Tweede Kamer verkiezingen #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het blijft natuurlijk een partij van twijfelachtig allooi en waar veel mensen een uitgesproken mening over hebben. En nee, ik heb GL gestemd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Als olieslaaf door het leven gaat is ook harTstikke slecht,
Okee dat is de laatste keer dat ik jouw smoesjes over dyslexie geloof :lol:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door MdJ »

Zullen we de termen "olieslaaf" 'oliemaffia" en dergelijke weer achterwege gelaten? Meneer is nu weg, hebben we nu geen last meer van. Dus hoeven we ook geen stille hints meer geven dat die opmerkingen te grappig zijn voor woorden.

Daarnaast vind ik dat de PVV wel goede ideeen heeft, maar -mochten mensen geintresseerd zijn- nee, ik heb niet op hem gestemd... Niet alle ideeen kan ik mee leven namelijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:
Okee dat is de laatste keer dat ik jouw smoesjes over dyslexie geloof :lol:
Ik ben officieel positief getest op Dyscalculie zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyscalculie

Verder heeft dat nog gevolgen dat het ik zeer snel over woorden heen lees of iets anders lees dan dat er staat.

Afbeelding
Als jij dat smoesjes wilt noemen, moet jij lekker weten.



Ik vind het opvallend dat de PVV de 3e grootste partij is, maar niemand heeft erop gestemd. :Y
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:Dus hoeven we ook geen stille hints meer geven dat die opmerkingen te grappig zijn voor woorden
Voordat we zover zijn moeten we wel een nieuw nummerbord kopen! Een normale ook.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door mb90 »

find_your_spot schreef:Durven er hier mensen uit te komen dat ze PVV hebben gestemd?
Ik heb op de PVV gestemd. Waarschijnlijk wel een van de weinige (of de enige) op dit forum. :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door JWM »

Waarom?
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Ik vind het opvallend dat de PVV de 3e grootste partij is, maar niemand heeft erop gestemd. :Y
Hier bijna niemand nee, maar heb ook het idee dat het gemiddelde profiel van de PVV stemmer niet overeen komt met de gemiddelde ov gebruiker. Geld ook voor VVD denk ik. OV gebruikers zijn nou eenmaal linkser georiënteerd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door mb90 »

@ JWM: Waarom ik op de PVV gestemd heb of waarom ik waarschijnlijk een van de weinige PVV-stemmers hier ben? Dat eerste omdat ik net als de PVV bijvoorbeeld minder geld voor cultuur of meer veiligheid op straat wil. Dat laatste denk ik afgaande op de berichten in dit topic. Ze waren bijna allemaal niet echt positief over de PVV en een linkse of middenpartij werd veel genoemd als een partij waarop gestemd was.
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

mb90 schreef:@ JWM: Waarom ik op de PVV gestemd heb of waarom ik waarschijnlijk een van de weinige PVV-stemmers hier ben? Dat eerste omdat ik net als de PVV bijvoorbeeld minder geld voor cultuur of meer veiligheid op straat wil.
Is dat ALLES? :shock:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door mb90 »

Nee, uiteraard niet, maar ik wilde het niet alleen maar daarover hebben. Ik zie er ook liever bijvoorbeeld geen moskee meer bijkomen, ik ben tegen massa-immigratie, voor meer asfalt (en ook OV hoor), voor een betere zorg (want dat is nu beschamend voor een land als Nederland) en voor minder ambtenaren (ook al loop ik er zelf nu tussen).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Karl »

Hierachter is opeens vuurwerk, is er net een journaal gekomen met de melding dat Wilders premier wordt ofzo? Nouja, Bruin-I treedt binnenkort waarschijnlijk aan, ben benieuwd hoelang het standhoudt. Ik wens het CDA-congres veel wijsheid toe.
Het is een spectrum.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

mb90 schreef:Nee, uiteraard niet, maar ik wilde het niet alleen maar daarover hebben. Ik zie er ook liever bijvoorbeeld geen moskee meer bijkomen, ik ben tegen massa-immigratie, voor meer asfalt (en ook OV hoor), voor een betere zorg (want dat is nu beschamend voor een land als Nederland) en voor minder ambtenaren (ook al loop ik er zelf nu tussen).
En wie heeft als eerste het speerpunt voor betere zorg overboord gedonderd door te gaan gedogen.... juist!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:
Ronzol schreef:@Daantje: Bij de inspectie kan je die poolcentrum dus aangeven, omdat hij de wet overtreed. Dan kan deze dienst ingrijpen. Dat je dat niet doet moet je natuurlijk zelf weten, maar zo ben je wel ZELF verantwoordelijk hiervoor en hou je deze illigale constructie in stand.
Dat vind ik te ver gaan, zo'n poolcentrum moet zich gewoon aan de wet houden. De eigenaar is degene die verantwoordelijk is voor deze situatie (zwart personeel en overtreding rookverbod), niet een argeloze bezoeker.
Natuurlijk is de eigenaar als eerste verantwoordelijk, maar door het niet te melden bij de inspectie of andere instantie dan ook (ik kan de reden van Daantje wel begrijpen), hou je het wel in stand. Dus ben je zelf ook (een beetje) verantwoordelijk dat deze constructie zo voort kan duren.
Ipv te melden, zou je ook gewoon niet meer naar dat poolcentrum kunnen gaan, als het je erg dwars zit.

En dan nog even dit:

Wat is nou precies het probleem met een Moskee?
Ik zie dat niet. Het is gewoon een gebedshuis maar ipv dat er kerkklokken klinken, hoor je zo nu en dan een arabisch gebed.
Te hoge minnaretten?
Kerktorens zijn ook hoog, en in de meeste dorpen/steden ook beeldbepalend, niemand heeft er problemen mee.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door JWM »

Ennes schreef:En wie heeft als eerste het speerpunt voor betere zorg overboord gedonderd door te gaan gedogen.... juist!!!
Compromissen horen gewoon bij het Nederlandse politieke systeem. PVV krijgt door te gedogen meer uit haar verkiezingsprogramma voor elkaar dan partijen als de PvdA of de SP vanuit de oppositiebankjes.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Compromissen sluiten is wat anders dan speerpunten simpelweg overboord donderen.

Als voor jou het speerpunt is dat er meer geld naar de zorg gaat, dan sluit je wellicht een compromis over het bedrag wat je wil besteden, maar je laat niet toe dat er helemaal geen geld naar toe gaat.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Over tien minuten zullen we zien wat de plannen zijn waarbij de rechtse mensen hun vingers kunnen aflikken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door JWM »

Ronzol schreef:Compromissen sluiten is wat anders dan speerpunten simpelweg overboord donderen.
Wie denkt dat de zorg een serieus speerpunt van de PVV is noem ik naïef.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Chauf21 »

Het concept regeerakkoord is hier te vinden: http://www.kabinetsformatie2010.nl/dsc? ... tid=127446.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Ik heb ze op de site van de NOS een beetje doorgebladerd, maar ik mis concrete maatregelen waarmee de bovenste laag van de maatschappij te maken krijgt. Het is vooral schrappen waar het al heel sober is :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door JWM »

Om bij het onderwerp van deze site te blijven:
concept regeerakkoord schreef:Het openbaar vervoer moet toegankelijker, betrouwbaarder en efficiënter worden.
• De grensregio’s worden beter bereikbaar voor treinverkeer.
• Er komt een grensoverschrijdende ontwikkeling van het treinverkeer in grensregio’s
waaronder aansluiting op buitenlandse hogesnelheidstreinen.
• Het programma Hoogfrequent Spoor dat is gericht op spoorboekloos reizen, wordt
uitgevoerd, rekening houdend met de woon- en leefomgeving.
• Er komen sneller aanpassingen van stations en treinen om de toegankelijkheid van het
openbaar vervoer voor mensen met een beperking te verbeteren.
• De veiligheid in het openbaar vervoer wordt verbeterd. Werkgevers in het openbaar
vervoer nemen de aangifte over van werknemers die het slachtoffer van geweld zijn
geworden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:
Ronzol schreef:Compromissen sluiten is wat anders dan speerpunten simpelweg overboord donderen.
Wie denkt dat de zorg een serieus speerpunt van de PVV is noem ik naïef.
Het was puur om uit te leggen wat het verschil is tussen een compromis sluiten en een speerpunt gewoon overboord gooien.
Enige speerpunt van de PVV is, de Islam uit Nederland verdrijven samen met de mensen die er in geloven.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door JWM »

Juist. En hoe je ook over de PVV denkt, ze hebben het slim gespeeld.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Wubbo »

Deze zijn ook nog van belang:
concept regeerakkoord schreef:• Er komt een verplichte aanbesteding voor het openbaar vervoer in de drie grootste
steden waarbij kwaliteit en goede en actuele reisinformatie wezenlijke onderdelen van
de aanbestedingseisen vormen.
• Het hoofdrailnet verdient een sterke verbetering van kwaliteit en effectiviteit waarbij
grote besparingen optreden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten