Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Het logeerpartijtje van onze harige hummels is met een week verlengd! *O* De baasjes willen eerst een extra tussendeur tussen de voordeur en de gang inbouwen zodat ze niet direct naar buiten vliegen als de voordeur opengaat.

In de tussentijd ben ik aardig aan ze gewend (en gehecht) geraakt, hoewel ze soms kattenkwaad uithalen (zoals toch op het aanrecht of de tafel springen, terwijl ze weten dat dat niet mag) zijn ze echt om op te vreten. Na bijna drie weken 3 katten in huis te hebben (wat wij niet gewend zijn) valt de schade nog aardig mee: 2 gesneuvelde lamellen en 1 deurmat, dus dat is vervangbaar. Wel waren we onaangenaam verrast, toen bleek dat ze ook op bepaalde plekken in het behang hebben gehangen. Niet eens met de bedoeling om eraan te krabben, maar waarschijnlijk zijn ze bij het uitrekken tegen de muur in het behang blijven hangen. En ons huis is al 2,5 week een grote bende, maar vooruit. Schoonmaken moet je toch.

Dus: Wie helpt me met een geloofwaardige smoes te verzinnen om ze achterover te drukken als ze weer terug moeten? Ik heb al overwogen: "Ze zijn weggevlogen!" en "Ik heb ze per ongeluk in de was gedaan!"
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door AppleMoose »

Ontkennen dat je ooit een logeeradres bent geweest voor die beesten. *O*

Maar katten zijn inderdaad leuk, verslavend en stront eigenwijs (en daarom juist zo leuk :lol: )
Als ik op mezelf ga wonen en het mag uen kan allemaal, komt er ook een kat (of 2, of 3... (A) :oops: )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Gewoon slechts twee katten teruggeven en als ze vragen waar de derde is gebleven, merk je heel verbaasd op dat er toch echt maar twee katten op de pakbon stonden. :mrgreen:

Met Minoes gaat het helemaal niet goed, ze eet en drinkt al een paar dagen totaal niet meer. We hebben haar nog nooit eerder zo ziek gezien. De medicijnen die we van de dierenarts hebben gekregen lijken tot op heden ook niet erg te werken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

htm_tram schreef:Had je maar een vak moeten leren ;) :mrgreen:
Ik heb een vak geleerd hoor. Maar ik moet nog tot mijn 21e wachten en dan kan ik doen wat ik echt wil
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Wat dan als ik vragen mag?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

htm_tram schreef:Wat dan als ik vragen mag?
Ik heb mijn diploma als kok en ik wil buschauffeur worden maar ik moet nog wachten tot ik 21 ben
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Leuk, ik doe nu een bakkersopleiding, als het goed is dit jaar klaar. Dan ga ik proberen bij de HTM als buschauffeur, bij HTM zoeken ze vanaf 17/18 jaar :wink:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door webguy »

Per 1-1-2011 mag je met je 18e al beginnen. Zie hier
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door MdJ »

@Michael: Vanaf 1-1-2011 mag je je busrijbewijs (en aanverwante meuque) vanaf 18 jaar halen. Moet je wel bij een vervoerder onder contract staan...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Loop je om 21:45 de supermarkt in (tenslotte kan dat gewoon), wordt je om 21:55 vies aangekeken door de toezichthoudster bij de kassapalen dat je om een pakketje voetbalplaatjes vraagt, zwaaiend met mijn kassabon. Ja eh, het is nog geen 22:00 (sluitingstijd) dus dan mag ik daar gewoon naar vragen toch :roll:

Overigens, afgezien van die vies kijkende cassiere, blijf ik winkelen om 21:30 of later op zaterdag wel echt de uitvinding van de eeuw vinden. 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Overigens, afgezien van die vies kijkende cassiere, blijf ik winkelen om 21:30 of later op zaterdag wel echt de uitvinding van de eeuw vinden. 8-)
Gewoon vies terugkijken, 22:00 is 22:00 uur en geen 21:55. :6 Stel je eens voor dat ik mijn trein 5 of 10 minuten voor mijn einde diensttijd in een weiland zou parkeren, of als onderweg mijn dienst uitloopt op mijn exacte eindtijd...

Overigens kan het nog bonter: De Jumbo in Rotterdam-Zuid en de AH in Almere Parkwijk zijn ook op zondag open. Dat zijn de enige 2 die ik ken, maar er zullen vast nog wel meer wijksupermarkten in den lande zijn die dan open zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Maf zeg, daarnet brak een elektrakabel zomaar af (die toevallig sinds een paar weken geen functie meer heeft), ik raakte hem helemaal niet direct aan maar was een klein stukje verderop bezig een schroef los te draaien. Normaal zijn de kabels in dat deel van het gebouw niet kapot te krijgen, dankzij hun metalen buitenmantel heb je haast een ijzerzaag nodig om ze door midden te krijgen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Ben jij rond deze tijd nog aan het klussen STF? :shock: Dat is pas hart voor de zaak! Gaat het al wat beter met Minoes?

Wij komen een uurtje geleden thuis van een avondje eten en film kijken bij vrienden en ik glij zowat uit over een verse haarbal. Waarom doen die beesten dat niet gewoon overdag waar ik bij ben, maar s'nachts of s'ochtends vroeg?
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Ik heb geen idee hoe het met Minoes gaat, heb haar al uren niet gezien. Ze ligt volgens mij in haar mandje onder het bed van me ouders te slapen.

Ja ik was even twee uurtjes aan het klussen in het sanitairgebouw, al heb ik uiteindelijk niet veel gedaan. Ik dacht even een nieuwe plank op de bestaande muursteunen te monteren net zoals ik een poosje terug al eens bij de dames kant probleemloos had gedaan maar bij de heren kant blijken al die steunen precies een halve centimeter te laag te hangen, dus heb alles maar van de muur geschroefd en de oude gaten dichtgesmeerd. Morgenmiddag zal ik wel nieuwe gaten boren.

Alle vier de sanitairruimtes zijn onderhand een rommeltje/bouwplaats, dat komt zelden voor; dames doucheruimte staat het wasrek tijdelijk omdat de ruimte waar het normaal staat nog altijd vol modder van het hoogwater ligt, dames toiletten ligt een deel van het plafond eruit i.v.m werkzaamheden aan water en elektraleidingen, heren toiletten hebben momenteel geen water en ontbreken een aantal wandtegels ook daar ligt een deel van het plafond eruit, heren doucheruimte ontbreken alle stopcontacten, de helft van de spiegels en die plank. Buiten voor de deuren sanitairgebouw ontbreekt een groot deel van de betimmering onder de dakrand i.v.m. verlichtingswerkzaamheden die eigenlijk al in november af hadden moeten zijn maar door sneeuw en kou vertraging hebben opgelopen. En tot slot staat er midden in het café-restaurant een grote koeling tussen de tafeltjes in, dozen met tegels en nog wat ander klusmateriaal. Het is nog nooit zo slordig bij ons geweest in de winter. :lol:
En ja we zijn gewoon open, zowel café-restaurant als camping.

Oja over een week of vier komen ze me moeders tuin er compleet uit graven voor het plaatsen van een ondergrondse gastank en ook worden er nog twee sleuven over het veld gegraven voor elektrakabels.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Dexter schreef:
Bee schreef:Overigens, afgezien van die vies kijkende cassiere, blijf ik winkelen om 21:30 of later op zaterdag wel echt de uitvinding van de eeuw vinden. 8-)
Gewoon vies terugkijken, 22:00 is 22:00 uur en geen 21:55. :6 Stel je eens voor dat ik mijn trein 5 of 10 minuten voor mijn einde diensttijd in een weiland zou parkeren, of als onderweg mijn dienst uitloopt op mijn exacte eindtijd...

Overigens kan het nog bonter: De Jumbo in Rotterdam-Zuid en de AH in Almere Parkwijk zijn ook op zondag open. Dat zijn de enige 2 die ik ken, maar er zullen vast nog wel meer wijksupermarkten in den lande zijn die dan open zijn.
Bijna alle supermarkten in Amsterdam zijn op zondag open, die in het centrum zelfs op zondag tot 22:00 :D

Die Jumbo in Entrepot was toen het nog een Konmar was ook elke dag van het jaar geopend behalve 1e paasdag en 1e kerstdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door BR628 »

htm_tram schreef:Leuk, ik doe nu een bakkersopleiding, als het goed is dit jaar klaar. Dan ga ik proberen bij de HTM als buschauffeur, bij HTM zoeken ze vanaf 17/18 jaar :wink:
Om vervolgens bij de aanbesteding weer gedumpt te worden, omdat er flink bezuinigd wordt en dus ook minder chauffeurs nodig zijn...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Geert »

Hier in de buurt zijn de Spar (2 minuten lopen) en 2 AH's (5 resp. 10 minuten lopen) allemaal open op zondag, en ma-za tot 22 uur. Niet verkeerd ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

De zondagsopening in Diemen ging niet door omdat twee van de drie supermarkten aangaven dat ze niet op zondag wilden openen :( Maar Diemen is nog steeds tot toeristisch gebied verklaard, dus de zondagsopening zou nog steeds doorgevoerd kunnen worden 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door webguy »

Kom er net achter dat ik geen online Volkskrant meer heb :( Was altijd wel leuk, heb ik gekregen bij afsluiten studentenrekening bij de Postbank, en ik dacht dat het voor 4 jaar lang was. Nu zijn de wachtwoorden op vk.nl veranderd, en moeten ze een abonneenummer...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

MdJ schreef:@Michael: Vanaf 1-1-2011 mag je je busrijbewijs (en aanverwante meuque) vanaf 18 jaar halen. Moet je wel bij een vervoerder onder contract staan...
Klopt. Maar het is bij Veolia geloof ik zo dat je eerst bij een uitzendbureau moet beginnen en na anderhalf jaar kan je vast in dienst komen. en via een uitzendbureau moet je nog steeds 21 zijn.

Wat een k*tnacht was het bij de mac zeg. druk. en nog een vechtpartij ook waardoor de beveiling in actie moest komen en de politie gebeld moest worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

webguy schreef:Kom er net achter dat ik geen online Volkskrant meer heb :( Was altijd wel leuk, heb ik gekregen bij afsluiten studentenrekening bij de Postbank, en ik dacht dat het voor 4 jaar lang was. Nu zijn de wachtwoorden op vk.nl veranderd, en moeten ze een abonneenummer...
Heb je geen e-mail van Philippe Remarque gehad met uitleg hoe het werkte?

Je gebruikersnaam is afgeschaft, je moet nu inloggen met het e-mailadres dat aan je account was gekoppeld. Je wachtwoord is niet veranderd. Dat is al op 6 oktober 2010 veranderd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

Wat de supermarkten betreft... de Plus hier op 5 minuten lopen vandaan ook van ma-za tot 22.00 uur. Zondagsopening maar eens in de maand van 12.00 - 17.00 uur en daarnaast ook op de extra koopzondagen rond de feestdagen en op 2e Paasdag, 2e Pinksterdag, Hemelvaartsdag enzo.

Da's overigens ook de enige met zulke ruime openingstijden. Van de twee AH's in de buurt is de ene van 8 tot 20 uur en de andere van 8 tot 21 uur open.

Doordeweeks om half zes boodschappen doen gaat trouwens ook prima... ben ik net voor iedereen die uit 't werk komt en tegen de tijd dat ik alles heb wat ik moet hebben neemt de drukte toe en gaan ze massaal extra kassa's opengooien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door webguy »

Bee schreef:Je gebruikersnaam is afgeschaft, je moet nu inloggen met het e-mailadres dat aan je account was gekoppeld. Je wachtwoord is niet veranderd. Dat is al op 6 oktober 2010 veranderd.
Die mail heb ik gehad, maar daarna krijg ik een scherm:
Abonnee verificatie
De digitale krant en artikels uit het archief zijn enkel toegankelijk voor abonnees van de Volkskrant.
Voer hier uw abonnenummer in
En dat nummer heb ik niet geloof ik...

EDIT: De originele brief er bij gezocht, en daar staat wel het goede nummer op...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Wat de supermarkten betreft... de Plus hier op 5 minuten lopen vandaan ook van ma-za tot 22.00 uur. Zondagsopening maar eens in de maand van 12.00 - 17.00 uur en daarnaast ook op de extra koopzondagen rond de feestdagen en op 2e Paasdag, 2e Pinksterdag, Hemelvaartsdag enzo.

Da's overigens ook de enige met zulke ruime openingstijden. Van de twee AH's in de buurt is de ene van 8 tot 20 uur en de andere van 8 tot 21 uur open.

Doordeweeks om half zes boodschappen doen gaat trouwens ook prima... ben ik net voor iedereen die uit 't werk komt en tegen de tijd dat ik alles heb wat ik moet hebben neemt de drukte toe en gaan ze massaal extra kassa's opengooien :P
Dan ben ik al te laat. Vanaf kwart over vijf tetteren ze ongeveer elke paar minuten het volgende door de speakers bij de supermarkt onder mijn werk:
"Attentie voor onze klanten met mandjes, de kassa's 1, 2, 8 en 9 zijn ook voor u geopend" , waarbij je steeds wisselende nummers hoort, maar wel gekozen uit deze vier. Begint af en toe irritant te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

Tja dan valt een kort "KW Kassa bij" wel mee (waarbij KW af en toe ook wat anders is). Enige onhandige is dat de mandjes soms op zijn in de vroege avond... dan wordt het er dus weer eentje bij de kassa vandaan plukken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten