treinspotten

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

htm tram vind het leuk om treinspotters te verraden.
goh, dat doet me denken aan een stukje nederlandse oorlogsgeschiedenis...
google even op Mussert.
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

autistische treinseksuelen

ach ook een cursus psychiatrie voor amateurs gevolgd?

medische terminologie??

degene die dit woord hier verzint weet bij god niet wat dat voor en aandoening is.

ik heb ook een woord betreffende de vermoedelijke bezoekers van deze site:

gefrustreerde pathologische klaagzieken.

je weet het echt niet he...
sukkel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: treinspotten

Bericht door Meltrain »

Roy1, doe even rustig alsjeblieft.
Je bent nieuw hier, dus je kent Fles nog niet, maar je moet niet alles wat Fles zegt even serieus nemen (zie ook zijn onderste regel). :wink:
De meeste mensen op dit forum houden echt wel van treinen spotten (op legale plekken), van fotograferen en van over het OV discussiëren. Ja, we weten echt wel dat ProRail, NS en alle andere vervoerders hard werk verrichten, maar het kan toch geen kwaad om af en toe ook de foute beslissingen onder de aandacht te brengen, als een soort van verbeterpunten? Er zitten sowieso een paar ProRail'ers en NS'ers op dit forum, die eventueel verbeterpunten kunnen doorgeven en ik heb het idee dat er van hogerhand soms ook wordt meegelezen hier (dingen die 'ineens' verbeterd zijn wanneer het hier gepost wordt :wink: ).
Voor de echte nummertjes-fanaten kun je beter op Somda, maar op dit forum worden verder vrijwel alle binnenlandse OV-vormen (en vaak ver daarbuiten) belicht in een gemoedelijke sfeer.
Dat je sommige mensen daarbij niet al te serieus moet nemen, moet je daarbij voor lief nemen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

je hebt ook gelijk das nou mijn punt door mijn stoornis begrijp ik contexten niet altijd goed, wat bedoelt de ander??
daarom dus zon reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: treinspotten

Bericht door htm_tram »

@Roy1

Tis niet tegen jou ofzo, maar der zit gewoon een groep hobbyisten die niet nadenken
over waar ze staan te spotten. ik help zelf bij een museum trein en heb een aantal keren mee gereden tijdens het roestrijden. Ik heb verschillende keren de spopo gebeld vanwege die hobbyisten. (vandaar me sarcastische opmerking, tis gewoon een kleine fustratie vanwege die asociale spotters... Ik zelf spot ook gewoon netjes op het perron tenzij ik aan de museum trein klus ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: treinspotten

Bericht door Caspar »

Zo kan het ook:

Afbeelding
:lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Daniel »

Ach, dat valt nog mee... de PON-lijn hier in Amf wordt vaker gebruikt als hondenuitlaatplek dan dat er een trein overheen komt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: treinspotten

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Je bent nieuw hier, dus je kent Fles nog niet, maar je moet niet alles wat Fles zegt even serieus nemen (zie ook zijn onderste regel). :wink:
De inbreng van Fles is in dit topic redelijk beperkt trouwens hoor :lol:
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

ok ik ben gerustgesteld mensen ja ik ben het er wel mee eens ja: mensen denken soms niet na nee.
treinspotten is zeker leuk echter machinisten zijn zich zo bewust van gevaar die zijn al nerveus zat bij overgangen lijkt me.
ik stond een keer met een collega netjes achter het hek, er was een machinist die af ging remmen terwijl wij meters van het spoor vandaan stonden zeg maar denk dat sommigen veel ervaren hebben ja.Vooral in Elst Gelderland daar is het de laatste maanden raak geweest zeg...heb er een gezien die het niet meer zag zitten die lag echt in drie hopen afgelegd.
wat een trauma voor de bestuurder zeg.
sorry voor mijn reacties misschien wat voorbarig of heftig maar ja, soms kan ik het even niet plaatsen.
groetjes roy
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: treinspotten

Bericht door Fles »

roy1 schreef:sorry voor mijn reacties misschien wat voorbarig of heftig maar ja, soms kan ik het even niet plaatsen.
groetjes roy
Misschien is het in dat geval wel een goed idee om eerst even een beetje de kat uit de boom te kijken :idea: Je profileert je tot op heden wel erg nadrukkelijk, als ik dat even zo mag formuleren.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: treinspotten

Bericht door Gekko123 »

Daar sluit ik me geheel bij aan. En even voor de goede orde, zelf snap ik erg goed waar roy1 het over heeft, aangezien ik zelf ook een autistische stoornis heb. En in de loop der jaren heb ik daar dus ook mee leren om te gaan en ben ik tegenwoordig voor een autist toch wel erg sociaal geworden *O*

Mijn start hier was dan ook de kat uit de boom kijken, maar dat kwam ook wel gedeeltelijk door mijn karakter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Suus »

De SOVA-training op de middelbare school heeft heel erg geholpen moet ik zeggen :)

En ik heb er aardig wat nieuwe mensen door ontmoet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

zikn hier veel mensen met autisme of een andere stoonis?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: treinspotten

Bericht door microshit »

Kennelijk ook mensen die het goed presteren om off-topic te gaan :p Zou ook een stoornis kunnen zijn.

Ok, om dan toch te antwoorden op je vraag - ik ben ook autist :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft het grootste deel van de mannelijke bevolking wel in kleine of grotere maat een soort van stoornis, autisme is namelijk een behoorlijk groot paraplu-begrip waar van zeer milde afwijkingen tot echt die-hard autisme (klinkt een beetje grof, maar het kan behoorlijk heftig zijn natuurlijk) onder zijn gedekt.

En vrouwen, tja, die hebben allemaal een schoenen-tic :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Michael »

GTW schreef:zikn hier veel mensen met autisme of een andere stoonis?
Ikzelf heb ADHD en Gilles de la Tourette
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door deadlock »

GTW schreef:Haha daar kan ik me ook groen en geel aan ergeren maar helaas daar doe je niets aan. Het moet eerst een keer goed misgaan en misschien dat dan de ogen worden geopend? Maar we gaan het meemaken allemaal.

Maar ik niet vind het 10x niets laat mij maar lekker in treinen rijden :wink: . Dat is toch veel leuker dan in de kou te staan en blauwtje op te lopen als je favotrein niet langskomt :lol:
Vreemd toch dat je nooit een bericht hoort van een overreden treinspotter.

Sowieso zijn er genoeg plaatsen waar je je minder dan twee meter van de vrije baan mag begeven. Tussen Nunspeet en 't Harde zitten leuke plekjes.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: treinspotten

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:De SOVA-training op de middelbare school heeft heel erg geholpen moet ik zeggen :)
Hier nog één. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Geert »

SOVA :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: treinspotten

Bericht door Daniel »

SOciale VAardigheden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
roy1
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 23:12

Re: treinspotten

Bericht door roy1 »

nu ja wat voor ziektes je ook hebt maakt niets uit uitgangspunt was voor mij eigenlijk die oppmerkingen als autistisch
seksuelen en zo en daar sluit ik het mee af.
add/adhd/aspergers, het komt wel erg veel voor in Nederland merk ik.
Vooral bij kinderen wordt het ernstig veel voorgeschreven.
Ook ik heb veel geleerd inmiddels via een psychiatrisch verpleegkundige, ben over twee weken aan de beurt met sociale vaardigheden, dus het komt allemaal goed jongens ik ga gewoon deelnemen aan het forum en niet nadrukkelijk aanwezig zijn(Fles!!!).
Ja toch? laten we het met zijn allen gezellig maken en houden en elkaar respecteren om wie we zijn en wat we doen.
Dat poog ik altijd te doen.
Alleen in het topic eredivisie misschien niet maar das voetbal he, hahahahaha.
:D :D :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: treinspotten

Bericht door find_your_spot »

roy1 schreef: add/adhd/aspergers, het komt wel erg veel voor in Nederland merk ik.
Misschien in het openbaar vervoer wereldje net even wat meer...
For Your Railroad Adventures
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: treinspotten

Bericht door GTW »

daar hoor je het wel vaak daarom dat ze ook vaak zeggen trein autisten.

Maar we blijven allemaal mensen en we moeten elkaar allemaal accepteren ookal ben je bruin homo of moslim iedereen is gelijk!
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: treinspotten

Bericht door Dexter »

GTW schreef:Maar we blijven allemaal mensen en we moeten elkaar allemaal accepteren ookal ben je bruin homo of moslim iedereen is gelijk!
Daar sluit ik me volledig bij aan en een betere wereld begint bij jezelf, roy1. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: treinspotten

Bericht door Ardan »

Sluit ik me helemaal bij aan :D
Gaat wel erg off-topic, maar goed, boeien.
Nou ben ik zelf homo, volgens velen een afwijking helaas, maar hier wordt dat gelukkig geaccepteerd en kan ik er gewoon open over zijn. Heb in ieder geval nog geen doodsbedreiging-PB'tjes ontvangen :lol: Ik zie het forum ook gewoon als one big happy family, gewoon allerlei mensen met verschillende afkomsten, situaties, hun eigen dingen, geaardheden, brutaliteiten, weet ik veel.. ik accepteer iedereen zoals hij of zij is. Als mensen mij raar aankijken van 'whatthefuck, treinen????' zeg ik gewoon terug 'Ja! Ik hou van treinen! Zoals je mensen hebt die geilen op auto's en motoren, heb je ook mensen die van treinen houden!'
Mijn vriend heeft dan ADD. Zeg maar hetzelfde als ADHD, maar zonder de H van hyperactief. Ik merk aan hem dat hij niet zo goed kan denken vanuit andere standpunten. Hij kan moeilijk vanuit mijn situatie denken. Bijvoorbeeld dat hij erg graag naar zijn ouders toegaat, en, aangezien ik het merendeel van de tijd bij hem in Zwolle ben, met hem daarheen mee moet, waarin ik niet altijd zin heb. En hoe ik dat ook laat blijken, hij ziet dat gewoon niet. Ook met andere dingen, uit mijn lichaamstaal en gedrag kan hij niet opmaken hoe ik over bepaalde dingen denk, dat snapt hij pas als ik het woordelijk zeg. Maar dat zijn dingen die ik accepteer, die ik voor lief neem, waar ik mee om kan gaan. Zelf ben ik bijvoorbeeld totaal geen groepsmens. In een groepje van hooguit 4-5 mensen kan ik mij prima vinden, is de groep groter, verzuip ik erin. Daar ben ik te verlegen voor of zo. Minderwaardigheidscomplexje. Weet ik veel. Heb ik in het dagelijks leven geen last van, dus nee, ik ga er geen hulp voor zoeken. Ik ben wie ik ben.
Net zoals ik forumleden accepteer. Een behoorlijk aantal leden ken ik persoonlijk, veel ook niet. Toch kan ik uit berichten opmaken wat voor persoon iemand is, dingen als aangeboren afwijkingen, whatever. Maar iedereen is een mens met een mening. Je bent wie je bent, of anderen dat nou leuk vinden of niet.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten