Het Grote Blundertopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daantje »

Ik was net aan het stofzuigen en wilde toen ook even het toetsenbord en de luchtroosters van m'n laptop uitzuigen. Normaal doe ik dat met een pantykousje op de stofzuigermond maar omdat ik die nergens kon vinden besloot ik om het zo te doen. Mijn tip: Doe het niet! M'n enter-toets en die toets erboven werden namelijk opgezogen. De enter-toets wist ik nog net uit de stofzuiger slang te vissen maar voor die andere toets was het nodig om de stofzuigerzak eruit te halen en hem open te knippen en dan maar te gaan zoeken. Niet fijn als je behoorlijk astma en een huisstofmijtallergie hebt. Gelukkig heb ik hem gevonden en zitten ze nu allebei weer op m'n toetsenbord. Heb wel het idee dat de enter-knop het iets minder goed doet maar misschien is dat schijn. Was wel flink geschrokken zeg. Pfff, dat doen we dus ook nooit meer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Justin »

Oh Daantje, moet je ook niet doen :mrgreen: . Ik doe het ook met een sok, of een oud shirt of inderdaad dat soort zaken... en anders niet :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door webguy »

Op z'n kop houden doet vaak al wonderen. Maar inderdaad, als de entertoets eenmaal los is geweest is het lastig om 'm terug te zetten zoals 'ie was...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

Ik zet rustig de stofzuigermond op mijn toetsenbord, als je deze toetsen eruit gezogen krijgt spreek je zowat over orkaankracht. :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:Ik was net aan het stofzuigen en wilde toen ook even het toetsenbord en de luchtroosters van m'n laptop uitzuigen. Normaal doe ik dat met een pantykousje op de stofzuigermond maar omdat ik die nergens kon vinden besloot ik om het zo te doen.
Creatief, die moet ik onthouden! :mrgreen: Ik heb wel tig hulpstukken voor op mijn stofzuiger, maar niets om het opzuigen van kleine losse voorwerpen te voorkomen. Maar wat zullen ze bij V&D zeggen als ik om pantykousjes kom vragen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

Dan kom je het voor je "vriend" kopen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Gewoon bij de Albert Heijn in je winkelwagen gooien tijdens het boodschappen doen. Stond toch op het boodschappenlijstje :wink:

Ikzelf heb een hele dikke plastic cassette, en met het schijfje wat er op diskettes altijd zat kan je een borsteltje in en uitschuiven. Daarmee kan je zo precies tussen de toetsen borstelen. Maar nu heb ik een chicklet toetsenbord, dat houdt een stuk makkelijker schoon :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Een chickwat? Sorry, ik kom nog uit de jaren '70. Weliswaar op de valreep van de jaren '70, dus dat scheelt weer iets. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Dit is een normaal toetsenbord:
Afbeelding
Het heeft hoge toetsen met schuine zijkanten, en de toetsen zitten dicht op elkaar aangesloten.
Afbeelding
Dit is een chicklet toetsenbord. De toetsen zijn dun en plat aan de zijkant. Hierdoor ontstaat er ruimte tussen de toetsen voor een rooster, en kan er ook geen vuil in het toetsenbord vallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

STF schreef:Dan kom je het voor je "vriend" kopen! :mrgreen:

:D _O_
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Etienne »

Klein blundertje:
Vanochtend ging ik water warmen voor de thee en ik zat me toch maar af te vragen waarom dat ding niet aansloeg. Bleek dat ik de stekker er niet in had gedaan, omdat ik gisteren het stopcontact voor de waterkoker nodig had voor wat anders. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door ODRAIL »

Dat had ik dus afgelopen week ook op mijn werk, maar dan met het lamineerapparaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Goh, wat klinkt het bekend... gisteren vroeg ik me hetzelfde af wat de waterkoker betreft. Bleek de stekker van de wasmachine nog in het stopcontact te zitten waar normaal de waterkoker op is aangesloten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

Ik probeer de stofzuiger vaak aan of uit te zetten met snoer-oprolknop.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Meltrain »

Bekend verschijnsel hier. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Ik heb daar geen knop voor op de stofzuiger, die van mij gaat oprollen als je even aan het snoer trekt... dus ook een keer toen ik een iets te strakke bocht de keuken in genomen had en me afvroeg waarom ik ineens het achterste hoekje van de keuken niet meer haalde :mrgreen: (Normaal kan ik precies het hele huis stofzuigen vanuit één stopcontact)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

Wij hadden in de middelste ruimte van het gebouw een stopcontact volledig links en een stopcontact volledig rechts maar vanaf beide was het snoer van de stofzuiger net iets te kort om overal te kunnen zuigen dus ik heb gewoon de lichtknop omgebouwd naar een schakelaar/stopcontact combi, die zit precies midden tussen de andere stopcontacten in. :wink:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door htm_tram »

Vandaar al die kakkerlakken en maden in en bij de wc's vorig jaar. Ik hoop dat ik dit jaar geen alberto Stegeman of Rob Geus hoef te bellen met red mijn vakantie?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

mijn collega die vrijdag AARDSCHOK radio wilde gaan opzetten. Ik moest echt tien keer uitleggen dat dat niet zo ontzettend tactvol gekozen was met wat aziatische collega's in de buurt :X
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daantje »

STF schreef:Ik probeer de stofzuiger vaak aan of uit te zetten met snoer-oprolknop.
Dat ken ik :mrgreen: (n)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door mb90 »

Zo'n blunder is dat toch niet? Met een beetje geluk wordt de stekker dan meteen uit het stopcontact getrokken en dan stopt normaal gesproken de stofzuiger er ook gelijk mee. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Maar als je dan de volgende keer de stekker in het stopcontact doet, schiet hij meteen aan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door STF »

mb90 schreef:Met een beetje geluk wordt de stekker dan meteen uit het stopcontact getrokken en dan stopt normaal gesproken de stofzuiger er ook gelijk mee. :P
Bij ons in ieder geval niet, wij hebben stopcontacten met klepjes waarachter de stekker vergrendeld.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:
mb90 schreef:Met een beetje geluk wordt de stekker dan meteen uit het stopcontact getrokken en dan stopt normaal gesproken de stofzuiger er ook gelijk mee. :P
Bij ons in ieder geval niet, wij hebben stopcontacten met klepjes waarachter de stekker vergrendeld.
En dat levert weer een situatie op voor dit topic :wink:.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Gertjan »

Kreeg vandaag een rangeerklus, treinstel gereedmaken en de 2 binnenkomende stellen uit de dienst nemen.

Makkelijk natuurlijk. Alles gaat goed, tot ik om moet bouwen. Ik schakel de parkeerrem in, (vergeet het materieel in het parkeerslot te zetten), en schakel de stuurstand uit.
*psssssssssssssssssssssssst* Stroomafnemers plat, hele hoogspanningsgedoe uit, computer van het stel (bijna) uit. Kon nog net optijd de stuurstand weer inschakelen, anders had ik 10 minuten kunnen wachten totdat de hele boel weer opgestart was.
Het blijft leuk, die moderne techniek.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten