Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Er zijn er een paar die die kentekens hebben, die zijn van de allereerste serie, toen ze nog niet waren goedgekeurd door de RWD. Er schijnen daar zelfs een paar buschauffeurs hun tankrijbewijs voor gehaald te hebben :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

In Luxemburg hebben de dubbelgeledes dacht ik alleen toelating bij daglicht, het ministerie van transport vond het spiegelzicht onvoldoende bij zo'n lang voertuig in het donker. :mrgreen:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door tsov »

Zo, weer een zwaai van mij. Ik zit nu in een bus van Tartu naar Riga met gratis wifi. Leuk hoor, maar de chauffeur rijjdt alsof hij suicidaal is... In het stikdonker over besneeuwde wegen inhalen met 100 in blinde bochten en dan komt er ineens een tegenligger aan :O Ik kijk dus even niet meer naar voren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

STF schreef:Het is te hopen dat ze na de verhuizing nog terug naar hun echte baasjes willen, bij oom Dexter is het veel te gezellig. :wink:

In de tijd dat mijn vader en ik al verhuisd waren naar Reisdorf zorgde een vriend voor onze katten in Castricum op de momenten dat me moeder even een paar dagen in Reisdorf was.
Toen de katten eenmaal in Reisdorf woonden en die vriend weleens langskwam kreeg hij gelijk een enthousiaste koppie van Archie (hij herkende hem dus duidelijk als zijnde de man die eten altijd kwam neerzetten). :Y
Haha, oom Dex legt ze dan ook wel godsgruwelijk in de watten met allemaal lekkere knabbels en extra veel aandacht. :mrgreen: Ervaring leert overigens dat katten inderdaad het meeste respect en affectie tonen voor degenen die ze eten geeft en de kattenbak schoonmaakt. :Y Het heeft echter wel effect op je huwelijk: Zie het Blundertopic...

@Daantje: Katten hebben inderdaad een geheugen als een olifant. Mijn moeder was ook als de dood dat haar twee katten haar na 8 weken ziekenhuis en in totaal 2 maanden afwezigheid niet meer zouden herkennen. Was niet het geval.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Justin »

tsov schreef:Zo, weer een zwaai van mij. Ik zit nu in een bus van Tartu naar Riga met gratis wifi. Leuk hoor, maar de chauffeur rijjdt alsof hij suicidaal is... In het stikdonker over besneeuwde wegen inhalen met 100 in blinde bochten en dan komt er ineens een tegenligger aan :O Ik kijk dus even niet meer naar voren ;)
Ik zal voor je duimen :).


Overigens vandaag naar de sportschool gefietst, ipv fiets/trein/lopen. Was nog sneller dan ik dacht met 25 minuten :'). Alleen de stadsbrug Zwd-Ddr is zo hatelijk om over te fietsen :p. Heengaande had ik gelukkig wind mee, teruggaande had ik wind terug EN de brug ging ook nog eens voor m'n neus open :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door hauptbahnhof »

Wie heeft de iPhone 4?
*wat zijn de ervaringen ermee (kwaliteit)?
*wat voor abo (goedkoop hoop ik)?

Ik ben aan het twijfelen aan een iPhone 4 of een BB Torch 9800... :@
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Wubbo »

Ik heb vannacht gedroomd dat ik in Hoogeveen in de tram zat :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ik heb vannacht gedroomd dat ik in Hoogeveen in de tram zat :N
Het Mastwijkisme woekert om zich heen :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Wie heeft de iPhone 4?
*wat zijn de ervaringen ermee (kwaliteit)?
*wat voor abo (goedkoop hoop ik)?

Ik ben aan het twijfelen aan een iPhone 4 of een BB Torch 9800... :@
Blackberry's zijn even leuk, maar hebben afschuwelijke software. De enige reden dat iedereen een Blackberry heeft is omdat ze er mee kunnen pingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Wie heeft de iPhone 4?
*wat zijn de ervaringen ermee (kwaliteit)?
*wat voor abo (goedkoop hoop ik)?

Ik ben aan het twijfelen aan een iPhone 4 of een BB Torch 9800... :@
Waarom sluit je een Android toestel op voorhand uit?
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door tsov »

Wiejoo... Zit dus in die bus, rij door een ernstig besneeuwd Letland, rijdt er voor ons ineens een auto de berm in. Heb het niet zien gebeuren, maar zag ineens remlichten oplichten in een besneeuwde greppel. De buschauffeur reed gewoon door. Iemand uit de groep vroeg nog waarom hij niet stopte, maar daar reageerde hij niet echt op... En vervolgens weer vrolijk doorscheuren over besneeuwde wegen. De wegen hier in Letland zijn slechter schoongemaakt dan in Estland en gelukkig trekt de chauffeur zich daar wel wat van aan, dus een ietsje minder roekeloze inhaalacties. Het begint ondertussen weer flink te sneeuwen, dus als jullie niks meer horen van me en morgen ineens iets lezen over een Lets busongeluk: weet dan dat ik van jullie gehouden heb :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

TIIIIIMMM :shock:

Nee, je bent nog zo jong :cry:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door tsov »

Ik ben er nog hoor ;) We rijden inmiddels door de straten van Riga, dus overleven zal ik deze busreis wel, maar ik moet zeggen dat ik me wel eens fijner (en veiliger) heb gevoeld...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daantje »

Doet me denken aan een bijna nachtelijk busritje op Naxos in een bus die leek op de griezelbus uit het boek van Paul van Loon met dito chauffeur en medepassagiers over allerlei haarspeldbochtweggetjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Mij doet 't een ritje op Malta herinneren waarbij de chauffeur één hand in 't verband had zitten en die ook werkelijk niet bleek te kunnen gebruiken. Stuurbekrachtiging hebben de antieke busjes daar niet, dus dat ging echt rakelings langs tegenliggers enzo in de bochten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Meltrain »

Morgen geen tentamen. :D
Deze blijheid lijkt vreemd, maar het wordt al minder als je weet dat ik sinds vorige week maandag elke schooldag een tentamen heb gehad... :(
nu heb ik alleen donderdag en vrijdag nog een tentamen (waarbij ik voor het vak van donderdag nog zowat alles moet leren :oops: ) en daarna vrijdagavond afkoelen met een zwemfeest. :D Hoewel het door leden van mijn Delftse studentenvereniging is georganiseerd, is het in Zwembad Charlois in Rotterdam (tegenover Zuidplein), dus ik kan lekker op de fiets (nadat ik mijn band geplakt heb). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Ik ben nogal aan het twijfelen. En wel als volgt.

Zoals bekend mag zijn woon ik in Diemen. Ik woon daar in een reusachtig studentencomplex. Opzich heb ik het best goed. Ik heb een eigen badkamer en ik deel de bovengemiddeld schone keuken met aardige mensen, ik heb een treinstation met frequent rijdende treinen zo goed als voor de deur en de supermarkt is om de hoek. Maar ik heb ook een buurman die te pas en te onpas op onchristelijke tijdstippen muziek van Ke$ha loeihard draait en het ook doodnormaal vind om om vijf uur 's ochtends een boormachine in de muur te steken. Verder heb ik last van een continue duivenplaag en begint men over 20 dagen met het bouwen van een kinderdagverblijf voor 150 kinderen bijna direct voor mijn balkon...

Nu heb ik de kans om een eigen containerappartement te krijgen. Sterker nog, ik hoef alleen maar Ja te selecteren op een website en ik kan in de eerste week van februari de sleutels afhalen. Het is ruimer dan de kamer dan dat ik nu zit, je hebt een eigen keuken, en doordat de badkamer halverwege de woning is geplaatst heb je feitelijk twee kamers die beide ongeveer even groot zijn. Je kan je huisje dus indelen in een woonkeuken en een slaapkamer. Bovendien lijken de containers niet heel erg gehorig en je kan je fiets voor je deur neerzetten. Het is ook nog steeds in Diemen (maar Amsterdam-Zuidoost ligt op een steenworp afstand). Het is iets verder van een treinstation en metrostation, maar nog steeds in minder dan 10 minuten te belopen. Er zijn echter totaal geen voorzieningen op een Troefmarkt na, die spottend ook wel een Troepmarkt wordt genoemd, op 10 minuten fietsen zit wel een Super de Boer. De huur is bijna hetzelfde, alleen krijg je bij de container meer huurtoeslag.

Kortom, ik zit te twijfelen: Ga ik nog op zoek naar een kamer in Amsterdam en blijf ik voorlopig hier, ga ik naar een container in Diemen-Zuid of laat ik het verhuizen zitten totdat ik klaar ben met mijn studie (over waarschijnlijk 1 jaar 6 maanden). :? :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Mark »

Ik zou voor die container gaan. :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Mark schreef:Ik zou voor die container gaan. :pos:
Ik ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Mja, maar die locatie is wel gewoon echt kut. Dat is hier direct boven punt A. Daarom twijfel ik ook zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Kan je ter vergelijking ook even aangeven waar dat complex is waar je nu woont of is dat te privacygevoeling?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Direct naast de plek waar de spoorlijn Diemen Zuid - Watergraafsmeer over de spoorlijn Amsterdam - Weesp heen gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

Tja lastig dat het een beetje in the middle of nowhere is (zouden er ook kerstbomen mee mogen in bus 44/45? :mrgreen: ).
Evengoed zou ik denk ik toch wel voor die woning kiezen mits het enigzins duidelijk is dat het voor langere tijd kan, ik heb geen idee wat de toekomstige bedoeling is van die containerwoningen?

Dat het nog onder Diemen-zuid valt, tjonge wat loopt dat nog ver door... :shock:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Geert »

Staan die containers nou midden op een industrieterrein? Ik weet niet of ik daar gelukkig van zou worden. Overigens zijn goede buren natuurlijk niet gegarandeerd bij een nieuwe woning ;)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Overigens zijn goede buren natuurlijk niet gegarandeerd bij een nieuwe woning ;)
Die optie kan je meestal aanvinken bij zo'n inschrijfformulier.
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten