Mag ik even kwijt #60

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Dat vind ik trouwens wel vreemd, dat de gehandicaptenkassa 's avonds om half tien niet de enige kassa is die open is. Wel een kassa ergens in een hoekje gedrukt, maar niet de gehandicaptenkassa. Misschien komt het omdat daar altijd de langzaamste kassavrouw van het heelal zit. Ze gaat voor elk item staan, zuchten, duwt het met twee handen over de scanner (ze kan de streepjescode nooit vinden), duwt het product dan de andere kassaband op, en gaat zitten. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Mwah, hier hebben we frisse, jonge kassameisjes die vrijwel altijd vriendelijk en geduldig zijn en razendsnel met afrekenen, zo snel dat ik het nooit kan bijhouden met inpakken. Hetzelfde geldt ook voor de oudere kassadames hoor.

Het zijn hier vooral de andere klanten die het niet te pruimen maken om boodschappen te doen op welke dag dan ook.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Waarom denk je dat ik pas na 21 uur boodschappen ga doen. Dan is het tenminste lekker rustig in de winkel, je moet alleen even de laatste zwerver vermijden. Jammer dat de supermarkt op zondag maar tot 20 uur open is :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door AppleMoose »

Cookie-O-Fiel schreef:Gefeliciteerd! Waar ga je stage lopen?
Thnx.

Ik ga stage lopen op een woongroep voor jongeren met een verstandelijke en lichamelijke beperking.
Leeftijd ligt zo tussen de 11 en de 22 jaar.
Op een aantal vlakken lijkt het me wel pittig, maar zeker ook uitdagend.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Stefan »

Succes! :pos:
Bee schreef:Waarom denk je dat ik pas na 21 uur boodschappen ga doen. Dan is het tenminste lekker rustig in de winkel, je moet alleen even de laatste zwerver vermijden. Jammer dat de supermarkt op zondag maar tot 20 uur open is :(
Enneh.. wees blij dat de supermarkt op zondag überhaupt open is, hier hebben wij die luxe niet hoor. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Waarom denk je dat ik pas na 21 uur boodschappen ga doen. Dan is het tenminste lekker rustig in de winkel,
Is dan niet ondertussen alles al op? Hoewel, daar heb ik sinds een klacht eigenlijk ook zelden meer last van als ik zo rond 'n uur of half zes de boodschappen doe.
Meestal ben ik dan net de grote drukte voor... daar merk je wel de bevolkingsopbouw van de wijk, heel veel mensen die uit 't werk de boodschappen gaan doen.
Dexter schreef:Mwah, hier hebben we frisse, jonge kassameisjes die vrijwel altijd vriendelijk en geduldig zijn en razendsnel met afrekenen, zo snel dat ik het nooit kan bijhouden met inpakken. Hetzelfde geldt ook voor de oudere kassadames hoor.
Hehe, klinkt bekend... afgelopen zaterdag had ik nog 'n man achter me die 't allemaal niet snel genoeg vond trouwens. Moest ook nog wel één artikel in m'n tas stoppen toen hij aan de beurt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Bij de supermarkt waar ik boodschappen doe zit de cassiere meestal de krant te lezen of is uberhaubt niet aanwezig bij de kassa omdat er toch geen klanten aan het afrekenen zijn! Die winkel bestaat nu al een jaar of vijf en het blijft er maar zo rustig, het is ongeloofelijk... Als je vijf klanten tegelijkertijd in de winkel ziet rondlopen is het veel! En we hebben in Luxemburg echt maar heel weinig supermarkten dus ik snap er niks van dat er altijd maar zo weinig klanten zijn aangezien je in alle andere supermarkten in het land gewoon lange rijen voor de kassa's hebt.

Het meest lollig is nog dat als er drie klanten tegelijkertijd bij de kassa aankomen, er gelijk een medewerkster opgetrommeld wordt om een extra kassa te bemannen (eerst even het stof van de display vegen). :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Hier in de supermarkt is het altijd: "Heeft u een Rockspas?" *BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP-BLIEP* "Spaart u Koopzegels?" *O*

En ik ondertussen: :shock: <GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI> (Hijg hijg) "Mag ik pinnen alsjeblieft?"

Inmiddels is dan de helft van de boodschappen van de volgende klant alweer de band gepasseerd. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Oja je hebt het over pinnen, ja dan pakt de medewerkster altijd weer even haar krantje bij de supermarkt waar ik het over had want die pintransacties gaan zo ongeloofelijk traag in Luxemburg, zo'n 45 seconden sta je te wachten op de data-overdacht e.d. Maargoed gelukkig pint er vrijwel nooit iemand dus het is niet echt zo'n groot probleem.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Ik erger me aan mensen die bij de kassa eerst alle boodschappen in hun tas stoppen, en dan pas betalen. Dan is de meid achter de kassa vaak al halverwege het inpakken van de klant klaar met scannen, en roept dan het bedrag, bijvoorbeeld 40,60 alstublieft. Vervolgens gaat de klant door met het inpakken en een seconde of 20 later: graaien in de portomonaie en dan bedenkelijk kijken: kan ik ook pinnen? Al die tijd sta je dus voor niets de boel op te houden.
(op het uiterlijk af zijn dat de type vouwfietsmensen :wink: )

Wat ik ook wel eens heb gehad, is dat ik mijn boodschappen op de band zet, en in mijn rug letterlijk geduw voel van een elleboog van de dame die achter me ook al begint met de boodschappen op de band te zetten. Ze had haar mantje met boodschappen bovenop de stapel met lege mandjes gezet, en van daaruit zette ze de boel op de band. Toen ik klaar was met mijn spullen op de band zetten, duwde ik zo mijn lege mandje bovenop haar mandje met boodschappen :lol: Had het echt niet gezien dat ze zo ongeduldig was.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Tijdens het bloedprikken voor mijn medische keuring ben ik flauw gevallen en heb 10 minuten lang het plafond lopen bestuderen... :@

Wat je allemaal moet over hebben om buschauffeur te worden...
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Hm flauwvallen niet, maar ik vond bloedprikken ook niet een van de leukste dingen. Gewoon de andere kant op kijken hielp ook niet? Ik keek maar door het raam naar buiten, toen was het voorbij voor ik het doorhad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Wordt het niet tijd voor deel 60 van dit topic?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Ik kan ook niet tegen dat soort dingen, wordt meteen duizelig en voor ik het weet stoot ik me neus tegen de vloer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Ik ben ook weleens om die (en ook om andere reden) tegen de vlakte gegaan, en een paar keer net niet helemaal.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door htm_tram »

Vanmiddag opendag gehad bij ons nieuwe appartement de kroon in den haag. Helaaas maar tot de 24e... Terwijl ze onze verdieping op de 31e ook al hadden gedaan. Wel leuk met een helm op. Uitzicht op den haag centraal vanaf me kamer is wel leuk. Lijkt net op een modeltreinbaan vanaf 80 meter hoogte. Rotterdam, delft en zoetermeer waren ook te zien. Foto's volgen nog. :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Mwah, bloedprikken doet me niks. Maar als je al de hele dag nuchter rondloopt en iemand moet je dan zonodig 'mentaal ondersteunen' door er met zijn neus bovenop te gaan staan en in je gezicht begint te roepen: "Hoeveel buisjes bloed moeten er worden afgenomen?? 6 he, van die HELE GROTE!!" Tja, dan glij je wel langzaam uit die stoel... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En ik ondertussen: :shock: <GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI-GRAAI> (Hijg hijg) "Mag ik pinnen alsjeblieft?"
U is vrouw geworden? :shock:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Hebben we hier in het dorp een behekst kruispunt ofzo? Vorige week toen ik eroverheen reed vielen de ruitenwissers zomaar stil, vandaag kwam de auto daar ineens bijna niet meer vooruit, ik trapte het gaspedaal niet speciaal diep in maar het motorblok liep toch echt wel erg veel toeren alsof de auto niet in zijn versnelling stond. Twintig kilometer later trok de auto bij een stoplicht juist als een sportwagen weg terwijl ik wederom niet veel gas gaf, volgens mij is er iets grondig mis met de koppeling. (Gaspedaal is volledig mechanisch en die beweegt gewoon netjes op en neer, daar ligt het volgens mij niet aan.)

Zijn weer van die stomme klachten, die zich natuurlijk nooit bij de garage voordoen net zo goed als dat je hem bijna nooit direct in zijn achteruitversnelling krijgt wanneer de aanhanger achter de auto hangt. :?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Justin »

Er zitten gewoon kaboutertjes in je auto :twisted:

Zit te kijken voor mn rondreis voor volgend jaar... keuze is al gevallen op Japan met mn vriend, zo eind augustus... retourtje Tokyo Narita met KLM 762 euro... en als ik naar Osaka Kansai ga 703 euro... en dan vlieg ik wel met Emirates :D.

Of heen rechtstreeks met KLM naar Tokyo, dan een week daar blijven, vervolgens met de Shinkansen naar Osaka voor 126 euro (vliegtuig is het drievoudige minimaal!) en dan weer via Dubai naar huis....

Jaaaaa dat wordt hem :D *O*

Ohja, verder: mag ik even kwijt: mijn internetformulier is bijna af... nog wat sleutelen en database en processing er aan hangen en ben klaar ^^
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Hm flauwvallen niet, maar ik vond bloedprikken ook niet een van de leukste dingen. Gewoon de andere kant op kijken hielp ook niet? Ik keek maar door het raam naar buiten, toen was het voorbij voor ik het doorhad.
Ik kijk altijd de andere kant op. Zelf heb ik ook geen bloed gezien, maar toch ging ik onderuit.
STF schreef:Ik kan ook niet tegen dat soort dingen, wordt meteen duizelig en voor ik het weet stoot ik me neus tegen de vloer.
Ik was als voorzorgsmaatregel maar alvast gaan liggen, ik voelde weer allang hoe laat het was.
KM46 schreef:Ik ben ook weleens om die (en ook om andere reden) tegen de vlakte gegaan, en een paar keer net niet helemaal.
Ligt er ook helemaal aan wat en hoe goed je gegeten hebt voordat je zoiets gaat doen.
Ik had dit keer goed ontbeten/middaggegeten maar dat mocht helaas niet baten.
Dexter schreef:Mwah, bloedprikken doet me niks. Maar als je al de hele dag nuchter rondloopt en iemand moet je dan zonodig 'mentaal ondersteunen' door er met zijn neus bovenop te gaan staan en in je gezicht begint te roepen: "Hoeveel buisjes bloed moeten er worden afgenomen?? 6 he, van die HELE GROTE!!" Tja, dan glij je wel langzaam uit die stoel... :N
Dit was dan 1 buisje bloed maar het verbaasde mij hoe snel het bloed niet alleen in dat buisje spoot, maar ook over mijn hand heen sijpelde.

Gelijk op het moment dat de naald er in ging voelde ik mij duizelig/gewichtsloos waarna het geluid vertroebelde en mijn gezichtsbeeld heel snel weg viel.

Uiteindelijk werd ik na 8 minuten wakker met "GELUKKIG HIJ BEGINT ALWEER KLEUR OP Z'N GEZICHT TE KRIJGEN"
Waarna ik het plafond nog even 10 minuten rustig heb bestudeerd met een glaasje water.

Gelijk al de nadelen ondervonden van staan in de bus met zo'n bebloede hand en daarna op school kramp in mijn vingers bij het typen.


Sommige mensen die een oorlogswond hebben gehad zullen mij nu als kleinzerig of mietje uit maken. Die mensen moeten dat vooral lekker doen.
Want flauwvallen is gewoon iets wat je aangeboren krijgt en geen controle over hebt.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Hebben we hier in het dorp een behekst kruispunt ofzo? Vorige week toen ik eroverheen reed vielen de ruitenwissers zomaar stil, vandaag kwam de auto daar ineens bijna niet meer vooruit, ik trapte het gaspedaal niet speciaal diep in maar het motorblok liep toch echt wel erg veel toeren alsof de auto niet in zijn versnelling stond. Twintig kilometer later trok de auto bij een stoplicht juist als een sportwagen weg terwijl ik wederom niet veel gas gaf, volgens mij is er iets grondig mis met de koppeling. (Gaspedaal is volledig mechanisch en die beweegt gewoon netjes op en neer, daar ligt het volgens mij niet aan.)

Zijn weer van die stomme klachten, die zich natuurlijk nooit bij de garage voordoen net zo goed als dat je hem bijna nooit direct in zijn achteruitversnelling krijgt wanneer de aanhanger achter de auto hangt. :?
Een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen.
In luxemburg is altijd wat te doen. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

find_your_spot schreef:Sommige mensen die een oorlogswond hebben gehad zullen mij nu als kleinzerig of mietje uit maken. Die mensen moeten dat vooral lekker doen.
Want flauwvallen is gewoon iets wat je aangeboren krijgt en geen controle over hebt.
Precies! Maar het gekke is dat je het som wel e soms niet voelt aankomen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door STF »

Stond de begravenisondernemer al naast je find_your_spot, toen je bijkwam?
find_your_spot schreef:Sommige mensen die een oorlogswond hebben gehad zullen mij nu als kleinzerig of mietje uit maken. Die mensen moeten dat vooral lekker doen.
Ach zo heeft iedereen wel wat hoor, laatst nog een kampeerder die gillend het sanitairgebouw uit kwam omdat er een GROTE spin achter de deur zou zitten, ik zag maar een middelgroot spinnetje over de grond kruipen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Heb ondertussen al zo vaak bloed laten prikken (slikte een vitamine-A extract wat ook bloedverdunnend werkte, bloedneuzen gegarandeerd!) dat ik er niet echt meer wakker van lig. Eerste keer is even slikken, maar als je een goede prikker hebt gaat er weinig fout. Leve de prikkers in het Groene Hart Ziekenhuis dan maar :)

En kijk nu eens wat ik vandaag in mijn brievenbus vond :D
Afbeelding
Uit Rusland :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten