Oeps

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Oeps

Bericht door Daan »

webguy schreef:En vanmorgen zag ik dat het bordje inmiddels weer recht / leesbaar hangt :(
Zo, mazzel dat ik daaar niet naartoe ben gegaan vanmiddag :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Oeps

Bericht door Vinny »

Hmm tja, da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor :wink: Het wachtwoord is voor allevijf de databases gelijk en de databasenamen zijn ook nogal makkelijk te raden als je er eenmaal eentje weet (ze zijn gewoon van 1 t/m 5 genummerd :P ). Dat gelijke wachtwoord betekend dus ook voor alle onderdeeltjes van alle sites die ik heb draaien de config-files aanpassen als ik 't verander.
Daarnaast zou je het aangepaste wachtwoord zo weer kunnen achterhalen als je een FTP-account hebt door simpelweg het config-bestand te openen.

Denk dat ik toch maar ga PB'en dat ik de installatie gewoon even verzorg, da's nog wel het meest verantwoord beveiligingstechnisch gezien. Ik zie trouwens ook geen redenen waarom math1985 persé zelf MediaWiki zou moeten installeren :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door webguy »

D'r is geen reden geweest om dat ding te vervangen, dus 't lijkt me ook een grap: al heb je daar wel 't gereedschap voor nodig :P
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Oeps

Bericht door Dubbele P »

Volgens mij niet meer dan een imbussleuteltje hoor :) Het wijst sterk op een grap, maar het zou kunnen dat het vervangen is en dat het door een voorbereidingsfout alleen maar op de kop kon staan. Dan is dat toch wellicht een betere keuze dan de elektrische aansluitingen af gaan tapen enzo.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Oeps

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Het wijst sterk op een grap, maar het zou kunnen dat het vervangen is en dat het door een voorbereidingsfout alleen maar op de kop kon staan.
Als monteur zie je dan toch dat er iets niet klopt, of...?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door Daantje »

Als je het niet erg vind ga ik niet kijken wat voor sleuteltje je nodig hebt :P De vorige keer toen ik ging kijken wat voor sticker er op de onderkant zat, werd al bijna Hugo en mijn dood ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Oeps

Bericht door Dubbele P »

enne? vertel... :D


@Daan: Ik bedoel dat het bord misschien al foutief voorgeboord was in de fabriek of werkplaats, waardoor er ter plekke niets anders op zat dan tijdelijk op de kop monteren totdat andere materialen voorhanden waren. :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door Daantje »

Naja, mijn bord ligt hier nu achter de bank onder de schuine kap te wachten tot ik het een keer ergens op kan hangen maar als je op de onderkant wil kijken moet je dus de bank verschuiven, een iemand het dan op laten tillen en je kop er onder steken om te kijken maar dat ding is best wel loodzwaar om boven je macht op te tillen dus dat ging niet helemaal goed ;)

En mijn bord heeft niet standaard van die gaten in de bovenkant dus dat is iig een productiefoutje. Lijkt me ook niet heel praktisch want dan regent ie in aan de binnenkant en dat kan nooit goed zijn vor die TL-buis enzo.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Oeps

Bericht door Chauf21 »

Het kan ook nog zijn dat de plaat met de stationsnaam is omgedraaid. Dat lijkt mij het meeste simpelste om als stunt uit te halen, of is dat echt heel erg lastig (Daantje?) :) Anders zouden er nu twee gaten aan de bovenkant moeten zitten (en dat valt dan wel weer te controleren met een spiegeltje).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door Daantje »

Ja. Het was namelijk mijn bedoeling om bij mijn bord die voorste plaat los te halen van die bak waar de TL-buis en de achterkant in/aan zitten maar ik kon zo 1-2-3 niet bedenken hoe je dat los van elkaar kan krijgen omdat het een geheel is. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat bij het bordje van Presikhaaf, de tekst op de (losse) achterkant staat en die moet er wel af kunnen want die is er bij mij ook af en mijn bord ziet er verder nog ongeschonden uit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Oeps

Bericht door Wubbo »

Ik heb wel losse stationsnaamborden (alleen het blauwe deel zeg maar) gezien, toen met de storm waren er wat weggewaaid...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door Daantje »

Volgens mij zit dat blauwe deel aan een kant los en aan de andere kant aan het grijze vast (voor zover ik kan beoordelen met mijn bord).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door STF »

Daantje schreef:
En mijn bord heeft niet standaard van die gaten in de bovenkant dus dat is iig een productiefoutje. Lijkt me ook niet heel praktisch want dan regent ie in aan de binnenkant en dat kan nooit goed zijn vor die TL-buis enzo.
Haha, je kunt je er over verbazen, maar borden met gaten aan de bovenkant blijken het nog best behoorlijk te doen. We hebben op de camping flink wat reclameborden hangen, waarbij er boven en onder ventilatie of afwateringsgaten zitten.
Ik denk dat ze nu een jaar of 18 oud zijn, en ze doen het nog allemaal :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door Geert »

Die glazen buis zal ook best wel tegen water kunnen denk ik, het is hooguit de elektronica die er last van heeft (maar vaak kan dat ook behoorlijk roesten voordat het echt kapot gaat leert de ervaring). :)
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Oeps

Bericht door math1985 »

Heeft er eigenlijk iemand gezien of zowel de voorkant als de achterkant op zijn kop stonden?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Oeps

Bericht door STF »

Geert schreef:Die glazen buis zal ook best wel tegen water kunnen denk ik, het is hooguit de elektronica die er last van heeft (maar vaak kan dat ook behoorlijk roesten voordat het echt kapot gaat leert de ervaring). :)
Pff je wilt niet weten hoe roestig de voorschakelapparaten in de reclameborden hier, eruit zien. Er was er eentje bij die amper roestig was, terwijl juist die stuk was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Oeps

Bericht door Fles »

math1985 schreef:Heeft er eigenlijk iemand gezien of zowel de voorkant als de achterkant op zijn kop stonden?
Achterkant stond wel goed, het is alleen die binnenplaat geweest dus :) klik voor filmpje :pos:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Oeps

Bericht door Maik »

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft of dat het puur toeval is, maar Zaterdagavond was het bordje verdwenen.
Pommes.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Oeps

Bericht door M57 »

"Vingerverven Champions League" :lol: :pos: :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Oeps

Bericht door Vinny »

Ja het was toch duidelijk dat het bordje niet aan de gestelde eisen voldeed? Doet ProRail eens een keer iets goed :evil: :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten