Mag ik even kwijt #53

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Wat hebben de lantaarnpalen in het dorp toch ongeloofelijk vaak storing de laatste maanden; meestal werken er dan twee lampen wel, eentje niet, twee wel, eentje niet, etc. Maar momenteel lijken we wel aan de rand van het dorp te wonen, tot precies voor onze ingang werken alle lantaarnpalen, na de ingang werkt er geen een lantaarnpaal meer.

Het energiebedrijf stuurde toevallig gisteren de goedkeuring dat onze hoofdaansluiting zwaarder afgezekerd mag gaan worden, waar ze eerst even over hebben moeten nadenken want ze waren bang dat de hoofdvoeding van Reisdorf daarvoor te zwak was.
Te zwak? Valt toch wel mee? Alleen als je voorbij onze camping woont heb je geen werkende straatverlichting maar dat is niet ons probleem toch? :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ardan »

Valt ineens in heel Luxemburg de stroom uit
Zal STF wel zijn grasmaaier-accu willen hebben opladen..


En volgens mij zijn die schoenen écht aan de straatstenen niet te slijten heh? De spam is weer begonnen..
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

Ja joh, vliegt hier even een Chinook over Amsterdam-Noord :? Wat een lawaai maakt zo'n ding!
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Ik hoorde ook iets van een helicopter daarnet, maar het is dus zo'n ding :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Dat zijn geen kinderachtige dingen inderdaad :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Justin »

tsov schreef:Ja joh, vliegt hier even een Chinook over Amsterdam-Noord :? (...)
Ah dat was dezelfde die ik bij Nieuw-Vennep zag overvliegen, rond 19:16...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door M57 »

Ik zag vanmiddag zo'n auto van Google rijden met die camera's 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

:lol: Ik scande daarnet een pak yoghurt met mijn mobiele telefoon voor het boodschappenlijstje, en opeens maakt mijn telefoon een vreemd geluidje. Wat blijkt, ik heb een Grappie gevonden :lol:

Als je bepaalde producten scant met een mobiele telefoon met Appie, hoor je dus een Grappie. Er is dus zelfs een Grappie-twitter (http://twitter.com/grappievanappie) :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Caspar »

Misschien word ik te oud, maar snap er niets van wat je hierboven zegt 8-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door webguy »

Appie is een applicatie voor je mboiele telefoon. Kan je de nieuwste bonus artikelen zien, zien wat je vaak koopt, recepten opvragen uit de Allerhande, maar ook een boodschappenlijstje bijhouden. Je kan dan artikelen scannen door met camera van je mobiele telefoon te richten op een streepjescode, die die dan scant/leest.
Dat doet FYS Bee dus, en in dit geval hebben ze achter bepaalde streepjescodes kennelijk een grapje verstopt, soort easter egg gok ik.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Caspar »

Op veel producten zit tegenwoordig ook zo'n soort blokjes streepjescode, dat is weer wat anders?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

webguy schreef: Dat doet FYS dus, en in dit geval hebben ze achter bepaalde streepjescodes kennelijk een grapje verstopt, soort easter egg gok ik.
Ik heet Bee 8-)

@Casper: Zo'n blokje als streepjescode is vaak een QR-code, een zogenaamde 2D-streepjescode. Als je die scant met je mobiel krijg je bijvoorbeeld een stukje tekst, een internetadres of een visitekaartje te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door webguy »

Oh sorry :) Dacht ff dat FYS 't had gepost.
Maar eh, Bee, ik kreeg de Perla gescanned, maar op Android deed die niks bijzonders. Of is het tijdsgebonden? De foto van de yoghurt is niet scanbaar met m'n 3 megapixel ding, maar dat zal Bee wel lukken met 8 megapixel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Ik had nog een voorbeeld voor een QR-code trouwens

Afbeelding
(die verwijst naar deze site)

Bij mij maakt die koffie wel een geluidje, maar zal niet verklappen welk geluidje :mrgreen: Je hebt wel versie 1.6 of hoger neem ik aan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door webguy »

Ja, heb 2.1. Werkt inderdaad :) Overigens scant Appie ook QR codes ;) Verder is er ook een 'vlijtig lijstje' die je krijgt, maar kan 'm nu niet meer terugvinden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef: Dat doet FYS dus, en in dit geval hebben ze achter bepaalde streepjescodes kennelijk een grapje verstopt, soort easter egg gok ik.
Ik doe van alles

Afbeelding
De komkommers zijn in de aanbieding! *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

De Androidversie schijnt trouwens als enige de barcodefunctie ook voor de bonuskaart te hebben. Ik wacht nog op het moment dat je ook de telefoon kan gebruiken voor de zelfscan in de supermarkt :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

Vloog hier gisteren een Chinook over, vandaag hadden we een Apache in de aanbieding :o
Afbeelding
Waar komen die ineens vandaan joh? :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Afghanistan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

Maar wat doen ze in Amsterdam? Het enige legeronderdeel dat hier zit is de Marine. Voor de luchtmacht moet je toch een eindje vliegen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Wubbo »

Heeft iemand mijn stem gezien? Ik ben 'm kwijt... :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

In de trein laten liggen misschien? :mrgreen:

Zit ik gisteren helemaal bustijden uit te zoeken, zijn ze ineens snel in 't ziekenhuis... ik stond op het tijdstip dat ik eigenlijk een afspraak had alweer bij de bushalte :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Karl »

Het parkeerterrein van de Rotterdamse Van Ghent Kazerne heeft het sinds een aantal weken een stuk drukker gekregen. De Mariniers hebben toch ook helikopters? Die hebben toch eigenlijk van alles?
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Karl »

Vorige week was ik in Amsterdam, Beurs van Berlage, daar zag ik op een foto van de Beurs van Berlage een straat (een smaller Damrak?) met tramsporen erop en die tramsporen hadden een wissel 'naar elkaar toe', maar de (paarden)trams die daar reden reden wel op elk spoor in een andere richting. Waarom zou je dan een overloopwissel op die plek hebben? Ik ben niet zo bekend in Amsterdam, maar wellicht dat iemand hier dat wel weet.
Op de achtergrond was het Centraal station al zichtbaar, mocht dat helpen qua tijdsindicatie.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

Het Damrak is sinds de bouw van de Beurs van Berlage nooit van breedte veranderd, alleen een keer of wat heringericht ;) Maargoed. Overloopwissels zaten vroeger om de haverklap, om in geval van verstoringen makkelijk te kunnen keren. Al het materieel was tenslotte toch tweerichtingmaterieel (gewoon het paard aan de andere kant spannen :lol: ). Toen na de Tweede Wereldoorlog de laatste kopeindpunten verdwenen waren en het tweerichtingmaterieel zeldzaam werd zijn de overloopwissels weggesaneerd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten