Voorsteltopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Thom91 »

Welkom beiden!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Meltrain »

Welkom aan iedereen die de afgelopen periode lid is geworden op dit prachtige forum. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Srananbloke »

Goedemorgen,

Na een hele lange tijd op dit forum te hebben gelurkt, vond ik het wel tijd worden om ook maar eens te posten, hopelijk kan ik nog iets bijdragen. Wel zo handig om me dan even voor te stellen :)

Ik ben Danny, 31 jaar jong, in het dagelijks leven werkzaam bij een bank. Ik woon in Arnhem, waar ik ook geboren en grotendeels getogen ben. Ik spendeer ook veel tijd in Nijmegen, waar mijn vriendin woonachtig is. In de loop van volgend jaar ruil ik Arnhem in voor Nijmegen. Ons nieuwe huisje is momenteel in aanbouw :D

Mijn interesse voor OV is al vrij jong begonnen. Toen ik een jaar of 6 was en we nog geen auto hadden, met het hele gezin de trein in richting familie in Amsterdam. Eerst de trolleybus pakken, daarna de intercity richting A'dam CS of Amstel, en daarna de tram of metro in...het had op mij dusdanig veel impact dat de interesse nooit meer is verdwenen. Wat specifieke interesses betreft:

- Het OV in de regio Arnhem-Nijmegen, de trolley in het bijzonder
- Ik heb enkele jaren in Amsterdam gewoond, dus ook OV-gerelateerde zaken uit de hoofdstad volg ik met veel interesse
- Treinen in de breedste zin van het woord. Hoofdzakelijk binnenlands, al begin ik langzaam maar zeker ook het buitenland te ontdekken, voornamelijk buurlanden. Ook probeer ik tijdens verre reizen het nodige OV mee te pikken, zo heb ik afgelopen september in India de lusten en lasten van het spoorwegennet aldaar mogen ervaren.
- Metro's en metro-achtige tramnetwerken zoals de Duitse stadtbahn netwerken
- Ongebruikte en vervallen OV-infrastructuur
- Ook ik heb een zwak voor kaarten :)

Overige interesses zijn o.a. reizen, muziek en films. Mijn OV-interesse heeft tevens concurrentie van mijn interesse in de luchtvaartwereld.

Ben benieuwd wat het forum me allemaal zal brengen. Tot die tijd.....aangenaam! Vragen? Stel ze gerust :wink:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Klaasje »

Welkom *O*
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Michael »

Ook namens mij van harte welkom en veel plezier op het forum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Thom91 »

Welkom hier!
Komt wel goed schatje.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door julsteren »

Ik ben hier in december wel zo mooi begonnen met posten, maar ik wist niet dat er een voorsteltopic was. Bij deze:

Ik ben Julien, 14 jaren jong en ben al mijn hele leven een OV fan, meer heb ik niet echt te vertellen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
PKPfan
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 15:44
Locatie: Hengelo

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door PKPfan »

Welkom! :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door ODRAIL »

Julsteren welkom op dit forum :wink: .
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Michael »

Welkom
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat ik me nooit heb voorgesteld. Bij deze dus.

Ik ben "fogeltje", ben al een ouwe lul, notoire beroepsklager en studeer al iets langer dan nominaal (hoewel ik daar zeer binnenkort een einde aan hoop te maken) Informatiekunde in Nijmegen. Ik kom uit een pittoresk deurpske ergens noordelijk van Eindhoven (moet gezien mijn postgeschiedenis en wiki-obsessie niet al te moeilijk zijn de deduceren welk dorp dat is). Aangezien ik nooit op kamers ben gegaan (wel een beetje spijt van) reis ik vrijwel dagelijks op en neer. Gezien ik geen SOV meer heb begint dat langzaam wel duur te worden :') Maar het is niet meer lang en natuurlijk mijn eigen schuld.

Ik heb al sinds dat ik een klein fogeltje was iets met OV en vooral bussen. Wij hadden en hebben nooit een auto thuis gehad, dus we deden veel met de bus, bijvoorbeeld naar de huisarts die wij toen nog in Gemert hadden zitten of naar de zwemles in Nuenen. Vandaar ook mijn obsessie met lijn 21. Mijn broer woont sinds 1990 in Nijmegen, daar gingen we ook wel eens heen (nogmaals extra obsessie met "mijn lijntje") en als we naar de familie in Duitsland gingen (buurt van Koblenz), dan was het voor klein fogeltje helemaal feest. Vooral Venlo was altijd spannend omdat daar de loc gewisseld moest worden. Een conducteur had ooit door dat ik treinen wel leuk vond, dus die nam me toen mee naar voren om te kijken en ik kreeg zelfs een heuse uitleg van monteur de NL loc eraf koppelde en de Duitse loc aansloot. Jullie snappen dat klein fogeltje (en later zelfs een keer groot fogeltje) vaste klant werd bij locwissels.

In mijn middelbare schooltijd verzakte het interesse iets, maar ging nooit helemaal weg. We gingen steeds minder met de bus, zwemmen deed ik niet meer en sporten gebeurde verder in het dorp, huisarts zat ook hier. Hooguit het familiebezoek en incidentele bezoeken aan de stad. Ik had inmiddels mijn geliefde Zuidooster zien verdwijnen. Toen ik in Tilburg ging studeren bleek klein fogeltje verre van dood te zijn. Ik had al snel uitgevogeld op welke manieren ik allemaal op de KUB (nog voor de naamsverandering) kon komen terwijl de meeste mensen alleen maar op lijn 48 of de treinen zaten te wachten. Ik had wel door dat mijn interesse nog steeds vooral bij bussen lag, dus wat dat betreft was het jammer, hoewel ik wel een keer van Tilburg naar Eindhoven gegaan ben met de bus (treinstremming en NS bussen lieten nog op zich wachten). Toen ik in Nijmegen ging studeren was de verbinding Eindhoven - Fogeltown - Nijmegen inmiddels vervallen. De 21 reed nog wel naar Uden, maar dat feest was binnen paar maanden ook afgelopen en ik moest voortaan de 121 nemen. Toen begon mijn interesse op te komen in alle processen die spelen rond het OV, zoals aanbestedingen. Ik heb jarenlang geklaagd bij het ROB over de verbinding naar Nijmegen omdat altijd beloofd werd dat er voor de klant niet veel verandert, hij moet alleen overstappen. Alleen was de overstap bar slecht. Als ik in 50% van de gevallen de aansluiting haalde, dan was het een goede week. In de loop der jaren is het wel flink verbeterd en ik wil graag geloven dat mijn eeuwige geklaag een heel klein beetje daaraan heeft bijgedragen.

Enfin, bussen wekken nog steeds een ongezond interesse in mij. Ik vond ooit op mijn kamer enkele oude Zuidooster busboekjes van '84/'85 t/m '88/'89 en toen sloeg de obsessie om in terminale ziekte. Sinds ik in Nijmegen begonnen ben en vooral met bussen reisde kocht ik al elk jaar de busboekjes van Hermes/SRE en Novio/Hermes en bewaarde die dingen (ik kan maar moeilijk dingen weggooien).

Toen ik jaren later ook nog eens een vage wiki vond, waar buslijnen op stonden, was het hek van de dam. Ik heb de wiki (en daardoor uiteindelijk het forum) overigens gevonden via een ander forum (niet OV-gerelateerd, ik denk dat Frank het wel kent) waar iemand zich afvroeg of er een buslijn 666 bestaat en via google op een scholierenlijn op de wiki uitkwam. Ik zocht even naar "mijn 21" en ben toen begonnen met het bewerken van de wiki. Enfin, jullie weten dat dit inmiddels wel eens uit de hand loopt bij mij. Ik ben toen ook dienstregelingen gaan verzamelen door Marktplaats af te struinen, voornamelijk Zuidooster, Hermes (met nadruk op Brabant en Nijmegen) en Novio, maar ook hier en daar wat andere vervoerders (BBA en Arriva die in Brabant de dienst overnamen en wat Noord-Limboland). Via de wiki kwam ik uiteindelijk ook op het forum terecht. Ik was toen vooral actief op het forum van busfreaks.nl, maar dat is langzaam doodgebloed en uiteindelijk ben ik meer hier gaan rondhangen. Een enkeling is gevolgd.

De engste ervaring wat het forum betreft was dat een medewerker van Novio/Breng aan het loket mij ooit vroeg "ben jij fogeltje van het ovinnenderland.nl forum?" :')

Zo, dat was mijn korte voorstelronde...3,5 jaar na dato :')

En mochten jullie het nog niet weten, mijn favoriete smiley, waar ik ook kom, is de befaamde "lachhuil" :')
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door webguy »

Ah, het verhaal achter de poster/gebruiker...

Sinds wanneer studeer je eigenlijk informatiekunde? Heb daar zelf op een blauwe maandag in 2010-2011 ook nog rondgelopen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Ah, het verhaal achter de poster...

Sinds wanneer studeer je eigenlijk informatiekunde? Heb daar zelf op een blauwe maandag in 2010-2011 ook nog rondgelopen.
Dat zeg ik liever niet :') Maar ik heb genoeg informatie gestrooid dat het toch te achterhalen is. Ik ben begonnen in september 2003 (toen reed lijn 21 het traject Uden - Eindhoven en vanaf 14 december 2003 dat jaar niet meer). Op drie punten in de studie had ik het helemaal gehad en overwogen te stoppen, uiteindelijk heb ik toch even doorgezet. Afgelopen mei heb ik dan eindelijk mijn bachelordiploma behaald :') En hopelijk rond ik volgende maand mijn master af. 2010/2011 was een periode waarin ik het even gehad heb en ben toen niet veel op de uni geweest. Alleen mijn laatste vakken halen en de scriptie ontwijken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Geert »

Grappig dat je informatiekunde studeert. Ik heb wel eens de meestudeerdag van informatiekunde bezocht in Nijmegen, maar toch voor Utrecht gekozen :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Grappig dat je informatiekunde studeert. Ik heb wel eens de meestudeerdag van informatiekunde bezocht in Nijmegen, maar toch voor Utrecht gekozen :)
Wellicht geen slechte keuze. De bacheloropleiding sterft uit (laatste jaargang eerste jaars dit jaar) en was uiteindelijk ook niet wat ik ervan verwacht had. Sloot wel beter aan bij mijn beeld van informatiekunde dan de variant uit Tilburg die ik twee jaar gedaan heb. Het idee van Nijmegen was leuk, maar uiteindelijk niet helemaal uit de verf gekomen in mijn ogen. Nijmegen probeert een beetje in de architectuur kant te zitten terwijl Tilburg meer de bedrijfskant op gaat en Groningen dacht ik medisch. Wat doet Utrecht? Utrecht heeft verder natuurlijk altijd als voordeel dat Utrecht als stad beter aangeschreven staat (maar dat is niet mijn mening).

Onze Masteropleiding doet het vrij goed, maar die moet het vooral hebben van HBO-instroom en dan vooral van de HAN.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door webguy »

Interessant, want ik heb even de schakelminor gedaan tijdens m'n HAN studie, maar alle mogelijke rotsblokken worden op je pad geworpen... Ik heb in een half jaar 30 uni studiepunten moeten halen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

Ik zou niet weten hoe dat vroeger of nu precies gaat, maar bij de Master zie ik veel gezichten die ik hier nog niet eerder heb zien rondlopen. En komende van mij wil dat wat zeggen, ik loop hier al een tijdje rond :') Maar het wordt ook vaak geïnventariseerd aan het begin van een cursus en bij de Master werd het langzaam maar zeker steeds vaker HBO-instroom dan mensen die vanuit de bachelorfase (of van een andere bachelor al dan niet van een andere universiteit) van ons kwamen. Van onze mensen gingen er wel veel door in Nijmegen met de master, maar het waren er gewoon weinig, vandaar dat ook de stekker uit de bachelor getrokken wordt. Mijn jaar was nog redelijk groot met bijna 20 mensen die zijn begonnen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:
Geert schreef:Grappig dat je informatiekunde studeert. Ik heb wel eens de meestudeerdag van informatiekunde bezocht in Nijmegen, maar toch voor Utrecht gekozen :)
Wellicht geen slechte keuze. De bacheloropleiding sterft uit (laatste jaargang eerste jaars dit jaar) en was uiteindelijk ook niet wat ik ervan verwacht had. Sloot wel beter aan bij mijn beeld van informatiekunde dan de variant uit Tilburg die ik twee jaar gedaan heb. Het idee van Nijmegen was leuk, maar uiteindelijk niet helemaal uit de verf gekomen in mijn ogen. Nijmegen probeert een beetje in de architectuur kant te zitten terwijl Tilburg meer de bedrijfskant op gaat en Groningen dacht ik medisch. Wat doet Utrecht? Utrecht heeft verder natuurlijk altijd als voordeel dat Utrecht als stad beter aangeschreven staat (maar dat is niet mijn mening).
Utrecht richtte zich altijd vooral op twee hoofdrichtingen: usability/informatieverwerking en bedrijfskundig. Dat eerste is nu min of meer vervallen (de master is er niet meer, zonde, want ik vond het een leuke en inhoudelijke master) en het is nu vooral bedrijfskundig geworden. Bij die master was er ook veel instroom van HBO'ers, volgens mij is het zelfs de grootste masteropleiding van Utrecht. Maar niet echt mijn ding, te veel gewauwel over alignment en enterprise architecture en nog wat meer van dat soort holle woorden zonder al te veel concrete invulling :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

Usability/informatieverwerking klinkt interessant, meer "informatiekundig" als zo bedrijfskundegericht. Jammer dat dit juist vervallen is. Maar dat gebeurt bij ons dus ook.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door ODRAIL »

@ fogeltje: Alsnog vanharte welkom op dit forum :wink: .

Het is altijd leuk om een verhaal achter een persoon te lezen.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door waldo79 »

Inderdaad fogeltje: leuk om eens wat meer te lezen over je! In 10 jaar heb ik 3 volledige studies afgerond (oplopend van mbo naar Universitair) :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Meltrain »

Ja, ik vroeg me eigenlijk altijd al af of je student was of medewerker aan de Radboud Universiteit, maar nu is het duidelijk. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door fogeltje »

@KM46: thanks, ik voel me ook echt thuis hier, alsof ik al jaren hier kom :mrgreen:
@Waldo79: dat is best netjes. Drie volledige studies zou bij mij wel iets langer geduurd hebben denk ik :mrgreen:
@Meltrain: weet je wat erg is? Ik kom soms 1e of 2e jaars tegen in de gang die de weg kwijt zijn en dan aan mij vragen "Meneer, weet u waar ik deze zaal kan vinden?" Meneer...u...*zucht* Dan voel ik me pas echt oud. Als mensen vragen wat ik in Nijmegen op de universiteit doe, dan zeg ik overigens vaak "ik ben bezig met een onderzoek" wat de waarheid is aangezien het om een afstudeeronderzoek gaat. Maar vaak denkt men bij het woord "onderzoek" niet meteen aan een student (A)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Geert »

In het ziekenhuis waarin ik mijn afstudeeronderzoek deed kreeg ik een badge waar bij de functietitel 'Onderzoeker' stond. Klopte wel en klinkt natuurlijk wat deftiger dan 'afstudeerder' of 'stagiair' :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Justin »

Leuk verhaal :).

Heb nooit zo'n last van aan worden gesproken als 'meneer' gelukkig :). Heb (nog) niet zo'n oud hoofd (denk/hoop ik dan maar :mrgreen:), en m'n lichaamslengte doet wat dat betreft het alleen maar versterken...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten