Weerberichten-gekwek #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daantje »

Hier is er vannacht wel wat gevallen want vanmorgen waren de tegels in de tuin nat en rook het ook naar regen maar de rest van de dag heb ik in Rotterdam geen druppel meer gezien. Van mij mag er wel ff een bui vallen, ff al die vieze pollen uit de lucht.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Maik »

Caspar schreef:Nog steeds niets gevallen vandaag. Hoorde een paar mensen zeggen dat het tot begin juni helemaal droog zou blijven :roll:
Dat is hier in ieder geval niet gelukt. Rond 18:30 arriveerde hier een flinke bui die naast onweer ook nog het nodige water achter liet...
Pommes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Meltrain »

Hier giet het op dit moment, met af en toe nog wat onweer ertussendoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daantje »

Tsja, en aan de andere kant van het water tot nu toe maar een paar druppels terwijl er van mij wel ff een flinke bui mag vallen, ff al die pollen uit de lucht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door mb90 »

Dat is een lokaal buitje geweest dan, want hier op Zuid leek het om het moment dat meltrain hier postte even net een wolkbreukje. In 5 minuten tijd viel er even 4 mm naar beneden met daaromheen wat losse buitjes. De plantjes sproeien hoeft vandaag in ieder geval niet. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Caspar »

Daantje schreef:Tsja, en aan de andere kant van het water tot nu toe maar een paar druppels terwijl er van mij wel ff een flinke bui mag vallen, ff al die pollen uit de lucht.
Die pollen zijn idd vervelend. Lichamelijk heb ik er niet zo'n last van, af en toe een extra niesbui in een dag overleef ik wel. Maar ik slaap meestal met mijn raam op een kiertje, en ik kan zo ongeveer iedere dag mijn vensterbank afstoffen/soppen omdat er een geelgroene waas overheen ligt. Over mijn balkon nog maar niet te spreken :(
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door STF »

Koud nachtje zeg; het vriest nog net niet, is 1 graad boven nul momenteel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Wubbo »

Den Haag meldt regen *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

In Leiden regende het ook om kwart over negen, maar in Nieuw-Vennep was het alweer droog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daniel »

In Amersfoort is nog geen druppel gevallen. En als we de neerslagverwachting van buienradar mogen geloven is er de komende week ook geen neerslag van betekenis te verwachten hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door htm_tram »

Wubbo schreef:Den Haag meldt regen *O*
Voorburg aan de rand van Den haag viel het mee met de regen, heeft heel kort geregemd, is nu al 30 minuten droog.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Michael »

Hier in Terheijden heeft het ook heel kort geregend. Nu is het weer droog
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Gekko123 »

In Delft heeft het ook even geregend, nu is het alweer een tijdje droog. Als ik zo kijk, lijkt het erop dat de waterplassen alweer redelijk ver opgedroogd zijn (dus het is nog steeds hartstikke warm buiten). Ik meen zelfs even wat onweer gehoord te hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

Bloedheet is het niet meer, maar het is nog steeds 17 graden in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daniel »

Was vanmorgen toch nog wel aardig warm in Amersfoort... zo te voelen vooral heel vochtig warm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daantje »

In Rotterdam heeft het gisteravond flink gehoosd, wilde net de tuindeur dichtdoen en stak m'n hoofd naar buiten toen er behoorlijk wat water naar beneden kwam. Plantjes die ik net geplant had waren er wel blij mee en ook alle pollen zijn ff wat minder dus ik ben er wel blij mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

Het heeft vandaag geregend, maar dat was toen ik college had. Toen het college daarna verhuisde naar Eetcafé De Oerknal was het gelukkig alweer droog :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door deadlock »

Het is hier nu 27 graden. Morgen 28. Geen wolkje aan de hemel en bijna geen wind. Heeeeeerlijk <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Daniel »

Mooie regenboog hier in Amf nu...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door STF »

Wat een hitte vandaag, gisteren was het best koel maar vandaag maarliefst 30 graden in de schaduw... Het is ondertussen al tien weken droog in Luxemburg (op een paar mini-buitjes van 10 druppels na dan), in de krant waarschuwen ze nu dat als het niet snel gaat regen, het drinkwater op rantsoen moet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

In Nederland is er al een officieel bericht uitgevaardigd dat burgers niet meer hun auto's moeten wassen en de tuin moeten sproeien, maar de reacties op een site als de Telegraaf of Nujij waren voor: Ik betaal mij het leplazerus voor het water dus ik beslis dat zelf wel. Als ze nu niet sproeien hoef je ook niet zoveel te betalen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door STF »

Ik zou niet weten waar ik zelf nog water mee zou kunnen besparen, ik douche vrij kort en niet overdreven vaak, gebruik zo min mogelijk water bij het doorspoelen van het toilet, zet de kraan maar op een klein straaltje tijdens het voorspoelen van de afwas, sproei ingezaaide stukken gras of jonge aanplant met water uit de rivier met behulp van een elektrische pomp, alle klusjes zoals auto's wassen en met de hogedrukspuit dingen schoonspuiten doe ik vanwege dat watertekort al wekenlang niet meer (wordt dus nog een flinke inhaalslag voor me zodra er weer voldoende water is), nee bij mij valt er niets meer te besparen.

Als de camping (nagenoeg) vol staat (bijvoorbeeld met Hemelvaart, Pinksteren of de bouwvakvakantie) gaat er 20.000 liter water per dag doorheen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door ODRAIL »

Het onweert hier op dit moment in Rotterdam Nesselande :shock: :?.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door TheKnitter »

En rond diezelfde tijd leek er in Dordrecht wel een enorme wolkbreuk; De straat stond in 2 minuten blank :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

Ik ben wel blij dat het geregend heeft, alle pluizen die in de lucht hingen zijn nu weer weg. De laatste dagen was het heel erg aan het worden, je kon bijna niet meer door het park zonder er met een donspak uit te komen en het gras leek bedekt onder een laag sneeuw.

Nadeel is dat het buiten nu wel redelijk benauwd is door de combinatie van de warmte en de vele waterdamp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten