Mag ik even kwijt #52

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #52

Bericht door Suus »

Nouja, de nieuwste buurvrouw is nog aan het leren, want die woonde hiervoor met een vriend en die zat nogal ruim in het geld. Maar ondertussen lijkt ze door te hebben dat het niet fijn is om doos aan afwas te verzamelen en dat in een keer te moeten afwassen, dus die zie ik ondertussen al iets vaker naar de keuken lopen :P
ziggy schreef:Ach gewoon eens in de zoveel tijd een grote schoonmaak is prima toch :P
Daar kwam mijn broertje ook achter toen alle witte borden op een gegeven moment een groenige kleur hadden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ardan »

Die kan dus maar beter van plastic borden en met plastic bestek gaan eten? Je dondert het na gebruik weg en je hoeft noooooit af te wassen :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Ik heb wel een paar honderd plastic Grolsch glaasjes erdoor gejast, om melk etc uit te drinken. Scheelt ook weer 8-) Waren gratis/over. Vooral bij BBQ, bezoekjes van vrienden etc was dat erg handig. Hoppa alles de vuilnisbak in vegen :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Die kan dus maar beter van plastic borden en met plastic bestek gaan eten? Je dondert het na gebruik weg en je hoeft noooooit af te wassen :mrgreen:
Maar het is op den duur wel weer duurder als je elke keer nieuwe bordjes (lees ook bestek)moet kopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Ook heb ik zo mijn twijfels over de positieve effecten op het milieu :X

Bovendien, wel eens geprobeerd een biefstuk te snijden met een plastic mes?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Als studenten aan de biefstuk gaan, dan kan er bezuinigd worden op de stufi 8-)

Zo'n vorkje breeks trouwens al af, als je iets te wild in een cherrytomaatje prikt van een maaltijdsalade :cry:
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 23 aug 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Bovendien, wel eens geprobeerd een biefstuk te snijden met een plastic mes?
Gaat niet echt lukken, zo is mijn ervaring (de biefstuk was overigens wel goed doorgebakken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Ja, biefstukken zijn duur, maar ik heb ze wel eens in huis gehad toen ze gehamsterd konden worden. Bovendien, zo af en toe mag eens student toch ook wel eens in betrekkelijke luxe leven :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toen ik nog in Slotervaart woonde hebben we eens 150,- euro aan een BBQ uitgegeven. Maar dan ook echt de duurste vlezen: Entrecote, ossenhaas, biefstuk, je kent het wel.... de duurste wijnen en de lekkerste franse kazen met bijbehorende kaasplanken :lol:. (Zomer)avonden om nooit te vergeten :).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Ja dat is wel tof. Als ik ging BBQ-en dan moest het ook wel een beetje degelijk vlees zijn. Ging dan meestal naar de keurslager, en dan moest iedereen maar paar euro's meer neerleggen. Bier en wijn haalden we uit onze locale flatbar, waar dan even de tap werd aangesloten, omdat ik daar toch de voorzitter van was :D Gevolg was dan wel dat het soms wat overvloedig was qua drank, waardoor de plannen om nog in de stad te gaan stappen maar werden afgeblazen.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Haha ja heel herkenbaar. Waar was jouw studentenwoning dan? Voorbijgangers keken wel een beetje vreemd op toen ze ons uitgebreid zagen BBQ-en op een grasveldje midden tussen 3 verwaarloosde flats :lol:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

In Groningen aan de Van Heemskerckstraat. Lekker dicht bij het centrum en station. Forumlid Daan wandelde daar dagelijks langs, zat een MBO aan het einde van de straat. Achter de flat hadden we een binnenplaats, met stuk of 30parkeerplaatsen, waar eigenlijk nooit meer dan 3 auto's stonden. Daar sleepten we dan een bankstel en wat stoelen heen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ook heb ik zo mijn twijfels over de positieve effecten op het milieu :X
Ach, plastic wordt tegenwoordig in steeds meer steden apart opgehaald. Moet je 't alleen wel allemaal apart bewaren en tja, da's iets wat bij mij ook niet echt 'n succes is. (Verpakkingen van vlees enzo gooi ik toch liever in een dichte prullenbak, anders gaat het zo stinken voor ik 'n keer een zak vol heb. Want om nu voor elk dingetje naar de plasticcontainer te gaan lopen...)

Maargoed, over schoonmaken gesproken... ga m'n afwas maar eens doen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Bij vleesverpakkingen moet je sowieso goed opletten, want sommige supermarkten stoppen vlees in bakjes van schuim en die mogen NIET bij het plastic afval. In Diemen schijnen de plastic bakken in het eerste jaar voornamelijk gevuld te zijn door Amsterdammers die niet tevreden waren over het afvalbeleid van hun gemeente, zo las ik in het Parool :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

Kan wel weer merken dat de vakantie voorbij is. Van 1 juli tot 16 augustus slecht 2 mailberichten gehad, en in de laatste week staat de teller tot op heden reeds op 5 (in een week). En nee het is geen spam.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Het OVNL forum is momenteel goed vertegenwoordigd op de camping; eigenlijk zou alleen find_your_spot vandaag hierheen komen maar onderweg stond er een hobbyist langs de kant van de weg te liften, ook wel bekend als htm_tram...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Bee schreef:Bij vleesverpakkingen moet je sowieso goed opletten, want sommige supermarkten stoppen vlees in bakjes van schuim en die mogen NIET bij het plastic afval.
Lijkt me nogal logisch want dat is styropor (piepschuim). :wink:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Haha ja heel herkenbaar. Waar was jouw studentenwoning dan? Voorbijgangers keken wel een beetje vreemd op toen ze ons uitgebreid zagen BBQ-en op een grasveldje midden tussen 3 verwaarloosde flats :lol:.
Hehe, dat waren toch de charmes van het slot? Daar kon alles :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

STF schreef:Lijkt me nogal logisch want dat is styropor (piepschuim). :wink:
Zo logisch is dat ook weer niet want "expanded polystyrene" (styropor is een merknaam, dat zegt erg weinig over wat 't is) is gewoon een plastic. Of nouja, 'tis 2% plastic en 98% lucht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:Hehe, dat waren toch de charmes van het slot? Daar kon alles :D
Jawel, alleen in de Baarsjes helaas niet :(:P.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Kan wel weer merken dat de vakantie voorbij is. Van 1 juli tot 16 augustus slecht 2 mailberichten gehad, en in de laatste week staat de teller tot op heden reeds op 5 (in een week). En nee het is geen spam.
Ach, dat valt reuze mee. Mijn privémail was na een weekje vakantie opgelopen tot 61 e-mails en de werkmail die ik vandaag heb weggewerkt waren bij elkaar ook 45 e-mails...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Mwoh, dat zijn er alweer flink wat... ik had er slechts 29 op 't werk na twee weken vakantie. Nou ligt dat natuurlijk ook aan het soort werk: ik was bijvoorbeeld weer een week kwijt met de afhandeling daar die voor 'n flink deel ook uit labwerk bestond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Geachte mijnheer Fles,
Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk 159999999 met als reisdatum 22-07-2010. Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis.
Wij zullen overgaan tot uitbetaling van een bedrag van € 22,50. De hoogte van dit bedrag is berekend op basis van de regeling "Geld Terug Bij Vertraging". Dit bedrag zal binnen 3 weken worden overgemaakt op
Bedankt, chauffeurtje van vrachtwagen die lomp deed bij Maarheeze :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Waarom is het toch wel prettig af en toe? Nou, hierom:

Chinezen dagenlang in file richting Peking
Op een snelweg richting Peking in het noordwesten van China staat al sinds 14 augustus een enorme file vanwege een plotse stijging van het aantal vrachtwagens op de weg.

Vijf dagen later begonnen wegwerkzaamheden, waardoor het verkeer volledig lamgelegd werd over meer dan 100 kilometer. De file heeft zich inmiddels uitgebreid tot in de noordwestelijke provincies Hebei en Binnen-Mongolië.

De vele duizenden bestuurders van vooral vrachtwagens doden de tijd met kaart- en bordspelletjes, terwijl ze kruipend richting Peking bewegen.
Nu.nl

Dagen in de file staan om je bestemming te bereiken... Had ik nu toch maar de trein genomen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

...dat ik sinds vanavond een kleine 500 foto's die ca. een halve eeuw aan Dordtse stadsdienst in beeld brengen in m'n bezit heb :) Heerlijk die recente geschiedenis...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten