Het Grote Blundertopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Virm 6.
:shock:
Dat mag toch helemaal niet, VIRM 6 rijden zonder conducteur, of is men bij de NS inmiddels op het pragmatische: het mag niet, maar we doen het toch als het niet anders kan-principe overgeschakeld?
Planmatig mag het niet, Maar volgens de veiligheidsnorm (te gebruiken bij verstoringen en onregelmatigheden in de treindienst) Mag een Mcn 1 / 7 bakken meenemen (indien de trein is voorzien van Centrale deurvergrendeling met lamp DD en of diagnosescherm). En daarin is helemaal niets veranderd.

Of het wenselijk is dat is een tweede natuurlijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Ik leverde daarnet mijn lege statiegeldflessen in bij de klantenservice van de Albert Heijn, krijg ik 2 euro voor vier flessen. Dat is makkelijk verdienen _O-

Heb toch maar even gezegd dat het een kwartje per fles is. En of ze niet een bordje bij de ingang konden ophangen dat de automaat het niet doet. Nu moest ik met een tas vol flessen mijn boodschappen inpakken, terwijl ik eigenlijk die tas eerst leeg wilde maken en daarna er mijn boodschappen in doen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat je dat ook echt gaat zeggen :lol: (of is dat juist de blunder?) Ik had het wel geweten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Ik ben goudeerlijk met dat soort dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Ik ben goudeerlijk met dat soort dingen.
soms moet je gewoon de dingen accepteren die er gebeuren. Het moest zeker zo gaan. Je had het gewoon moeten houden ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door MdJ »

Eerlijkheid is het duurste.

Overigens zou ik er ook iets van zeggen als ik te weinig terug zou krijgen... Vandaag nog zelfs.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ardan »

Toen ik eens naar de supermarkt ging, vroeg een vriend van mij of ik een pakje sigaretten voor hem wilde meenemen, hij zou me terugbetalen als ik weer terugkwam. Pakje kostte 6 euro, ik betaal met 50, en ik krijg 64 euro terug :D briefje van 20 te veel dus. Ik zag het al toen ik het kreeg, en snel in mijn portemonnee gestopt :roll: Die vriend kreeg zijn pakje dus ook gratis ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Weet je wat het met dat soort dingen is: Ik heb ooit achter de kassa van de McDonald's gestaan en je krijgt als medewerker gewoon een hoop gelazer over je heen als je een groot kassaverschil hebt. Als ik zie dat ze dingen verkeerd aanslaan of ik krijg teveel wisselgeld terug dan zeg ik dat gewoon. En het kan mij niet schelen dat ik dan de enige Nederlander ben die dat doet, uiteindelijk blijft het spreekwoord "Wie goed doet, goed ontmoet" nog altijd van toepassing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

Het hangt een beetje van het bedrag af of ik er wat van zeg, bij minder dan 10 euro teveel terugkrijgen heb ik zoiets van; had je maar beter op moeten letten maar bij hogere bedragen geef ik het terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door webguy »

Ach, kassière zaterdag was zo bezig met de ovenschotel te scannen waarvan het streepjescode slecht was geplakt, dat ze het tijdschrijft dat ik kocht wel scande maar niet zag dat het mislukte. Toch maar terug gegaan, snapte al niet waarom het zo goedkoop was voor die 3 dingen :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Geert »

Bee schreef:Weet je wat het met dat soort dingen is: Ik heb ooit achter de kassa van de McDonald's gestaan en je krijgt als medewerker gewoon een hoop gelazer over je heen als je een groot kassaverschil hebt.
Tja, maar dan moet je als medewerker ook maar gewoon opletten hoor. Bij een klein bedrag zeg ik denk ik niet zo snel iets ervan, als ik het al doorheb.

Ik vind trouwens van die kassamiepen die zelf niet kunnen uitrekenen wat het wisselgeld is irritant. Moet het perse eerst aangeslagen worden en dan krijg je in een keer een stapeltje muntgeld in je handen gekwakt. :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

D'r is nu een actie bij de Plus hier waarvoor je bij elke vijf euro een zegeltje krijgt... zijn serieus medewerkers die dan nog even op de bon moeten kijken voor het aantal als je 25 euro uitgeeft.
Diverse keren eentje extra gekregen trouwens. En vanmiddag hoefde ik voor 't laatste zegeltje maar 4,83 euro te betalen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Geert »

Bij hoeveel euro kreeg je ook alweer voetbalplaatjes laatst bij de Appie? Ik kreeg er 11 terwijl ik voor nog geen 15 euro aan boodschappen had gedaan :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Weet je wat het met dat soort dingen is: Ik heb ooit achter de kassa van de McDonald's gestaan en je krijgt als medewerker gewoon een hoop gelazer over je heen als je een groot kassaverschil hebt. Als ik zie dat ze dingen verkeerd aanslaan of ik krijg teveel wisselgeld terug dan zeg ik dat gewoon. En het kan mij niet schelen dat ik dan de enige Nederlander ben die dat doet, uiteindelijk blijft het spreekwoord "Wie goed doet, goed ontmoet" nog altijd van toepassing.
Ik vind het vooral belangrijk hoe het er aan toegaat bij de kassa, als er achter de kassa veel te druk is met lullen met bekenden ofzo, dan heb ik zoiets van bekijk het maar, heb ik een serieus iemand achter de kassa zitten die echt een fout maakt, dan zeg ik het wel.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Weet je wat het met dat soort dingen is: Ik heb ooit achter de kassa van de McDonald's gestaan en je krijgt als medewerker gewoon een hoop gelazer over je heen als je een groot kassaverschil hebt. Als ik zie dat ze dingen verkeerd aanslaan of ik krijg teveel wisselgeld terug dan zeg ik dat gewoon. En het kan mij niet schelen dat ik dan de enige Nederlander ben die dat doet, uiteindelijk blijft het spreekwoord "Wie goed doet, goed ontmoet" nog altijd van toepassing.
ach, ik had een keer precies 20 eoro tekort. Had meerdere oorzaken... Stage van 06.30 tot 15.30 en dan nog is kassa draaien vanaf 17.00... Plus dat de kassa was vastgelopen ofzo...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

De 1e dag dat ik kantinedienst op school moest draaien had ik een kasoverschot van tientallen euro's, ik liep bewust te rotzooien met die kassa zodat ik mooi een deel van de opbrengst in me zak kon stoppen zonder dat het opviel. Op me stagebedrijven en op me werk heb ik nog nooit ene cent in me zak laten verdwijnen maar die kantinedienst op school was echt belachelijk, niks was goed geregeld; alles half stuk, veel te weinig mensen ingeroosterd, e.d. dat ik er al snel helemaal klaar mee was en mooi een deeltje van de opbrenst achterhield. En bovendien liet ik me klasgenoten en bekenden geen cent betalen; ik sloeg zomaar een bedrag op de kassa aan, gaf ze in kleine muntjes net zoveel geld terug als ze gegeven hadden en daarna annuleerde ik de kassatransactie. Zelfs met docenten pal naast me had niemand iets in de gaten. :6

Maar een verhaal voor het blundertopic is dit eigenlijk niet. :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Weet je wat het met dat soort dingen is: Ik heb ooit achter de kassa van de McDonald's gestaan en je krijgt als medewerker gewoon een hoop gelazer over je heen als je een groot kassaverschil hebt. Als ik zie dat ze dingen verkeerd aanslaan of ik krijg teveel wisselgeld terug dan zeg ik dat gewoon. En het kan mij niet schelen dat ik dan de enige Nederlander ben die dat doet, uiteindelijk blijft het spreekwoord "Wie goed doet, goed ontmoet" nog altijd van toepassing.
Dat kasverschil kunnen ze in de loop van de dag ook wel weer goed maken heb ik het idee. Bij de AH op de Haarlemmerdijk in Amsterdam gaat het vaak mis, maar dan kost het me geld. Ik had een keer 1 losse appel bij wat boodschappen, slaat de muts een Galia meloen aan à 2,79€ Ik zag het ook pas een kwartier later als ik alweer op de post zat. Heeft ze weer iets van 2,50 te veel in haar lade. :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

De Albert Heijn waar dit was heeft beeldschermpjes bij de kassa waarop de laatste 8 artikelen staan. Verschijnt ook een sticker bij als je 35% korting krijgt dus dat kan je ook direct controleren, en aan het eind zie je of de bonus is aangeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
Bee schreef:....
Dat kasverschil kunnen ze in de loop van de dag ook wel weer goed maken heb ik het idee. Bij de AH op de Haarlemmerdijk in Amsterdam gaat het vaak mis, maar dan kost het me geld. Ik had een keer 1 losse appel bij wat boodschappen, slaat de muts een Galia meloen aan à 2,79€ Ik zag het ook pas een kwartier later als ik alweer op de post zat. Heeft ze weer iets van 2,50 te veel in haar lade. :twisted:
Nou ze heeft niet meer (teveel) in haar lade hoor, ze had immers die 2,79 aangeslagen, dus financieel was dat geld gewoon verantwoord, het geld klopt alleen niet t.o.v. de winkelvoorraad.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Caspar »

Klopt idd foutje van mij. Scherp :D :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Klopt idd foutje van mij. Scherp :D :wink:
:lol: niet alle conducteurs slapen hoor :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Bizarste vind ik echter dat een kassiere een appel aanziet voor een meloen, of ze moet een verkeerde code ingetoetst hebben :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

tja of ze was blonDT, of ze had van haar vrientje te horen gekregen dat haar meloenen zo klein waren als appeltjes (of andersom natuurlijk) en daardoor in de war.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door AppleMoose »

Vriendje met een t is ook wel een blunder opzich :')

Vanmorgen maakte iemand die mij belde een blundertje.
Rond 11 uur werd ik gebeld, en bij het afsluiten van het gesprek wenste hij mij een "prettige avond"... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Vriendje met een t is ook wel een blunder opzich :')

Vanmorgen maakte iemand die mij belde een blundertje.
Rond 11 uur werd ik gebeld, en bij het afsluiten van het gesprek wenste hij mij een "prettige avond"... :')
kan je nagaan hoe blonDT ze was ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten