Tweede Kamer verkiezingen #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Ik blijf er echt bij dat dit het meest k*tte kabinet is wat er had kunnen komen. :neg:
Als PVV nou gewoon 'officieel' had meegeregeerd was het al een stuk beter. Dan hadden de plannen er ongeveer hetzelfde uitgezien, behalve dat de 'sociale' plannen van Wilders zwaarder hadden gewogen.
Maar nu mogen VVD en CDA ongestraft het sociale Nederland omver gooien, zonder de toplaag extra te belasten (hypotheekrenteaftrek :neg: ) in ruil voor wat toezeggingen op het gebied van immigratie en veiligheid en dat Wilders alles zomaar mag blijven roepen omdat hij toch niet verantwoordelijk is (maar wel het kabinet in gijzeling houdt). :evil:

Overigens ben ik het met lang niet alles oneens van de plannen, maar de meeste zijn dan ook echt op zo'n manier geformuleerd dat je het er niet mee oneens kunt zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Vinny »

• Er komt een verplichte aanbesteding voor het openbaar vervoer in de drie grootste
steden waarbij kwaliteit en goede en actuele reisinformatie wezenlijke onderdelen van
de aanbestedingseisen vormen.
hiep hiep hiep, hoera! *bus* *O*
Zo verkeerd is dat rechtse kabinet ook nog niet. En Wilders (dat moet je hem nageven) voorkomt in ieder geval een keiharde sanering in de "zwakke" sector (ouderenzorg enzo). Dat is bij de VVD namelijk niet altijd in goede handen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Fles »

Het hoofdrailnet verdient een sterke verbetering van kwaliteit en effectiviteit waarbij grote besparingen optreden.
Ja. Ik wil ook wel een miljoen, een Ferrari, een krat bier en zes mooie vrouwen. :?

Ze kunnen wel zo veel roepen natuurlijk. Dit is iets wat niet eens KAN, al zou men het daadwerkelijk willen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

JWM schreef:
Ronzol schreef:Compromissen sluiten is wat anders dan speerpunten simpelweg overboord donderen.
Wie denkt dat de zorg een serieus speerpunt van de PVV is noem ik naïef.
Daarmee dus een groot gedeelte van de PVV stemmers, als 1 van de speerpunten had hij namelijk in zijn verkiezingsprogramma staan: De PVV wil geen verhoging van het eigen risico in de zorgverzekeringswet. Zorg moet
toegankelijk zijn, voor iedereen. Een hoog eigen risico zorgt niet voor lagere zorgkosten, maar
zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden, langer met problemen blijven rondlopen. Dit zal
uiteindelijk tot veel hogere zorgkosten leiden.


En dat is toch een item waarmee hij veel mensen heeft binnengehaald, want dat was uit de post van BM90 ook één van de redenen dat hij PVV had gestemd zie de quotes waar ik op reageerde:
ziggy schreef:
mb90 schreef:@ JWM: Waarom ik op de PVV gestemd heb of waarom ik waarschijnlijk een van de weinige PVV-stemmers hier ben? Dat eerste omdat ik net als de PVV bijvoorbeeld minder geld voor cultuur of meer veiligheid op straat wil.
Is dat ALLES? :shock:
mb90 schreef:Nee, uiteraard niet, maar ik wilde het niet alleen maar daarover hebben. Ik zie er ook liever bijvoorbeeld geen moskee meer bijkomen, ik ben tegen massa-immigratie, voor meer asfalt (en ook OV hoor), voor een betere zorg (want dat is nu beschamend voor een land als Nederland) en voor minder ambtenaren (ook al loop ik er zelf nu tussen).
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door mb90 »

Ronzol schreef: En dan nog even dit:

Wat is nou precies het probleem met een Moskee?
Ik zie dat niet. Het is gewoon een gebedshuis maar ipv dat er kerkklokken klinken, hoor je zo nu en dan een arabisch gebed.
Te hoge minnaretten?
Kerktorens zijn ook hoog, en in de meeste dorpen/steden ook beeldbepalend, niemand heeft er problemen mee.
Problemen genoeg wat mij betreft. Het past niet in het Nederlandse straatbeeld. Een van oorsprong christelijk land waar dus kerktorens wel gewoon horen. In de Rotterdamse skyline zie ik bijvoorbeeld veel liever de Laurenskerk dan die nieuwe Essalam moskee op Zuid. De herrie die er een aantal keer per dag uitkomt is zwaar irritant en niet te verstaan. Je moet er maar eens naast zitten zoals in Rotterdam bijvoorbeeld bij een honkbalwedstrijd naast de Mevlana moskee of bij de Essalam op Zuid (die ook weer eens later open gaat) waar ik tegenover werk. Een moskee van die grootte past niet in Nederland vind ik. Een gebedshuis voor moslims vind ik best, zolang het maar kleinschalig en dus niet opvallend is in het straatbeeld.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Die herrie vind ik inderdaad niet kunnen. Volgens mij mag ik ook niet iedere dag een paar keer de stereo dermate hard open knallen een kwartier lang, dat het door de hele wijk hoorbaar is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
• Er komt een verplichte aanbesteding voor het openbaar vervoer in de drie grootste
steden waarbij kwaliteit en goede en actuele reisinformatie wezenlijke onderdelen van
de aanbestedingseisen vormen.
hiep hiep hiep, hoera! *bus* *O*
Zo verkeerd is dat rechtse kabinet ook nog niet. En Wilders (dat moet je hem nageven) voorkomt in ieder geval een keiharde sanering in de "zwakke" sector (ouderenzorg enzo). Dat is bij de VVD namelijk niet altijd in goede handen ;)
Zelfs jij als rechtse stemmer zal toch wel moeite moeten hebben met het feit dat ze alleen maar beleid uitvoeren dat in het teken staan van bezuinigen en niet in het teken van potentiële problemen in de maatschappij oplossen zoals de woningmarkt die op slot zit, de arbeidsmarkt die op slot zit, de zo-zo kwaliteit van het onderwijs. Het is gewoon vlees noch vis, het is een mislukte kaasboer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

mb90 schreef:
Ronzol schreef: En dan nog even dit:

Wat is nou precies het probleem met een Moskee?
Ik zie dat niet. Het is gewoon een gebedshuis maar ipv dat er kerkklokken klinken, hoor je zo nu en dan een arabisch gebed.
Te hoge minnaretten?
Kerktorens zijn ook hoog, en in de meeste dorpen/steden ook beeldbepalend, niemand heeft er problemen mee.
Problemen genoeg wat mij betreft. Het past niet in het Nederlandse straatbeeld. Een van oorsprong christelijk land waar dus kerktorens wel gewoon horen. In de Rotterdamse skyline zie ik bijvoorbeeld veel liever de Laurenskerk dan die nieuwe Essalam moskee op Zuid. De herrie die er een aantal keer per dag uitkomt is zwaar irritant en niet te verstaan. Je moet er maar eens naast zitten zoals in Rotterdam bijvoorbeeld bij een honkbalwedstrijd naast de Mevlana moskee of bij de Essalam op Zuid (die ook weer eens later open gaat) waar ik tegenover werk. Een moskee van die grootte past niet in Nederland vind ik. Een gebedshuis voor moslims vind ik best, zolang het maar kleinschalig en dus niet opvallend is in het straatbeeld.
En waarom passen die niet in het Nederlandse straatbeeld? De gevel van een chinees restaurant ook niet.
En bovendien: wij hebben immers nog steeds een scheiding van kerk en staat, dus zijn wij officieel geen christelijk land ( al is dat door invloed van christelijke partijen in de politiek niet geheel gewaarborgd helaas). En daarnaast heeft volgens de grondwet ieder het recht zijn godsdienst of levensovertuiging individueel of in gemeenschap te belijden (zolang het binnen de wet valt)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Vinny schreef:
• Er komt een verplichte aanbesteding voor het openbaar vervoer in de drie grootste
steden waarbij kwaliteit en goede en actuele reisinformatie wezenlijke onderdelen van
de aanbestedingseisen vormen.
hiep hiep hiep, hoera! *bus* *O*
Zo verkeerd is dat rechtse kabinet ook nog niet. En Wilders (dat moet je hem nageven) voorkomt in ieder geval een keiharde sanering in de "zwakke" sector (ouderenzorg enzo). Dat is bij de VVD namelijk niet altijd in goede handen ;)
Zelfs jij als rechtse stemmer zal toch wel moeite moeten hebben met het feit dat ze alleen maar beleid uitvoeren dat in het teken staan van bezuinigen en niet in het teken van potentiële problemen in de maatschappij oplossen zoals de woningmarkt die op slot zit, de arbeidsmarkt die op slot zit, de zo-zo kwaliteit van het onderwijs. Het is gewoon vlees noch vis, het is een mislukte kaasboer.
Het enige probleem wat ik heb, is het ronduit discriminerende beleid wat gevoerd gaat worden ten aanzien van klederdracht in de openbare ruimte, het aan banden leggen van een religie terwijl wij in de grondwet "godsdienstvrijheid" toch stevig verankerd hebben. Natuurlijk weet ik ook wel dat een bepaalde religieuze groepering niet zo heel populair is in deze samenleving, maar dat wil nog niet zeggen dat je maar zomaar wat individuele vrijheden bij het groot grofvuil moet zetten... :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daantje »

Aan het eind van mijn straat zit een moskee maar ik merk daar eigenlijk nooit wat van behalve dat er regelmatig veel mensen buiten staan. Ik hoor nooit lawaai ofzo, tis nog minder dan een kerkklok :p Ik vind het allemaal maar best, zijn toch ook mensen die hier al generaties lang wonen? Vind de slogan van de NCRV eigenlijk wel goed: neem de mensen zoals ze zijn, andere zijn er niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

mb90 schreef:
Ronzol schreef: En dan nog even dit:

Wat is nou precies het probleem met een Moskee?
Ik zie dat niet. Het is gewoon een gebedshuis maar ipv dat er kerkklokken klinken, hoor je zo nu en dan een arabisch gebed.
Te hoge minnaretten?
Kerktorens zijn ook hoog, en in de meeste dorpen/steden ook beeldbepalend, niemand heeft er problemen mee.
Problemen genoeg wat mij betreft. Het past niet in het Nederlandse straatbeeld. Een van oorsprong christelijk land waar dus kerktorens wel gewoon horen. In de Rotterdamse skyline zie ik bijvoorbeeld veel liever de Laurenskerk dan die nieuwe Essalam moskee op Zuid. De herrie die er een aantal keer per dag uitkomt is zwaar irritant en niet te verstaan. Je moet er maar eens naast zitten zoals in Rotterdam bijvoorbeeld bij een honkbalwedstrijd naast de Mevlana moskee of bij de Essalam op Zuid (die ook weer eens later open gaat) waar ik tegenover werk. Een moskee van die grootte past niet in Nederland vind ik. Een gebedshuis voor moslims vind ik best, zolang het maar kleinschalig en dus niet opvallend is in het straatbeeld.
Kerk en staat zijn officieel gescheiden, dus hoezo "van oorsprong christelijk land"?
Kerktorens waren er eerder in Nederland dan Moskeëen, dat is waar. Maar dat is GEEN argument waarom iets wel of niet in het straatbeeld past. Anders had Nederland alleen plaggenhutten gekend, die waren er immers eerder dan bakstenen huizen...

Bovendien, kerkklokken maken ook lawaai en die hoor je ook in de verre omstreek.
Kerkklokken slaan om het half uur, sommige klokken zelfs om het kwartier. Daarnaast heb je in veel dorpen/steden plekken waar "open"klokkenspellen hangen die ook om de zoveeltijd hun belletjes laten klinken.
Dat vind ik dan weer zwaar irritant. Ik kan heus wel zien hoelaat het is, en die "gezellige" melodietjes hoef ik ook niet te horen. Om maar te zwijgen hoe irritant het is om zondagochtend om half 10/10 uur gewekt te worden door die kerkklokken, terwijl ik wil uitslapen! Ik heb niks met het geloof en toch word ik er op deze manier mee opgezadelt.

Dat je veel liever een kerk ziet dan een moskee is ook geen argument. Ik zie liever een oud grachtenpand dan een gemiddeld bedrijventerreingebouw. Moeten we dan die bedrijventerreinen verbieden?

Zoals je het nu formuleerd klinkt het alsof je het wel best vind dat mensen moslim zijn, maar je mag er dan niks van merken.
Waarom mogen we dan wel wat merken van het Christendom, ook al zit daar niet iedereen (zoals ik) op te wachten?

Laat die mensen lekker hun moskee bouwen, laat ze eens per dag of eens per week (zoals bij ons in Dieren) een kwartier het volume omhoog gooien. Leven en laten leven. Waar is de tolerantie in Nederland gebleven? :|
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Vinny »

Gewoon op een foeilelijk bedrijventerrein een coffeeshop, een hoerenkast, een hondenuitlaatplaats, een tienerhangplek, een moskee, een kerk en een plaggehut tegelijk bouwen. De rest van Nederland moet voorbehouden blijven aan VINEX-modelwoningen waar alleen maar keurig nette gezinnen in gehuisvest worden... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Bedrijventerrein staat gewoon synoniem voor "foeilelijk", dus eigenlijk zeg je nu iets dubbelop :lol: :lol: :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

we vergeten de kantoren parken met panden in de vorm van bijv. een schoen op peperdure locaties die door de concentratie van kantoren niet meer bereikbaar blijken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Wubbo »

Gaat de Partij voor de Dieren nu eigenlijk ook gedoogsteun leveren aan dit kabinet, met de plannen voor een dierenpolitie?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Je moet er maar eens naast zitten zoals in Rotterdam bijvoorbeeld bij een honkbalwedstrijd naast de Mevlana moskee of bij de Essalam op Zuid (die ook weer eens later open gaat) waar ik tegenover werk. Een moskee van die grootte past niet in Nederland vind ik. Een gebedshuis voor moslims vind ik best, zolang het maar kleinschalig en dus niet opvallend is in het straatbeeld.
Ik vind het niet veel irritanter dan het geluid van kerkklokken op de vroege zondagochtend. EN ja, ik weet waar ik het over heb, want die moskee is te horen vanaf mijn werk. Op vrijdagmiddag. Boeien.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Gewoon op een foeilelijk bedrijventerrein een coffeeshop, een hoerenkast, een hondenuitlaatplaats, een tienerhangplek, een moskee, een kerk en een plaggehut tegelijk bouwen. De rest van Nederland moet voorbehouden blijven aan VINEX-modelwoningen waar alleen maar keurig nette gezinnen in gehuisvest worden... :mrgreen:
Nieuw Lelystad, of wat?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Waar ik het overigens wel mee eens ben, is het boerka-verbod; dat had echt al veel eerder ingevoerd moeten worden. :roll:
Verder ben ik ook een voorstander van een verbod op hoofddoekjes bij politie en juistitie, maar alleen als er dan ook gelijk een verbod op keppeltjes, kruizen etc. komt. Aangezien in nederland kerk en staat gescheiden zijn, vind ik dat politie en justitie dus ook niet hoeven te laten zien welk geloof ze aanhangen, aangezien het anders voorkomt als 'partijdigheid'. Maar dat moet dan uiteraard wel voor alle geloven gelden, anders is het ronduit discriminerend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

En bij de NS? In Amsterdam is een HC die met een keppeltje en een mega baard rondloopt, waarvan je dus overduidelijk ziet dat ie Joods is.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

meltrain schreef:Waar ik het overigens wel mee eens ben, is het boerka-verbod; dat had echt al veel eerder ingevoerd moeten worden. :roll:
Verder ben ik ook een voorstander van een verbod op hoofddoekjes bij politie en juistitie, maar alleen als er dan ook gelijk een verbod op keppeltjes, kruizen etc. komt. Aangezien in nederland kerk en staat gescheiden zijn, vind ik dat politie en justitie dus ook niet hoeven te laten zien welk geloof ze aanhangen, aangezien het anders voorkomt als 'partijdigheid'. Maar dat moet dan uiteraard wel voor alle geloven gelden, anders is het ronduit discriminerend.
Niet alleen bij politie en justitie, gewoon bij alle bedrijven waar een uniform wordt gedragen. en dat heeft niets te maken met geloof of discriminatie, maar gewoon met herkenbaarheid en een neutrale uitstraling.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Nog verder doorvoeren is inderdaad beter. :pos:
Maar ik doelde dus op het feit dat in het akkoord expliciet staat dat er een verbod op hoofddoekjes bij politie en justitie komt. Daaroven wilde ik even zeggen dat ik het er wel mee eens ben, maar alleen als het voor alle geloofsuitingen is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Bij de politie is al lang sprake van een hoofddoekjesverbod. Interne regels.
Beetje symboolpolitiek dus.

Maar van mij mag het idd wel verder doorgevoerd worden. Mensen met een publieke taak moeten gewoon geen geloofsuitingen dragen, welke vorm dan ook.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Ik vind die dierenpolitie echt te belachelijk voor woorden. Mensen die het toch al niet breed hebben krijgen kunnen zometeen een flinke achteruitgang in koopkracht tegemoet zien volgens deze plannen maar we gaan wel geld uitgeven om mensen op te sporen die onaardig tegen beesten zijn? Laat ze eerst mensen opsporen die mensen mishandelen!

Overigens is de helft van de bezuinigingen boterzacht, ik hoop dat de linkse oppositie dit heel breed uit gaat meten. Dit wordt net zo'n kabinet als CDA/PvdA: pappen, nat houden, niks echt oplossen want stel je voor dat er een heilig huisje omvalt. Ik kan me ook niet voorstellen dat als de opluchting dat het niet erger was er eenmaal vanaf is de stemmers op deze partijen (vergeet niet: maar 49,55% van de uitgebrachte stemmen!) hier blij mee zullen zijn. Ik hoop en verwacht dus ook dat ze bij de volgende verkiezingen geen meerderheid halen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Dierenpolitie is wel mooi. Dieren hebben geen stem, en als je ziet hoe er met de dieren om wordt gegaan... (gister in aflevering Politie te paard (helaas) genoeg voorbeelden gezien van slechte behandeling)

Een dierenpolitie is nodig en na verloop van tijd ook effectief. Toch vind ik het nu in deze tijd (met pijn in het hart) niet gepast. Het gaat ten koste van veel andere zaken die me toch wel iets meer waard zijn.
Bovendien zou je ook veel kunnen bereiken door de diereninspectie meer bevoegdheden te geven en uit te breiden.
Laat die 500 dierenagenten maar gewoon instromen als 'reguliere' agenten. Die zijn wel hard nodig. En pak gelijk de bureaucratie aan binnen het politieapparaat. De hoeveelheid papieren die ingevuld moeten worden is echt te erg voor woorden!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:Dierenpolitie is wel mooi. Dieren hebben geen stem, en als je ziet hoe er met de dieren om wordt gegaan... (gister in aflevering Politie te paard (helaas) genoeg voorbeelden gezien van slechte behandeling)

Een dierenpolitie is nodig en na verloop van tijd ook effectief. Toch vind ik het nu in deze tijd (met pijn in het hart) niet gepast. Het gaat ten koste van veel andere zaken die me toch wel iets meer waard zijn.
Bovendien zou je ook veel kunnen bereiken door de diereninspectie meer bevoegdheden te geven en uit te breiden.
Laat die 500 dierenagenten maar gewoon instromen als 'reguliere' agenten. Die zijn wel hard nodig. En pak gelijk de bureaucratie aan binnen het politieapparaat. De hoeveelheid papieren die ingevuld moeten worden is echt te erg voor woorden!
Dat is inderdaad echt niet normaal.Neem alleen het typen van een Proces Verbaal, dat duurt zowat nog langer als dat de verdachte binnen zit. (en dan heb ik het niet over de typ-vaardigheid van de verbalisant)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten