Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Vannacht belde een kampeerder bij ons aan of we de politie wilden bellen aangezien ze een jongen hadden gepakt die zojuist het logo van de motorkap van een Mercedes had gebroken. Terwijl we op de politie stonden te wachten ontdekte ik tijdens een controle-ronde over de camping dat er ook nog een paar fietsen omver waren gegooid, een tuinlampje krom gebogen was en van diezelfde Mercedes ook de antenne eraf lag. Ondertussen kwamen er nog twee jongens en een meisje aanlopen wat vrienden bleken van de boosdoener. Goh ik geloof dat die twee agentes echt altijd nachtdienst draaien, hoe vaak die wel niet uit de politieauto stappen als er 's nachts wat aan de hand is in het dorp. Mannen overdag dienst, vrouwen 's nachts? Zou dat hier de stelregel zijn ofzo?

Uiteraard wist geen van die vier vandalisten iets van een afgebroken Mercedes logo e.d. af, toen ze hun legitimatie moesten tonen gingen ze die alle vier wel even halen, haha daar trapten die agentes dus echt niet in en liepen wel even mee naar "huis". Toch wel vreemd want een paar minuten daarvoor woonden ze nog links van Rusland vertelden ze terwijl ze prima Luxemburgs spraken. Een kwartier later was iedereen weer terug, toen een van de agentes het woord rechtbank liet vallen, stelde het meisje ogenblikkelijk tegen de jongens voor om maar gezamelijk de schade te betalen. Wat vervolgens weer een hoop ruzie onderling opleverde "hou je mond" "waar heb je het over", etc. Nadat het meisje haar telefoonnummer had doorgeven aan de politie mochten ze gaan, met de waarschuwing dat als het nummer niet juist was, alsnog proces verbaal zou worden opgemaakt en de schade door de rechtbank zou worden afgehandeld. Morgen moet die kampeerder met zijn auto naar de Mercedes dealer om voor de politie het schadebedrag op papier te laten zetten wat door de boosdoeners vergoed moet worden. (Alle kampeerders die om hem heen stonden begonnen gelijk te grappen over elektrische antennes, Mercedes logo's met LED verlichting erin, als het maar zo duur mogelijk was.) Leuke aankomst in Reisdorf, want hij kampeerde pas een paar uurtjes op de camping...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door webguy »

Vandaag met vriendinlief naar het NEMO geweest in Amsterdam :) Ook wij kregen gratis appeltaart & koffie, net als find_your_spot, maar oh wat was het er druk. Dat doe ik dus nooit meer midden in de vakantie. Geen boze moeders, wel opa en oma die kleinzoon binnen probeerde te smokkelen omdat de rij te lang was :P Echt, ouderen van tegenwoordig... Verder wel leuk dagje amsterdam :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef:Vandaag met vriendinlief naar het NEMO geweest in Amsterdam :)
Mag ik de volgende keer dan met jou + vriendinlief naar het NEMO? Dat lijkt mij echt een stuk veiliger... :X

Hadden jullie ook dat je vreemd wordt aangekeken als je ergens op knopjes drukt of met je handen in het water staat?
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Joshua »

Ik had mijn broertje lief ook nog belooft mee naar Nemo te nemen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Stefan »

Ik neem m'n vriendin mee naar Engeland, telt dat ook?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Rus vrij door fouten politie
Een Russische vrachtwagenchauffeur wordt niet vervolgd voor betrokkenheid bij een caféruzie vanwege fouten in zijn dagvaarding.

Dat heeft de Dordtse rechtbank besloten, meldt De Telegraaf. De politie en het Openbaar Ministerie maakten fouten bij het vertalen van de dagvaarding in het Russisch. Ze gebruikten daarvoor vertaalprogramma van Google, waardoor de dagvaarding een geheel werd van zeer ongebruikelijke zinnen.

Bron: http://www.rtvdordrecht.nl/index.php?pa ... n-politie/
...ehm tja, da's niet echt handig natuurlijk om zo'n vertaling letterlijk te gaan gebruiken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door webguy »

find_your_spot schreef:Hadden jullie ook dat je vreemd wordt aangekeken als je ergens op knopjes drukt of met je handen in het water staat?
Enigzins wel ja, maar het was er zo druk dat we amper een knopje hebben ingedrukt. Beetje alles gezien, voor de interactiviteit gaan we nog een keer terug als het rustig is.
Overigens wel mooi dat we eerst gebak met thee/warme chocolademelk hadden besteld beneden in het cafe, waar ze geen koffie hadden ivm met een defect apparaat. Uiteindelijk was de thee en chocolademelk gratis (stond thee/koffie gratis bij appeltaart) Gingen naar boven en toen kregen we een muntje. Dus uiteindelijk 2x appeltaart op :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daantje »

Zooo, leuk hotelletje in Bologna geboekt *O* Naja, uiteindelijk moet je natuurlijk altijd maar afwachten maar ben benieuwd :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Joshua »

Bij Shakies in op Station Nijmegen hangt al een tijdje een briefje op de deur dat ze binnenkort gaan verhuizen naar Perron 1 tussen de AH to GO en Cafe T. Dus zeg maar gewoon in het midden op dat plein. Maar daar is nu dus niks. Maar iemand een idee wat er zal komen in de oude Shakies?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

En weer een gevaarlijk gedrocht van de weg af: Dit keer heeft de Bierfiets het veld moeten ruimen, hij voldoet volgens de wet niet aan de eis dat fietsen maximaal 1,50 breed mogen zijn (A)

Volgende gedrocht dat mag verdwijnen zijn gemotoriseerde tweewielers zoals brommers en scooters die zonder helm rondrijden op het fietspad omdat ze geen zin hebben een helm op te doen. Maar ondertussen halen ze op het fietspad wel de mensen die wel een helm dragen en op de straat rijden in :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Meltrain »

Dan moet je wel opletten: rijders van brommers/scooters met een blauw kenteken hoeven geen helm te dragen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

En dat is dan ook een typisch Nederlandse uitzondering, snorfietsbestuurders moeten in Belgie, Luxemburg, etc. gewoon een helm dragen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Homies *O*

Groetjes uit Freiburg inmiddels :!:

Paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Redelijk weer hier, vanmiddag zon maar nu regent het weer een beetje.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ruben »

Leven in de brouwerij. Rond 8 ofzo hoorde ik een harde knal, maar werd niet gevolgd door sirenes dus dacht "is niks". Blijkt om de hoek een auto ontploft, politieheli hierboven, zo eens kijken...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Maak foto's!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Nou boys over 5 minuten klapt mijn internet eruit, ik meld me over een paar dagen wel weer *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Gisteren controle gehad van het energiebedrijf; de monteur die een tijdje geleden de defecte elektrameter vervangen heeft, had namelijk het energiebedrijf ingelicht dat er iets niet klopte aangezien hij een werkbrief van ze had gekregen een nieuwe meter te monteren in 40 ampere installatie terwijl het bij ons 63 ampere is.
De jongens van het energiebedrijf waren er gisteren niet over te spreken; waarom wij die zekeringwaarde veranderd hadden, dat kon toch zomaar niet, bla bla... Maarrr de installatie is vermoedelijk omstreeks 1977 al naar 63 ampere omgebouwd, kennelijk stiekem gebeurd ofzo maar bewijs dat maar eens aan die jongens... Wij hebben de zekeringwaardes in ieder geval niet verhoogd. De hele groepenkast is nu afgekeurd want die mag dat amperage niet aan deelden ze ons mede, tevens moet via een erkend installateur een verhoging van 40 naar 63 ampere worden aangevraagd (wat hier dus eigenlijk al 33 jaar is, maargoed), diezelfde installateur moet een nieuwe groepenkast gaan plaatsen, etc. etc. Daarna komt het energiebedrijf controleren en als alles in orde is zullen ze er voor zorgen dat we de beschikking over 63 ampere krijgen (wat hier dus opnieuw al 33 jaar is) en wordt het contract voor thuisgebruik omgezet in een contract voor professioneel gebruik.
Je kunt gewoon een auto kopen voor het bedrag wat de ombouw van hetzelfde (63 ampere) naar hetzelfde (63 ampere) gaat kosten...
En vrijwel alles zouden we zelf kunnen veranderen, maar aangezien we geen erkend installateur zijn....bla bla bla. Ik heb zelden zoiets belachelijks gehoord... :?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Jurjen »

STF schreef: En vrijwel alles zouden we zelf kunnen veranderen, maar aangezien we geen erkend installateur zijn....bla bla bla. Ik heb zelden zoiets belachelijks gehoord... :?
Daarom is het op zich niet verkeerd dat er een erkend bedrijf aan te pas moet komen. ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ardan »

Berlin, Berlin, wir faaaaahren nach Berlin *O* *O* Vandaag nog even de pleuris werken van 16 tot ongeveer 22 uur bij Lambal Greenparks in Hoenderloo, en morgen om 10 20 op de trein stappen, waar Meltrain dan al in zit vanuit Rotje Knor.
We hebben er zin aan!!!!
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Tof, een reisje naar Berlijn! Ik lees trouwens op steeds meer plekken dat de kans erg groot is dat er in een regeerakkoord komt te staan dat de studenten OV een trajectkaart gaat worden. Dat betekend dus een forse inperking van het die kaart lijkt me zo.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Karl »

Jurjen schreef:(...)Daarom is het op zich niet verkeerd dat er een erkend bedrijf aan te pas moet komen. ;)
Maar dan komt het energiebedrijf het weer controleren? Terwijl het in dat geval al door een erkend bedrijf is aangelegd. Je zou dan eerder iets hebben van "zoek maar uit hoe je het doet" en over een maand zijn we terug om te kijken of het nu wel in lijn is met de wet- en regelgeving. Zo niet, dan doen wij het en krijg je de rekening wel.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door AppleMoose »

Caspar schreef:Tof, een reisje naar Berlijn! Ik lees trouwens op steeds meer plekken dat de kans erg groot is dat er in een regeerakkoord komt te staan dat de studenten OV een trajectkaart gaat worden. Dat betekend dus een forse inperking van het die kaart lijkt me zo.
En weer forse extra kosten voor de student. Een stage ligt 9 van de 10x niet aan hetzelfde traject als je school...
Voorbeeld: Mijn school staat in Velp, zelf woon ik in Dieren.
Hoogst waarschijnlijk ga ik in Zutphen stage lopen. Dat is dus weer de andere kant op.
Dat betekend dat ik geld kwijt ben aan een treinkaartje en ik moet nog een stuk met de bus.
Dat 5 dagen in de week, minimaal 20 weken. Dat tikt toch wel aardig aan :neg:
(Ja ik weet dat het niet per direct in zal gaan, maar wie weet wel in 2011/2012..)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

Ik kreeg vandaag een via Marktplaats besteld boek thuisgestuurd. Die verzender had wel antieke postzegels gebruikt:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Viel spass Ardan! Ik hoor trouwens de laatste tijd van heel veel mensen (hier bv had ik Ziggy er al over gehoord) dat ze naar Berlin gaan en daar lekker party machen. *O* Is Berlijn het nieuwe Salou/Lloret aan het worden?

Speciaal voor alle Berlin-gangers:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BWkH2zNwApM[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Ik bedoel dit niet generaliserend, maar merk dat Berlijn vooral hot is onder homoseksuelen, maar ook onder liefhebbers van wat experimentele muziek als techno en rock heeft het wel een aantrekkingskracht geloof ik. Zelf heb ik het 'wauw' gevoel nog niet gehad bij Berlijn overigens. Dat heb ik wel bij Parijs, en ook in Boekarest. Budapest maar ook Londen daarentegen heb ik dan weer niets mee. Weet niet waar zo'n gevoel vandaan komt.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 12 aug 2010, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten