overzicht. :roll:
Kortom: ik ben niet tevreden en moet toch maar eens nieuwe plannen maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Geert »

Lijkt me simpel. De reis is niet meer boekbaar, maar het (gecachete) overzichtscherm laat nog wel de oude prijs zien. Tenminste, dat lijkt me een redelijke aanname die voor meer boekingssystemen opgaat.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Dexter »

Trouw gewoon met een leuke conductrice en de wereld van zo-goed-als-kosteloos-binnenlands-en-voor-een-habbekrats-internationaal-treinreizen gaat voor je open. Ik weet er nog wel een paar voor je. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Die ene leuke conducteur die Chauf21 ooit in de s9500/s19500 heeft gespot, is die nog vrij bijvoorbeeld (A)

Zal wel niet helemaal mijn leeftijdsgroep zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Lijkt me simpel. De reis is niet meer boekbaar, maar het (gecachete) overzichtscherm laat nog wel de oude prijs zien. Tenminste, dat lijkt me een redelijke aanname die voor meer boekingssystemen opgaat.
Vervelend. :cry:
Helemaal vervelend is het dat het dus niet aangepast wordt, zodat ik niet kan zien welke reizen nog wel boekbaar zijn, zonder alle mogelijke combinaties te proberen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Die ene leuke conducteur die Chauf21 ooit in de s9500/s19500 heeft gespot, is die nog vrij bijvoorbeeld (A)

Zal wel niet helemaal mijn leeftijdsgroep zijn :X
Die blonde is nog beschikbaar hoor, maar een waarschuwing vooraf: Die is niet om zonder handschoenen aan te pakken.
En ligt dat dan aan jouw leeftijd of aan die van haar? :wink: Age ain't nothing but a number
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Hmm, ik zal er nog even over nadenken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Oh, is het weer vleesmarkt hier ja? :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

Je kan natuurlijk ook een schijnhuwelijk afsluiten met mij, voor de extreem goedkope buitenlandse reizen per trein 8-)
Ik ben omkoopbaar.

Even serieus, er is in de maanden juli en augustus weer eens actie bij Thalys. Ik kan 4 mensen meenemen met de buitenland korting naar Parijs voor 26€ per persoon. En dat in de eerste klas. Als er nog mensen zijn die zoiets leuk vinden, dan ben ik er nog wel voor in om een keer op en neer te gaan naar Parijs. Lekker gratis koffie, broodjes, frisdrank of een biertje/wijntje onderweg, en gratis voorpret in de Hispeed lounge. 8-) Liefhebbers?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Oh dat lijkt me vet tof om een keertje te doen :pos:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door JeePee »

Hmmm sounds interesting :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten