Mag ik even kwijt #53

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef:
Ronzol schreef:Wat ik een nadeel vind van windows 7, is dat alle open vensters zitten "verpakt" onder 1 icoontje in de startbalk.
In XP had ieder venster een "eigen blokje" in de startbalk.
Voordeel is natuurlijk weer dat 't allemaal wat overzichtelijker blijft, zeker met teveel blokjes in de startbalk wist ik vaak niet meer wat nu wat was, dan is 't nu met een preview erbij makkelijker.
Had vandaag wel de tijd ervoor, maar windows 7 in combinatie met Norton en een update van windows blijkt geen goede combi te zijn. kreeg bij eenmelden de melding dat gebruikersprofiel niet geladen kon worden. Enige optie om het probleem op te lossen Systeemherstel uitvoeren en Norton verwijderen... :roll:
Hmm, heb zelf ook Norton en de automatische updates van Windows staan gewoon aan wat zonder problemen werkt...
Het heeft zo z'n voor- en nadelen natuurlijk.

Wat die updates betrefd. Het schijnt niet bij iedereen zo te zijn, maar wordt wel vaak als mogelijke oorzaak genoemd.
Maargoed, nu doet ie weer zoals ie zou moeten doen :)


@STF: Tijdje geleden was in het nieuws dat KPN niet meer verplicht was om de telefooncellen in stand te houden. Iniedergeval niet 1 telefooncel binnen een straal van zoveel kilometer. (omdat bijna iedereen in dit land een mobiel heeft) Je raadt dus al wat KPN nu aan het doen is: Zoveel mogelijk telefooncellen verwijderen :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

logisch toch? Telegrammen versturen kan ook niet meer :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

Alleen de Koningin kan/mag het nog :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ruben »

STF schreef:Weet trouwens iemand uit Amsterdam of omstreken wat het beleid van KPN of de gemeente is wat betreft Amsterdamse telefooncellen?
Het was zo dat er 1 cel per 5000 inwoners moest zijn, maar dit is zoals Ronzol al zei losgelaten. Vervolgens wordt er naar de rendabiliteit van elke cel gekeken. Degenen die nog rendabel kunnen zijn in de nieuwe vorm (een open cel met een grote reclame aan 1 zijkant, waar dus ook geld mee gegenereerd wordt) blijven en worden omgebouwd. Alle anderen worden weggehaald, tenzij de gemeente de cel betaalt.
In Amstelveen, rijkeluisstad, is er dus of voor die cellen betaalt of KPN is daar nog niet begonnen. Er zijn nu dorpen zonder telefooncel, zoals Ermelo (wat ik laatst las), waar de laatste afgelopen maanden ergens van het Stationsplein is verwijderd omdat de gemeente ook niet voor de kosten wilde opdraaien.
Hier op het Weesperplein staan er nog wel 2, maar dan wel van een oud type, geen idee of die nog werken. Ik zag afgelopen week op Rembrandtplein, waar naast l'Opera 4 cellen staan, dat 3 onklaar zijn gemaakt en in 1 nog een telefoon aanwezig is. Het wordt logischerwijs dus erg uitgedund in Amsterdam.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door find_your_spot »

NS-Reiziger schreef: In Amstelveen, rijkeluisstad, is er dus of voor die cellen betaalt of KPN is daar nog niet begonnen.
Tssssssssssssss.....

Ik had altijd begrepen dat het een wens was van www.crisis.nl in het kader van Nederland Veilig project dat er in een cirkel van xxxx inwoners 1 telefooncel aanwezig is die het bij crisis altijd moet blijven doen.

Iemand dit spelletje al is gespeeld? http://www.72uur.nl/
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ardan »

Het wachtrijtellen op het station Deventer C was toch een stuk leuker dan ik dacht :D
Een leuk kijkje achter de schermen van de servicebalie/stationsmedewerkers gehad, veel geleerd, geinige dingen gezien. Verhaaltje komt nog :) Nu eerst keihard pitten... bij het geluid van een goederentrein die zo te horen nu de brug over komt rijden..
:) Welterusten!
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

In Amsterdam staat net voorbij de halte Amsteldijk van lijn 12/62/65 richting het Amstelstation (aan het einde van de Vrijheidslaan, vlak voor de brug over de Amstel) een verkeersbord met verplichte rijrichtingen; rechtdoor en rechtsaf maar het onderbordje slaat echt helemaal nergens op "uitgezonderd nachtbussen GVB". Oftewel nachtbussen zouden linksaf mogen, om via de Amsteldijk naar de Ceintuurbaan te rijden ofzo, er komt op die kruising helemaal geen nachtbus meer (vroeger wel, maar die ging rechtdoor). Op Google streetview komt dat bordje niet voor dus het lijkt er vrij recent te zijn opgehangen, komt er in december soms een routewijziging of komen er langdurige wegwerkzaamheden waardoor lijn 354 van de route moet gaan afwijken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

Afbeelding
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

wanneer is de grote blaadjes-op-de-rails-test-dag? :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:wanneer is de grote blaadjes-op-de-rails-test-dag? :lol:
Heeft Fles ineens een bladblazer aangeschaft, zal die zo wel blaadjes op de rails gaan blazen...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

Maakt iemand een opmerking, zal Find_your_spot er wel een "leuke" "loesje"spreuk van maken...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Ennes »

Gewoon een " herfstbladen NEE" sticker op de rails plakken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Oud forumgebruiker »

Laatst vroeg iemand mij hoe ie bij de Prinsessengracht moest komen... Géén Idéé hoe hij erbij komt, maar heb hem maar naar de Prinsengracht verwezen. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Van het weekend iemand die Sloterdijk en Slotervaart door elkaar haalde, waardoor de chauffeur niet meer snapte waar die mevrouw nou naar toe wilde, ze dacht dat Sloterdijk en Slotervaart hetzelfde was.

Ergens ook wel logisch, een dijk heb je toch naast een vaart?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:In Amsterdam staat net voorbij de halte Amsteldijk van lijn 12/62/65 richting het Amstelstation (aan het einde van de Vrijheidslaan, vlak voor de brug over de Amstel) een verkeersbord met verplichte rijrichtingen; rechtdoor en rechtsaf maar het onderbordje slaat echt helemaal nergens op "uitgezonderd nachtbussen GVB". Oftewel nachtbussen zouden linksaf mogen, om via de Amsteldijk naar de Ceintuurbaan te rijden ofzo, er komt op die kruising helemaal geen nachtbus meer (vroeger wel, maar die ging rechtdoor). Op Google streetview komt dat bordje niet voor dus het lijkt er vrij recent te zijn opgehangen, komt er in december soms een routewijziging of komen er langdurige wegwerkzaamheden waardoor lijn 354 van de route moet gaan afwijken?
Dat bord valt mij ook op, maar het staat er al zeker enkele maanden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Er staat mij iets bij over een herinrichting van de Van Woustraat, maar geen idee op welke termijn dat is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

STF schreef:Van het weekend iemand die Sloterdijk en Slotervaart door elkaar haalde, waardoor de chauffeur niet meer snapte waar die mevrouw nou naar toe wilde, ze dacht dat Sloterdijk en Slotervaart hetzelfde was.
ziggy schreef:Laatst vroeg iemand mij hoe ie bij de Prinsessengracht moest komen... Géén Idéé hoe hij erbij komt, maar heb hem maar naar de Prinsengracht verwezen. :lol:
Achja, ik had ooit een taxi besteld vanaf de Koningstraat. Toen ik de centrale belde waar 'ie bleef bleek het ding in de Koninginnestraat op me staan te wachten :P (Dat 'ie daar fout zat had de chauffeur toch minstens aan het huisnummer moeten merken, die gaan tot veel hoger in eerstgenoemde straat...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

In de tijd dat ik bij restaurant Christophe aan de Leliegracht in Amsterdam werkte heb ik weleens meegemaakt dat er een compleet bruiloftsgezelschap voor de deur met taxi's werd afgezet, binnenkwam en verbaasd vroeg of de bruid er nog niet was? Wij snapten er geen klap van, de ene na de andere taxi kwam maar aanrijden met bruiloftsgasten... Na veel moeite kwamen we erachter dat het gezelschap naar de trouwzaal Cristofori aan de Prinsengracht moest.

Goedenavond, spreek ik met taxi centrale Amsterdam? Kunt u de +/- 15 taxi's die zojuist een enorm gezelschap bij restaurant Christophe hebben afgezet terug laten keren om de gasten juist te bezorgen bij Cristofori? Nee? Nou stuur dan maar nieuwe taxi's en een beetje snel graag... :lol:


Ik heb stadsdeel zuid daarnet een bericht gestuurd over dat gekke onderbordje, hoogstwaarschijnlijk verwijzen die me door naar de hoogovens waar het metaal van het bordje vandaan komt, maargoed. :wink:
Laatst hadden we een vraag aan de gemeente Reisdorf gestuurd wat toevallig ook over een bordje ging, binnen een uur al een goed antwoord! Tja dat is dan weer het voordeel van die kleine dorpjes. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Stadsdeel Centrum is best snel met het afhandelen van meldingen eerlijk gezegd. Afgelopen winter een keer gemaild voor een groot gat in de weg, een dag later stonden er al paaltjes waarmee het gat werd afgezet :)

Ook zoiets, vandaag is het fietspad van de Wibautstraat in drie uur tijd van eenrichtingsverkeer naar tweerichtingsverkeer veranderd :lol: Om half twee was het nog éénrichtingsverkeer, om vijf uur waren alle onderbordjes en verboden in te rijden bordjes weggehaald en strepen getrokken. Die lijken wel getrokken door een dronkenlap :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

En die paaltjes staan nog steeds rond dat gat? :lol:

Vroeger was de klantenservice van GVB ook supersnel, tegenwoordig niet meer (waarschijnlijk krijgen ze teveel complimenten binnen waardoor er geen tijd meer is om de klachten af te handelen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Nee, de weg is drie maanden later weer van asfalt voorzien, nadat dat 9 maanden ervoor verwijderd was :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Justin »

Aaaah thuiswerken is zo gek nog niet. Scheelt weer 2x2.5 uur reistijd vandaag :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat het best een klap in je gezicht is als je vanuit een zonovergoten 30 graden naar het koude Nederland teruggaat? En dat het knap genant is als je luchtbed ontploft terwijl je lekker in het zwembad ligt te dobberen? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Gênant is het alleen als het je wat boeit wat anderen ervan vinden.

Ik zou goed balen als ik in mijn nieuwe overhemd ineens met pilsje en al naar de bodem van zo'n chloorpoel zou zinken :o
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door AppleMoose »

*blub*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten