Mag ik even kwijt #48

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Wout87 »

Stage is afgelopen.

Graag wil ik weer eens eeen keer treinen in Deutschland. ;)

Wie gaat ermee?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

Wat een bloedhete maar heerlijke dag Walibi World had ik vandaag!
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Over 2 weken mag ik conform de voorwaarden van T-mobile mijn contract vernieuwen en dan een nieuwe telefoon aanschaffen. Kan ik tenminste met gerust hart op vakantie gaan - hoop ik. Ik heb nooit zo veel geluk met toestellen. Heeft er iemand suggesties?

Ik zoek het volgende in een telefoon (in volgorde van prioriteit):
- Smartphone (ivm werk)
- Het moet kunnen bellen, sms'en en e-mailen
- Het moet een (uitschuifbaar QWERTY-)toetsenbord hebben
- Het moet een touch screen hebben.
- Het moet internet aan kunnen / het moet Wi-Fi capable zijn
- Het moet GPS bevatten
- Capaciteiten moeten uitbreidbaar kunnen zijn / Het geheel moet in grote mate customisable zijn
- Goede accuduur
- Degelijke toestelsnelheid
- Redelijk goede foto's maken

Ik zat zelf aan Android toestellen te denken, maar heb niet veel vrienden die er ervaring mee hebben. Blackberry's en iPhones liggen me somehow niet. Vind ze verder wel fancy, niet daarvan, maar goed. Heb zelf wel steeds een HTC gehad, maar die gaat erg traag op den duur. Mijn huidige telefoon valt van ellende uit elkaar, though.

----

Even iets anders: volgens mij heeft men door gehad dat de 1e klas route Ut-Ddr standaard via Gdm berekend worden; ineens kost hij 8.40 voor enkele reis, terwijl het daarvoor maar 3.40 was... Vreemd genoeg kan ik dit niet controleren van de NS-demo, want die gaat dan ineens mekkeren over buitenlandse reizen (heu, sinds wanneer ligt Utrecht-Dordrecht in het buitenland?!)... Had vandaag even wat stroom nodig, dus kocht een kleine verlengsnoer die in het diepe stopcontact van de 1e klas IC(R/M)m paste...,
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Androidphones met toetsenbord zijn zeldzaam. De enige twee die nog enigszins actueel zijn en met toetsenbord zijn:
- Motorola Milestone QWERTY. Ik vind hem zelf erg lelijk, maar hij heeft wel Android 2.1
- Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro. Heeft een relatief klein scherm, en bij de uitlevering nog Android 1.6. Krijgt in september of oktober wel Android 2.1 volgens de laatste berichten.

Laat je de keuze voor een "echt" toetsenbord vallen dan heb je keuze uit bijna alle Androidmodellen. Ik ben zelf (nog steeds) verliefd op mijn SE Xperia X10 maar HTC en Samsung hebben ook Androidmodellen. Helemaal bij de tijd ben je met de Google Nexus One, die al Android 2.2 (codename Froyo) heeft.

Een echt generiek Android-besturingssysteem bestaat trouwens niet, omdat elke fabrikant zijn eigen laag eromheen plaatst waar ze hun voorzieningen in kwijt kunnen. HTC heeft hun Sense interface, Sony Ericsson heeft UX en Samsung Social Hub. Vaak zijn er maar kleine verschillen in de standaardfuncties, maar ze hebben ieder hun paradepaardjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door mb90 »

Zelf heb ik een Nokia N97 Mini die ook aan de meeste dingen uit de lijst voldoet. Ik weet alleen niet of de capaciteit uit te breiden is. Nu heb ik 8 GB, maar volgens mij heb je ze ook met 16 GB.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Het toetsenbord van de Motorola Milestone schijnt erg tegen te vallen, het is nogal vlak, dus je krijgt weinig feedback. In Amerika is vorige week de Milestone 2 (of Droid 2) geopenbaard, zal nog wel maand of 3 duren voor we 'm in Nederland hebben.
Ik heb een Samsung Android toestel (Samsung Galaxy Spica / i5700). Best tevreden mee. Waar je wel tegen aan loopt met alle moderne smartphones, vooral android is dat de accuduur niet al te lang is. Wel voordeel van Android 2.1 is dat je erg makkelijk GPS/Wifi/Felheid/Synchronisatie en met een app 3G/Data aan/uit kan zetten, dat helpt erg veel.
Verder is de Samsung Galaxy S misschien interessant. Europees/internationale model (zijn er verschillende, dus kijk uit online) 8GB onboard, utibreidbaar met Micro SD. Verder momenteel Android 2.1, wordt binnenkort 2.2 (nieuwe, snellere Android), heeft Wifi/GPS en 4 inch scherm. Hij is iig te bestelen al op PdaShop.nl. Er komt ook een QWERTY model aan in de VS, misschien komt die ook naar Nederland.
Als je echt goed toetsenbord wil en goede accuduur, maar misschien wat minder functionaliteiten qua apps zit je met een blackberry niet slecht. Nooit een gehad, maar dat zijn goede telefoons geloof ik...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

BlackBerry's hebben inderdaad een goede accuduur. Heb er zelf eentje (werktelefoon) die nu een jaar of 2? 3? oud is, en de accu gaat - inclusief bellen en push mail - ongeveer 2 a 3 dagen mee. Toetsenbord is wel prima verder.
En ik heb ook nog een (nu 2 jaar oude) HTC Touch Dual met Windows Mobile, dat ding begin ik nu wel zat te worden. Traag en ongebruiksvriendelijk, en bovenal slechte GSM-ontvangst (GRPS en UMTS zijn gek genoeg dan wel weer prima). Maar ja, voor goede ontvangst hoef ik de nieuwste iPhone ook niet te overwegen geloof ik :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Als je echt van een Blackberry wil genieten van dingen zoals ping of push zal je wel een Blackberry pack bij het abonnement nodig hebben. Op de een of andere manier is dat iets anders dan een gewoon mobiel internetpakket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Klopt, Blackberry's hebben een eigen server nodig voor de push mail. Bedrijven gebruiken een eigen server (BES, Blackberry Enterprise Server) en anders gebruik je een server van je provider (BIS, BlackBerry Internet Service). Daar betaal je vaak apart voor.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Hmmm, ik kom er niet echt uit =(. Webguy, wanneer komt die Samsung Galaxy S met QWERTY uit, schat je?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Dat is een goede vraag, als ik alles van samsung wist... :) Het is jammergenoeg niet erg officieel allemaal, vooral geruchten, het wordt de Samsung Galaxy S Pro of de Samsung Galaxy Q (voor Qwery :P ). Een versie ervan is gister in de VS bekendgemaakt, maar dat is een 4G telefoon in de VS, die hier in Nederland niet gaat werken. Betekent dat het waarschijnlijk een maand of 3-6 kan duren...
Verder heeft de Samsung Galaxy S wel "Swype", dat wordt helemaal de marketing tool, maar het is een onscreen toetstenbord waar je van letter naar letter tekent, en met T9-achtige voorspelling weet 'ie dan welk woord het is. (Hallo is dus lijn H>A>L>L>O tekenen). Gaat wel wat sneller :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Oke... Nou ja, dan maar tot Oktober wachten met de telefonie... :).

Wilde graag m'n reisjes volgende maand gaan GPS taggen, en aangezien dat ding de laatste tijd zo instabiel is, wilde ik het op safe spelen door nu al nieuwe telefoon aan te schaffen... Maar ja, als ik dan eventjes moet wachten... Ik verzin wel wat :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Ha, ik had vandaag reservedienst dus ik had m'n laptop met een filmpje meegenomen naar het werk. Kom ik aan, word ik zowat besprongen door een collega die graag met me van dienst wilde ruilen omdat ie heel graag de wedstrijd wilde zien. Dus (vooruit ik ben de rotste niet) ben ik voor hem naar Asd heen en weer geweest. Tegen de tijd dat ik terug was, was de wedstrijd afgelopen. En wat bleek: Die collega was gebeld om een trein te rijden, dus had ook niks gezien. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Haha, zo kan het leven gaan :).

Trouwens, ook lekker handig van de MediaMarkt... je hebt wel verloopstekkers van A naar B, maar niet van B naar A.

Zo wilde ik een verloop van Europees naar Australisch halen... hadden ze alleen andersom. Het is verder alleen beschikbaar in een volledig pakket van andere landen, maar daar heb ik niet zo veel aan nu...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Heb je al bij een ANWB-reiswinkel gekeken? Die hebben dat vaak wel. En anders vindt je vast op internet.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Enige apparaat die ik meeneem is m'n telefoon. Ik koop anders ter plekke wel een lokale mini-usb adapter... En voor m'n laptop ALS ik die meeneem... m'n nicht heeft een Acer, dus ik kan haar stroomkabel anders wel gebruiken... andersom heeft ze het afgelopen zomer hier precies hetzelfde gedaan. Idem dito met de DS :p.

Trouwens, heb je morgen nog een leuke dienst? :p. Ik pendel weer eens naar Wageningen (ipv vrijdag), hoe laat weet ik nog niet...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Nee, ik zit morgen de hele godganse dag gevangen tussen Asd, Hfd en het zonovergoten Almo. :| Maar ik kom wel 4x langs het balkon van Bee. Zal ik toeteren? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Heeft geen zin na 15:00 uur, want dan ben ik er niet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

*Kijkt op dienstkaartje* 14:59, mag dat nog? :P
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Je kan het proberen, maar ik vrees van niet :P

Lekker, de hele dag rondjes draaien in de s4300 / s4600 :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Justin schreef:Haha, zo kan het leven gaan :).

Trouwens, ook lekker handig van de MediaMarkt... je hebt wel verloopstekkers van A naar B, maar niet van B naar A.

Zo wilde ik een verloop van Europees naar Australisch halen... hadden ze alleen andersom. Het is verder alleen beschikbaar in een volledig pakket van andere landen, maar daar heb ik niet zo veel aan nu...
Je bedoelt dus een reisstekker waar je een Europese stekker in kunt steken, en die reisstekker zelf kan dan in een Australisch stopcontact?

Normaal gesproken worden in Nederland alleen reisstekkers verkocht waar Nederlandse/eurostekkers* in passen en die dan uitgangen hebben van de verschillende vakantielanden...

* Eurostekker, haha: was er maar een Europese stekker...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

De eurostekker bestaat al jaren, onze hele camping hangt er mee vol, dat zijn namelijk deze dingen: Afbeelding

:wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn eurostekkers van die platte stekkers die daardoor geen last hebben van een eventuele derde uitstekende pin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Zo heb ik het ook geleerd ja, van die platte ongeaarde stekkers met twee pinnen. En daar heb je in bijvoorbeeld Engeland al weer niets aan...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door htm_tram »

Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten