Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: En wie garandeert dat dat adres in gebruik blijft. Het is niet voor niets dat ze nu een postbus hanteren, antwoordnummers kunnen een dure hobby zijn.
Wat dacht je van Connexxion zelf...

http://www.connexxion.nl/contact_met_kl ... rvice/123/

Antwoordnummer staat zelfs boven het Postbus nummer....

Maak je over dure hobby's bij Connexxion alsjeblieft geen zorgen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Waarom hanteert Connexxion trouwens eigenlijk nog papieren formulieren? Bij in ieder geval Syntus en Arriva kan je tegenwoordig gewoon via de website een formulier invullen om je claim in te dienen.

Van Syntus inmiddels (na een klacht over de klachtafhandeling kon het opeens binnen 24 uur, ze zaten al een week over de door hunzelf vermelde reactietermijn heen) een reactie. Die boeken het teveel betaalde bedrag trouwens gewoon over naar m'n bankrekening omdat ze, volgens de reactie, alleen chipkaarten kunnen inzien en er niks op kunnen laden.

Erg aardig van ze trouwens: krijg de volledige ritprijs terug terwijl ik toch echt een deel buiten en een deel binnen m'n abonnementsgebied reisde :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Caspar »

De vorige keer kreeg ik bij Connexxion 4 euro min het opstaptarief terug, nu hebben ze ook de kosten voor de gemaakte rit erbij afgetrokken, wat iets van 37 cent extra was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Hmm, ik had € 1,52 voor de hele rit betaald en krijg nu dus ook € 1,52 terug... stukje van Hooglanderveen naar station Amersfoort Schothorst is daarmee gratis (de rest had dat al moeten zijn, dat valt binnen m'n zonesupplement)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Ik was vandaag een beetje met een collega aan het discussiëren over die gekraakte ov-chipkaart. Terwijl we aan het kijken waren of het ook mogelijk was met onze RFID-lezer, omdat die speciaal geprepareerd zijn voor rfid-tags van een speciaal merk en type kwam er een motorkoerier binnen met een iPad voor mijn collega.

Die wist van niets dus kon ik de rest van de middag Eduroam aan de praat gaan krijgen voor dat ding. Wat een gedoe zeg, dat ging toch iets makkelijker op mijn Androidtelefoon waar je gewoon alles daar kon invullen. Maar nee hoor, daar moest je eerst een programma installeren van Apple, en dan een profiel aanmaken voor Eduroam in dat programma. Dan moest je de iPad aansluiten op de computer en dan in de software het profiel installeren. De eerste keer werkte het niet, want toen hadden we het netwerknaam met een hoofdletter ingevuld :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door webguy »

Eduroam heb ik overigens zelf ook nooit werkend gehad... Then again, de RU doet er niet aan, de HAN, waar ik eigenlijk studeer wel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Voor Eduroam op Android moet je wel versie 2.1 hebben, op versie 1.6 van Android werkte het niet omdat WPA2 Enterprise niet aanwezig was. Nu ik het eenmaal werkend heb, heb ik zowel tijdens college als tijdens werk de mogelijkheid Eduroam te gebruiken op mijn werk. Gebruik het eigenlijk maar een keer per week, om even alle applicaties te updaten. Zelfs via HSDPA duurt dat nog best lang, hoewel ik volgens MTV 14.4 Mbit/s kan halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door webguy »

Als er iets veel lag heeft in Android is dat het wel ja... Updaten gaat zo ontzetten traag soms.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Stefan »

Eduroam werkend krijgen op een Macbook of BlackBerry is anders ook geen pretje. -o- Maar als het werkt, gaat het wel als een speer. Jammer dat downloaden via torrents niet gaat op school, met 3, 4 mb/s gaat dat best snel. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

webguy schreef:Eduroam heb ik overigens zelf ook nooit werkend gehad... Then again, de RU doet er niet aan, de HAN, waar ik eigenlijk studeer wel...
Volgens www.eduroam.nl heeft de RU ook Eduroam.

Op een Mac heb je voor Eduroam geen speciale software nodig, voor Windows wel. Bij Mac OS was het probleem dat de handleiding voor Leopard was terwijl ze besloten hadden het scherm weer eens te verbouwen in Snow Leopard. Dat probleem speelde ook bij de handleiding voor iPhone OS 2, terwijl iPad enzo ondertussen al lang en breed iOS 4 hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Stefan »

Voor Windows speciale software nodig? Weinig van gemerkt, op m'n Windows laptop draaide ik Vista Home Premium, heb netjes m'n username en wachtwoord ingevuld en ik had zo verbinding. Maar het valt wel op dat het niet bij iedereen zo gemakkelijk gaat. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door webguy »

Bee schreef:Volgens http://www.eduroam.nl heeft de RU ook Eduroam.
Oh ja, alleen weer niet in het gebouw van de beta-faculteit... Handig bedacht. Maar ja, op de RU heeft de beta-faculteit ook naast het RU netwerk weer z'n eigen netwerk, dus het is misschien ook logisch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Voor Windows speciale software nodig? Weinig van gemerkt, op m'n Windows laptop draaide ik Vista Home Premium, heb netjes m'n username en wachtwoord ingevuld en ik had zo verbinding. Maar het valt wel op dat het niet bij iedereen zo gemakkelijk gaat. :P
Op de UvA moest je eerst een programma genaamd SecureW2 installeren, anders werkte het niet op op Windows, ook niet op Vista.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Geert »

Was bij de UU ook zo onder XP, maar met Windows 7 kon ik in een keer verbinding maken.
webguy schreef:Oh ja, alleen weer niet in het gebouw van de beta-faculteit... Handig bedacht. Maar ja, op de RU heeft de beta-faculteit ook naast het RU netwerk weer z'n eigen netwerk, dus het is misschien ook logisch.
Tot voor kort had informatica van de UU ook zijn eigen netwerk, wifi ging dan via een open netwerk dat alleen toegang gaf tot de VPN-server. En dan met een gare Cisco VPN client verbinding maken :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Van Syntus inmiddels (na een klacht over de klachtafhandeling kon het opeens binnen 24 uur, ze zaten al een week over de door hunzelf vermelde reactietermijn heen) een reactie.
Ik heb inmiddels drie weken geleden ook een opmerking gestuurd naar Syntus dat de dienstregelingen van Syntus Overijssel niet werken. Ik heb er nooit meer iets over gehoord, maar drie dagen later deden wel de dienstregelingen het weer. :')
Al kloppen ze nog niet helemaal: bij de lijnen 1 t/m 4 krijg je alleen de Zwolse versie, bij lijn 5 krijg je de Deventer versie (is immers een ringlijn) én in één richting de Zwolse versie, bij lijn 6 krijg je alleen de Deventer versie (die betssta immers niet in Zwolle ;) ), bij lijn 7 krijg je alleen de Deventer versie en bij lijn 8, 9 en 11 krijg je alleen de Zwolse versie (al bestaan 9 en 11 ook niet in Deventer). :?
Verder heeft de site ook nog steeds moeite met lijnen die letters hebben: lijn 83s wordt niet gevonden, maar 83S wel. :P

Syntus is zelf blijkbaar ook niet tevreden over dat systeem, want bij Syntus Gelderland hebben ze het alweer vervangen door een aparte PDF van elke buslijn. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Die Cisco VPN-Client is inderdaad echt een draak van een programma :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door webguy »

Ah, op de RU beter geregeld: daar kan je of met het RU-breed draadloos inloggen, met je RU login (= WPA2 enterprise) of op het Beta-netwerk (Science) met je Science login...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik heb inmiddels drie weken geleden ook een opmerking gestuurd naar Syntus dat de dienstregelingen van Syntus Overijssel niet werken. Ik heb er nooit meer iets over gehoord, maar drie dagen later deden wel de dienstregelingen het weer. :')
Achja... ik kreeg op 'n reactie aan Syntus Gelderland een reactie van de Syntus Overijssel klantenservice :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Proest ROFL... Iemand heeft de stekker er alvast uit getrokken...

http://www.translink.nl/ *O*
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Was bij de UU ook zo onder XP, maar met Windows 7 kon ik in een keer verbinding maken.
webguy schreef:Oh ja, alleen weer niet in het gebouw van de beta-faculteit... Handig bedacht. Maar ja, op de RU heeft de beta-faculteit ook naast het RU netwerk weer z'n eigen netwerk, dus het is misschien ook logisch.
Tot voor kort had informatica van de UU ook zijn eigen netwerk, wifi ging dan via een open netwerk dat alleen toegang gaf tot de VPN-server. En dan met een gare Cisco VPN client verbinding maken :')
Cisco VPN of Clean Access Agent?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Geert »

Cisco VPN Client.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

OV-chipkaartlezers vliegen de webshop uit

AMSTERDAM - De apparaten die nodig zijn om de OV-chipkaart te kraken, vliegen de winkel uit. Bij een Nederlandse webshop die de kaartlezers verkoopt, zijn er de afgelopen twee dagen honderden verkocht. Normaal worden er een paar honderd per jaar verkocht.
Dat zegt algemeen directeur Dirk van der Heijden van de webshop i-Pos. 'De bestellingen gaan dag en nacht door, ik word hier helemaal gek.'


Verder lezen
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... -uit.dhtml
For Your Railroad Adventures
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Maik »

Vandaag mocht ik weer eens op bezoek bij de kaakchirug... Het is weer allemaal lekker dik maar heb er gelukkig niet zoveel last van als de vorige keer. *O*

ik denk dat ik morgen zelfs gewoon kan werken :lol:
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Vandaag kamers bezichtigd. En nu is het nog verwarrender geworden. Er zijn dus twee type woningen: Zeecontainers en prefabwoningen. De zeecontainers zijn lang maar smal, en de prefabwoningen zijn relatief breed maar minder diep. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de prefabwoningen omdat het veel praktischer is brede kamers in te delen dan smalle maar diepe kamers. Ook is de lichtinval in de prefabwoningen logischerwijs beter. Maar, nu komt het mooie: Je kan niet kiezen :')

Ik ga morgen eerst nog bellen, aangezien ze bij de advertentie met een rekenhuur van 362 werken, terwijl de maximum rekenhuur voor huurtoeslag onder de 23 361 euro is, zou het een beetje zonde vinden om 164 euro huursubsidie per maand mis te lopen, en dan ga ik maar reageren en maar duimen. En ja, ik kan onder het contract uit, maar dat kost dan 125 euro administratiekosten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Op een paar maanden Roelf de Boer en blije muppet Camiel Eurlings na hebben we sinds 1982 alleen maar vrouwen gehad als minister van Verkeer en Waterstaat. Sorry hoor, maar roep je het dan niet een BEETJE over jezelf af als land? :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten