Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Alleen je hebt pech Dexter... ik heb het niet zo op spoorfeestjes ;)
Het is toch ook geen spoorfeestje, het is jullie eigen feestje. Wij hebben destijds een zaal gehuurd en maar gewoon een uitnodiging opgehangen. Nou, de belangstelling was overweldigend... :shock: De helft moest buiten staan. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Een verse: Gisterenavond voor het slapengaan zette ik alvast de tijd op mijn horloge en telefoon een uurtje terug. En toen ik vanmorgen wakker werd en op mijn horloge keek, schrok ik me een ongeluk: :shock: BIJNA EEN UUR VERSLAPEN!!!

Dus snel een tandenborstel door mijn smoel geragd, een scheermes over mijn bakkes gerost en als een blind paard naar het station geracet en daar was ik nog net op het nippertje om mijn eerste treintje te rijden. Pfoeh... :D

Het bleek dat mijn phone iets too smart was en s'nachts :shock: automatisch de tijd aangepast had... Dat dat erop zat, wist ik wel en ik had het automatisch aanpassen uitgezet, maar kennelijk heeft ie zichzelf toch nog een uur teruggezet. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daan »

Ik vat hem niet, wat heeft je telefoon dan met je horloge te maken? :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door STF »

Telefoon stond op wekkerfunctie, maar de telefoon stond een uur teveel terug waardoor de wekkerfunctie een uur te laat afging waardoor je op je horloge ziet dat je je verslapen hebt, snappie? :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

@STF: Thnx, dat is inderdaad het verhaal. Ik keek het eerst op mijn horloge want die hoef ik niet uit z'n hoesje te halen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Caspar »

Vandaag had ook een andere machinist een blunder gemaakt. Treintje staat de hele tijd veilig, maar was niet te bereiken. Na 10 minuten neemt machinist op: O oeps ik zat pauze te houden, vergissing.
Als de omroep dat ook als reden zou geven bij het omroepbericht, zal je wel vreemde gezichten krijgen.

Maar het kan nog erger, ik heb wel eens een machinist getroffen die was gestopt en bramen was gaan plukken tussen Breukelen en Woerden, en zich niet realiseerde dat ie daarmee de boel ophield.
De trein stond al een tijdje stil, en was niet te bereiken. De machinist van een tegenliggende trein was gevraagd om te kijken of er misschien wat aan de hand was. Die belde vervolgens dat hij de machinist met een broodtrommeltje in de bramenbosjes zag staan plukken.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Niet te geloven. :shock: Kijk, dat je langs de vrije baan stopt om een koe uit de sloot te trekken of een brandje te blussen (en zelfs dan moet je vooraf altijd de trdl inlichten) maar om bramen te plukken...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Lekker, bramen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Alleen je hebt pech Dexter... ik heb het niet zo op spoorfeestjes ;)
Het is toch ook geen spoorfeestje, het is jullie eigen feestje. Wij hebben destijds een zaal gehuurd en maar gewoon een uitnodiging opgehangen. Nou, de belangstelling was overweldigend... :shock: De helft moest buiten staan. :lol:
Dus mocht er ooit een feestje komen, dan zoeken we de lokatie zo'n 1000 km verderop, dan valt de belangstelling erg mee waarschijnlijk :lol:

(maarja.. je had het kunnen weten hè... gratis feestje, dat laten veel collega's niet aan zich voorbij gaan)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Ik weet nog wel een leuke locatie in Stockholm (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Ik weet nog wel een leuke locatie in Stockholm (A)
Wanneer gaan we?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:(maarja.. je had het kunnen weten hè... gratis feestje, dat laten veel collega's niet aan zich voorbij gaan)
Ik hou het op oprechte belangstelling. Iedereen had enorm veel moeite voor ons gedaan. En als je de volgende dag om 4:00 uur moet beginnen laat je je niet vollopen, ook al is het gratis. Het spoor is ook weer niet zo verguist als jij denkt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ha, mijn moeder had om een of andere vage reden de wekker opnieuw ingesteld, en in plaats van 7:34 het alarm op 1:34 gesteld.

Vannacht ging de wekker dus af om 1:34. Mijn moeder had mijn vader wakker gemaakt, die is gewoon gaan douchen, aangekleed. Kwam beneden, liep naar de keuken, keek naar de oven om te zien hoe laat het was en het was vijf voor twee :lol:

Wat een geluk dat ik gewoon in Diemen was :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Dan vraag ik me vooral af waarom de wekker op 7:34 staat i.p.v. 7:30 of 7:35. Gaat bij jouw ouders thuis alles precies op de minuut ofzo? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Dat is gewoon leuk. Iedereen zet de wekker maar op 7:30, maar niemand zet hem eens een minuutje eerder of later, terwijl dat soort creatieve tijdstippen al voor het eerste lachje van de dag zorgen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Marc »

In de categorie koffie:
Vorig jaar op stage ging het koffie halen de eerste keren goed, ik moest er alleen aan denken dat ik een bekertje in het apparaat moest zetten. Je voelt 'm al aankomen, op een vroege ochtend was ik nog niet helemaal wakker (het was even voor acht uur) en vergat het bekertje. M'n koffie zag ik weglopen, maar door een snelle reactie kon ik nog een half bekertje opvangen. Dit was echter ook niet zo'n succes, omdat dat ding alles achter elkaar in het bekertje gooit...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Mark »

Tsja, koffie...
Ik draag zelden witte overhemden, maar een tijdje geleden zat er zoveel kleding in de was dat ik maar een wit overhemd uit de kast moest trekken... ik was nog geen uur op school of er donderde een beker koffie overheen... kon ik me weer omkleden :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

In de categorie wekkers: vanmorgen werd ik wakker, stap m'n bed uit en kijk vervolgens even op de klok. Huh, half vijf?! Andere klok gekeken, gaf echt hetzelfde aan.
Was er volledig van overtuigd dat m'n wekker afgegaan was maar kon toch echt nog anderhalf uur in bed blijven liggen :P (En de wekker stond ook gewoon op 6.00 uur ingesteld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Jahoorrrr, ik mag weer *O* *O* *O*

Ik doe post bezorgen als bijbaantje. En bij het bedrijf dat ik doe heb je 2 bezorgaden, de donderdag en de vrijdag, dus je mag zelf kiezen wanneer je de post brengt.
Gister regende het veel met ook wel droge periodes. Ze voorspelde bij het weer dat het vanmiddag (de vrijdag dus) droog zou zijn, dus ik besloot gister om de post vandaag te gaan doen...

Had ik dat maar niet gedaan want van dat hele weerbericht klopte er niks van :evil: :evil: :evil: :evil:
Ik kwam als een verzopen kat weer thuis -o-
Bij de enalaatste straat (woonerf), scheurde m'n regenbroek onder m'n kont. Mijn regenbroek is beetje te groot, dus bij het opstappen op de fiets moet je hem iets omhoogtrekken, was ik dus ff vergeten, ratschhhhh, kapoet -o-
Gelukkig was het donker en had ik m'n gewone broek eronder aan.

Maar daar hield de ellende niet mee op. In de laatste straat (mijn eigen straat) fietste ik een stukje en was ik blijkbaar even diep in gedachte (was erg chagerijnig) en had dus niet in de gaten dat er iemand overstak.
Bijna aanrijding gehad, ik raakte haar met m'n schouders nadat ik volop de remmen indrukte... :N :N

En dan als laatste niet echt een blunder, wel een enrome ergenis. ytelkens als ik bij het postbezorgen de straat over moest steken, kwamen er net van allekanten weer 10 auto's aanzetten. echt IEDERE keer weer! :evil: :evil:

Kortom, een "geslaagde" dag... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door deadlock »

Goed topic :pos:

Ik heb na een werkdag van 15 uur ooit eens alle emailaccounts uit het verkeerde postkantoor weggegooid. Niet die met leerlingen maar die met directieleden en toen ik de applicatie afsloot ging hij gewoon op de achtergrond door ;( Dat is vijf jaar geleden en ze plagen me er nog steeds mee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Gisteren had ik een gescheurde broek en vandaag had ik voor de verandering een natte broek:

Ik had haast en dacht slim te zijn door op een smal dijkje in te halen via de berm. Daar lag een plas, maar die zag er op het eerste gezicht vrij onschuldig uit. Vervolgens verdween mijn voorwiel er bijna tot aan de as toe in, wat een ware tsunami veroorzaakte. De blubberspatten kwamen tot kniehoogte en de blubber stond in mijn schoenen. -o-

Sop sop.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Stefan »

Vandaag heb ik eigenlijk alleen maar 'bijna-blunders' gehad. :P Eerst gooi ik tussen de middag bijna tomatensoep over m'n overhemd heen.. Vervolgens gooi ik net bijna m'n kop koffie omver over m'n toetsenbord. En laat hier net een niet al te goedkope Logitech G15 staan...

En ohja, ik heb vanmiddag ook nog koffiepads mogen rapen in de keuken. Ik scheurde de verpakking iets te enthousiast open. :oops:

Wat een dag. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door MdJ »

Oke, een #fail-weekend gehad...

Wij spreken zaterdagavond, rond de klok van 18:40. Ik zou met Mark naar Hvs afreizen om daar wat dames mee naar huis te slepen.Ik wist dat er -1,05 op mijn OV-chipkaart stond, dus ik had vrijdag 20 euro van mijn spaarrekening naar de betaalrekening overgezet, zodat ik op zaterdag dat er nog ff op kon zetten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik wil inchekken. "Goede reis, Vol Tarief" . HUH, ik heb een voordeelurenkaart, dus ik NS-medewerkers zoeken. Kwamen er net twee S&V-ers van spoor 3/4, dus die vastgeklampt.

"Heb je je product er wel opgezet? Dat moet je wel nog een keer doen he"

Ik dat product erop gezet. Ik check uit, om daarna weer in te chekken... "Saldo te laag" ....
Hallo, ik heb er net 20euro opgezet en ik wil uitchecken... (meer op mijn OV-C zetten was onmogelijk, ik had nog E6,12 op mijn rekening staan..)

Weer die S&V-mensen vastgeklampt, die zelfs de MCC (oid?) gebeld, maar die wisten het ook niet...Uiteindelijk hebben die S&Vmensen de HC van mijn trein (de t1666) ingelicht en ik mocht "zwart" naar Hvs afreizen.

Totzover #Fail 1.

Dan nu #fail 2.

Ik vanochtend naar het loket in Hvs om te vragen wat ik nu moet doen... zij mijn VDU aflezen, reishistorie uitgeprint en een kaartje meegegeven dat je dit en dat nummer moet bellen. En ik loop weg, zonder mijn VDU mee te nemen... Dat wordt dus morgen een reisje Apdm-Hvs v.v.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Mark »

:mrgreen: :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

MdJ schreef:Oke, een #fail-weekend gehad...

Wij spreken zaterdagavond, rond de klok van 18:40. Ik zou met Mark naar Hvs afreizen om daar wat dames mee naar huis te slepen.Ik wist dat er -1,05 op mijn OV-chipkaart stond, dus ik had vrijdag 20 euro van mijn spaarrekening naar de betaalrekening overgezet, zodat ik op zaterdag dat er nog ff op kon zetten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik wil inchekken. "Goede reis, Vol Tarief" . HUH, ik heb een voordeelurenkaart, dus ik NS-medewerkers zoeken. Kwamen er net twee S&V-ers van spoor 3/4, dus die vastgeklampt.

"Heb je je product er wel opgezet? Dat moet je wel nog een keer doen he"

Ik dat product erop gezet. Ik check uit, om daarna weer in te chekken... "Saldo te laag" ....
Hallo, ik heb er net 20euro opgezet en ik wil uitchecken... (meer op mijn OV-C zetten was onmogelijk, ik had nog E6,12 op mijn rekening staan..)

Weer die S&V-mensen vastgeklampt, die zelfs de MCC (oid?) gebeld, maar die wisten het ook niet...Uiteindelijk hebben die S&Vmensen de HC van mijn trein (de t1666) ingelicht en ik mocht "zwart" naar Hvs afreizen.

Totzover #Fail 1.

Dan nu #fail 2.

Ik vanochtend naar het loket in Hvs om te vragen wat ik nu moet doen... zij mijn VDU aflezen, reishistorie uitgeprint en een kaartje meegegeven dat je dit en dat nummer moet bellen. En ik loop weg, zonder mijn VDU mee te nemen... Dat wordt dus morgen een reisje Apdm-Hvs v.v.
Zou ik eerst even informeren of hij er nog ligt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten