Mag ik even kwijt #66

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Mark »

Deventer ook, van hetzelfde soort als voorheen in Hengelo te vinden was.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Oh ja :D Begin november nog het licht uit gedaan daar, drie kwartier na sluitingstijd _O-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:De laatste keer dat ik in Gorinchem was (december vorig jaar) zat die restauratie er nog. Zeldzaam station voor langs een nevenlijntje met alle oorspronkelijke voorzieningen er nog in: 'n loket hebben ze er immers ook.

Wat betreft de Kiosken: Dordrecht heeft ze nog allemaal oude stijl op de perrons (alleen niet meer op spoor 1), zouden ze dat ook meenemen in de verbouwingen? In ieder geval is de C'est du Pain er nog, ze hebben slechts het bordje in de lichtbak vervangen door eentje van de Broodzaak. Maar dat zal niet lang meer duren, het nieuwe gebouwtje waar 'ie naartoe verhuizen gaat staat er al.
In Gorinchem is/was de restauratie zelfs nog in de oude 'Het Station'-stijl, maar er staat of stond er in ieder geval wel een draak van een vent in: Als je als personeel tijdens je dienst een bakkie kwam halen, kreeg je er standaard een kat bij: "Zo en dan wil je er zeker ook nog suiker bij voor die 15 cent he?" (NSR vult gewoon netjes het ontbrekende bedrag bij Servex aan, maar goed) :6

En over De Broodzaak in Ddr vertel je me nu wat nieuws: Ik dacht dat het nieuwe glazen gebouwtje bij de nieuwe, zo-hoog-opgehangen-overkapping-dat-je-er-geen-beschutting-aan-hebt de nieuwe huisvesting voor een inloop-Kiosk was?
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Dexter schreef:(NSR vult gewoon netjes het ontbrekende bedrag bij Servex aan, maar goed) :6
Broekzak-vestzak natuurlijk.

Waarschijnlijk zoeen simpel figuur die gewoon "iets te zeggen moest hebben" :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Joshua »

Even voor de mensen die geen hoogte krijgen van de verschillende KIOSK formules van Servex.

Je hebt namelijk verschillende soorten

Kiosk (oude stijl): De Kiosk waar je gewoon bij het raam je bestelling kan doen.
Kiosk NFK (nieuwe stijl): De Kiosk waar je in kan lopen.

Reizigers Kiosk (Voorheen Wizzl): Kiosken op kleinere stations waar ook ticket verkoop is. Meestal stations zonder een Ticket & Service balie. Vaak te herkennen aan dat er boven het logo staat: & Tickets. Nog voornamelijk in de oude stijl maar wordt volgens mij ook nog in de nieuwe stijl gehanteerd.
Kiosk met snack gedeelte: Ook op kleinere stations waar geen Smullers zit zodat de Kiosk de verkoop van friet doet. Te herkennen aan dat er boven het logo staat: & Snacks. Maar heb gehoord dat deze Kiosken binnenkort verleden tijd zijn.
Je ziet natuurlijk ook nog combinaties, Kiosken die zowel Snacks als Tickets verkopen.

C'est Du Pain moet allemaal De Broodzaak worden.

Verder wil Servex ook alle Station Restauraties vervangen door formules als Julia's, Donar Company, Burger King, enz.
Ik weet dat bijvoorbeeld in Nijmegen Cafe T binnenkort weg gaat en wordt vervangen voor een Julia's en Starbucks.
*O* Julia's.
Servex is sinds kort dan ook thuis in de Non-food. Zo hebben ze op Utrecht Centraal een Rituals winkel geopend.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Dat is zo'n inloop-kiosk, dat moest "anders" zijn. Daar hebben ze dus niet meer de keuze uit een kleine of een grote, maar krijg je gewoon een grote, voor meer geld dan een grote bij de balie-kiosk kost. Dat is ergens voor nodig, u weet wel.
Neenee, oude formule nog op het perron. De koffie smaakte ook beter dan bij de Kiosk in de stationshal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:In Gorinchem is/was de restauratie zelfs nog in de oude 'Het Station'-stijl, maar er staat of stond er in ieder geval wel een draak van een vent in
'tis trouwens eigenlijk nieteens een restauratie... d'r staat "koffieshop" :mrgreen: op 't bord.
En over De Broodzaak in Ddr vertel je me nu wat nieuws: Ik dacht dat het nieuwe glazen gebouwtje bij de nieuwe, zo-hoog-opgehangen-overkapping-dat-je-er-geen-beschutting-aan-hebt de nieuwe huisvesting voor een inloop-Kiosk was?
Weet niet waar ik 't heb gelezen, volgens mij op de site van de gemeente. Daar stond in ieder geval dat in dat glazen gebouwtje de croissanterie (lees:Broodzaak) zou komen en dat de huidige plek daarvan aan de zijkant van 't stationsgebouw weer werd opgevuld door de Smullers. Kiosk kwam bij de loopbrug te staan is mij ooit verteld...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door tsov »

Naarden-Bussum heeft ook nog zo'n koffieshop. In een gebouw waarop staat "Wachtruimte Rooken" :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Cookie »

Aangezien hier volgens mij redelijk wat ict'ers zitten: waar moet ik op letten als ik een externe harde schijf wil kopen? Heb even op internet rondgekeken en er is behoorlijk wat keus in ieder geval. Heeft iemand toevallig goede of slechte ervaringen met een bepaald merk?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door find_your_spot »

Cookie-O-Fiel schreef:Aangezien hier volgens mij redelijk wat ict'ers zitten: waar moet ik op letten als ik een externe harde schijf wil kopen? Heb even op internet rondgekeken en er is behoorlijk wat keus in ieder geval. Heeft iemand toevallig goede of slechte ervaringen met een bepaald merk?
Ik heb slechte ervaringen met:
- Samsung
- Seagate
- Freecom
- Lacie

En ik heb 5 keer goede ervaringen met:
- Western Digital

Koop minimaal een 1TB en ga niet lager dan 60 euro.
Goedkoop is bij externe harde schijven echt duurkoop!

Bedenk ook of je USB 2.0, USB 3.0, FireWire of toch liever een netwerkschijf wilt via een Ethernet kabel direct op de router?

Zelf heb ik goede ervaringen met mijn Western Digital My Book World Edition die direct aan de router vast zit.

(Wel beveel ik aan je hele netwerk dan N geschikt te hebben oftewel 300 Mbps. ipv 54 Mbps standaard)
For Your Railroad Adventures
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: Ik ken er nog eentje die wel meer verkoopt... die van Tiel is me een joekel. Als ik me niet vergis heeft die trouwens ook nog een frituur.
Er zit een frituur in al is het aanbod beperkt. Voor de rest is het een giga-oppervlak.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Etienne »

Cookie-O-Fiel schreef:Aangezien hier volgens mij redelijk wat ict'ers zitten: waar moet ik op letten als ik een externe harde schijf wil kopen? Heb even op internet rondgekeken en er is behoorlijk wat keus in ieder geval. Heeft iemand toevallig goede of slechte ervaringen met een bepaald merk?
Ik heb thuis naast de PC een externe schijf van 1TB, deze kostte destijdes €79,- bij de Dixons.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door reisthijs »

De vraag is wel even, hoe 'draagbaar' wil je het hebben? Een schijf van 1TB of meer is meestal een 3,5"-versie die zijn vrij zwaar en hebben een aparte voeding nodig. Er zijn ook kleine handzame 2,5"-versies (die hebben aan de stroom van een usb-poort genoeg, dus scheelt gedoe met snoeren) die zijn er nu dacht ik voor maximaal 500GB.

(Ik heb er zelf daarom ook twee: een grote die altijd naast m'n PC staat en een kleintje als 'mobiele' schijf.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Geert »

Als je een grote harde schijf altijd naast je pc hebt staan kun je 'm net zo goed inbouwen, of is het een laptop?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Cookie »

Het is inderdaad voor een laptop, dus compact is wel prettig. Verder gebruik ik 'm met name om een backup te maken. Via een netwerk lijkt mij niet echt handig, het liefst heb ik er een met USB-aansluiting.

Bedankt voor alle adviezen tot nu toe trouwens! :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Weet niet waar ik 't heb gelezen, volgens mij op de site van de gemeente. Daar stond in ieder geval dat in dat glazen gebouwtje de croissanterie (lees:Broodzaak) zou komen en dat de huidige plek daarvan aan de zijkant van 't stationsgebouw weer werd opgevuld door de Smullers. Kiosk kwam bij de loopbrug te staan is mij ooit verteld...
Ik had juist gehoord dat Smullers naar de traverse-zijde bij de fietsenstalling zou verhuizen, waar men nu overigens bezig is om nieuwe trappen en daarna roltrappen te installeren. Kunnen de reizigers eerst wat calorieën eraan eten en vervolgens weer eraf traplopen of fietsen. :mrgreen: De traverse moet zo'n beetje de nieuwe hoofdingang van Ddr worden.

Maar die plannen zijn zo vaak aangepast en zo vaag dat het me niets verbazen zou als je weer eens gelijk hebt. Volgens de oorspronkelijke tekeningen zou de nieuwe overkapping blauw worden en zou er vanuit de reizigerstunnel een extra (rechtdoorgaande) trap erbij komen, rechtstreeks naar het nieuwe busstation om de looplijnen wat te verkorten.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door mb90 »

Zojuist was Fles bij Man Bijt Hond te zien met z'n bordjesreportage in Duitsland. M'n ouders zaten net zoals altijd te kijken en vertelden dat er iemand op tv was die stationsnaambordjes fotografeerde. Toen schoot het verhaal wat Fles hier vertelde mij te binnen. Het laatste stuk wat ik ervan gezien heb (het Duitse deel) zag er leuk uit. :)

De beelden zullen denk ik wel snel hier komen:
http://www.manbijthond.nl/uitzendingen
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

En ik maar hopen dat niemand het zou merken :mrgreen:

Veel meer dan "het duitse deel" is er niet ook hoor :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

Oh leuk, ff kijken straks. Benieuwd of Fles net zo fotogeniek is als z'n bordjes. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Freek »

De nieuwe versie van de man bijt hond website kent de uitzending al wel. Kijk het nu ook even terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Oh leuk, ff kijken straks. Benieuwd of Fles net zo fotogeniek is als z'n bordjes. :mrgreen:

:lol: Ben maar vast gewaarschuwd dan :D
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Michael »

Freek schreef:De nieuwe versie van de man bijt hond website kent de uitzending al wel. Kijk het nu ook even terug.
wat is de nieuwe versie van de website dan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door webguy »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Meltrain »

Op Uitzending Gemist staat het ook al.
Fles is vanaf ongeveer 5:56. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door M57 »

Mooie reportage, vind ik. :pos: Zelf tevreden, Fles?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten