Weerberichten-gekwek #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door MdJ »

In het oosten gaat de hel losbarsten iig... -o-

Ik ging zaterdag naar Mark en Ziggy op het Zandvoortse strand.. (uiteraard via Apd-Dv-Ah-Ut-Asd) Bij Halfweg heb je ergens een rode voetgangersbrug over de snelweg... Je kon door de regen alleen de brug voorbij zien flitsen, de snelweg zag je al niet meer. Belletje naar Ziggy en Mark: Ja, in Zandvoort schijnt de zon :roll:

Daar begon het inmiddels ook zachtjes te regenen, een half uurtje later spoelde je zo over de duinen naar het station. In de 7464 die aldaar aankwam werd handig gebruikt gemaakt van de bagagerekken om de natte kleren te drogen. Een negroïde vrouw had op een gegeven moment alleen nog een _iets_te_kleine_ bikini aan... Je moest de gezichten van de mensen op Hlm en Ass zien toen ze de geïmproviseerde waslijn zagen.... :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door mb90 »

In Rotterdam is het uiteindelijk erg meegevallen. Na de grote knal is er geen onweer meer geweest en ook de regen was niet echt bijzonder. Na 1,8 mm zit de temperatuur al de hele dag op bijna 22 graden en nu probeert de zon zelfs weer door te breken. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmorgen naar 't station liep zag ik dat ze het voet/fietspad langs de PON-lijn hier in Amersfoort weer enigzins ontdaan hadden van alles wat er door het noodweer van zaterdagavond overheen gespoeld was. Echter is 't na de buien van vandaag weer een soort van zand/modderpad geworden...
En bij de overweg in die lijn hier vlakbij stond net nog iemand van Strukton Rail in de schakelkast te kijken... die is kennelijk dus ook gestoord geraakt door 't weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Ruben »

Maar goed dat ik de Ap Heijn even heb uitgesteld, begint nu net los te barsten hier.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Caspar »

En hier ongeveer 40 km ten Noorden van jou, begint de lucht ook aardig zwart te worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Suus »

Het is hier ook extreem donker, maar tot nu toe houden we het droog. Op een paar kilometer toch al een aardig verschil :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door STF »

Het duurde slechts een kwartiertje maar vanmorgen kwam er vanuit het niets toch een storm door het dal; diverse voortenten en luifels helemaal kapot, een tent (inclusief alles wat erin lag) de rivier in gewaaid, etc.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Mark »

In Hengelo is het een grote bende. Ik stond even buiten op het werk toen er wat broodwagens het fietspad op waaiden. Toen ik ze terug wilde zetten stak er zo'n gigantische wind op dat alles wat verder buiten stond ook wegwaaide. Intussen braken takken van bomen als luciferhoutjes af. Twee auto's van collega's raakten daardoor behoorlijk beschadigd.

Overal liggen de wegen nu bezaaid met bomen, takken en ander puin.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Ardan »

Zaterdagavond heeft het gigantisch lopen onweren bij mij, heb wel lekker de achterdeur opengezet om het te laten doorwaaien en heb in de opening naar het onweer staan kijken. Ben gek op onweer. Toen het rond een uur of 1 droog was en ik alweer sterren kon zien tóch nog eventjes naar de stad gegaan, maar toen ik de kroeg weer uit wilde.. heb ik dat maar eventjes uitgesteld want het ging er even goed op.
Gisteravond schitterend weer gehad, en vandaag.. tussen de middag flinke buien, en rond 17 uur ook. Maar nu ziet het ernaar uit dat het droog blijft voorlopig. (komende uren dan.)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daantje »

Zaterdagavond was ik in Apeldoorn en daar heeft het echt lopen spoken. Onwijs harde wind, heel veel onweer, bliksem en regen maar het koelde maar weinig af. Gisteren gingen we terug en toen we bij Utrecht reden begon het gigantisch te hozen en de te hagelen, stond twintig centimeter water op de weg. In het westen is het gelukkig een stuk aangenamer. Vandaag in Delft de hele dag droog geweest en in Rotterdam viel er rond half zes een flinke bui waarna het flink is afgekoeld. In mijn huis is de temperatuur gedaald van 25,5 graad om vijf uur naar 22 graden nu.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Gekko123 »

Nadat er eind van de ochtend nog wat onweer was hier, is het daarna eigenlijk alleen maar droog gebleven. Af en toe was het wel dreigend en kwamen er maximaal 10 druppels naar beneden, maar voor de rest gewoon droog. De zon heeft hier zelfs nog even goed zijn best gedaan :P
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Maik »

Mark schreef:Overal liggen de wegen nu bezaaid met bomen, takken en ander puin.
Dat was hier niet anders. Nadat het 5 minuten enorm regende en waaide viel de stroom ook nog uit. Na ongeveer een half uur hadden we weer stroom.

Ook in Vragender(bij Lichtenvoorde) heeft het flink lopen spoken. Van de kerk is de complete kerktoren weggewaaid, ook bij de zwarte cross zijn diverse (grote) tenten ingestort.
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Caspar »

Het zou vandaag weer extreem weer gaan worden. Ik ben benieuwd. Het is hier nu best lekker, met een windje en zon. :)
Nog niets wat me enigszins aan noodweer kan doen denken te zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Daniel »

Zat net op buienradar bij de verwachtingen te kijken en daar zie je toch wel het een en ander wat deze kant op zou komen... in de avond al wat regen maar komende nacht wordt er maarliefst 58 mm verwacht hier :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Suus »

Moet zeggen dat er ook wel een redelijk windje staat op het moment.

Probleem van de onweersbuien vanavond is dat ze heel langzaam voortbewegen, waardoor ze lang op een plaats blijven hangen en het ook nog eens forse fronten zijn. De hoeveelheid neerslag op een plek neemt dan flink toe, al voorspelt men hier "slechts" 35 millimeter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Justin »

Caspar schreef:Het zou vandaag weer extreem weer gaan worden. Ik ben benieuwd. Het is hier nu best lekker, met een windje en zon. :)
Nog niets wat me enigszins aan noodweer kan doen denken te zien.
Idem hier.
Wel staat er een wat flinker windje vergeleken met afgelopen dagen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Het zou vandaag weer extreem weer gaan worden. Ik ben benieuwd. Het is hier nu best lekker, met een windje en zon. :)
Nog niets wat me enigszins aan noodweer kan doen denken te zien.
Hier hetzelfde beeld: Strakblauwe lucht en veel zon, het is hier gewoon heet! Ik kan me niet voorstellen dat er hier straks een hels noodweer gaat losbarsten... Voor de zekerheid hou ik wel de afstandsbediening van het zonnescherm binnen handbereik.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Suus »

Ik heb hier op de Wibautstraat dan wel ramen met zonwerende stickers maar het begint buiten nu wel heel donker te worden :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Dexter »

Hier ook, de lucht trekt helemaal dicht en het is ineens aardedonker. Lijkt net alsof de zon al ondergaat. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Wubbo »

Het was wel verschrikkelijk benauwd buiten, het windje zorgt er voor dat het nog enigszins aangenaam was.
In Zeist trekt de lucht nu ook dicht. Ik hoef gelukkig de deur niet meer uit!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door mb90 »

In Rotterdam vallen na een zonnige ochtend de eerste druppels en hoor ik het rommelen in de verte. Het is nog wel 27 graden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Justin »

In Zwijndrecht idem dito. Net op tijd de katten naar binnen gehaald :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door |Pim| »

en hier barst de hel los, net van een boom al minsten 7 takken van minimaal een meter afgebroken en 1 net niet op een auto.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Michael »

|Pim| schreef:en hier barst de hel los, net van een boom al minsten 7 takken van minimaal een meter afgebroken en 1 net niet op een auto.
dan is het hier in Terheijden wel meegevallen(West-Brabant) het heeft hier even geregend en geonweerd maar de lucht is nu weer hartstikke blauw
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #9

Bericht door Ardan »

In Amsterdam is het goed los gegaan, flink wat regen terwijl ik lekker droog in de 59 zat. Een paar flitsen, een enkele donderklap, maar daat bleef het verder bij. Inmiddels is het volgens mij alweer bijna droog. Als ik zo op buienradar koekeloer is het is Nijmegen, Deventer en alles verder op die lijn een hel geweest :shock:
Vanmorgen had ik nog zoiets van aaaaaach, mijn parapluutje heb ik niet nodig vandaag, maar ik was maar wát blij dat ik hem toch bij me had...
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten