Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

ENSCHEDE - Ergens tussen Woerden en Gouda was het zover. Daar maakte Enschedeër Johan de Graaf (77) woensdag zijn miljoenste railkilometer vol. De behoefte om te leren autorijden heeft hij nooit gehad. Hij heeft de trein en de tram. Die brengen hem overal waar hij naar toe wil. En Johan de Graaf reist veel.

Héél veel! Woensdag maakte hij zijn miljoenste railkilometer vol. Dat maakte zijn treinreis van Enschede naar Middelburg tot een bijzondere rit. Bij vertrek ‘s morgens in alle vroegte uit Enschede kreeg De Graaf bloemen overhandigd en onderweg wachtte hem een speciale behandeling door de NS.
Bron en meer

Nou nou. Overdrijven we niet een beetje? Als je je goed kwaad maakt trap je dat miljoen er in 10 jaar in. Beetje HC of MCN moet dat vanzelf wel in de vingers lopen in 10-12 jaar. En ik ga het ook wel dik voor m'n 77ste halen, ook al ben ik al 37 en rij ik maar 40.000 km per jaar. Laten we niet doen of het iets HEEL bijzonders is.

Maar gefeliciteerd Johan :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Ruben »

Over zoveel jaar krijg jij gewoon de Johan de Graafprijs. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

Mwoa, als het baanrecord over de miljoen spoorkm met staande start op 77 jaar staat dan wil ik dat wel even gaan verbeteren ja :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Suus »

Het zal natuurlijk wel een iets andere reiziger zijn dan Fles, die niet bijna elk weekend een (flink) hobbyrondje doet en bijna maandelijks wel in het buitenland te vinden zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Geert »

Het gaat voor NS natuurlijk wel om kilometers die met NS gemaakt zijn, he. Al die km's in het buitenland tellen vast niet mee :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

Geert schreef:Het gaat voor NS natuurlijk wel om kilometers die met NS gemaakt zijn, he. Al die km's in het buitenland tellen vast niet mee :mrgreen:
Daarom houdt die man ook Spoorbreedtes bij ja. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het zal natuurlijk wel een iets andere reiziger zijn dan Fles, die niet bijna elk weekend een (flink) hobbyrondje doet en bijna maandelijks wel in het buitenland te vinden zijn :P
Dat pleit alleen maar in mijn voordeel natuurlijk. Ik bedoel, een miljoen km binnen NL, hoe saai is DAT???
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

Maar serieus, en het zal best wel weer een foute opmerking gevonden worden door sommigen, dat moet dan maar zo zijn. Maar hoe vaak heeft onze Johan in een trein gezeten die een springer aanreed?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Wubbo »

Wat doet dat er toe? Serieus, ik mis de link?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Wat doet dat er toe? Serieus, ik mis de link?
Dat doet er niet echt toe natuurlijk, maar statistisch is het wel interessant. Een hoeveelheid data waar je U tegen zegt. Misschien dat er een cijfer uit rolt als 1 op 500.000? Waarom ik dat wil weten? Omdat ik niet geloof dat ik mijn hele spoorleven van zoiets verstoken zal blijven, en me graag vastklamp aan statistieken over de kans daarop. EN ja, ik weet dat het eigenlijk niks zegt :|
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Dexter »

Ik denk dat Fles het waarschijnlijk als voorbeeld bedoeld, want je kan je net zo goed afvragen hoevaak die man in een trein heeft gezeten die de bovenleiding naar beneden heeft gehaald.

Als ik dat artikel zo eens lees, vraag ik me af hoeveel spoorkilometers ik zelf eigenlijk heb gemaakt. Gemiddelde per dienst ligt zo rond de 300 kilometer, vaak nog meer. Vandaag was het alleen al 102+102+113+113=430 kilometer (Ddr - Asd - Ddr - Vs - Ddr). Dat dan zo'n 10 jaar lang voltijds en dan nog een hele berg binnenlandse en internationale privé-spoorkilometers erbij maakt... euh? :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Caspar »

Woon-werk: 21420 per jaar ongeveer
Bezoek familie: 2600 per jaar
Overig: 9500 per jaar. Waaronder 6070 km buitenland (in 2009)
---------------------------------------
33520 per jaar ongeveer. Dit jaar zal buitenland wat lager uitkomen, maar ben ik in februari een aantal keer naar Zuid-Limburg afgereisd voor familie vanuit Noord Holland, dus kom ik wel ongeveer gelijk uit.

Ik denk alleen dat als ik zo oud ben als Fles er minder km's worden gemaakt, want zou best een auto willen kopen binnen nu en een jaar of 3.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Justin »

Hummm ik moet ook maar weer eens m'n stats bijwerken :P. Ik haal denk ik dit jaar niet meer de 40000 km :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:En ik ga het ook wel dik voor m'n 77ste halen, ook al ben ik al 37 en rij ik maar 40.000 km per jaar. Laten we niet doen of het iets HEEL bijzonders is.
Jaloers? :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Johan de Graaf rijdt een miljoen km per spoor

Bericht door Fles »

ziggy schreef:
Fles schreef:En ik ga het ook wel dik voor m'n 77ste halen, ook al ben ik al 37 en rij ik maar 40.000 km per jaar. Laten we niet doen of het iets HEEL bijzonders is.
Jaloers? :)

Nee hoor, ik werk er gewoon naartoe :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten