Studenten verdienen korting

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Het Grandcafe in Amterdam aan spoor 2b is best aardig om een paar uurtjes te zitten met een biertje en/of een hapje eten.
Het enige wat daar dan weer zwaar irritant aan is, er is niet eens een toilet daar, je moet naar de openbare wc's verderop aan het perron gaan. Dat is toch niet te verkopen als je daar voor 25 tot 50 euro per persoon zit te borrelen.
Ik dacht dat je geen horecavergunning kreeg als je geen toilet had? :?: Of "telt" die openbare pismuur (50 cent) op spoor 2 als zodanig? :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:
find_your_spot schreef:Ik kan la place nou niet echt kwaliteits eten noemen... Eerder onder het minimum loon betaalde studenten die wat staan te kloten met voedsel
Dat effect heeft het in ieder geval wel altijd op mijn buik. Vanwege de buikpijn mijd ik die toko dus ook voor zover het om warm eten gaat. Broodjes zijn wel OK, al was het 5 jaar geleden allemaal nog een stuk beter. Ik snap eigenlijk nooit de drukte in La Place restaurants, en al helemaal niet dat mensen er lyrisch over kunnen zijn, maar misschien ben ik biased doordat ik bij V&D heb gewerkt.
De wokmaaltijden van La Place zijn geweldig. Echt de enige manier om voor 10 euro goed gezond en lekker te eten als je buiten de deur wilt eten. Ik ben dan ook regelmatig te vinden in de La Place van de Amsterdamse OBA-bibliotheek... (vlak naast het Centraal overigens).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Ardan »

Ik kom ook wel vrij regelmatig in de OBA, en soms denk ik bij mezelf Oh ja, hier kun je ook eten! Maar na een paar stappen door het pad van de La Place haak ik alweer af. Veel te duur.
(tsja, ik ben en blijf een student ;) )
(en NEE, voor er commentaar komt, ik werk meerdere dagen per week keihard voor mijn extra geld :wink: )
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Ik ga een dagje op pad, en heb ouderwets 3 pistoletjes thuis belegd met kaas tomaat en komkommer. Blikje chocomel van de supermarkt, en een flesje water. Kosten: 2,35€ inclusief beleg :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

ik ga een dagje op pad, pak hier een kop koffie, daar een broodje kaas of ham, dan nog een broodje bratwurst, uiteraard een paar blikken bier erbij, en een flesje water. Gauw 25 euro. Maar ach, je hebt lol :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:, uiteraard een paar blikken bier erbij,
Kun je beter een krat bier kopen dat is per flesje weer goedkoper.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daantje »

Vinny schreef: De wokmaaltijden van La Place zijn geweldig. Echt de enige manier om voor 10 euro goed gezond en lekker te eten als je buiten de deur wilt eten. Ik ben dan ook regelmatig te vinden in de La Place van de Amsterdamse OBA-bibliotheek... (vlak naast het Centraal overigens).
Alleen jammer dat je er in Rotterdam centrum zo verschrikkelijk lang op moet wachten -o-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

Veel te duur
Nou er zijn maar weinig plekken in Nederland waar je voor een tientje kan eten. En dan heb ik het niet over het loempiatentje, maar over een restaurant-achtige setting waarbij je gewoon beschikking over een tafel en een stoel hebt.

Ik denk dat je buiten de MC Donalds en dergelijke weinig kan vinden, en persoonlijk krijg ik last van mijn maag van dat wanvoedsel, zeker na het lezen van dit topic. Vandaar dat ik erg blij ben met de WOK.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Ik haal als avond eten vaak een zak met krentenbollen en euroshopper cola. Vult en voldoet voor mij prima.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

In Parijs haal ik dan een maaltijdsalade, klein stokbroodje en wat brie om in een park op te eten. (samen iets van 7.50) Helaas is het qua bestek een beetje afzien, bij het snijden van de brie brak het plastic bijgeleverde mesje af. Ook de vork overleefde een cherry tomaat maar net aan.
Verder kan je bij een pizzeria ook nog wel voor een tientje iets degelijks krijgen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

In Parijs heb je meestal een Plat-du-Jour voor 10 euro. Dat kun je in Amsterdam wel vergeten. Hoewel Parijs (zeker op een terrasje zitten) erg duur is, is uit eten gaan juist weer goedkoper dan in Nederland. Ook voor een standaard drie gangen menu, mag je in Nederland toch wel op 30 tot 40 euro rekenen, in Parijs kan dat vaak al vanaf 25 euro...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Geert »

Caspar schreef:In Parijs haal ik dan een maaltijdsalade, klein stokbroodje en wat brie om in een park op te eten. (samen iets van 7.50) Helaas is het qua bestek een beetje afzien, bij het snijden van de brie brak het plastic bijgeleverde mesje af. Ook de vork overleefde een cherry tomaat maar net aan.
Verder kan je bij een pizzeria ook nog wel voor een tientje iets degelijks krijgen.
Brood, zakmes, wat beleg uit de supermarkt en dan kom je een heel eind op reis hoor :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef: Brood, zakmes, wat beleg uit de supermarkt en dan kom je een heel eind op reis hoor :)
Hollanders kan natuurlijk niet...


Afbeelding
Ben jij dat rechts Geert?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daantje »

Zakmes is dan idd ideaal :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Daantje schreef:Zakmes is dan idd ideaal :)
Het is niet de bedoeling dat je daarmee je geliefde om het leven brengt....


Wie hebben allemaal nog meer de 20% studenten kortingskaart gehaald?
Inmiddels bezit ik meer dan 70 van die pasjes *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Waarom lopen pasjes bij jou altijd uit tot extreme hoeveelheden van hetzelfde :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Meltrain »

Ik heb hem ook. :D
Nog niet gebruikt echter (en de kans dat ik hem ga gebruiken is ook nihil)...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Mark »

Ik wacht nog steeds op mijn schoolpas en daarmee de kortingspas... maarja het ROC hier is niet zo snel met die dingen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb het ding opgehaald bij de Shakies op het Amstelstation... Vrouwtje vroeg nog naar mijn collegakaart, dus ik zoeken in m'n portomonee.... Na een paar seconde vond ze het wel goed zo :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Waarom lopen pasjes bij jou altijd uit tot extreme hoeveelheden van hetzelfde :|
Geen idee. Eigenlijk zou ik moeten worden opgenomen voor deze afwijking, maar misschien dat andere mensen hier op het forum een beter passend antwoord hebben.
Mark schreef:Ik wacht nog steeds op mijn schoolpas en daarmee de kortingspas... maarja het ROC hier is niet zo snel met die dingen...
Je krijgt die kortingskaart ook gewoon op vertoon van alleen een studenten ov-chipkaart!
For Your Railroad Adventures
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Mark »

Ik heb geen ov, slechts een maandabonnement Hgl-Es ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:, uiteraard een paar blikken bier erbij,
Kun je beter een krat bier kopen dat is per flesje weer goedkoper.
Niet zo handig he, onderweg ;) Bovendien mag ik zulke dingen niet tillen :N
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Niet zo handig he, onderweg ;) Bovendien mag ik zulke dingen niet tillen :N
Genoeg koters op het station om je kratje te laten tillen! Geef ze ook een flesje cadeau en je krat wordt steeds lichter! :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door marvinkok »

Maar niet te vaak natuurlijk, anders hou je zelf weer niks over ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef: Genoeg koters op het station om je kratje te laten tillen! Geef ze ook een flesje cadeau en je krat wordt steeds lichter! :Y

**dsamme jij bent ECHT slim :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten