Mag ik even kwijt #60

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Ik heb nog zes lege kratten bier maar ik doe bijna nooit boodschappen en dan is het alsnog vaak dat ik het haal onderweg naar huis. Maar dat is dan altijd wel weer prettig als je krap zit aan het einde van de maand :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik heb een keer 30 flessen naar de supermarkt moeten slepen. Dat was geen doen, dus sindsdien houd ik het een beetje bij :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Ik ga zo eens in de paar maanden met een hele verzameling met lege bierflesjes naar de supermarkt. Meestal haal ik even 2 of 3 flesjes als ik er toch langskom voor de dagelijks boodschappen. Als er dan na 2 maanden een stuk of 35 losse flesjes staan, dan is het tijd om op te ruimen, maar voel me dan wel beetje pauper met 2 draagtassen die uitpuilen met lege bierflesjes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Hier moet je echt even gaan kijken. NU al een Essential Classic _O_

http://www.fyrakomop.nl/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Caspar schreef:voel me dan wel beetje pauper met 2 draagtassen die uitpuilen met lege bierflesjes.
Dan lijk je net een zwerver idd ja. Kan je beter 2 lege kratjes mee naar huis nemen (tegen statiegeld) en 2 volle kratjes inleveren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Hier moet je echt even gaan kijken. NU al een Essential Classic _O_

http://www.fyrakomop.nl/
Als ik wel eens met de Fyra reis, gaat het doorgaans wel goed. Het is lekker rustig in de trein, je hoeft niet in een stilte zone te gaan zitten om weinig mensen te horen. Enig nadeel wat ik een keer had, was dat de verlichting uitviel juist op het moment dat ik op de wc stond en de Fyra de Groene Hart tunnel in ging. Toen was het wel erg donker (zeg maar totaal zwart), en op de tast de deurklink zoeken was nog best lastig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Overigens, mijn grootste ergernis bij het boodschappen doen is kassacontrole :evil:

Ben ik net die hele winkel door en zitten alle spullen in de boodschappentas en scan ik mijn bonuskaart, gaat het zwaailicht aan en moet de hele inhoud van de tas gecontroleerd worden. Dan ben ik toch mijn hele tijdswinst kwijt van het gebruik van mijn boodschappentas :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Hier gaat ie soms ook af, maar geloven ze me denk ik op mijn blauwe ogen. Tot nu to altijd gehoord van: o loop maar door.
Bij de Saturn daarentegen word je al bijna gefouilleerd voor je de winkel mag verlaten, ondanks dat er geen alarm af gaat, ik keurig heb afgerekend, en de winkel al vol met camera's hangt. Ik kreeg in Zaandam de vraag: Meneer mag ik kijken wat er in uw jaszakken zit? Op de kassabon werden meerdere stempels gezet dat ik betaald had. En je moest eerst geld gaan pinnen en wisselen om een muntje in een kluisje te gooien voor je tas.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Enig nadeel wat ik een keer had, was dat de verlichting uitviel juist op het moment dat ik op de wc stond en de Fyra de Groene Hart tunnel in ging. Toen was het wel erg donker (zeg maar totaal zwart), en op de tast de deurklink zoeken was nog best lastig.

Whehehe amateur :P paar ritjes CNL had je nuttige info kunnen bezorgen ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Caspar schreef:voel me dan wel beetje pauper met 2 draagtassen die uitpuilen met lege bierflesjes.
Dan lijk je net een zwerver idd ja. Kan je beter 2 lege kratjes mee naar huis nemen (tegen statiegeld) en 2 volle kratjes inleveren.
Dat is ook mijn strategie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Overigens, mijn grootste ergernis bij het boodschappen doen is kassacontrole :evil:

Ben ik net die hele winkel door en zitten alle spullen in de boodschappentas en scan ik mijn bonuskaart, gaat het zwaailicht aan en moet de hele inhoud van de tas gecontroleerd worden. Dan ben ik toch mijn hele tijdswinst kwijt van het gebruik van mijn boodschappentas :(
Het zwaailicht? Kassacontrole? Wasda?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Diemen :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Ik heb er echt nog nooit van gehoord!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Oud forumgebruiker »

Selfscanning gok ik zo? Dat je je boodschappen zelf scant tijdens het boodschappen doen en afrekent bij een betaalpaal. Om de zoveel klanten gaat er dan een zwaailicht af en wordt er gecontroleerd of je wel echt al je boodschappen gescand hebt,
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Wout87 »

Zo, vanavond is even stevig gesport in de fitnesszaal. lekker.Morgen weer
En ff het piekuurtje bier meepakken
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Selfscanning gok ik zo? Dat je je boodschappen zelf scant tijdens het boodschappen doen en afrekent bij een betaalpaal. Om de zoveel klanten gaat er dan een zwaailicht af en wordt er gecontroleerd of je wel echt al je boodschappen gescand hebt,
Klopt, is zelfscanning. Ik kom ook regelmatig bij de Albert Heijn in de Watergraafsmeer omdat die groter is en ik er toch bijna langs kom als ik naar werk of college ga. Daar hebben ze dus zelfscannen, wat ontzettend handig is, want je kan gewoon in de winkel al je spullen direct in je tas stoppen en bij het afrekenen hoef je nooit te wachten met 7 betaalpalen waar je in een wip klaar bent. Tenminste, als je dus geen kassacontrole hebt, want dan moet je al je spullen uitpakken en met een pda gescanned worden ter controle :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Ah okay. Dat wil ik hier ook.

Ik ga vandaag voor mijn werk naar het spoorwegmuseum. Wat een marteling :D Ik ben er dus ook al echt sinds mijn 11e niet meer geweest.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Waarom kan ik trouwens nooit eens rustig naar de supermarkt.
Afbeelding

Op de Wibautstraat is de koek afdelingen geplunderd door Ardan toen ik 15 minuten later binnen kwam... :')
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Gekko123 »

Over zelfscanning gesproken: bij de C1000 in Delft hebben ze zelfscankassa's. Af en toe is er wel iemand die controleert of je alles hebt gescand en betaalt, maar vaak genoeg ook niet. Maar daar hebben ze dan ook weer iets gevonden: de plek met zelfscankassa's is afgesloten met een poortje, waardoor het niet mogelijk om zomaar door te lopen :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Wat duurt het updaten van mijn iPhone naar 4.2 lang zeg..... Ben nu al 50 minuten bezig.... -o-
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Waarom kan ik trouwens nooit eens rustig naar de supermarkt.
Troost je, je bent niet de enige. In mijn plaatselijke supermarkt is het op donderdag, vrijdag en zaterdag steevast een ware veldslag. Je wordt er voor je poten gereden door kamikaze-bejaarden met rollatoren (die mensen hebben toch alle tijd, waarom gaan ze dan uitgerekend op dagen dat het gewone werkende volk de boodschappen komt inslaan?) :roll: of ondersteboven gerend door loslopende *piep*-kinderen. Of je doorgang wordt geblokkeerd door een huismoeder die dezelfde omvang heeft als het rek waar ze voor staat te bedenken of ze een product met links- of rechtsdraaiend melkzuur wil.

Ik ging vorige week op dinsdagochtend en zelfs toen leek het erop alsof de 3e wereldoorlog op het punt stond om uit te breken en iedereen massaal aan het hamsteren was geslagen. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Stefan »

Misschien ben je gewoon niet goed op de hoogte wat wereldoorlogen betreft. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ardan »

Hebben jullie dat ook of ligt dat aan mij? Het is mij opgevallen, dat als ik in de rij voor de kassa sta, juist dán al-tijd degene die aan de beurt is moeilijk gaat doen :evil: Bonuskaart kwijt. Apart afrekenen. Portemonnee kwijt. 'Oh wacht, dat heb ik wel gepast.... ohnee toch niet'. Bonrol op. Geen saldo meer, toch maar contant. Oh wacht, nog iets vergeten, kan ik nog even snel pakken? Product ruilen. Bonuskaart aanvragen.
Of anders gaat de kassa zelf wel kapot. #zucht #fail #duurtlang
Maakt an sich niet uit... maar wel als ik een bus moet halen of op een andere manier haast heb.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Ja Ardan, dat heb ik ook altijd. Dat heet het: "Verkeerde Rij-Syndroom" en er bestaat helaas geen medicatie voor. Hooguit dat je baat hebt bij therapie.

Ik had vorige week zelfs al gedoe voordat ik als volgende aan de beurt zou zijn. Vanuit de rij naast me probeerde een oud vrouwtje met rollator die blijkbaar vondt dat haar eigen rij niet erg opschoot, zich voor mijn neus in onze rij te wringen. Ik had dat in de gaten, dus sloot ik vrij nauw aan bij de man die voor me stond.

Toen die aan de beurt was, zei ze met een uitgestreken smoelwerk tegen me: "Sorry, maar ik was voor u hoor!" Ik zei (met dito gezichtsuitdrukking): "Nee, dat bent u niet, u stond net in de andere rij en nu dringt u hier voor!" Het vrouwtje (van het soort dat nog denkt dat bejaarden heilig zijn en absolute prioriteit hebben) schrok er enigzins van en mompelde: "Sorry, ik wil geen problemen maken..."

Vanuit mijn ooghoek zag ik plotseling dat de rij waar ze uit kwam ineens weg was, dus ik zei: "Oh maar u mag wel voor hoor, als u dat perse wilt!" En ik spoedde me naar de andere rij, waar ik meteen aan de beurt was. Ik was dus nog sneller weg dan dat vrouwtje, want de man voor me bleek boodschappen ingeslagen te hebben voor de komende 10 jaar.

Boontje komt om zijn loontje! Gnagnagna! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook heel vaak, maar door mijn handicap laten mensen mij ook wel eens voorgaan. Ieder nadeel heeft zijn voordeel (of was het andersom?).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten