treinspotten

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

treinspotten

Bericht door roy1 »

wie vind het leuk om langs de rails treinen te spotten?
en wat is je favo plek??
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: treinspotten

Bericht door Fles »

Niemand. Wij hebben er allemaal een bloedhekel aan om treinen te spotten. Ook mensen die dat wel doen hebben we een bloedhekel aan. Echt waar. Wij willen gewoon dat treinen op tijd rijden en dat zwakzinnige prorailers opzouten met al die goederentreinen dwars door Utrecht Centraal in de spits.


Een mooie plek om treinen te zien lijkt me Sloperij Koek in Mijdrecht. Ook in Zwolle wordt nog weleens wat verschroot :pos:

Hoi :) Ik ben het maar :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: treinspotten

Bericht door find_your_spot »

roy1 schreef:wie vind het leuk om langs de rails treinen te spotten?
Nou ik sowieso niet, sterker nog... Ik erger mij aan treinspotters die de regels overtreden waardoor zichzelf en anderen in gevaar brengen. Tot op heden heb ik nog geen normale treinspotter ontmoet.
For Your Railroad Adventures
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: treinspotten

Bericht door Stefan »

Bedankt he. :(

:mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

Haha daar kan ik me ook groen en geel aan ergeren maar helaas daar doe je niets aan. Het moet eerst een keer goed misgaan en misschien dat dan de ogen worden geopend? Maar we gaan het meemaken allemaal.

Maar ik niet vind het 10x niets laat mij maar lekker in treinen rijden :wink: . Dat is toch veel leuker dan in de kou te staan en blauwtje op te lopen als je favotrein niet langskomt :lol:
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Suus »

Ik spot ook wel eens treinen. Dan ga ik in de keuken zitten en naar buiten kijken. Heb vandaag al een DD-AR, twee SGM-III's en een VIRM-IV gezien 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: treinspotten

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Ik spot ook wel eens treinen. Dan ga ik in de keuken zitten en naar buiten kijken.
Kijk een treinspotter met stijl en klasse! *O* Zo kan het dus ook.
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: treinspotten

Bericht door microshit »

Favoriete locatie is wel op school vanuit het raam op de tweede verdieping (zicht op een deel Ut - Uto). Anders op stations Gdm of Ht, Ut vind ik te 'vol'. Wil ook nog wel eens naar Rtd. Alles uiteraard wél op een perron/loopbrug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: treinspotten

Bericht door Gekko123 »

Zelf wil ik ook nog wel eens treinen gaan spotten. Maar dan wel op een druk en overzichtelijk station (Dt, Db etc.). Blijf meestal wel netjes op de perrons en zorg ervoor dat ik niemand echt in de weg sta of de dienstuitvoering belemmer.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: treinspotten

Bericht door htm_tram »

Ik spot meestal tussen de sporen in. Meestal tussen hlm en overveen. Die driehoek daar waar alle treinen staan. En in Amf meestal tussen de sporen. Zo kan je mooie foto's maken die normale spotters niet kunnen en mogen. :mrgreen:

Als ik hobbyisten tussen de sporen zie lopen bel ik altijd netjes de spopo. Lekker trein seksuelen veraden. Dat is pas me hooby. (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

ik zie ze soms op plekken staan waar het niet hoord
maar ik heb daar een broodje dood aan, het is hun beslissing!
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Suus »

Een broodje dood... Hoe smaakt dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: treinspotten

Bericht door htm_tram »

Dat is een typische uitspraak uit Almelo. :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: treinspotten

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Ik spot meestal tussen de sporen in. Meestal tussen hlm en overveen. Die driehoek daar waar alle treinen staan. En in Amf meestal tussen de sporen. Zo kan je mooie foto's maken die normale spotters niet kunnen en mogen. :mrgreen:

Als ik hobbyisten tussen de sporen zie lopen bel ik altijd netjes de spopo. Lekker trein seksuelen veraden. Dat is pas me hooby. (A)

_O- En iedereen maar denken dat je een grapje maakt :') :X
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: treinspotten

Bericht door Caspar »

Ik had al eens gepost dat ik eens in de trein Haarlem- Uitgeest zat en we meteen na Haarlem een snelremming maakten. Er stond toen iemand bij de overweg die daar naar die museumsporen gaat als een gek te zwaaien naar de machinist. Ik zag dat het htm tram was.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

Dan weten we wie die mafkees is die over de sporen heen loopt en het treinverkeer vertraagd! :neg:
spoorkilometers 2011: 1458 km.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: treinspotten

Bericht door MdJ »

Ik zag alweer meldingen op de feestboek, de hievus en de twitter dat er mensen langs het spoor Amersfoort-Utrecht stondne... Toevallig komt daar vandaag ook een loc+twee remwagens (tbv transport van de Stibans252) langs. 1+1=2? :X
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: treinspotten

Bericht door Fles »

GTW schreef:Dan weten we wie die mafkees is die over de sporen heen loopt en het treinverkeer vertraagd! :neg:
:') Wees gerust, er bestaan er meer dan alleen die ene.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

Goh je meent het;) kom er regelmatig wat tegen en dan niet alleen treinspotters maar ook voetbalsupporters en de rest.

zoals die ene gek die ging zitten snuiven in de trein tussen Gs en Bgn
spoorkilometers 2011: 1458 km.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: treinspotten

Bericht door htm_tram »

Caspar schreef:Ik had al eens gepost dat ik eens in de trein Haarlem- Uitgeest zat en we meteen na Haarlem een snelremming maakten. Er stond toen iemand bij de overweg die daar naar die museumsporen gaat als een gek te zwaaien naar de machinist. Ik zag dat het htm tram was.
Nogmaals... Heb je een foto of een video hiervan. Ik steek alleen netjes me hand op... Iets wat ik geleerd heb om me pasje te halen. Dus ik wil graag bewijs ;)

Geef desnoods de datum, er zijn idd een aantal keren van die autistische trein seksuelen langsgeweest om een keer te kijken. Als ik zou zwaaien, en de baas/ degene die het organiseert erachter komt of ziet dat ik zwaai of wat anders zou ik allang niet meer welkom zijn... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: treinspotten

Bericht door Dexter »

Kan htm-tram of iemand anders eens een foto posten van hem, want ik heb in die omgeving ook weleens een zwaaiende jongen met een geel vestje langs het spoor zien staan die ogenschijnlijk niet ergens bij hoorde.

Zwaaien is overigens nooit een goed idee, dat wordt al snel door machinisten opgevat als een gevaarsein en lokt vaak een schrikreactie en/of een snelremming uit. Als je wilt laten weten dat je de trein gezien hebt en dat het okee is, steek dan alleen je hand op zonder te zwaaien. :pos:

En wat betreft treinspotten of fotograferen in het algemeen: Hou je aan de regels, blijf buiten het profiel van vrije ruimte en kom niet achter hekken of geluidsschermen. Hou het leuk en verpest het niet voor een ander.
Vallend blad maakt rails glad.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: treinspotten

Bericht door microshit »

Sowiso houd ik mezelf altijd op plekken waar het publiek komen kan als perrons of loopbruggen (over perrons). Zo blijft iedereen tevreden :pos:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: treinspotten

Bericht door find_your_spot »

Zo heb ik eens groot alarm geslagen op de metro omdat een opzichter in oranje hesje heel leuk van RAI naar Zuid stond te zwaaien.
Gelukkig had ik een paar uur ervoor geleerd dat dit gevaar betekende. Zo heb ik dus ook gehandeld.

Mooi voor die opzichthouder dat hij er later gezeik mee heeft gekregen.

Enige wat ik verwacht is een stilstaande duim omhoog.

Overigens geldt dit ook voor het auto verkeer. Als je ergens bij een weg of oversteekplaats staat te wachten, plaats altijd je gezicht naar de automobilisten. Zo weten zij dat jij ze gezien hebt. Dat geeft een stuk meer rust als je voorbij rijdt.
For Your Railroad Adventures
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

ik heb me opgegeven voor dit forum maar ik heb me enorm vergisd: ik dacht dat dit forum bestond uit mensen die iets hebben met het ov vanwege hobbies.
Maar ja ik als autistische treinspotter , mensen die de regels overtreden en zo zoals hier wordt gesuggereerd door sommigen, hoor niet thuis op dit forum.
ik blijf netjes achter het hek staan hoor, ik doe niemand kwaad.
Denk dat deze site meer wordt gedomineerd door van die mongolen die ook stukjes naar de Metro en Spits sturen
en maar zeiken over de moeilijkheid van de ov-chipkaart, over treinen die 5 minuten vertraging hebben wegens door voor jullie gemaakte werkazaamheden, waar wij baat bij hebben ivm veiligheid, dat hier mensen opzitten die de ns graag afzeiken die boos zijn dat ze een trein missen maar eigenlijk gewoon zelf te laat waren, etc.
Ik vind de reacties op mijn onderwerp beroerd, het treft precies de doelgroep die ik net schets.
wat een kutforum is dit zeg, moderator haal me aub weg!!!
please, ik wil niet horen bij dit type ov-mensen, please.
:evil:
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

aha fles is dus jullie woordvoerder.hij praat indde wij-vorm.
ja die zwakzinnigen van prorail he...
harde werkers vrgeet dat niet zonder hen geen vervoer van goederen geen spoedreparaties ed.
ze verrichten zwaar werk, das een begrip dat je misschien zelf niet kent, werken...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten