Mag ik even kwijt #58

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Dat het een gruwelijke verkrachting van een hele serie spreekwoorden is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij gaat het er vooral om dat je de straten kunt neerpennen waar de lijnen rijden.

Ik ben nu met de cursus bezig voor trambestuurder en hierna volgt die van trambestuurder (in Amsterdam). Ik weet natuurlijk door mijn OV-hobby ook wel hoe alle lijnen rijden, maar die straten weet ik niet allemaal te noemen, vooral niet die bij de eindpunten. Maar juist dat is belangrijk want bij het examen moet je van 4 lijnen de route kunnen noemen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:
find_your_spot schreef:Dat waren mijn oren ook ten gehoren gebracht.
Oh enneh, dit heeft niks met dyslexie te maken, ik zeg het maar vast ;)
Ik begrijp niet wat je bedoelt? Leg alsjeblieft uit.

Wat is er mis met "dat heb ik ook gehoord"? Geen uitdrukkingen gebruiken als je niet weet hoe :idea:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Caspar »

Nou ja er wordt gelukkig nog niet gereageerd met: Je weet zelluf, of wat ik ook steeds vaker hoor: Ik hou er zovan. Vooral die laatste, waar komt die vandaan? Die wordt te pas en te onpas gebruikt.
(toch niet van dat Gerard Joling nummer?)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Team OHIH kon er wel omlaggen. ;)
Dit soort dingen bedoel je? Ach, als je overal over gaat zaniken... :mrgreen: Maar sommige dingen zijn echt onnodig tenenkrommend gewoon.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Wubbo »

hauptbahnhof schreef:Ik ben nu met de cursus bezig voor trambestuurder en hierna volgt die van trambestuurder (in Amsterdam).
Huh? 2x dezelfde opleiding? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Hmm, ik ga nooit meer met de tram! (Niet dat ik morgen niet in de tram stap, maar ik moet het gewoon even gezegd hebben) :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
hauptbahnhof schreef:Ik ben nu met de cursus bezig voor trambestuurder en hierna volgt die van trambestuurder (in Amsterdam).
Huh? 2x dezelfde opleiding? :lol:
Nee hoor, 1 keer "trambestuurder" en 1 keer "trambestuurder in Amsterdam"

Dus dat je niet alleen tussen Houten en Houten Castellum op en neer kunt rijden, maar dat je ook "De DAM" in 92 talen kunt aankondigen.

Weet jij wat "Nieuwezijds Kolk" in het Roemeens is? Nou dan. Ik vind dat je er wel erg makkelijk over denkt hoor Wubbo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Meltrain »

Dit mogen ze op Rotterdam Centraal ook best doen hoor :lol: :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0UE3CNu_rtY[/youtube]
Alleen jammer dat er tussen 2:13 en 2:55 een 'gepimpte' versie tussen zit. :( :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

kap eens met die onzin zeg :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

hauptbahnhof schreef: Ik weet natuurlijk door mijn OV-hobby ook wel hoe alle lijnen rijden, maar die straten weet ik niet allemaal te noemen, vooral niet die bij de eindpunten. Maar juist dat is belangrijk want bij het examen moet je van 4 lijnen de route kunnen noemen...
Bij de meeste hobbyisten zullen de haltenamen er beter in zitten dan de naam van de straat waar de tram of bus overheen rijdt. :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door tsov »

Oh, dat lukt me allebei wel :oops: Maargoed, dat is wellicht een combinatie van OV-hobbyisme en Amsterdam-kenner. Ik zou ook nog best een eind komen met alle grachten in de Jordaan van noord naar zuid ofzo :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Me moeder vond het altijd zo vreemd dat ik in Castricum amper een straat bij naam wist te noemen terwijl ik in Amsterdam de meeste straatnamen juist wel weet. :lol:
Ik ken vooral de straatnamen in A'dam zuid-oost en Amstelveen goed.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:kap eens met die onzin zeg :N
Sorry, slaat dat op mij? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:
Fles schreef:kap eens met die onzin zeg :N
Sorry, slaat dat op mij? :?
Nee :)

Op die mensen die zo raar doen in die hal terwijl iedereen haast heeft :P

Nou ja, in Antwerpen niet echt eigenlijk, maar in Rotterdam zou dat echt zwaar gaan irriteren, zeker in het huidige "station". In de hal in Utrecht zou er richting spoor 18/19 wel plek voor zijn op zich denk ik. Maar niet midden in de hal hoor :N Leuk bedoeld en zo natuurlijk allemaal, maar ehh, ergens anders dan graag :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Ik kwam nog een stukje tegen wat ik ooit eens geschreven heb, geen idee meer waarvoor, in november 2002, over een OV-belevenis. Een belevenis in een stadsbus in Utrecht. Dit stukje :)

Puzzelman

Op een schemerige vrijdagmorgen in november zit ik in de bus naar mijn werk, zoals wel vaker. Wazig, nog
een beetje slaperig eigenlijk, kijk ik om me heen. Er zitten niet veel mensen in de bus, misschien een stuk
of twintig. Ongeveer halverwege het station, bij de halte met de poëtische naam "Sterrenwijk", stapt een
oudere man in, ik schat hem een jaar of 55. Hij valt wel een beetje op met zijn stoffen legerjas, overigens
smetteloos schoon, en dito legerpet. Ik weet niet eens precies waar het aan te zien was, maar het was
onmiskenbaar een tot kitsch verworden souvenir van een bezoek aan een (crypto-)communistische heilstaat
zoals Cuba of Noord-Korea. Met zijn peper- en zoutkleurige baard heeft hij warempel iets van de oude Fidel
Castro, maar dan twintig jaar jonger. De man zoekt een stoel uit en gaat zitten.

Plotseling, als door een wesp gestoken, trekt hij uit één van de vele zakken die zijn legerjas rijk is,
demonstratief, ja welhaast triomfantelijk, een opgerold boekje met kruiswoordraadsels. Hij slaat het boekje
open en begint er driftig in te krassen. Heftig nee schuddend zet hij een paar grote krassen over de hele
pagina en begint met een nieuwe puzzel. Even blijft het rustig, terwijl Puzzelman Castro ijverig aan het
invullen is. Dan begint hij te mompelen. Eerst onverstaanbaar, dan steeds luider. "Hmblmbl veertien
vertikaal......plaats in Drenthe. Vijf letters....... Assen! Aa... es... nee dat kan helemaal niet. Waarom kan
dat nou niet??!!" Zijn medereizigers kijken elkaar lichtelijk gegeneerd aan, terwijl de paniek bij ons
puzzelende anachronisme immer stijgende lijkt. Luid en duidelijk stelt hij onbewust de hele bus in kennis van
zijn wanhoop: "Waarom kan dat nou niet??!! Er staat al een em! Waar komt die vandaan dan? Hmmm eens
kijken hoor....... Drie en twintig horizontaal.... Vaartuig, negen letters. Dat moet toch wel een platbodem
zijn??!! Dus die em klopt. Ik snap er niets van!" De lichte schaamte onder de reizigers is inmiddels
omgeslagen in algemene hilariteit, als de bus over de Adama Van Scheltemabaan naar het Centraal Station
dendert. De buschauffeur, kennelijk alles gehoord hebbende, tekent voor het slotakkoord.
"Centraal Station, eindpunt. Reizigers voor de richting EMMEN overstappen!"

Iedereen stapt met een brede grijns de bus uit en vervolgt zijn weg. Puzzelman Castro kijkt verdwaasd om
zich heen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door ODRAIL »

Goed, het niveau hier in dit topic schijnt te dalen tot het H.T.K.S. niveau.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door htm_tram »

En wat mag dat betekenen... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door htm_tram »

STF schreef:Me moeder vond het altijd zo vreemd dat ik in Castricum amper een straat bij naam wist te noemen terwijl ik in Amsterdam de meeste straatnamen juist wel weet. :lol:
Ik ken vooral de straatnamen in A'dam zuid-oost en Amstelveen goed.
Ik woon nu meer dan een jaar in Hoofddorp maar ken geen straat namen. Ken alleen Hoofddorp met behulp van het ov...
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 nov 2010, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Hoofddorp heeft maar een paar straatnamen toch? Maar dan wel huisnummers die oplopen naar de tienduizend en nog hoger :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Heel Hoofddorp heeft toch Graan voor Visch als straatnaam inderdaad :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Geert »

Fles schreef:Puzzelman
Leuk feel-good verhaaltje :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Heel Hoofddorp heeft toch Graan voor Visch als straatnaam inderdaad :lol:
Wil je mijn rustige wijk niet vergelijken met de ghetto van heel Hoofddorp :roll: Nee, mijn wijkje heeft wel straat naampjes en rustige 55+'ers en normale Nederlandse families ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Je moet het wel een beetje relativeren he :P Ik noem Diemen Zuid ook de ghetto, maar dat komt omdat daar elke keer weer vage dingen gebeuren :lol: (Vrouw van Lange Frans met een wapen op zoek naar Baas B, riool verstopt met drugschemicaliën, agente knock-out geslagen). Maar wat wil je, met straatnamen als Tapijtschelp of Maanzaaderf :P

En getver, nu heb ik alweer een Jelly Bean met pindakaassmaak in mijn mond :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Bee schreef:En getver, nu heb ik alweer een Jelly Bean met pindakaassmaak in mijn mond :(

:o

Je moest eens weten wat ik in mijn mond heb :o

Een slok bier :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten