Mag ik even kwijt #57

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik shop altijd gericht: Ik weet wat ik wil en ik weet waar ik het kan vinden, maar er gaat veel tijd zitten in het kijken en vergelijken. En als ik het dan heb gevonden, dan ploeg ik altijd het hele rek door om te zien of alle ritsen en stiksels goed zijn en er geen gaatjes of andere foutjes in zitten. Waar voor je geld is belangrijk, toch? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

Bee schreef:Dat klopt inderdaad, de goedkoopste enkele reis Köln - Amsterdam Amstel is 41,90 :mrgreen:

Alleen als je Köln Hbf via Rheine (met IC 333) naar Duivendrecht zou doen vind ik nog een enkeltje voor 29 euro.
Geen superdiscountjes meer van € 9,- ? :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Bedoel je niet 19 euro? Voor 9 euro naar Keulen zou ik wel een belachelijke prijs vinden, een wat langere reis in het binnenland is al snel veel duurder :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En als ik het dan heb gevonden, dan ploeg ik altijd het hele rek door om te zien of alle ritsen en stiksels goed zijn en er geen gaatjes of andere foutjes in zitten.
Jij hebt geleerd van dat incidentje met die onderbroekventilatie? :lol:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door MdJ »

Ik weet wat ik moet hebben "Broek, schoenen klaar." waarbij ik meestal bij de halte Hoofdstraat uit lijn 1 of 3 stap, een rondje winkels maak en weer terugloop en dan red ik meestal weer dezelfde bus terug :mrgreen:

(een rondje Station->Wijk->Station kost meestal 28 minuten)
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lol, iemand die nog weet dat ik het had over dat "mooie" project in Zaandam? Ik zit nu in de nieuwe bioscoop (pathe unlimited ftw!) En ik moet zeggen... Het mag er best wezen, van binnen dan. Menig zaal in De Munt of Tuschinski is vercrackter...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Mark »

Ronaldussen schreef:Nieuw record gevestigd qua kleding kopen in de stad *O*

Binnen 10 minuten: Station -> stad in, winterjas gekocht (1e zaak waar ik ging kijken) en weer stad uit naar het station.
Ik kwam om half 3 aan in Zutphen, en ik had de ic van 2 voor 3 weer terug naar Dieren *O*

Meestal doe ik er wel wat langer over omdat ik kritisch ben met dat soort dingen, niet dat ik het shoppen zo leuk vind :P
Pff ik heb een hekel aan lang shoppen. Gelukkig weet ik precies bij welke winkels ik moet zijn dus ik ben zo klaar :P Behalve als ik met mijn vriendin de stad in ga, dan duurt het een stuk langer uiteraard... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Lol, iemand die nog weet dat ik het had over dat "mooie" project in Zaandam? Ik zit nu in de nieuwe bioscoop (pathe unlimited ftw!) En ik moet zeggen... Het mag er best wezen, van binnen dan. Menig zaal in De Munt of Tuschinski is vercrackter...
En gratis Grolsch of niet? *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Gekko123 »

Dat is toch wel een minimum vereiste om nog goed te zijn voor studenten :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

...dat ik gillend gek wordt van de administratie bij NS. Al enkele maanden geleden heb ik via Mijn NS m'n adres gewijzigd en dat was keurig verwerkt. Kreeg een tijdje terug ook gewoon de nieuwe voorwaarden voor abonnementen per post hier.
Nu net belt m'n vader echter met de mededeling dat er een brief van NS voor mij bij hen bezorgt was. Log ik net weer in op Mijn NS, blijkt op een of andere manier m'n adres weer teruggewijzigd :roll:

Da's inmiddels de derde blunder na een brief aan mevrouw D.A. Bleumink in de tijd dat zowel ik als m'n moeder een VDU hadden en de VDU van m'n vader waarop zijn eerste en mijn tweede voorletter staat :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ronald »

Nog steeds een zooitje dus. Ik heb vrijwel ieder jaar problemen met de automatische afschrijving van de VDU, gaat soms 2x goed en dan is opeens mijn gironummer fout of niet meer bekend, dus dan krijg je een acceptgiro met het vriendelijke verzoek om je bankrekening door te geven. Heb ik inmiddels al een keer of drie gedaan -o- , dit jaar ging het goed dus volgend jaar weer afwachten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

Tja, gaat vast nog leuk worden want dit jaar ga ik ook nog m'n abonnement wijzigen... volgens Mijn NS beschik ik momenteel trouwens ook over een "OV Jaarkaart 60+" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Oud forumgebruiker »

@mark: helaas niet, maar god wat hou ik van die pas. En: ik wou dat ik Mark Zuckerberg was :p.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ruben »

ziggy schreef:En: ik wou dat ik Mark Zuckerberg was :p.
Mark Zuckerberg: As for the charges, I believe I deserve some recognition from this board.
Ad Board Chairwoman: I'm sorry?
Mark Zuckerberg: Yes.
Ad Board Chairwoman: I don't understand...
Mark Zuckerberg: Which part?

:mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door MdJ »

Ronald schreef:Nog steeds een zooitje dus. Ik heb vrijwel ieder jaar problemen met de automatische afschrijving van de VDU, gaat soms 2x goed en dan is opeens mijn gironummer fout of niet meer bekend, dus dan krijg je een acceptgiro met het vriendelijke verzoek om je bankrekening door te geven. Heb ik inmiddels al een keer of drie gedaan -o- , dit jaar ging het goed dus volgend jaar weer afwachten...
Ik krijg zelfs helemaal geen rekening... Maar wel elk jaar een brief dat hij weer een jaar verlengt is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ruben »

Moggel. Toch jammer dat Amsterdam nog geen vrije sluitingstijden kent. Avondje 80 was veel te vroeg voorbij. Naja er waren wat on-80ige oproerkraaiers dus misschien maar beter ook. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Volgende week is het de Week van het Pinnen :D

Elke keer als je pint in de winkel of ergens anders waar je afrekent met je pinpas maak je kans op 250 euro :D

Daarom heb ik maar heel creatief een postertje opgehangen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Volgende week is het de Week van het Pinnen :D
Bedoel je niet Het Nieuwe Pinnen?

http://www.hetnieuwepinnen.nl/

Er zijn al veel plekken in NL waar je alleen met Het Nieuwe Pinnen kunt betalen.

(Voor alle nooxbs onder ons, het nieuwe pinnen is het insteken van je chip)

De magneetstrip moet eind 2011 ten dode zijn opgeschreven.
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Oud forumgebruiker »

NS-Reiziger schreef:Moggel. Toch jammer dat Amsterdam nog geen vrije sluitingstijden kent. Avondje 80 was veel te vroeg voorbij. Naja er waren wat on-80ige oproerkraaiers dus misschien maar beter ook. :neg:
Ha, ik zat ook nog te twijfelen naar de 80 te gaan. Uiteindelijk is het toch de parra geworden :(.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Bedoel je niet Het Nieuwe Pinnen?

http://www.hetnieuwepinnen.nl/

Er zijn al veel plekken in NL waar je alleen met Het Nieuwe Pinnen kunt betalen.
En d'r zijn ook plekken waar ze alweer terug naar 't oude pinnen zijn... zoals bijvoorbeeld de supermarkt bij mij vlakbij waar ze op 'n maandag ineens om waren naar 't nieuwe pinnen en de volgende keer dat ik er kwam was 't alweer afgeschaft.

Belangrijkste nadeel leek dat je pas kunt pinnen nadat alles gescand was, niet meer vantevoren al dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:Volgende week is het de Week van het Pinnen :D
Bedoel je niet Het Nieuwe Pinnen?
Nee. Ik bedoel de Week van het Pinnen: http://www.weekvanhetpinnen.nl

Ik zit nu in een noodontruimingsalarmoefening :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Hmm, die test duurt nu ondertussen al een kwartier, die hoge fluittonen beginnen een beetje irritant te worden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

In Luxemburg hebben ze die magneetstrip nooit gebruikt op pinpassen, bovendien moet de pinpas niet bij de klant in het kastje gestoken worden maar in het kastje van de kassa wat best wel handig bedacht is; je hebt je handen vrij tijdens het intoetsen van de pincode en de kans dat een kassamedewerker de pas er verkeerd om insteekt is veel kleiner dan bij de klant zelf. :wink:
Maargoed, zolang de pinkosten hier zo absurd hoog blijven voor winkeliers, zal het pinnen nooit opmars maken in Luxemburg.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Sinds vandaag kunnen alle forum gebruikers terecht op het nieuw geopende OV in Nederland telefoonnummer! *O*

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZRUYP ... PSHS4TQXNZ
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Wubbo »

Ik blijf maar 200 drukken, maar er gebeurt niks? :O :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten