Goed, dan nu ons verslagje.
Nadat ik mij vrijdag aan het begin van de middag al klaar had gemaakt om naar Amsterdam af te reizen kwam ziggy met de sms dat hij een extra dienstje moet doen op de tram. Zodoende kachelde ik een paar uur later alsnog met de t1752 en t1554 richting Asd om hem daar op te wachten, en na een slagje Osdorp met
de 1 zijn we richting huis gegaan. Intussen meldde MdJ per sms dat naar Asd komen er voor hem niet meer in zat.
Ziggy en ik besloten bij een Mac die zowaar nog 80's interieur had een avondmaaltijd te doen, wat er goed in ging, waarna we ons weer richting CS begaven met de 17. Maik zou er rond 20:00 zijn. In afwachting van de t3066 zaten we op spoor 10, toen Maik sms'te dat hij zich ergens bij Dvn bevond, en er pas om 21:09 zou zijn. We besloten eerst maar bij de AH langs te gaan voor een alcoholische versnapering. Op een bankje aan de Prins Hendrikkade brak de zon door, wist Ziggy nog een peuk te verkopen aan een man die de mooiste verhalen te vertellen had en was het chill zitten, kortom vrije sferen *O*
Om 21:07 kwam Maik alsnog aan op Asd met de t3070. Omdat het ontbijt voor de volgende dag ook nog ingeslagen moest worden werd het bijna haasten naar de AH. Het lukte uiteindelijk nog prima, om vijf voor tien afgerekend en met de meest vreemde chips richting huis. Een dakterrasavondje werd het niet echt, het was koud en het waaide jammer genoeg.
Rond een uurtje of 12 realiseerden we ons ineens alledrie dat we de planning niet hadden. Die was immers gebouwd door MdJ, die nog ziek in bed lag... probleempje. Uiteindelijk via mobiel het topic weten te laden, planning overgekladderd op een oude envelop, en we hoopten maar dat het goed zou gaan :D
Na een stervenskoude nacht (niemand had er aan gedacht de balkondeur even te sluiten :6 ) ging om 6:45 de wekker alweer. Nadat ik de kaiserstoetjes af had gebakken en de metworst had gesneden was het tijd voor ontbijt, wat er ook wel goed in ging op het goede tijdstip :pos: Echt heel veel tijd was er niet, om 7:30 vertrokken we alweer richting de tramhalte voor
tram 7 richting Asdm. Die was er dan ook vlot, de straten waren leeg, de conducteur lag nog in zijn hokje te pitten, er waren weinig passagiers... gevolg was dat er met -7 op Asdm stonden.
Ook hier werd de AH weer bezocht voor een aanvullend ontbijt en een Grote Beesie :D Tot mijn grote teleurstelling was de koffie-automaat alleen defect -O-
Om 8:40 vertrokken we dan uit Asdm richting Amf met de t5829. Het was goed wakker worden in de 1e klasse van de m7444 alleen er was nog stééds geen koffie omdat de kiosk op Asdm pas om 9:00 los ging :neg: Het eerste wat er moest gebeuren bij aankomst in Amf was dus koffie halen en roken. Zo geschiedde dan ook :)
Rond 9:45 gingen we maar eens richting stationsplein waar de rest van de mensen al stond te wachten. Even kennisgemaakt, inclusief een zeer uitbundig "goedemorgen OVNL'ers!!!" van Meltrain, en om 10:00 was het dan tijd om te beginnen.
Ons eerste punt zouden we scoren in Ede-Wageningen. Met allen een lentetoer op zak vertrokken wij met en overvolle t2830 (solo ICM-III)
naar Ut. Daar werd de t3135 op het laatste moment gespoorwijzigd, waardoor we bij onze eerste overstap uiteraard weer moesten rennen...
Aan boord van die t3135 zaten we de planning nog eens nader te bestuderen en zagen we dat met met de s3600 van Nm naar Tb moesten. Dat kon echter helemaal niet, omdat er werkzaamheden tussen Nm en O waren... we hadden een oude planning te pakken.
Mobiel internet weer opstarten, topic doorscrollen, en jawel... daar stond een hele andere aangepaste planning :')
We besloten de t3135 in Db te verlaten en met de t7432 terug te gaan naar Ut. Driebergen-Zeist zou dan ons eerste punt worden... door een belletje van Geert die benieuwd was waar we zaten, en het aankomende stel m530 werd dat echter vergeten, maar kon ik wel de waarschijnlijk allerlaatste Plan T-rit maken die ik zou doen. *O*
In Ut besloten we met de t3537 naar Ht te gaan, en daar over te stappen op de t13639 naar Tb, ons tweede punt moest Tilburg worden. Ik begon me alweer aardig slaperig te voelen, wat werd opgelost door een groot blik Red Bull in Ht. Zodoende werd even later Tilburg bereikt.
Met deze trein gingen we door naar Bd, waarbij de gelijk de combinatie Tilburg - Gilze-Rijen konden maken, voor punt 2.
Na Gilze-Rijen moesten we een station met de N hebben. Dat werd Nieuwerkerk aan den IJssel. Aangekomen in Bd deden we het rustig aan, we hadden een halfuur om weer op schema te komen. In Bd werd daarom de akoestiek van de nieuwe stationstunnel uitgebreid getest, en in orde bevonden. Intussen kwam de t1942 alweer aanrijden, die ons naar Rtd bracht. Daar aangekomen kon ik nog snel wat eten halen voordat we in wederom een V'tje plaatsnamen richting Nwk.
Maik is blij, ook Nieuwekerk is bereikt!