Mag ik even kwijt #59

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik ben dus naar de lokale ansichtkaarten winkels gegaan, maar niemand heeft dus ansichtkaarten met foto's van de diverse toeristische attracties van Diemen. Geen kaarten met de Dom van Diemen, de Diemerbrug, Oud-Diemen, Schuilkerk de Hoop, de Diemense IJzersmit uit de 18e eeuw of een onderstation uit 1912 :( Ook in Tankstation De Blokhut of de Grenspaal uit 1896 is blijkbaar niemand geïnteresseerd.

Dus heb ik maar wat clichékaarten van Amsterdam gehaald, en ga ik nu andere plaatsen in Nederland af voor leuke ansichtkaarten. Dus heb je toevallig leuke ansichtkaarten gezien, meld het en ik kom de winkel plunderen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Anders print je die foto maar uit dat ik achter een bus lig in Diemen Noord, geeft wel een aardige indruk van Diemen toch. :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Chauf21 »

Ik heb onlangs twee (!!) toeristenwinkels (!!) in Rotterdam gevonden :lol:
En daar hebben ze ook wel aardige ansichtkaarten, overigens ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Top :pos: Komt u maar met de straat, dan kunnen die binnenkort een bezoekje verwachten :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door AppleMoose »

Dieren heeft ook eigen ansichtkaarten. En zeg nou zelf, iedereen in de wereld wil toch een kaart met de tekst : Groeten uit Dieren? (A)
De Dierense Toren, de Veerstoep (incl. de veerpont), de Geldersche Toren (Spankeren), Plaatjes van de Veluwezoom, het is er allemaal ;)
En wil je het allemaal op 1 kaart? ook dat kan!

Dieren. The Place To Be! *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik heb ook al kaarten van Boskoop, van Gouda en Leiden weet ik ook wel dat ze er zijn, alleen zijn ze in sommige plaatsen op de een of andere manier lastig te vinden.

Maargoed, Dieren dus. Eens kijken of ik daar maandag tijd voor heb :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Top :pos: Komt u maar met de straat, dan kunnen die binnenkort een bezoekje verwachten :lol:
Eentje zit er op de Coolsingel. Het is zo'n kioskje vlakbij de Bijenkorf. Even verderop zit trouwens het Rotterdamworldportcity-huisje. Het andere souvenierwinkeltje dat ik ken zit op de Karel Doormanstraat, tussen het Weena en het Schouwburgplein.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ik heb ook al kaarten van Boskoop, van Gouda en Leiden weet ik ook wel dat ze er zijn, alleen zijn ze in sommige plaatsen op de een of andere manier lastig te vinden.

Maargoed, Dieren dus. Eens kijken of ik daar maandag tijd voor heb :P
Een jaar geleden ofzo had de Hema van elke plaats waar ze zaten ansichtkaarten (dus de Hema in Utrecht had 'Groeten uit Utrecht', die in Zeist had een setje met 'Groeten uit Zeist' etc). Weet niet of dat nog steeds zo is en of Diemen over een Hema beschikt, maar dat is ook nog een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Diemen krijgt in 2012 een Hema. Kijk, hier ergens:
Afbeelding

(Dit is het centrum van Diemen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Oja dat spreekt niet zo tot de verbeelding natuurlijk... Hier in Hoorn staan er molens/rekjes vol met locale kaarten.
Waar het ook lastig ansichtkaarten vinden is, is in Roemenië. In heel Boekarest niet 1 stalletje gezien met kaarten. In 2 weken vakantie vond ik alleen ergens een paar ansichtkaarten van een flat met hotel uit de jaren 70 in aanbouw. Dat is nou niet bepaald iets wat je naar vrienden of familie stuurt :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Justin »

Hmmmm doet me denken aan de ansichtkaartenverzameling van Kwik Kwek en Kwak in de Donald Duck van deze week, waarin ze alle kaarten ter wereld willen hebben die beginnen met Kwik-, Kwek- of Kwak... *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Haha ja, Kwakkatraz. :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Hoeveel jaar zal zoiets nou nog op internet blijven staan:
http://2miljoen.nl/details-37109209-000 ... tuifbergen

We zijn nu al ruim vijf jaar weg uit Castricum...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Zolang het internet het moet hebben van het zelfreinigend vermogen kan je er vanuit gaan dat je nooit meer van het internet verdwijnt.

Ennnnn, de kaart die ik naar Taiwan verstuurd had is aangekomen 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Geert »

STF schreef:Hoeveel jaar zal zoiets nou nog op internet blijven staan:
http://2miljoen.nl/details-37109209-000 ... tuifbergen

We zijn nu al ruim vijf jaar weg uit Castricum...
Anders moet je even het feedbackformuliertje invullen...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Michael »

Ik ga straks met een chauffeur van Veolia Breda mee met een late dienst. Misschien dat ik nog wel iets bijzonders zie :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Mark »

Booh, knetterbrak na een nachtje Paradiso Afbeelding Ik heb medelijden met Ziggy die alweer vroeg naar school moest vanmorgen... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb ook medelijden met mezelf haha ;), maar het is nu wel weer zo goed als weggezakt :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door htm_tram »

Reisdorf heeft ook leuke anzichtkaarten. Van die bekende camping uit reisdorf.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Fantastisch dit, mijn werkgever laat een avond pendelbussen rijden tussen het Amstelstation en een locatie ergens in Overamstel omdat er kerstfeest gevierd wordt. Studenten moeten het maar uitzoeken, die mogen de rest van het jaar lopen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ardan »

Het gaat weer lekker bij Syntus..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Voor mijn reisje vanaf 9 december ben ik op zoek naar wat leuke plekken in Frankrijk waar tegen die tijd veel kans is op sneeuw. Nu vind ik de Alpen wat te ver (en duur) dus dacht aan de Vogezen om een paar van die nevenlijntjes af te treinen. Vanuit St Die bijvoorbeeld naar Epinal, Nancy en Strasbourg. Maar, hoe groot is de kans dat daar tegen die tijd sneeuw ligt? Niet dat het een vereiste is, maar het zou wel eens leuk zijn. Iets anders kan ook, heb Thalys geboekt op 9 december met vertrek 11.16 uit Amsterdam naar Paris Nord.
Je kunt ook de omgeving van Lyon proberen, dan zit je al een eind richting de Alpen en het is 'maar' een uurtje of 2 met de TGV vanaf het Paris Gare de Lyon. Maar sneeuw buiten de Alpen is altijd een kwestie van geluk hebben.

Ik heb goed nieuws gehad, want mijn moeder mag eindelijk uit het ziekenhuis. Ze heeft nog wel veel pijn en kan nog niet veel zelf, dus komt ze nu tijdelijk bij ons in huis. En dus ben ik nu even zuster in plaats van machinist. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Kijk aan dat is goed nieuws. Beetje goed voor haar zorgen zo met de donkere dagen van het najaar.
Had vandaag mijn Thalys kaartje voor de terugweg aan de balie gekocht. De vrouw achter het loket zat helemaal te trillen en met een vuurrood hoofd te hoesten. Heb haar maar beterschap gewenst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Daniel »

En de soap met de klantenadministratie van NS gaat vrolijk verder... na m'n adres opnieuw gewijzigd te hebben nadat 't spontaan teruggewijzigd was heb ik notabene nog post van NS hier ontvangen, maar het blad Spoor kwam weer bij m'n ouders terecht vandaag. (De vorige uitgave daarvan kwam juist nog wel hier in Amf terecht).

Bijzonder geval daarbij is dat m'n ouders drie exemplaren ontvingen terwijl er normaal slechts één verstuurd wordt bij meerdere vaste klanten op hetzelfde adres :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Ze hebben vast een backup moeten terugzetten of zo dan. En zijn er daarbij achtergekomen dat de laatste goede backup toch alweer een goed jaar oud was :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten