Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Ik kwam net op tijd de supermarkt uit om te luisteren naar de stream van de laatste aflevering van stand.cafe op radio 1, maar met terugwerkende kracht is gister de laatste aflevering geworden en ik viel middenin de persconferentie van Maxime Verhagen. Wat kunnen die CDA'ers toch veel woorden gebruiken om weinig te zeggen!
Daarna werden fragmenten van Rutte en Wilders herhaald, Wilders klonk nog het minst teleurgesteld van de drie.

Ik denk dat Wilders en Verhagen eigenlijk wel tevreden zijn dat ze zo goed wegkomen zonder al te veel gezichtsverlies en een redelijke mogelijkheid om de ander de zwarte piet toe te spelen. Nu gaat er natuurlijk gelekt worden welke concessies Wilders in de onderhandelingen gedaan heeft, dat wordt ook nog leuk.
Rutte wil nu een regeerakkoord gaan schrijven. Da's natuurlijk een overbodige exersitie (schrijf je dat zo?), alles wat-ie wil staat immers al in het verkiezingsprogramma van de VVD.
Na twee geknalde pogingen en drie maanden tijdverlies past de VVD nu wat bescheidenheid en mag iemand anders het voortouw nemen, vind ik. Dan kan Rutte een paar dagen nemen voor het afscheid van zijn geliefde hypotheekrenteaftrek.