Mag ik even kwijt #53

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Joshua »

Natuurlijk vinden de meeste mensen Windows XP op prettiger dan Windows 7 (wat stom genoeg het versienummer Windows NT 6.1 bij zich draagt). Maar dat is deels wennen door de nieuwe GUI. Vooral de startbalk is gewoon een grote verandering.
En Windows 7 is weer zwaarder als XP, dus XP zal inderdaad wel lekkerder draaien. Maar dat is gewoon een kwestie van tijd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ardan »

Heb best wel een blunder gemaakt in Utrecht. Ik wil een gang inlopen, en ik dacht dat ik door een open deur heen ging.
U raadt het al: dat was dus een glazen plaat. Vol met mijn bakkes ertegenaan :lol: Ging nog best hard, mag nog van geluk spreken dat mijn gebit er nog in zit. Gelukkig hebben niet veel mensen het gezien..
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Stefan »

Had niet verwacht dat het me zou lukken, maar ik heb in een kleine 3 kwartier even een xenonkitje in m'n auto gebouwd. En dat met m'n 2 (die tellen voor 6 :lol: ) linkerhanden. :mrgreen:

Oké, goed.. Zo moeilijk was het ook weer niet... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:
Ardan schreef:Loop ik met find_your_spot busstation Amersfoort op, valt ineens de stroom uit..
Zal Daniël ook wel een lampje hebben willen vervangen thuis :lol:
Nee het lag echt aan jullie aanwezigheid, 10 minuten verderop was er gewoon stroom :P
Voortaan die wietplantage maar verdelen over meerdere zekeringen
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:
Wubbo schreef:
Dexter schreef:@Wubbo: Hoe is het afgelopen met je collega? Heeft hij al een uitslag gehad?
Hij heeft als het goed is vandaag de uitslag gekregen, maar ik heb daar verder nog niks over gehoord.
Het goede nieuws: het is geen tumor, dus geen kanker. Het slechte nieuws: het is geen tumor, dus verder zoeken wat het wel is en hoe dat te behandelen is.
Het is een sarcoom, en het is ongeneeslijk... :(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ruben »

:-( Sterkte.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Ai, een Sarcoom, dan gaan alle alarmbellen hier rinkelen... Naast dat het gewoon heel pijnlijk en naar is, is het zeker bij de huidvariant ook nog eens een afschuwelijk beeld om te zien. Veel sterke ermee, ook voor je collega.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door lamar »

sinds vandaag liggen en bij de ingang van mijn school Plan T stoelen,
hoorde van de concierge dat ze in de studieruimte geplaatst gaan worden 8-)
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Karl »

Vast al bekend: http://www.ov-stripkaart.nl/ ter vervanging van de chipkaart.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Karl schreef:Vast al bekend: http://www.ov-stripkaart.nl/ ter vervanging van de chipkaart.

Geniaal idee zeg, waarom doen we dat niet idd :D
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Mark »

Jeej, 90 euro boete te pakken. Straatje in Borne waar opeens een eenrichtingsweg van gemaakt is... draaide ik in, zag het bordje iets te laat, staan er twee agenten te controleren omdat meer mensen door dat straatje rijden kennelijk. Geel papiertje aan de broek en binnenkort acceptgiro in de bus -o-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daantje »

STF schreef:Tussen vensters wisselen doe ik eigenlijk met alt + tab, zal wel een van de weinige zijn die het op zo'n manier doet, maargoed.
Doe ik ook bijna altijd.
Geert schreef:Ik doe dat ook al jaren met Alt+Tab, maar ook dat is in Windows 7 verbeterd: je ziet nu een preview van het programma. Dat was overigens ook al in Windows Vista zo meen ik, maar die heb ik nooit op mijn computer geïnstalleerd.
Je krijgt iig een schermpje met welke schermen je open hebt staan en waar je naar toe gaat. Weet niet meer hoe dat in XP was.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Ik kan dat eventueel met elkaar vergelijken aangezien we hier thuis computers hebben met Windows ME, XP, Vista en 7 dus als iemand de verschillen tussen het wisselen van vensters echt graag wil weten, geeft hij/zij maar een brul. :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Oud forumgebruiker »

Heb vandaag zo'n handig minilaptopje gekocht voor school. Zit ook Windows 7 op... ik merk eigenlijk niet zo veel verschil met Vista, dat ik al sinds 2007 gebruik.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door mb90 »

Kreeg vandaag weer eens post uit Amersfoort over een OV-Chipkaart (waarvan het nummer in de brief staat) die ze ontvangen en ook vernietigd hebben, omdat ik wilde dat deze kaart beeindigd zou worden. Het saldo op deze kaart was ook nog eens lager dan 5 euro, dus er is geen recht op restitutie.
Het vreemde is echter dat ik nog nooit een kaart teruggestuurd heb met dit verzoek en dat ik ook geen kaart heb met het nummer uit de brief.... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

Oow, altijd leuk die brieven van TLS... ik had ooit wel daadwerkelijk een chipkaart retour gestuurd (ging via NS toen, was 'n gedurende de geldigheid opgezegde VDU) en kreeg toen een brief waarin een rekeningnummer wat ik helemaal niet kende stond. Het zou echter wel op mijn naam staan :roll:
Hebben ze toen overigens wel keurig gecorrigeerd na een mailtje, kreeg het restantje saldo netjes op m'n eigen rekening uitbetaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:Je krijgt iig een schermpje met welke schermen je open hebt staan en waar je naar toe gaat. Weet niet meer hoe dat in XP was.
In XP krijg je bij elke alt-tab gelijk het 'volgende' actieve venster. Daar zitten niets van previews in. Dat was in ieder geval in het begin, en zo werkt het nog steeds op mijn werk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

Wat ik een nadeel vind van windows 7, is dat alle open vensters zitten "verpakt" onder 1 icoontje in de startbalk.
In XP had ieder venster een "eigen blokje" in de startbalk. Daar kon je op klikken en dan verscheen het venster gelijk. Nu moet je naar het programmaicoontje (zoals internet), dan krijg je previews te zien van je openstaande vensters en dan pas kan je op je gewenste venster klikken. :roll:

En verder moet ik alles nog ontdekken. Had vandaag wel de tijd ervoor, maar windows 7 in combinatie met Norton en een update van windows blijkt geen goede combi te zijn. kreeg bij eenmelden de melding dat gebruikersprofiel niet geladen kon worden. Enige optie om het probleem op te lossen Systeemherstel uitvoeren en Norton verwijderen... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Ronzol schreef:Wat ik een nadeel vind van windows 7, is dat alle open vensters zitten "verpakt" onder 1 icoontje in de startbalk.
In XP had ieder venster een "eigen blokje" in de startbalk. Daar kon je op klikken en dan verscheen het venster gelijk. Nu moet je naar het programmaicoontje (zoals internet), dan krijg je previews te zien van je openstaande vensters en dan pas kan je op je gewenste venster klikken. :roll:
Het stapelen van vensters gebeurde ook al in Windows XP en Windows Vista als er vrij veel applicaties open stonden. Dan kwam er een getal voor de naam van het programma te staan en kon je uit een lijstje je venster kiezen. Het verschijnsel komt steeds minder vaak voor, onder andere door een toename van het gebruik van browsers met tabbladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

Klopt, maar nu stapelt hij het al direct, ook al heb je maar een venster open staan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Het is maar wat je prettig vind. Het kan ook door programma's gebruikt worden voor schermpjes met snelle toegang tot bepaalde onderdelen, bijvoorbeeld Windows Media Player heeft daarin een minimode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Dat stapelen kan in Windows XP aan of uitgezet worden naar keuze, wellicht zit dat er bij Windows 7 ook in?

Weet trouwens iemand uit Amsterdam of omstreken wat het beleid van KPN of de gemeente is wat betreft Amsterdamse telefooncellen? In juni waren ze nog gewoon in gebruik (op een paar na die vernield waren), maar afgelopen weekend ben ik alleen nog een werkende telefooncel tegenover metrostation Ganzenhoef tegengekomen. De rest heeft of geen spanning meer, of geen kiestoon of alleen vrijgave voor alarmnummers of er steekt alleen nog een kabel uit zonder toestel. Juist omdat het bij elke cel weer anders is, begrijp ik niet of ze nu gestart zijn met alle telefooncellen weghalen of dat er toevallig zeer veel vernield waren. In Amstelveen zijn ze wel gewoon in werking en keurig onderhouden, terwijl je het juist daar niet zou verwachten. In met name het centrum van Amsterdam zie ik regelmatig toeristen naar een telefooncel lopen terwijl ik in Amstelveen volgens mij de enige ben die nog zo'n ding gebruikt. En je had het zondagmiddag moeten zien met de Dam tot Damloop hoeveel deelnemers er wilden opbellen na afloop op het stationsplein, maar geen van de zes deed het.

Hopelijk blijven ze in Amstelveen voorlopig nog in bedrijf, of maken ze snel die absurde regeling uit 2004 ongedaan dat Luxemburgse pre-paid telefoons niet meer in Nederland werken maar verder op heel de wereld wel werken... Omgekeerd werkt het trouwens ook niet, daarom hebben wij in het café - restaurant ook een munttelefoon hangen omdat een hoop Nederlandse kampeerders niet kunnen bellen in Luxemburg met hun Nederlandse pre-paid telefoon.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ardan »

Uitzendbureau aan de telefoon: 'Kun je woensdag werken? Bij de NS?'
Ik: 'JAAAAA!! :D '
Gevolg: ik ga op dit belachelijk vroege tijdstip naar het station, om van 7 tot 11, van 12 tot 14, en van 15 tot 19 uur het aantal mensen in de wachtrij van het loket elke 3 minuten te tellen en op te schrijven. Gaap.
Wel lekker 80 euro cashen :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

Ronzol schreef:Wat ik een nadeel vind van windows 7, is dat alle open vensters zitten "verpakt" onder 1 icoontje in de startbalk.
In XP had ieder venster een "eigen blokje" in de startbalk.
Voordeel is natuurlijk weer dat 't allemaal wat overzichtelijker blijft, zeker met teveel blokjes in de startbalk wist ik vaak niet meer wat nu wat was, dan is 't nu met een preview erbij makkelijker.
Had vandaag wel de tijd ervoor, maar windows 7 in combinatie met Norton en een update van windows blijkt geen goede combi te zijn. kreeg bij eenmelden de melding dat gebruikersprofiel niet geladen kon worden. Enige optie om het probleem op te lossen Systeemherstel uitvoeren en Norton verwijderen... :roll:
Hmm, heb zelf ook Norton en de automatische updates van Windows staan gewoon aan wat zonder problemen werkt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:Uitzendbureau aan de telefoon: 'Kun je woensdag werken? Bij de NS?'
Ik: 'JAAAAA!! :D '
Op welk treinstation sta je dan? Deventer CS?
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten