Mag ik even kwijt #63

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Vinny »

En er was je nog zo verteld dat de CV dit jaar wel winterklaar zou zijn....



:wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Dexter »

Geert schreef:
Dexter schreef:Ik heb vanmiddag na in totaal 8 weken (met een tussenpauze van 6 dagen) eindelijk mijn moeder uit het ziekenhuis opgehaald. Precies op tijd voor Kerstmis dus het kan niet beter. Voorlopig ben ik even zuster in plaats van machinist.
Eindelijk weer wat goed nieuws Dexter! :)
Nou inderdaad, daar was ik wel even aan toe! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. En vanmiddag belde ook de garage, het duurt nog wel een week voordat de auto gerepareerd is, want het is erg druk i.v.m. alle sneeuw-glijpartijen.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Geert zit met een koude verwarming, wij juist met een warme keukenkoeling. We hebben hem nog niet zo lang geleden aangeschaft maar toch is ie er al mee opgehouden maar helaas buiten de garantietermijn...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door find_your_spot »

Gisteren kwam ik ineens voor een onplezierige melding te staan...

Afbeelding

Volgens die automaten is mijn OV-chipkaart ineens vol... Hartstikke leuk natuurlijk maar er kan nu geen dagkaart of fiets product meer op...
Wie helpt? :X


Ja, langs de NS Servicebalie was ik al geweest maar deze ""we kennuh niks vor juh betekennuh jonguh"" werd medegedeeld.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

Poortjes trappen maar dan *O* Dat ze het maar eens GOED regelen met die schijtkaart voordat ze hem iedereen door de strot douwen :evil:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Is find_your_spot zijn OV chipkaart ineens vol, zal hij zijn slaapkamer ook wel nooit opruimen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

Zoeen droefenis :o Mijn bet-overgrootvader blijkt helemaal geen stationschef te zijn geweest, maar "Assistent van de buitendienst". Perronveger dus.

Nou vet ruzie in de familie natuurlijk (nee dat laatste is een grapje ;) )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Wubbo »

Vandaag was de crematie van de vader van Justin. Geert en ik zijn er geweest. Het was een indrukwekkende dienst, waarin ook Justin nog een woord tot zijn vader richtte.

Justin, nogmaals, sterkte de komende tijd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door hauptbahnhof »

Hangt ervan af waar de kaar mee vol zit. Als de kaart een aantal producten heeft die bij GVB geldig zijn, kun je die laten verwijderen bij Tickets & Info. Ik betwijfel alleen of ze weten hoe het moet.

Het is namelijk zo dat bij een GVB-balie, ze een ander product kunnen opladen, die dan automatisch een verlopen product die bij GVB bekend is, vervangt. Vervolgens dat product weer restitueren en je hebt een vrije plek op de kaart. Bijv een 1 uur-product opladen, die dan een verlopen Maand10 vervangt.

Dit werkt ook bij de RET hetzelfde.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Reiziger Delft »

Waarom verwijderen die producten zichzelf niet op het moment dat ze niet meer geldig zijn? :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Delft schreef:Waarom verwijderen die producten zichzelf niet op het moment dat ze niet meer geldig zijn? :?
Waarom kun je niet tot 50 producten op een kaart laden, dat komt meer in de buurt dan 10 producten.
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Reiziger Delft »

Dat kan ik nog enigzins begrijpen; op een moment is dat ding vol. Maar het is toch stompzinnig dat je een dagkaart van een jaar geleden niet van die kaart kan halen? Al helemaal als je daardoor er niet een nieuwe op kan zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Daniel »

Zo, was me een lekker druk dagje vandaag op 't werk om alles nog even af te ronden zeg. Maar het werk is af en het lab opgeruimt, nu lekker 2,5 week om dingen te doen waar ik maar niet aan toekwam :)
10 januari ga ik wel weer 'n keertje in Utrecht-Zuid kijken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Hangt ervan af waar de kaar mee vol zit. Als de kaart een aantal producten heeft die bij GVB geldig zijn, kun je die laten verwijderen bij Tickets & Info. Ik betwijfel alleen of ze weten hoe het moet.

Het is namelijk zo dat bij een GVB-balie, ze een ander product kunnen opladen, die dan automatisch een verlopen product die bij GVB bekend is, vervangt. Vervolgens dat product weer restitueren en je hebt een vrije plek op de kaart. Bijv een 1 uur-product opladen, die dan een verlopen Maand10 vervangt.

Dit werkt ook bij de RET hetzelfde.
Jezus, dit is toch wel de meest elementaire beginners-FAAL die je ter wereld kunt bedenken :?

Hoe gaat het met reizen op saldo? Waarom kan dat wel? Gloeiende ik krijg hoe langer hoe meer een bloedhekel aan die hoerenkaart :neg:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Vandaag was de crematie van de vader van Justin. Geert en ik zijn er geweest. Het was een indrukwekkende dienst, waarin ook Justin nog een woord tot zijn vader richtte.

Justin, nogmaals, sterkte de komende tijd.
Jeetje, je moet het maar kunnen opbrengen. Ik vond dat destijds te moeilijk om te spreken op de begrafenis van mijn vader, maar goed ik was toen 12. Wubbo en Geert, goed dat jullie er zijn geweest, dat was een mooie steunbetuiging.

En Justin, nogmaals heel veel sterkte deze dagen!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Afbeelding
_O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

De monteur van het energiebedrijf heeft vanmiddag onder protest (hij vond een van de groepenkasten zo'n ontzettende puinhoop) toch de nieuwe hoofdaansluiting onder spanning gezet. Het is inderdaad een bende in die groepenkast, maar hij had het vijf jaar geleden eens moeten zien; toen was het pas erg... Volgens mij is het van oorsprong een groepenkast met ouderwetse smeltpatronen (stoppen) geweest die ze al doe-het-zelvend hebben aangepast naar zekeringautomaten. Overal zijn maar wat gaten in geboord en gezaagd... Over een klein jaartje zal ik hem vervangen, heb deze winter al genoeg klussen op het programma staan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Ardan »

Het lijkt wel Eigen Huis in Puin met al dat geklus daar...
Maar jij doet zo veel, ik zit me toch echt af te vragen wat je ouders eigenlijk in godsnaam uitvoeren op die camping.. blijft er voor hen nog wel wat over om te doen?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Me vader is de man van het tegelen, stucken, timmeren, gas, water en riool. Ik van het montagewerk, onderhouden van de tuinmachines, aanleg van elektriciteit en alle andere soorten bekabeling.

Me moeder klust niks, die doet het huishouden en de boodschappen.

En dan hebben we nog een jaarplaatsgast die al het metselwerk en beton storten doet. Tot slot staan htm_tram en find_your_spot in februari een week ingeroosterd om twee geulen van 50 cm diep en zo'n 45 meter lang te graven om elektrakabels door te leggen. Hopelijk ligt er dan niet teveel sneeuw, anders wordt het 90 cm diep graven (40 cm sneeuw + 50 cm aarde).

Het normale campingwerk wat dus niks met reparatie en onderhoud te maken heeft is gewoon door drieen gedeeld. Die verdeling is eigenlijk vanzelf tot stand gekomen en hooguit in de loop der jaren hier en daar een klein beetje aangepast. Bepaalde taken worden altijd door dezelfde persoon gedaan, andere taken wisselen telkens van persoon.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Justin »

Wubbo schreef:Vandaag was de crematie van de vader van Justin. Geert en ik zijn er geweest. Het was een indrukwekkende dienst, waarin ook Justin nog een woord tot zijn vader richtte.

Justin, nogmaals, sterkte de komende tijd.
Hi, dank je wel dat jullie langs waren gekomen, vond het erg fijn :).

Nog even volhouden voor 2010, die voor de rest sober zullen verlopen, en dan met opgeheven hoofd 2011 ingaan.

En mensen: nog bedankt voor jullie berichtjes :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door find_your_spot »

STF schreef: Tot slot staan htm_tram en find_your_spot in februari een week ingeroosterd om twee geulen van 50 cm diep en zo'n 45 meter lang te graven om elektrakabels door te leggen.
Wordt volgens mij tijd om die annuleringsverzekering er maar bij te pakken. Als deze meuk aan houdt dan komen we uiteraard niet.

Gister slipte de auto al 8,5 minuut weg toen ik hier de oprijlaan op wilde rijden.... :N
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Jezus, dit is toch wel de meest elementaire beginners-FAAL die je ter wereld kunt bedenken :?

Hoe gaat het met reizen op saldo? Waarom kan dat wel? Gloeiende ik krijg hoe langer hoe meer een bloedhekel aan die hoerenkaart :neg:
Ik zei toch al dat je dat soort dingen niet op de kaart maar op de servers moet bijhouden ;) Dan heb je dit gezeik gewoon simpelweg niet. Je kaart krijgt dan een ID en dat ID wordt gekoppeld aan de reisproducten. Zo kan je ook een gestolen kaart uit het systeem programmeren en de producten uit jouw eigen kleine database koppelen aan meerdere kaarten (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Wordt het wel veel duurder (en trager van) aangezien dan bij elke check-in contact gemaakt moet worden met de servers van Translink, terwijl bussen dat nu bijvoorbeeld alleen 's nachts doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

Bee schreef:Wordt het wel veel duurder (en trager van) aangezien dan bij elke check-in contact gemaakt moet worden met de servers van Translink, terwijl bussen dat nu bijvoorbeeld alleen 's nachts doen.
Boeiend. Regel maar dat er voldoende bandbreedte is als je zo nodig wil dat heel Nederland dat kutding gaat gebruiken :W
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Boeiend. Regel maar dat er voldoende bandbreedte is als je zo nodig wil dat heel Nederland dat kutding gaat gebruiken :W
Als je je dan toch zo interesseert in chipkaarten mag dit artikel niet ontbreken.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... aan_v.html
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten