Spoorvakantieplannen 2011

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Het wordt zo zoetjesaan tijd om te gaan boeken en plannen inmiddels *O*

Wie heeft er grootse vakantieplannen per spoor? EN hoe dan precies? Ik denk dat Spanje en Portugal wel een bezoekje waard zijn dit jaar, of anders Noorwegen. Fantaseer hier en inspireer elkaar *O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Ronald »

Ik begin maar weer eens met een weekje Graubünden (Zwitserland) begin februari. Niet echt grootse plannen, maar wel leuk om nog eens een weekje rond te toeren :Y .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Wubbo »

Bij mij kriebelt Zwitserland eigenlijk ook wel weer erg ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Zat er toevallig dinsdag een beetje over te fantaseren, de plannen zijn al enigszins besproken in het tramparadijs, maar lijkt mij wel leuk om vanuit Nederland naar Baden-Württemberg te gaan met een intercity langs de Rijn. Het is natuurlijk sneller via Frankfurt, maar dat heb ik al eens gedaan en bevat bovendien veel te veel tunnels om het echt een leuk traject te kunnen noemen.

Ik zag dat er ook EC's langs rijden, maar vanuit Nederland is die overstap maar 8 minuten in Keulen, vind ik toch iets te kort. Heb tot nu toe pas 2 van de 5 keer met de ICE meegemaakt dat hij echt op tijd reed :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door webguy »

Kan je niet via Mönchengladbach?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Voor die langere treinreizen neem ik gewoon zo'n One-Country-Pass. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik 10 dagen naar Sachsen ging, dan hoef je verder alleen nog maar een aantal, niet alle reserveringen te betalen. Ben graag snel op de bestemming waar ik wil zijn, en dan ga ik daar wel rondtouren.

En Mönchengladbach heb ik op dit moment even slechte herinneringen aan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Kiruna en Narvik moeten eigenlijk ook nog steeds een keer :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Justin »

De enige treinrit in het buitenland die ik heb gepland in 2011 is op 9 augustus van Tokyo naar Osaka met de Shinkansen, en vast nog wel een keer heen en weer vanuit Osaka naar Kyoto... :@
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door |Pim| »

Een week,2 weken naar duitsland en wat leuke steden bezoeken en treinen spotten, mits ik dit jaar overga *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Stefan »

Dit jaar ga ik in ieder geval een keertje (of vaker :P ) naar Bremen toe. En in de zomer zal het waarschijnlijk wel een weekje of 2 treinen in de UK worden. :) *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

UK ook vet :Y Moet ik ook nogeens heen eigenlijk.

Bremen en zo laat ik opzettelijk liggen zodat ik nog wat te doen heb vanuit Dv :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Meltrain »

Voor mij wordt het dit jaar (samen met ouders en zusje) een reisje naar de USA. 8-)
Hoe de reis precies ingedeeld wordt weten we nog niet, aangezien we nog niet weten of mijn vader vier weken vrij mag nemen, maar waarschijnlijk wordt het twee weken West Coast (rondrit per auto), één week Orlando en nog een paar dagen naar Miami.
Veel met de trein gereisd wordt er dus niet, maar het is wel vrijwel zeker dat we Orlando - Miami per trein doen. :D Dat kan twee keer per dag en duurt 5:45 of 7:34 uur, afhankelijk of de trein omrijdt via Tampa. De reis kost $148,- voor vier personen, dus voor de prijs hoeven we het niet te laten. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door JeePee »

Vietnam is wel een kanshebber. Evt toch maar weer Thailand.

Ow en er schijnt nog een Budapest reisje te komen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Dexter »

Ik heb voor begin april een reisje naar Londen geboekt met de Benelux via Brussel Zuid + Eurostar. We gaan vanuit Londen ook een dagje naar Legoland in Windsor, uiteraard per trein vanaf London Waterloo met overstap in Slough. In Londen gaat natuurlijk zoveel mogelijk per metro (want ik ben gek op de deep-level tube) en ook een ritje met de DLR.

In de zomervakantie gaan we twee weken naar Mallorca en dan staat een reisje met de oude houten Tren de Sòller van Palma naar Sòller op de planning, met aansluitend een ritje met het trammetje van Sòller naar Port de Sòller. Ook willen we een dagtripje met de 'moderne' trein maken van Palma naar Manacor, om de grotten van Drach en Hams te bezoeken. Het is natuurlijk veel makkelijk om een excursie per touringcar te boeken, maar ik vind het veel leuker om alles zelf uit te vogelen en met het lokale OV te reizen. Als het even kan, wil ik ook nog de nieuwe metro van Palma uitproberen.

Dit is wat ik tot nu toe al heb geboekt, maar in het najaar of de winter wil ik nog tripje naar een ander land maken: Noorwegen staat hoog op de verlanglijst, liefst met een citytrip naar Oslo en een treinreis naar Flam met de Flamsbana. En verder gaan we zoals elk jaar weer een of meerdere keren naar Parijs, naturellement per Thalys. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:In Londen gaat natuurlijk zoveel mogelijk per metro (want ik ben gek op de deep-level tube) en ook een ritje met de DLR.
Ohja, dat moet ik ook nog doen. Een ritje met de DLR en uiteraard met het nieuwe S-stock en de nieuwe Overground treinen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Freek »

Het is heel simpel, al bijna geboekt. Wordt van de zomer Valencia en Barcelona, treinreis alleen tussen deze twee plaatsen. Verder vermoed ik in geen trein te zitten (ok, die NS VIRM naar Schiphol vergeet ik voor het gemak)
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Etienne »

Aan deze zijde wordt het waarschijnlijk een weekje Berlijn. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Bastiaan »

Vier dagen Engeland in april, hoewel ik wel langer zou willen blijven. Voor de rest nog geen plannen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:
Dexter schreef:In Londen gaat natuurlijk zoveel mogelijk per metro (want ik ben gek op de deep-level tube) en ook een ritje met de DLR.
Ohja, dat moet ik ook nog doen. Een ritje met de DLR en uiteraard met het nieuwe S-stock en de nieuwe Overground treinen. :mrgreen:
Overground heb ik wel (op de Watford DC Line), maar de S-Stock nog niet, aangezien in de dagen dat ik er was (26 t/m 28 december jl.) de Metropolitan Line niet tussen Aldgate en Harrow-on-the-Hill reed... :neg: En om nu helemaal daarheen te gaan met de bus, terwijl je óf een Travelcard hebt voor zone 1-2 óf een Oyster gebruikt, met pricecap zone 1-2, zag ik niet echt zitten. :P (Overigens had ik de Metropolitan Line juist willen hebben voor de A60/A62 Stock. ;) )
De 2009Stock van de Jubilee Line heb ik al wel in gezeten en gelukkig reden er toen ook nog enkele 1967Stock rond. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Mark »

Pijnackerbus schreef:Aan deze zijde wordt het waarschijnlijk een weekje Berlijn. :)
Hier ook. Eerst nog drie dagen naar Melt 2011 (groot festival in de buurt van Dessau) en daarna door naar Berlijn.
Dit alles trouwens per auto. ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Vinny »

Morgen ga ik met de trein (en bus) van Zürich naar Haute-Nendaz. Nou ik moet zeggen: De Zwitserse spoorwegen zijn wellicht de beste ter wereld, maar de prijs is er ook wel naar zeg..., ben bijna 200 euro kwijt... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:De 2009Stock van de Jubilee Line heb ik al wel in gezeten en gelukkig reden er toen ook nog enkele 1967Stock rond. :D
Correctie: Het 2009 Stock rijdt op de Victoria Line. De Jubilee Line rijdt met 1996 Stock, die onlangs verlengd zijn naar 7 rijtuigen. Ik vind persoonlijk zelf niet zoveel aan dat 2009 Stock, geef mij maar het 1996 Stock van de Jubilee Line.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Morgen ga ik met de trein (en bus) van Zürich naar Haute-Nendaz. Nou ik moet zeggen: De Zwitserse spoorwegen zijn wellicht de beste ter wereld, maar de prijs is er ook wel naar zeg..., ben bijna 200 euro kwijt... :shock:
Ik weet niet waar dat Haute-Nendaz ligt, maar de naam doet vermoeden dat er een Bergbahntje in zit. En als dat zo is, ja, dan betaal je de Jackpot in Zwitserland :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:
Meltrain schreef:De 2009Stock van de Jubilee Line heb ik al wel in gezeten en gelukkig reden er toen ook nog enkele 1967Stock rond. :D
Correctie: Het 2009 Stock rijdt op de Victoria Line. De Jubilee Line rijdt met 1996 Stock, die onlangs verlengd zijn naar 7 rijtuigen. Ik vind persoonlijk zelf niet zoveel aan dat 2009 Stock, geef mij maar het 1996 Stock van de Jubilee Line.
Je hebt helemaal gelijk. :oops: Ik bedoelde 2009 Stock van de Victoria Line inderdaad. :oops:
Mijn favoriete Underground materieel zijn overigens de A60/A62 Stock (die helaas oktober 2010 buiten dienst zijn gegaan :( ) en de 1972 Stock van de Bakerloo Line.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Dexter »

Speciaal voor Meltrain: Een vergelijking tussen de nieuwe S-Stock en de oude A60/A62-Stock, met commentaar door een 'kenner'. :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=81X3SqCC1MQ[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten