Het Grote Blundertopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dafdriver »

Vanmiddag wilde ik gaan klussen aan één van mijn auto's en had de autosleutel nog in handen maar wilde deze in de auto neerleggen. Gooi ik de sleutel achteloos op het dashboard onder het mom van daar liggen ze mij prima, zie ik die sleutel in één van de uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem verdwijnen. Oeps schrik, gelukkig kon ik net met mijn vingers bij de sleutelhanger komen en de sleutel daaraan tevoorschijn halen. Gelukkig maar want ik had weinig zin in om het halve dashboard er uit te slopen terwijl ik eigenlijk gepland had wat anders aan die wagen te fixxen. De volgende keer dat geintje met de sleutel niet nog een keer uithalen bij deze wagen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Ik heb vandaag per ongeluk een trein gestolen. :@ Het was echter geen blunder van mijzelf, maar van een collega:

Vanavond vertrok ik uit Ledn met een van de laatste spits- s19500, die daar niet meer terugkwam. Het waren twee SGMm II-tjes, m2123 + m2132 en op mijn dienstkaartje stond alleen: remproef nemen. Tijdens het keren in Gd werd ik gebeld:

- "Meester, hoeveel stellen heeft u bij u?"
- "Euh, 2 tweetjes, 4 bakken!"
- "We missen er eentje in Ledn!"
- "Oh, euh, hadden ze ontkoppeld moeten worden dan, want dat stond niet op mijn kaartje!"
- "Nou, waarschijnlijk had de afkomende (vorige) machinist dat dan moeten doen..."
- "En nu? Ga je nu aangifte doen wegens diefstal?"
- "Rijdt ie goed met 2 stellen?"
- "Ja hoor, als een zonnetje!"
- "Blijf dan maar lekker met 2 stellen rijden!"


...En dus reed er waarschijnlijk nog tot vanavond laat een combinatie van 2xSGMm II in plaats van een los stel. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Etienne »

:mrgreen: :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Ha! Ik dacht al in Boskoop, toen ik uit de trein uit Alphen stapte: Waarom rijdt de trein uit Gouda op dit tijdstip nog met 2xSGM-II (het was tenslotte al kwart over elf), maar het is dus allemaal jouw schuld :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

@Bee: Nietes! (A) Ik heb netjes gedaan wat er op mijn dienstkaartje stond: RN (= Remproef Nemen). Als ik had moeten ontkoppelen had er: RS (= Rangeren Splitsen) gestaan. Dus was deze extra avondcapaciteit er dankzij mijn voorganger.

Die trein heeft dan waarschijnlijk nog tot einde dienst met 2 stellen rondgereden. Tussentijds hebben ze nergens de gelegenheid om ze zonder veel gedoe uit elkaar te halen: In die 4 minuten keertijd te Gd gaat dat sowieso niet en in Apn heb je wel genoeg tijd, maar zouden ze speciaal iemand moeten sturen om een van de stellen als leegmat weg te halen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Extra avondcapaciteit :lol: Man, een SGM-I is al voldoende voor Gouda - Alphen aan het eind van de avond, die uurdienst die er tot en met 2009 was had een reden he :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Ik vond het al zo raar dat die gemiddeld 3 mensen op elk station me met van die grote ogen :shock: :shock: :shock: aankeken toen ik met die 4 bakken binnenkwam... Zijn ze daar geen grote treinen meer gewend?

De enige keer dat ik zulke verbaasde blikken kreeg vanwege mijn trein, was toen we een paar jaar geleden ooit eens een dag met VIRM VI-en reden op Ddr - Gdm vanwege een dancefeest. Zulke grote treinen, dat hadden de mensen langs die lijn nog nooit meegemaakt... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Blunder van McDonald's:
Afbeelding
Als amerikaans bedrijf "then" in plaats van "than" schrijven, daar word ik zeer verdrietig van :P.

Mochten er geïnteresseerden zijn in meer openbare spelfouten? Ik heb inmiddels een aardige collectie opgebouwd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Ik word ook verdrietig van de regel dat je daar kennelijk niet langer dan 15 minuten mag zitten. Als ik met vrienden bij de McDo zit, schuiven we niet meteen ons eten naar binnen maar we kletsen ook en bestellen nog een Sundae na ofzo.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Ik vond het al zo raar dat die gemiddeld 3 mensen op elk station me met van die grote ogen :shock: :shock: :shock: aankeken toen ik met die 4 bakken binnenkwam... Zijn ze daar geen grote treinen meer gewend?
Nou, een keer heb ik in de s19500 3xSGM-II (onverbouwd) gehad. Dat is de langste trein ooit die ik in Boskoop heb gezien, zelfs die trein paste eigenlijk niet langs het perron, maar toen werd het lightrailperron nog gebruikt.

Ook die trein bleek een blunder trouwens, want de twee treinen in de s19500 erna werden al tot een uur van te voren opgeheven, die hadden respectievelijk met het tweede en derde treinstel moeten rijden _O- Die machinist had zeker geen zin om in Alphen al die treinstellen weer aan zijn trein te moeten koppelen :mrgreen:

(Bedenk even dat dit nog uit de tijd was dat de s19500 drie ritten in de ochtendspits en in de avondspits was).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door webguy »

Dexter schreef:Als ik met vrienden bij de McDo zit, schuiven we niet meteen ons eten naar binnen maar we kletsen ook en bestellen nog een Sundae na ofzo.
Bestel je eerst een menu, en dan een na de ander een sundae, 4x 15 min ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Blunder van McDonald's:
http://img8.imageshack.us/img8/8576/180 ... 123610.jpg
Als amerikaans bedrijf "then" in plaats van "than" schrijven, daar word ik zeer verdrietig van :P.
Volgens mij klopt die eerste regel ook niet helemaal. :lol:
Mochten er geïnteresseerden zijn in meer openbare spelfouten? Ik heb inmiddels een aardige collectie opgebouwd.
Bring it on ;)
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tot zover MCD 1e van Swindenstraat, later zal ik nog proberen een foto te maken van een andere spelfout die ik er zag.

Ik verschiet niet al mijn kruid in een keer, maar zal eens om de zoveel tijd eens een plaatje neerzetten.

Afbeelding
Snackbar El Hefnawy - Heemstedestraat - 12-01-2011 - Een heerlijke nasisschijf. Een andere poster die er hing: "Groentenburger".
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Chauf21 »

Dafdriver schreef:Vanmiddag wilde ik gaan klussen aan één van mijn auto's en had de autosleutel nog in handen maar wilde deze in de auto neerleggen. Gooi ik de sleutel achteloos op het dashboard onder het mom van daar liggen ze mij prima, zie ik die sleutel in één van de uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem verdwijnen. Oeps schrik, gelukkig kon ik net met mijn vingers bij de sleutelhanger komen en de sleutel daaraan tevoorschijn halen. Gelukkig maar want ik had weinig zin in om het halve dashboard er uit te slopen terwijl ik eigenlijk gepland had wat anders aan die wagen te fixxen. De volgende keer dat geintje met de sleutel niet nog een keer uithalen bij deze wagen.
Herkenbaar :lol:
Een tijd terug moest ik op een oude(re) bus rijden en die tachograafapparaten zitten daar nog achter de snelheidsmeter (in de nieuwere bussen is het vaak een soort van cd-rom apparaatje ergens en de allernieuwste bussen hebben een digitale tacho). Ik stond dus tussen het stuur door te klooien met mijn sleutels om dat apparaatje open te krijgen. Vraag me niet hoe, maar op een gegeven moment valt m'n sleutelbos dus in de stuurkolom naar beneden. Ik lichtelijk in paniek natuurlijk, want al m'n werksleutels zaten daar aan vast. Dus 's ochtends vroeg een bevriende monteur gebeld met de vraag of dat kwaad kan of dat het een open gat zou zijn etc. Hij stelde me (met z'n brakke hoofd overigens) gerust dat er waarschijnlijk een plaat aan de onderkant zou zitten en dat m'n sleutels daar dus op zouden moeten liggen. Tijdens de buffertijd lag ik dus op de grond van de bus om alle mogelijke schroefjes los te draaien en kapjes open te maken. Je had de voorbijkomende collega's moeten zien :') Uiteindelijk is het wel gelukt om m'n sleutels weer te pakken en heeft die bus dus een extra stofbeurt gekregen :')
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dafdriver »

Hahaha. Ja dat is voor de rest van de collega's een raar gezicht en ga dat maar eens uitleggen waarom je daar zo aan het knutselen bent. Ik had gelukkig meer geluk dat ik bij de sleutelhanger kon komen met mijn vingers. Die dunne autosleutels van 25 jaar geleden schieten heel makkelijk ergens tussen vergeleken met de dikkere autosleutels met afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling die we heden ten dage hebben. Overigens heb ik inmiddels ook een nieuwe sleutel besteld voor die auto en hopelijk is die sleutel is dikker waardoor hij minder makkelijk ergens tussen kan schieten als bijvoorbeeld de uitstroomopening van het ventilatie systeem.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

ziggy schreef:Blunder van McDonald's:

Als amerikaans bedrijf "then" in plaats van "than" schrijven, daar word ik zeer verdrietig van :P.
Wat Dexter al zegt, het idee alleen al dat je binnen een kwartier weer opgerot moet zijn :') Voel je je ook lekker welkom daar. Bouttent :N
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Snackbar El Hefnawy - Heemstedestraat - 12-01-2011 - Een heerlijke nasisschijf. Een andere poster die er hing: "Groentenburger".
Vergane glorie inmiddels!!! :cry: _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Ik was vandaag van plan iets met rijst te eten, maar ging vervolgens mie koken... ach, daarmee smaakte het ook wel :P
Nog steeds geen idee hoe ik er nu op kwam om de mie te pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Vandaag plofte de volgende mail op mijn digitale deurmat
Bas,

Stom, maar wat was ook al weer de uitslag van het mondelinge tentamen dat je onlangs met mij hebt gehad?

Groet,
Docent
De naam van de docent is logischerwijs gefingeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door MdJ »

Een 9 toch? :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Ik kon het niet over mijn hart krijgen en heb dus mijn echte cijfer maar gemaild.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Donderdag deed ik snel een paar boodschapjes bij de Albert Heijn. Ik wilde ook een bakje kipfilet, en bij deze Albert Heijn heeft de koeling daarvan deurtjes. Dus ik open het deurtje, en ik wordt meteen door bakjes kipfilet gebombardeerd... Gelukkig kon de medewerker van de vleeswaren mij snel helpen... Het rekje wat de bakjes moest tegenhouden bleek kapot, en de bakjes bleken tegen de deur aan te leunen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Oh jee, ik zie de krantenkoppen al voor me:
"In Diemen is een man in een supermarkt lichtgewond geraakt, nadat hij was aangevallen door een kip uit het koelvak."
Ik hoop dat je er zonder noemenswaardige verwondingen van af bent gekomen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Het was in Amsterdam, voor het geval dat :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Michael »

ik Donderdag op mijn werk. Het was al ver in de avond en ik begon met "goedemiddag, mag ik u helpen"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten