Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Het weer is me alles meegevallen vandaag; ze voorspelden zoveel regen dat van grasmaaien geen sprake zou zijn, toch heb ik de hele middag op de maaier rondgereden zonder een drup te voelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Precies, een Hollandse zomer. :x Daarom vlucht ik altijd naar een zonzekere bestemming in het buitenland. Je wil toch niet met dit weer op de camping zitten als je vakantie hebt? :lol:
Oh ik was niet de enige die daar zo over dacht :P.

Zo, dit keer geslapen van 21:30-06:45... Voel me al wat beter :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Fijne Sint Juttemisdag iedereen! :pos:

(Sint Juttemis heeft vandaag zijn heiligendag)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Fijne Sint Juttemisdag iedereen! :pos:

(Sint Juttemis heeft vandaag zijn heiligendag)
Doe hem de groeten van mij (A)
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

En toch blijft het mij verbazen dat treinen maar 1, hooguit 2 deuren hebben. Virm VI kunnen we dus ook gemakkelijk weer inkorten naar drietjes. Iedereen staat immers toch scheldend en mokkend op elkaar gepropt op het balkon wat toevallig het dichts bij de trap was, terwijl er 3 bakken verderop een vrijwel lege trein ter beschikking is.

(ja en ik weet dat dat niet voor elke (spits)trein geldt, ik ken ook de echte overvolle treinen.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Nou geldt het wel voor heel veel spitstreinen hoor... en laat het maar lekker zo blijven ook: handig voor de reizigers die wel weten waar het druk en waar 't rustig is :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ardan »

Berlijn was tof!
En ja, ik behoor wel tot een 'doelgroep', maar heb er eigenlijk niks van gemerkt...
Wat wel raar was, we zaten in metro 5, en bij Frankfurter Tor gingen we eruit, samen met een gigantische hoeveelheid jongeren... muziek door een ghettoblaster-geval heen.. en op de bovengelegen tramhalte gingen ze een feestje bouwen XD de lokale zender RBB nam ook maar een kijkje. Oost-Berlijn is nog steeds vrijer eigenlijk...

Natuurlijk moeten we ook even de stereotiepe toerist uithangen en dan kan deze foto niet ontbreken...
Afbeelding
Hk-metro'tjes op station Spittelmarkt..
Afbeelding
En ikzelf op station Brandenburger Tor van de nieuwe metrolijn 55...
Afbeelding

Verslagje gaat ooit nog door één van ons in elkaar gedrukt worden.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Maik »

Jij kón de Brandenburger Tor nog op de foto zetten. 4 weken geleden was daar één of ander fifa-WK achtig gedoe waardoor alles was afgezet. :lol:
Pommes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Half augustus. 21:44, en nu alweer pikdonker :cry:.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Stefan »

Het gaat weer hard inderdaad...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door MdJ »

Maik schreef:Jij kón de Brandenburger Tor nog op de foto zetten. 4 weken geleden was daar één of ander fifa-WK achtig gedoe waardoor alles was afgezet. :lol:
En dan krijg je dit soort foto's
Afbeelding

Dus dan maar zo: Afbeelding
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Stefan »

Met deze dag er bij moet ik nog 3 dagen werken bij De Rijke (m'n oude stagebedrijf), volgende week voor het eerst anar school. Ben benieuwd, nieuwe school, nieuwe studie... Is allemaal weer even afwachten. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Justin »

De Brisbane Go Card wordt wel gedetecteerd bij de OV Chip palen, alleen geeft hij "Probeer opnieuw" aan :mrgreen: :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

regen, buien, regen, wind, regen, koud. Er komt nauwelijks ene tyfus terecht van alle plannen. Ook niet naar Cité du Train geweest nog dus. Het is hier zwaar kut -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Berlijn was tof!
En ja, ik behoor wel tot een 'doelgroep', maar heb er eigenlijk niks van gemerkt...
Wat wel raar was, we zaten in metro 5, en bij Frankfurter Tor gingen we eruit, samen met een gigantische hoeveelheid jongeren... muziek door een ghettoblaster-geval heen.. en op de bovengelegen tramhalte gingen ze een feestje bouwen XD de lokale zender RBB nam ook maar een kijkje. Oost-Berlijn is nog steeds vrijer eigenlijk...

Natuurlijk moeten we ook even de stereotiepe toerist uithangen en dan kan deze foto niet ontbreken...
Afbeelding
Hk-metro'tjes op station Spittelmarkt..
Afbeelding
En ikzelf op station Brandenburger Tor van de nieuwe metrolijn 55...
Afbeelding

Verslagje gaat ooit nog door één van ons in elkaar gedrukt worden.
Ik ga vanavond even een hele zwik foto's op Photobucket gooien en dan begin ik langzaam aan het verslag.
Dat betekent wel dat van mijn verslagen in Engeland even niet meer zo veel terechtkomt. :wink:
(En waarom ik niet nu al de foto's op Photobucket gooi? Tja, deze compuer loopt vreemd genoeg altijd vast als ik foto's op Photobucket wil uploaden, dus daarom moet ik maar aan mijn laptop werken en ik heb nu even geen tijd om die ook nog aan te zetten. :? )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Mark »

Gisteren is hier de riolering in de straat doorgespoten en gereinigd door een rioleringsbedruijf. Ze hebben allen een grote fout gemaakt ergens, waardoor in alle huizen in de straat het afvoerwater uit de toiletpot kwam stromen. Gevolg bij mij thuis: hele badkamer vol met ranzig rioolwater. :x
Meteen gebeld, en het was hen bekend dat het gebeurd was. Ik mag hopen dat we nog iets als een goedmakertje kunnen verwachten...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

Bee schreef:Fijne Sint Juttemisdag iedereen! :pos:

(Sint Juttemis heeft vandaag zijn heiligendag)
Om nog even hierop terug te komen, dit schreef de Geschiedeniskalender hierover:
Geschiedeniskalender, 17 augustus 2010 schreef:Vraag: Weet u wanneer het sint-juttemis is?
Antwoord:
Een gemakkelijke vraag vandaag, waarop het antwoord luidt: nooit, want dat betekent de uitdrukking met sint-juttemis toch?
Dat betekent de uitdrukking inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat er geen heilige is die Jutte heet. Jutte is een koosnaam voor Judith, en vandaag, 17 augustus, is het de naamdag van de heilige Judith. Judith is de hoofdpersoon in een gelijknamig Bijbelboek dat wel door de katholieken, maar niet door de protestanten tot de deuterocanonieke boeken wordt gerekend, dus tot de boeken die tot het Oude Testament behoren. Het gaat daarbij om Bijbelboeken die alleen in een Griekse versie en niet in een Hebreeuwse zijn overgeleverd.
Eigenlijk is de uitdrukking iets langer: met sint-juttemis, als de kalveren op het ijs dansen. En dat is een gebeurtenis die u niet gauw zult meemaken in augustus
Tot zover deze geschiedenisles ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ardan »

Wat zie ik nou dan???

GVBmetro.nl heeft een nieuwe Hosting!
Sinds 1 augustus 2010 hebben we een nieuwe hosting gevonden.


Dit zal betekenen dat het forum terug komt en er een gloednieuwe website zo spoedig mogelijk zal verschijnen!


FYS en STF, goed bezig!! :pos: (okee, duurt waarschijnlijk nog wel een half jaar voor het écht weer online is, maar toch..)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Half augustus. 21:44, en nu alweer pikdonker :cry:.
Stefan schreef:Het gaat weer hard inderdaad...
En vandaag ging hier (in Rotterdam Nesselande) de straatverlichting als om 20:59 branden.

En... Het wordt nog eerder :( .
Endus kan de winterdip binnenkort weer van stal worden gehaald :).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:regen, buien, regen, wind, regen, koud. Er komt nauwelijks ene tyfus terecht van alle plannen. Ook niet naar Cité du Train geweest nog dus. Het is hier zwaar kut -o-
Tja, dat krijg je er van als je van te voren je vakantie van minuut tot minuut vastlegt. Kun je op de plaats van verblijf alles weer omgooien :).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:En vandaag ging hier (in Rotterdam Nesselande) de straatverlichting als om 20:59 branden.
Hmm, in Amersfoort is de straatverlichting momenteel nog gewoon uit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Zoals het hier nu gaat, ziet het er naar uit dat het al om 21:30 pikdonker is.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door mb90 »

In Rotterdam is het ook grotendeels bewolkt en in Amersfoort zo te zien niet. Dat scheelt ook een hoop qua daglicht. De zon ging overigens vandaag al om 20:53 uur onder, dus dat gaat inderdaad hard.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Wat zie ik nou dan???

GVBmetro.nl heeft een nieuwe Hosting!
Sinds 1 augustus 2010 hebben we een nieuwe hosting gevonden.


Dit zal betekenen dat het forum terug komt en er een gloednieuwe website zo spoedig mogelijk zal verschijnen!


FYS en STF, goed bezig!! :pos: (okee, duurt waarschijnlijk nog wel een half jaar voor het écht weer online is, maar toch..)
Is dit een verkapte manier om leden krijgen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:In Rotterdam is het ook grotendeels bewolkt en in Amersfoort zo te zien niet. Dat scheelt ook een hoop qua daglicht. De zon ging overigens vandaag al om 20:53 uur onder, dus dat gaat inderdaad hard.
Inderdaad ja. Dat heb ik net ook gezien, via de computer, dat wel. Maar hier (Rotterdam Nesselande) was het vanavond slechts half bewolkt. En dat scheelt ook wel een beetje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten