Weerberichten-gekwek #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door mb90 »

Het knetterende (voorlopige?) einde van de hitte zit er hier aan te komen:
Afbeelding

Het wordt nu steeds donkerder en het rommelt steeds meer in de lucht. Het is nog 26,5 graden buiten, maar dat duurt niet lang denk ik.

Edit 21:10 uur: De straatverlichting is zelfs al aan gegaan. Dat duurt meestal nog wel tot een uur of 10.

Edit 21:15 uur: De sluizen staan wagenwijd open. Het komt nu met bakken uit de hemel en het is erg donker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

In Amersfoort rommelt het vooral in de verte momenteel en er valt ook al wel wat regen, maar nog niet extreem hard ofzo. 'tis vooral heel vochtig warm daardoor nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Momenteel toch wel aardig noodweer hier... stortregen en storm in combinatie met erg veel bliksem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Caspar »

Maar afkoelen doet het nog niet echt. Heb alles open staan: voordeur, balkondeur, alle ramen. En het blijft 28,1C binnen in huis :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Hier 29 graden, maar heb de deur maar even dicht gedaan want de wind stond erop :P Anders wordt 't zo nat binnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Caspar »

Ik zie ook dat er een weeralarm is afgegeven. Het is inderdaad wel heel extreem de bui nu. Kan me nog 1 avond van vorig jaar herinneren, maar zo extreem als nu komt toch niet zo vaak voor in Nederland denk ik.
Jammer dat ik geen fototoestel heb, want het is hier gewoon constant verlicht door een aaneenschakeling van flitsen.
Begin me er bijna wat ongemakkelijk bij te voelen. Het is toch niet meer zo dat je beter je computer etc uit moet zetten? Om inslag te voorkomen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door STF »

Hier is het gewoon droog, zijn wel wat flitsen te zien sinds een halfuurtje en heel af en toe wat gerommel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Het is toch niet meer zo dat je beter je computer etc uit moet zetten? Om inslag te voorkomen?
Je computer uitzetten voorkomt geen inslag, wel schade aan de computer als de bliksem inslaat.

Maar inderdaad, 'tis best heftig en onweer met zulke frequente bliksemontladingen kan ik me niet herinneren ooit gezien te hebben. 'tis hier buiten nu wel lekker afgekoeld trouwens en na 'n korte onderbreking is 't onweer hier nu weer terug...

Qua treinverkeer liggen Utrecht en Amersfoort nu grotendeels plat zie ik net. Vanuit Amf alleen nog treinen naar Schiphol en beperkt naar Utrecht aldus de AV, in Utrecht rijden nog treinen tot Geldermalsen (niet door naar Tiel) en tot Zaltbommel. Da's verder ook het enige verkeer rond Geldermalsen: richting Leerdam rijdt zo te zien ook niks daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Caspar »

Het gekke is dat de NS site bij verstroringen dan weer niets zegt. Maar bij een hoop stations zie je inderdaad een hoop vertragingen en uitgevallen treinen bij de actuele vertrektijden.
Als die laatste treinen uit Amersfoort naar Groningen en Enschede etc zijn uitgevallen, zal men toch wel wachten tot het wat beter weer en dan alsnog rijden. Of met een paar bussen. Taxi's zal wel een dure grap worden voor het aantal reizigers op een zaterdagavond.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Je computer uitzetten voorkomt geen inslag, wel schade aan de computer als de bliksem inslaat.
Een waarheid als een koe. We hadden vorige week tijdens de laatste bui de pc's aan laten staan omdat ze bezig waren met een virusscan en nu zijn er 2 naar de hel. Eentje volledig en de ander kon nog gereanimeerd worden.

De buien van nu zijn overigens heftiger dan dat ik had gedacht. Ik ging 2 wijken verderop de katten voeren van vrienden die dit weekend weg zijn en dacht wel even te wachten totdat het weer droog was. Ik heb er 3 uur gezeten... :|
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door STF »

Er kwam me daarnet toch een onweersbui door het dal, allemachtig... (Eigenlijk net nadat ik geschreven had dat het hier alleen flitste.) Ook gelijk donker in het dal want de elektra viel eventjes weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Hier is 't inmiddels weer zo goed als droog met nog af en toe een verdwaalde bliksemflits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Justin »

Juist, er werden redelijk wat 'natuurlijke foto's' gemaakt zo her en der, vooral na 21:30 barstte het geweld los, en gedurende m'n gehele treinreis van Asd naar Zwd via Ledn en Rlb bleef het maar gaan. Gelukkig was er niet zo denderend veel regen als zo rond 21:00, want dat was wel even heavy.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daan »

Daniel schreef:
Caspar schreef:Het is toch niet meer zo dat je beter je computer etc uit moet zetten? Om inslag te voorkomen?
Je computer uitzetten voorkomt geen inslag,
En dan ook écht uit, dus stekker uit het stopcontact. Als je pc namelijk 'uit' staat, gaat er namelijk nog steeds stiekem stroom naar bijvoorbeeld je moederbord.


Verder hebben de buien hier niet zo veel aangericht. Wel windstoten, regen en onweer gehad, maar het is voor geen meter afgekoeld... :(
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is hier goed weer. De naakte kids op het Bellamyplein vlogen je om de oren. :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Suus »

Jij had natuurlijk liever naakte studentes gehad :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Dexter »

Ik las van de week in de Metro/Spits/Pers dat er in Parijs meisjes topless door de straten liepen na het winnen van het WK. Dus dat belooft wat. En zo niet, dan kan je altijd nog naar Espana op vakantie. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door mb90 »

Tot middernacht heeft het behoorlijk geregend hier. In het begin zat er hagel tussen, maar dat mocht geen naam hebben. Wel waren er heel veel flitsen te zien met af en toe wat geknal, maar dat laatste was niet echt schokkend. De temperatuur daalde van 26,5 naar 19 graden en liep na de regen weer op naar 20. Er viel 19,5 mm dus dat is wel aardig wat.

Vanmiddag ontstond er iets ten zuiden en oosten van Rotterdam een zware bui die daarna veel onweer erbij kreeg en aldus de NOS rondom Hilversum voor wat problemen zorgde. Bij mij in Rotterdam werd het alleen een uurtje bewolkt, maar wel warm, zo'n 28 graden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

In Amersfoort viel 'n uurtje geleden ook al een stevige hoosbui en nu weer eentje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door webguy »

T regent in Zuid Afrika gele kaarten geloof ik aan de TV te zien...
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Jij had natuurlijk liever naakte studentes gehad :wink:
Uiteraard. Rustig een croissantje eten voor 't ontbijt was er in elk geval niet bij nou... Het wordt tijd dat ze dat pierenbadje daar weer weghalen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Stefan »

Nog even over zaterdagavond.. Ik kwam tijdens m'n werk uit Amsterdam terug en moest richting Wassenaar, ben met een gemiddelde snelheid van 45 km/h over de A4 en A44 gereden tijdens de bui. Het leek wel alsof iedereen maar ergens reed, de belijning was niet meer te zien namelijk. En dan zijn er nog gekken die gewoon met 100 km/h voorbij gevlogen komen.. Als je je zelf dood wilt rijden, doe dat op een weg waar niemand anders rijdt, dan heb je er alleen jezelf er maar mee... :neg:

Edit: Er zit nu ook weer een aardige bui aan te komen, het rommelt al zachtjes in de verte.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Maik »

Volgens de buienradar komt er weer het één en ander aan...
Pommes.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door mb90 »

Het regent inmiddels weer. Niet zo hard als zaterdagavond, de flitsen zijn ook minder in aantal, maar de knallen zijn wel 10x zo hard. Net knalde mijn raampje er bijna uit. :shock: Zal wel ergens ingeslagen zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Maar vrouwen zijn soms ook net omgekeerde ijsberen. Komen ze met jas en trui en top binnenlopen en dan klagen ze dat ze het koud hebben, terwijl de temperatuur naast de deur tot de 28 graden komt...
Ik ken vrouwen die met -1 graad op de thermometer een naveltruitje en een minirok aantrekken omdat het weerbericht "zon" in de verwachting heeft staan... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten