Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daantje »

Ik heb een vakantiefoto laten afdrukken bij herinneringen op linnen.nl Ben er erg tevreden over, ook over de service :) Prijs kan ik niet over oordelen want het was van m'n kerstpakketgeschenk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

deze 2 zijn van Top-Canvasfoto. Van HerinneringenOpLinnen komt er ook nog eentje. Maar eens zien. De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens:

Alu:
Afbeelding

Canvas:
Afbeelding

Ik mis bij die alu-afdruk wel 30 pixels links en 16 aan de bovenkant. In dit geval is dat wel een beetje storend natuurlijk. Zal eens vragen of dat normaal is, want dan kunnen we dat in de uiteindelijke versie oplossen (als het alu wordt, want dat is flink duurder dan canvas).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Geert »

Wat is het voordeel van alu? Gaat dat langer mee of is het wat steviger?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

De logeerpoesjes zijn er! *O* Na aanvankelijk nog een beetje onwennig te hebben rondgesnuffeld, ligt de oudste poes inmiddels tevreden te snorren op mijn schoot en het jonge katertje zit met zijn snuit in het zonnetje op de vensterbank. Poes #3 is nog een beetje schuw en speelt verstoppertje achter de tv. Maar die krijgt vanzelf wel een keer honger. :Y Veiligheidshalve laten we ze uitsluitend op de benedenverdieping rondwandelen en hou ik de deur naar de boven gesloten. Anders hebben we straks een waterballet in plaats van een waterbed.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door STF »

Het eerste wat een van de katten destijds deed toen we ze net uit het asiel hadden gehaald, was de schoorsteen van de openhaard in kruipen (verder dan de klep kwam hij niet maar was wel gelijk "van kleur veranderd").
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Het eerste wat een van de katten destijds deed toen we ze net uit het asiel hadden gehaald, was de schoorsteen van de openhaard in kruipen (verder dan de klep kwam hij niet maar was wel gelijk "van kleur veranderd").
Laat me raden welke kleur dit was (zwart :wink:).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Ik ging vanmorgen voor 'n doodnormale halfjaarlijkse controle naar de tandarts (wel de eerste keer in Amersfoort moet ik er even bij melden), maar kwam er uiteindelijk pas na 55 minuten weer naar buiten compleet met verwijzing naar de kaakchirurg :o
Niet dat ik zo lang in de wachtkamer gezeten heb... hij nam gewoon de tijd om kennis te maken, te vragen of ik klachten had en alles even goed te bekijken. En wat m'n tandarts in Dordrecht nooit gedaan had: 'n foto van m'n complete kaken... waarop dus te zien was dat ik onderin twee verstandskiezen heb die op hun zijkant liggen en er mogelijk (maar dat mag ik eerst met de kaakchirurg bespreken) uitgehaald moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Ardan »

@Meltrain: Dat wil ik ooooook!!!! :D
Daniel schreef:Ik ging vanmorgen voor 'n doodnormale halfjaarlijkse controle naar de tandarts (wel de eerste keer in Amersfoort moet ik er even bij melden), maar kwam er uiteindelijk pas na 55 minuten weer naar buiten compleet met verwijzing naar de kaakchirurg :o
Niet dat ik zo lang in de wachtkamer gezeten heb... hij nam gewoon de tijd om kennis te maken, te vragen of ik klachten had en alles even goed te bekijken. En wat m'n tandarts in Dordrecht nooit gedaan had: 'n foto van m'n complete kaken... waarop dus te zien was dat ik onderin twee verstandskiezen heb die op hun zijkant liggen en er mogelijk (maar dat mag ik eerst met de kaakchirurg bespreken) uitgehaald moeten worden.
Precies hetzelfde heb ik drie jaar terug ook gehad, die twee onderin lagen scheef en als ze naar boven zouden komen dan drukten ze de bestaande kies weg.
Niks om je zorgen over te maken hoor.. kamertje in, lekker zitten, doekje over je kop heen met een gat voor je mond.
Dan komt er aan beide kanten van de kaak een verdovingsspuitje en die doet het meeste zeer van alles, maar ook die stelt niks voor. Voelt een beetje als wanneer je met een speldje tegen je vingertop prikt. Binnen een paar minuten voel je niks meer, en de hele operatie duurt een minuutje of 5 á 10. Het vervelendste zijn al die geluiden, zagen en zo. Advies: niet kijken. Ook niet wanneer ze gaan hechten.
En voor je het weet sta je weer buiten en mag je 6 weken later terug voor de andere kant.
Het meest vreemde is het wel als je uit een glas probeert te drinken, de verdoving blijft nog wel een aantal uren zitten. Je voelt maar één helft :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Probleem bij mij is in principe niet de ligging (ze kunnen nooit doorkomen doordat ze op hun kant liggen), maar meer dat er een kier tussen m'n achterste kies en de verstandskies zit waar allerlei troep in kan gaan zitten. En dan ben ik nog verder van huis...

Had 't verhaal over de behandeling ook al van een collega gehoord... bestaat een kans dat ze hetzelfde moeten doen als bij hem: vergruizen omdat ze 'm door de ligging niet kunnen trekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Niks om je zorgen over te maken hoor.. kamertje in, lekker zitten, doekje over je kop heen met een gat voor je mond.
Dan komt er aan beide kanten van de kaak een verdovingsspuitje en die doet het meeste zeer van alles, maar ook die stelt niks voor. Voelt een beetje als wanneer je met een speldje tegen je vingertop prikt. Binnen een paar minuten voel je niks meer, en de hele operatie duurt een minuutje of 5 á 10. Het vervelendste zijn al die geluiden, zagen en zo. Advies: niet kijken. Ook niet wanneer ze gaan hechten.
En voor je het weet sta je weer buiten en mag je 6 weken later terug voor de andere kant.
Het meest vreemde is het wel als je uit een glas probeert te drinken, de verdoving blijft nog wel een aantal uren zitten. Je voelt maar één helft :lol:
Met verstandskiezen trekken heb ik (nog) geen ervaring, met de kaakchirurg wel. Bij mij zijn in 2001 (gewoon bij de tandarts, maar op advies van de orthodontist) mijn melkhoektanden getrokken, omdat het risico bestond dat mijn gewone hoektanden scheef zouden groeien en daarmee andere kiezen zouden verdrukken.
Maar mijn hoektanden hadden helemaal geen zin om te groeien. :? Na een paar jaar kwam mijn linkerhoektand eindelijk door, maar bij de rechter zat er geen beweging in. Daarom had de orthodontist een plan opgesteld: aan de hoektand werd een kettinkje vastgemaakt en met behulp van dat kettinkje werd mijn hoekand voorzichtig omlaag getrokken.
Helaas mocht ik daarna nog twee keer terug, omdat de ortho-assistenten het kettinkje eraf getrokken hadden.
De eerste keer viel de operatie best mee, de tweede totaal niet (omdat ik had verwacht dat het zou meevallen) en de derde juist weer wel (omdat ik dacht dat het erger zou zijn). :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Ardan »

Moet ik me hierbij voorstellen dat er een gaatje in de tand wordt gemaakt en dat er daaraan een x aantal weken de hele tijd een kettinkje in je mond hangt te bungelen waar de kaakchirurg eens in de week aan trekt? :lol:
*stelt Meltrain voor met zo'n dikke hangslotketting, dat aan een tand hangt die 1mm is doorgekomen*

Ben net trouwens foto's aan het bekijken van het voormalige station Amsterdam Weesperpoort... wat mooi! En wat zonde dat het weg is..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Geert schreef:Wat is het voordeel van alu? Gaat dat langer mee of is het wat steviger?
Beide denk ik. EN het is makkelijker schoon te houden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ben net trouwens foto's aan het bekijken van het voormalige station Amsterdam Weesperpoort... wat mooi! En wat zonde dat het weg is..

Ik moet daar nog steeds eens langs trouwens, er schijnen fraaie betonnen modellen van treinen verwerkt te zijn in een brugleuning daar in de buurt. Tsov misschien een plaaatje daarvan?

edit: ik vond dit plaatje op internet _O_

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fles op do 20 jan 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Moet ik me hierbij voorstellen dat er een gaatje in de tand wordt gemaakt en dat er daaraan een x aantal weken de hele tijd een kettinkje in je mond hangt te bungelen waar de kaakchirurg eens in de week aan trekt? :lol:
*stelt Meltrain voor met zo'n dikke hangslotketting, dat aan een tand hangt die 1mm is doorgekomen*
Haha, nee. :lol:
In mijn tandvlees was een sneetje gemaakt en toen is op de tand (die immers nog in de bovenkaak zat) een plakkertje geplakt, met daarin een gouden kettinkje. Dat kettinkje kwam dus wel in de mond.
Dat kettinkje werd vastgezet aan mijn beugel en dat werd elke drie weken nét iets strakker gezet, zodat de tand langzaam naar beneden had.
Ik had dus een soort hoektandpiercing. 8-) :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:De logeerpoesjes zijn er! *O* Na aanvankelijk nog een beetje onwennig te hebben rondgesnuffeld, ligt de oudste poes inmiddels tevreden te snorren op mijn schoot en het jonge katertje zit met zijn snuit in het zonnetje op de vensterbank. Poes #3 is nog een beetje schuw en speelt verstoppertje achter de tv. Maar die krijgt vanzelf wel een keer honger. :Y Veiligheidshalve laten we ze uitsluitend op de benedenverdieping rondwandelen en hou ik de deur naar de boven gesloten. Anders hebben we straks een waterballet in plaats van een waterbed.
Ow, leuk :) Vind het met dit soort dingen zo jammer dat ik allergisch ben en astma heb. Ben in principe niet allergisch voor katten maar krijg er wel last van ivm extra stof enzo in huis. M'n kat zit nu bij m'n moeder en dan hoor ik d'r mauwen en spinnen door de telefoon enzo en volgens m'n moeder zit ze dan kopjes tegen de hoorn te geven als ze me hoort praten <3

@ Fles: had van collega's gehoord die ook wat besteld hadden bij herinneringenoplinnen.nl dat je gewoon moet mailen als je niet helemaal tevreden bent (ook als het je eigen schuld is trouwens). Een van hen had toen gratis een nieuwe gekregen die wel mooi was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Daantje schreef:@ Fles: had van collega's gehoord die ook wat besteld hadden bij herinneringenoplinnen.nl dat je gewoon moet mailen als je niet helemaal tevreden bent (ook als het je eigen schuld is trouwens). Een van hen had toen gratis een nieuwe gekregen die wel mooi was.
Ik heb die van HOL nog niet binnen, daar wacht ik eerst op :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door STF »

Ik moet eigenlijk weer een afspraak maken met de tandarts voor de jaarlijkse controle, maar twijfel of ik het eigenlijk wel zal doen; me vorige tandarts heeft op een gegeven moment de halfjaarlijkse controle maar opgerekt naar eens in de twee jaar omdat hij toch nooit wat voor me kon betekenen en zo gaat het bij me huidige tandarts ook. Na 30 seconden loop ik het pand alweer uit met een rekening van 55 euro in me hand...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door ODRAIL »

Mijn moeder heeft ook zo'n kies zitten, zolang hij niet moelijk gaat doen blijft hij op zijn plek. is dit misschien een oplossing cq idee :idea: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Justin »

1) Katten zijn toooooooooof :D.
2) Die canvas/linnen/alu zien er wel grappig uit. In het echt denk ik wel wat beter dan op de foto.
3) Ik moet ook halfjaarlijks ,maar ga jaarlijks. Moet altijd tandsteen achter mn beugeldraad weghalen ,verder niks. LAatste rekening was maar 5 euro =P.
4) Heb alleen nu 3 complicaties: a) beugeldraadje zit los en moet dus weer naar de ortho. B) ik moet naar gnatholoog omdat mn kaakgewrichten scheef staan en dus een klakkend/tikkend geluid maken als mn mond te ver open staat (en daarna weer dicht... vooral hinderlijk bij grote happen en gapen). C) ik heb nog een verstandskies die horizontaal geïmpacteerd staat en er een kaakchirurg aan te pas moet komen. Alleen moet ik er wel pas naar toe als ik pijn heb. Dat heb ik na 4 jaar nog steeds niet...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daantje »

Ik heb ook eigenlijk altijd alleen tandsteen bij de tandarts. Verder nog nooit wat gehad en pas nog geweest. Mijn bovenste twee verstandskiezen zijn door en daar is niets mee aan de hand. De onderste links is door maar staat scheef en is verder ook geen probleem. Onderste rechts is nog niet helemaal door. Volgende keer weer foto's van maken maar zolang ik er geen last van heb is er niets aan de hand en dat vind ik eigenlijk misschien wel de beste redenering. Mijn tandarts stuurt de rekeningen tegenwoordig gelijk naar m'n verzekering dus geen idee wat het me kost.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door STF »

Mijn verzekering wilde de tandarts rekening van vorig jaar pas na maanden betalen, wat een gezeur... Tandsteen heb ik kennelijk totaal niet, heb er nog nooit een tandarts over gehoord of er wat aan zien doen. Aan de ene kant heb ik zowel boven als onder een verstandskies die gewoon normaal groeit, aan de andere kant zie of voel ik boven en onder totaal geen tand.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Wie wilde hier nu al vroeg kinderen? Misschien geeft deze video wat inspriatie: http://news.yahoo.com/video/us-15749625 ... n-23906649
Fles schreef:
Ardan schreef:Ben net trouwens foto's aan het bekijken van het voormalige station Amsterdam Weesperpoort... wat mooi! En wat zonde dat het weg is..
edit: ik vond dit plaatje op internet _O_

Afbeelding
Ik kom daar elke week langs, maar het is echt zo'n monument wat nooit opvalt.

Ik werk precies tegenover de plek waar de bebouwing van de Wibautstraat in een bocht gaat lopen, daar begon vroeger de boog Weesperpoort - Muiderpoort. Onzichtbare spoorhistorie als je uit het raam kijkt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Mijn tandarts stuurt de rekeningen tegenwoordig gelijk naar m'n verzekering dus geen idee wat het me kost.
Krijg jij dan geen overzicht van je zorgverzekeraar waarop staat welke declaraties van zorgverleners er verwerkt zijn?

Wat betreft de tandarts: bij mij was 't doorgaans ook alleen tandsteen, maar bleek nu ook nog 'n gaatje te hebben... daar mogen we dus ook nog 'n keer voor terugkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:Vind het met dit soort dingen zo jammer dat ik allergisch ben en astma heb. Ben in principe niet allergisch voor katten maar krijg er wel last van ivm extra stof enzo in huis.
Ik ben momenteel ook flink ziek, ik loop al de hele dag te niezen en met rode ogen rond. Maar dat heb ik er met liefde voor over, want ze zijn zoooo lief en gedragen zich voorbeeldig, dus als alles goed gaat kan ik mijn wederhelft misschien ook eindelijk overstag krijgen. :Y Ik heb dus tegen die verhuizende kateigenaren gezegd: Doe het vooral rustig aan en neem alle tijd, een verhuisdoos per dag is wat mij betreft snel zat! :mrgreen:

Maar hopelijk is morgenochtend die allergie wel een beetje bijgetrokken, want dan moet ik naar de begrafenis van die collega-mcn en het staat niet echt respectvol om tijdens de hele uitvaart te gaan zitten niezen en proesten.

@Meltrain: Is dat een... Darda-baan?? :shock: Dat is echt old-skool, ik heb er nog eentje onder het stof liggen bij mijn moeder thuis op zolder met 2 loopings, een Ferrari en een Peugeot 205. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten