Mag ik even kwijt #62

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Mark »

Freek schreef:...dat het halve forum ook op twitter zit en het dan opeens mogelijk is namen+rugnummers met gezichten zijn te combineren.
Is er al een #ovinnederland dan?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door AppleMoose »

Twitter. Het meest overschatte medium ooit :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door tsov »

Ik zou internetfora ook niet overschatten. Oftewel: laat die mensen lekker :idea:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Ik ontdekte dat Twitter voor mensen was die hun eigen scheten lekker vonden ruiken. Toen heb ik mijn twitteraccount in de vuilemmer gedumpt.

Ik vind de vertwitterisering van de samenleving ook behoorlijk irritant worden ondertussen. Alle meningen op twitter moeten maar even vol op het tv-scherm getoond worden, of in de krant geplaatst worden, of de tijdschriften opvullen. Je vraagt je echt af of deze mensen al hun middelen voor onderzoeksjournalisme hebben laten vallen toen twitter werd uitgevonden, en daarmee ook de kwaliteitsmening. Deze tsunami van twitterberichten waardoor het niveau van de journalistiek daalt moet gestopt worden. Stem PTT! :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik ontdekte dat Twitter voor mensen was die hun eigen scheten lekker vonden ruiken. Toen heb ik mijn twitteraccount in de vuilemmer gedumpt.
:lol: :lol: :lol: :lol: Wat een topopmerking.

Oke, except de twitter van Nico Dijkshoorn, hoewel ik geen twitteraccount heb lees ik die wel regelmatig omdat die simpelweg briljant is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door webguy »

Voor mij is het heel simpel: het is niet alleen een persoonlijke manier om je te uiten maar ook een professionele. Ik volg een groot aantal mensen en krijg dan sneller relevant nieuws over de sector (informatica, computers, internet, dat wel) dan dat ik 900 RSS feeds moet doorspitten...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Cookie »

Mark schreef:
Freek schreef:...dat het halve forum ook op twitter zit en het dan opeens mogelijk is namen+rugnummers met gezichten zijn te combineren.
Is er al een #ovinnederland dan?
Nee, maar http://twitter.com/ovnieuws bestaat wel ;) .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Freek »

webguy schreef:Voor mij is het heel simpel: het is niet alleen een persoonlijke manier om je te uiten maar ook een professionele. Ik volg een groot aantal mensen en krijg dan sneller relevant nieuws over de sector (informatica, computers, internet, dat wel) dan dat ik 900 RSS feeds moet doorspitten...
Idem. Alleen voor een andere sector. Waarbij ik zelf het persoonlijke zover nutteloos (ik drink koffie) achterwege laat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Er zullen ook wel mensen die Twitter wel nuttig kunnen gebruiken. Maarrr..

Waarom hebben kranten/tijdschriften/andere regelmatige uitgaven tegenwoordig een Tweet van de dag/week/maand/jaar of zelfs een hele twittercolumn in hun kolommen. Blijkbaar lukt het de journalisten niet om gewoon met nieuws te komen, of de mening van een echte mens te vragen in plaats van een bij elkaar geraapt zooitje anoniemen.

Het stikt er van de spammers voor wat voor onzin dan ook. Een contactlenzentwitter? Kom op zeg. En nee, je hoeft het niet te volgen, maar dan volgen ze jou wel, in de hoop dat je dat terug doet. Ik herinner mij ook nog een beddentwitter, die je de prijzen van de matrassen van hun winkel doorgaf. Alsof ik dat elk moment van de dag wil weten. Alles heeft maar Twitter, terwijl er helemaal niet over nagedacht wordt wat de toegevoegde waarde is daarvan.

900 feeds heb ik niet nodig om te weten wat ik wil weten. Sterker nog, ik ben welgeteld geabonneerd op een feed, en die heb ik ook nog eens zo ingesteld dat die gewoon in mijn inbox van Apple Mail verschijnt. Ik geef de voorkeur aan een e-mailnieuwsbrief, die verzamelen een heel stapeltje rss-berichten in een.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door webguy »

Overigens is Twitter hele goede SEO, dat zal wel deel van de reden zijn. En "if you build it, they will come" blijkt helaas vaak waar te zijn op twitter.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Freek »

Inderdaad dat is troep. Maar als dat soort mensen/bedrijven/dingen mij willen volgen, het mag. Iedereen kan het toch vrij lezen.

Journaille die twitter misbruikt. Tja ook niet mijn keuze. Ook niet wenselijk. Maar dat beïnvloed nog steeds niet wat ik met Twitter doe. Het is een ander die er iets verkeerds (en dan is dat ook nog eens een norm en geen feit) doet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Caspar »

Overigens is Twitter hele goede SEO
SEO? Was da?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

Ronaldussen schreef:Twitter. Het meest overschatte medium ooit :X

Mja. Ik vind het ook de leegheid ten top, maar goed :) Wie daar lol aan heeft, best :)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:
Overigens is Twitter hele goede SEO
SEO? Was da?
SEO may refer to:

* Search engine optimization, the process of improving ranking in search engine results.
* Seasoned equity offering, a new equity issue by a company after its initial public offering
* Séguéla Airport, Séguéla, Côte d'Ivoire (IATA code: SEO)
* Seo (Korean name), also spelled 'Suh', a common Korean family name
* Site enhancement oil, a liquid substance used by bodybuilders to increase the apparent size of some muscles
* Socio-Economic Objective, an Australian Standard Research Classification from the Australian Bureau of Statistics
* Spanish Ornithological Society (from the acronym for the Spanish Sociedad Española de Ornitología)
* State Electoral Office, South Australia
* Västra Götaland County SE-O (Västra Götalands län), a county or län on the western coast of Sweden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Van mij mag je Twitter onbeperkt gebruiken, maar laat ze dan in ieder geval de mensen die het niet gebruiken er niet mee lastig vallen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

Okee, ik heb zojuist het wijze besluit genomen door te gaan met mijn rijlessen (oftewel: opnieuw beginnen) bij Wolf Rijschool in de Van Woustraat. Iemand ervaring met deze keten? :)

In elk geval deze zomer dan maar op vakantie met de gereviseerde MAZDAm (met OBIS en WIFI!) 323 van Mark-Hengelo *O*

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op di 14 dec 2010, 02:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Ardan »

Pfoei, 5 dagen Mag ik even kwijt doorspitten omdat ik er stomweg geen tijd voor had..
Bewijs des te meer dat je het forum toch wel 2-3 keer per dag even moet bijhouden, ik kon beginnen met lezen bij het wasje van Fles :lol:
Dus @Meltrain, nog even terugkomend: heb niks van je sms gemerkt want ik zat Zwolle onveilig te maken, zag hem pas de volgende morgen ;)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

ziggy schreef:Okee, ik heb zojuist het wijze besluit genomen door te gaan met mijn rijlessen (oftewel: opnieuw beginnen) bij Wolf Rijschool in de Van Woustraat. Iemand ervaring met deze keten? :)
Misschien eens bij de drie biggetjes informeren? :mrgreen:

Ik reed vanmiddag sinds maanden weer eens in me moeders auto, leek ook haast wel op rijles; ik laat of motor afslaan bij optrekken of trek met veel te veel gas op dat soms de banden zelfs al beginnen te slippen, ik kan echt niet met dat 1.3 liter benzinemotortje overweg. Het is en blijft ook wel een erg klein motorblokje voor een auto van 1050 kilo, al is die in zijn 4x4 stand (lage gearing) beresterk; heb er weleens een zware en lange sleep achter gehad (inclusief de lengte en gewicht van de auto zelf: 20,5 meter en 3550 kilo) waar ie zonder gas te geven in zijn 1e versnelling mee weg reed. :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Stefan »

Op m'n werk rijden we met Fiat Panda's die leeg 1025 kilo wegen, maar daar ligt een 1.2 liter CNG-motor in met 51 pk.. Geloof mij, da's niet vooruit te branden. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door webguy »

ziggy schreef:
Caspar schreef:
Overigens is Twitter hele goede SEO
SEO? Was da?
SEO may refer to:

* Search engine optimization, the process of improving ranking in search engine results.
Die dus
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Stefan »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RIJqDkhK9sQ[/youtube]
Prachtig. :mrgreen: Die TV stopt er gewoon mee omdat sommige kleuren te fel zijn, gewoon ter behoud van die televisie. Maar goed. :roll: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Stefan schreef:Op m'n werk rijden we met Fiat Panda's die leeg 1025 kilo wegen, maar daar ligt een 1.2 liter CNG-motor in met 51 pk.. Geloof mij, da's niet vooruit te branden. -o-
Zullen ook wel een enorm brandstofverbruik hebben?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

Uit het lokale wijkkrantje:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Stefan »

STF schreef:Zullen ook wel een enorm brandstofverbruik hebben?
Pfoeh, volgens mij valt dat wel mee. Meestal rij je zo'n 160-190 km op 13 kilo aardgas. Geen idee of dat zuinig is, maar goed. :P Naar benzine kijk ik niet echt, gebeurd zelden dat ik op benzine rij tijdens het werken. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Uit het lokale wijkkrantje:
Afbeelding
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is. Uit het artikel blijkt dat de tuintjes met hekken zijn afgeschermd van het spoor. En om nou te zeggen dat het Maliebaanspoor met hoge snelheid bereden wordt door druk treinverkeer... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten