Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Mag ik even kwijt #68

Bericht door find_your_spot »

Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal.

Het hele verhaal zou hij later vertellen, ben benieuwd.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door hauptbahnhof »

Kind, wat is het nut van jouw post? :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

hauptbahnhof schreef:Kind, wat is het nut van jouw post? :)
Kan ik nu ook van jouw post vragen. :)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal..
Eh, hoe zou je anders moeten bellen dan telefonisch? Ik neem niet aan dat hij met een fietsbel of een koeienbel je probeert te lokken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Justin »

Via Skype bellen bijvoorbeeld :P
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door AppleMoose »

hauptbahnhof schreef:Kind, wat is het nut van jouw post? :)
wat is überhaupt het nut van het posten op een forum? :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Oeh, filosofie met Ronaldussen :D

Nog meer levensvragen, zoals?

Wat was er eerder, de rails of de trein :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door AppleMoose »

Tjah, ik dacht, laat ik ook eens mijn intelectuele kant zien op dit forum. (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:
find_your_spot schreef:Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal..
Eh, hoe zou je anders moeten bellen dan telefonisch?
Wat dacht je van Viber?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

En waarop gebruik je dat? Precies, op een telefoon ja :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Goedemorgen! Ik heb nog wel een hele intellectuele bijdrage: Ik ga net bijna in een haarbal staan, jak! Gisteren hadden we het er nog over en vroegen we nog aan elkaar of er al haarballen waren gesignaleerd, wat je toch wel zou verwachten bij een langharig ras als de Maine Coone en zeker als je drie stuks van rond hebt lopen.

Tja, ik ga maar eens treintjes rijden. Ik heb een dienst die zo schrikbarend efficiënt in elkaar gedraaid zit dat Vinny er bij zou gaan kwijlen. Overal korte keringen, overal snel-snel-snel door en ik heb op twee-derde van mijn dienst precies 32 minuten (het minimum) om even een boterhammetje te eten en te piesen. Maar de tijd gaat zo ook lekker snel.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Vinny »

Precies. Als alle diensten zo in elkaar zouden zitten dan was het spoorvervoer ook een stuk meer rendabel :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Zowat driekwart van alle diensten zit tegenwoordig zo in elkaar hoor. :wink: Daarnaast is het naast inefficiënt ook helemaal niet leuk om tussen twee treinen in 3 uur op je gat te zitten. Je kan beter doorwerken, dan gaat de tijd ook wat sneller.
Vallend blad maakt rails glad.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Oké, hier mijn verhaal van gister. Ik zou met iemand naar Keulen Gaan. We zoude ici 121 nemen vanaf Utrecht centraal. Met plus 10 vertrokken. Ter hoogte van maarm goederen stilgestaan wegens een spoorloper en een wisselstoring. +30 uit Arnhem vertrokken. Ergens rond Emerich een paar grote flitsen. Later gingen de reserveringenmuit en de info schermen. Verlichtingen gingen ook uit. Alleen noodverlichting bleef aan. Uiteindelijk stonden we stil op Empel Rees. Na een kwartier de omroep dat vanwege kapotte panto's de trein niet verder kon. Ijzel en ice panto's gaan niet samen...

We kregen te horen dat we maar met de RE naar Oberhousen moesten en daar verder met een andere ICE naar keuze. We hadden nog een kleine driekwartier waarvan we een half uur binnen mochten zitten want het was buiten koud. Deuren waren nog vergrendeld. Ik wou ff gaan roken dus ik liep naar de TM om dat te vragen. Hij was nog bezig met omroepen in het Engels enz. Ik wachte dus netjes.

De TM werd toen gebeld dat ice 105 ons zou oppikken. Dus ik rende gelijk terug naar me plek. Dit bericht werd dus omgeroepen dat over een klein kwartiertje de andere ice van een uur later ons zou oppikken. Iedereen tassen en koffers pakken en bij de deur aan het perron kant staan wachten. 5 minuten minstenns... Toen heb ik met de nood ontgrendelaar maar gebruikt om met alle mensen bij onze deur uit te stappen. Vervolgens heb ik van buitenaf alle deuren open gedaan met de noodontgrendelaar. (aan de perron kant, alles ging veilig!!!) de mcn had het niet gelukt ofzo en de TM had het te druk met bellen. Hij knikte wel goedkeurend naar me. Verder heb ik en die andere gast geholpen om de reizigers de trein uit te helpen. Het trapje was niet uitgeklapt door die noodontgrendelaar. Kersten is rustig uitgestapt en als is rustig verlopen.

Via de tunnel naar het andere perron gelopen. Eerst kwamen er 2 cargo's langs. Wij hebben er maar voor gezorgd dat de reizigers veilig stonden. Al snel kwam ICE 105 aan rijden. Iedereen is snel ingestapt en met +75 kwamen we in Keulen aan.

Dit was het verhaal...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Na 300 spelfouten lees ik niet verder he, dat weet je. Dus ik heb maar een kwart gelezen. Kom op nou, ook jij kunt beter dan dit.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Ik heb moeite met taal, en met een mobiel typen maakt het alleen maart lastiger... Ga jij maar een documantaire maken over bordjes -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Of je schakelt de hulp in van een gratis browser met spellingscontrole. Een goede telefoon heeft ook een spellingscontrole, of probeert je in ieder geval te helpen :)

Maarre, er gaat toch wel eens vaker een trein kapot?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Beide stadslichten voorop defect of zit er tegenwoordig "parkeerlicht" aan de zijkant van de Volvo's? :wink:
Afbeelding


Ik heb altijd al gedacht dat het een verkooppraatje is dat platte beelschermen energiezuiniger zijn dan de ouderwetse beeldschermen; toen ik vandaag ging nameten welk type monitor het minste energie verbruikt, kwam inderdaad de negen jaar oude ouderwetse monitor als zuinigste uit de bus. :lol:
Net zo goed als koelkasten, een poosje geleden een stokoude koelkast vervangen doordat hij wel erg roestig werd maar zijn moderne opvolger verbruikt drie keer zoveel energie!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

LCD-panelen die gebruik maken van LED achtergrondverlichting zijn overigens stukken zuiniger dan oudere CCFL-panelen (soort tl-buis achtige verlichting). Zie ook http://nl.hardware.info/nieuws/21133/mo ... omverbruik
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door tsov »

Zooo! De reis naar de Baltische staten is overleefd, het eerste college van het tweede semester eveneens. Nu achteroverleunen en morgen weer aan de bak :) Eerst eens even die paar honderd foto's bekijken, er zal in de komende tijd nog wel wat op het forum verschijnen, want er zijn trein- en busreisjes gemaakt :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Zo, mijn werkgever was weer lekker in het nieuws vandaag, en dan is onze nieuwe baas Jet Bussemaker nog niet eens begonnen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

tsov schreef:Eerst eens even die paar honderd foto's bekijken, er zal in de komende tijd nog wel wat op het forum verschijnen, want er zijn trein- en busreisjes gemaakt :)
En bordjes he :Y Anders kan je gewoon nog een keer he, dat weet je :lol:

Maar welcome back in ieder geval :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Cookie »

Voor de liefhebbers: in NRW rijdt er weer 218+rijtuigen rond op de Voreifelbahn (Bonn - Euskirchen) in een aantal slagen. Omloop/treinnummers: zie hier.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Zeg, komend weekend wil ik naar Zandvoort. Nou zag ik dat er tussen Asdar en Asd metro genomen moet worden maar ik wil gewoon met de trein, en ik heb geen OV-chipkaart :P

Ik mag toch ook wel gewoon via Leiden denk ik? Is comfortabeler :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

htm_tram schreef:Toen heb ik met de nood ontgrendelaar maar gebruikt om met alle mensen bij onze deur uit te stappen. Vervolgens heb ik van buitenaf alle deuren open gedaan met de noodontgrendelaar. (aan de perron kant, alles ging veilig!!!) de mcn had het niet gelukt ofzo en de TM had het te druk met bellen. Hij knikte wel goedkeurend naar me...
Had even toestemming gevraagd of minstens even overlegd voordat je de noodknop deurbediening gebruikt, of het treinpersoneel nu druk bezig is of niet. Niet alleen gaan dan mensen ongecontroleerd de trein verlaten - wat voor grote chaos gaat zorgen - het kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Een andere reiziger ziet jou dat doen en denkt: "Hee, dat kan ik ook!", ontgrendeld zonder te kijken een deur aan de blinde zijde en loopt zo onder een passerende trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten