Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Ik wil van mijn vakantiegeld en nog wat bijleggen een nieuwe keuken kopen, dus over paar maanden komt het ook wel goed, maar zo lang ga ik niet met een lekkende afvoer zitten. Ga morgen wel eens even naar een vakhandel die me wat meer kunnen vertellen dan een Karwei/Gamma/Praxis.
Als het trouwens schroefkopelingen zijn doe je er meestal eerst nog van dat witte teflon tape er omheen (soort elektro tape, maar dan dus wit en dunner).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Update 10.6.7 voor mijn Mac binnengehaald, werkt het programma waarmee ik meldingen krijg over nieuwe mail, feeds, downloads, welke muziek ik afspeel e.d. niet meer :x
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

Bee schreef:het programma waarmee ik meldingen krijg over welke muziek ik afspeel
Want je bent te loemp om te zien wat je net zelf op gezet hebt? Waarom is zoiets nodig? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door webguy »

Hmm, dat was die update vandaag dus...

Enne, Bee, duurde effe, maar heb toch iet wat meer punten nu op Foursquare ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Het programma toont een kleine melding als een nieuw nummer start in Spotify. Aangezien ik aardig wat playlisten op shuffle beluister, vind ik het wel leuk om te weten wat er nu gaat komen :wink:

@Webguy: Wacht maar af, ik ga regelmatig als een speer :mrgreen: (vandaag nog 9 punten binnengehaald bij de Albert Heijn in Boskoop *O* )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het programma toont een kleine melding als een nieuw nummer start in Spotify. Aangezien ik aardig wat playlisten op shuffle beluister, vind ik het wel leuk om te weten wat er nu gaat komen :wink:
Oh okee :) Ik heb gewoon maar 1 playlist eigenlijk :')
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Ik dacht, ik doe eens impulsief...

VGA-Scart kabel gekocht, zodat ik mn laptop op mn oude tv kan aansluiten. Nope, doesn't work -_-". Iets met PAL vs NTSC zeker...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Joshua schreef:Naar al te lang niet meer goed te hebben kunnen touren ga ik dan naar het mooie DUSSELDORF.
Nou ik vond er anders geen hol aan in Düsseldorf, in de hele binnenstad is daar een milieu-zone ingevoerd, alles ligt overhoop door de aanleg van de Wehrhahn-linie en alle leuke winkels zijn weg of worden verbouwd, dus wij zijn zaterdag na een uurtje verder gereden naar Köln! Daar hebben we eerst de Lego Shop leeggekocht en daarna de Maus & Co shop geplunderd. Shop 'till you drop, ik heb er letterlijk blaren van op mijn hielen. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ardan »

Hij gaat voor de U-Stadtbahn en de tram, dôh ;)
Als je daar toch in de buurt bent, Josh, moejje effe een kijkje nemen op station Erkrath-Hochdahl (of andersom :oops: ), bereikbaar met de S-bahnlijnen 8 en 28. Daar heb je een waanzinnig steile helling in het spoor zitten, zag ik eens op een foto. Merk je tijdens het rijden trouwens niks van (zeker omdat ik de laatste keren dar ik daar reed, het al donker aan het worden was als ik aan het eind van een rondje NRW nog even Düsseldorf bezoek), maar vroeger moesten treinen daar zelfs met een touw naar boven worden getrokken. Merk daar trouwens ook op dat de S-bahn daar dubbelsporig is, maar het spoor ernaast voor het treinverkeer is er maar ééntje! En er komt van alles langs, Dosto's, ICE's, goederen.. En rij meteen even door naar Wuppertal voor de Schwebebahn, je bent dan toch al in de buurt.
In Düsseldorf is een bezoekje aan de Funkturm trouwens ook erg leuk, kost maar iets van 3 - 4 euro om naar boven te gaan :)
En natuurlijk even lopend de Oberkasselerbrücke oversteken :)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Hij gaat voor de U-Stadtbahn en de tram, dôh ;)...In Düsseldorf is een bezoekje aan de Funkturm trouwens ook erg leuk, kost maar iets van 3 - 4 euro om naar boven te gaan :)
Nein Mann! De U-Bahn en tram in Köln zijn toch ook toll! En leuk ja die Funkturm in Düsseldorf, maar dan moet je niet op stap zijn met iemand die hoogtevrees heeft... :|
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Wat een rare draadkleuren zitten er in de grondkabel die we geleverd kregen; bruin, zwart en grijs. Dat zijn alle drie kleuren van voedende draden, ik zou echt geen situatie weten waarin je zowel geen (blauwe) nuldraad als (geel/groene) aardedraad nodig hebt.
Ik zal de bedrading toch maar niet als drie keer voeding aansluiten, dan komt er 400 volt bij de kampeerders binnen. Werkt opzich wel energiebesparend; alle apparaten in de caravan ontploffen direct en verbruiken daarna NOOIT meer energie. :mrgreen:

Dat is ook echt een vraag die in de top 10 staat: wat is het voltage op uw camping? Net alsof we in elk land een ander voltage hebben, goed er zijn een aantal landen op de wereld waar 127 volt is maar dat zijn hele andere stekkerdozen. Nou ja er zijn dommere vragen zoals welke munteenheid Luxemburg heeft, eh... Luxemburgse Euro's wellicht?
Of wat voor taal er in Luxemburg wordt gesproken, me moeder antwoord dan doodleuk dat er Italiaans wordt gesproken, waarop de vraagsteller verbaasd reageert: maar er wordt toch Luxemburgs gesproken?
De mooiste vraag blijft toch wel in welk land we nu zijn? Tja wat moet je daar nou weer op antwoorden; Oost-Duitsland? Ivoorkust? Rio de Janeiro?
En een vrij weinig gestelde vraag maar wel een super leuke: stroomt de rivier ook weleens de andere kant op? Ik begin dan op een heel serieuze toon uit te leggen dat er in de regelkamer van de stuwdam een omkeermechanisme zit waarmee de stroomrichting kan worden omgeschakeld, in geval van calamiteiten. :lol:

Bij Belgen kun je maar beter gewoon het juiste antwoord geven, die begrijpen doorgaans een grapje echt niet terwijl Nederlanders bij het krijgen van een onzin antwoord, beginnen te lachen omdat ze beseffen dat ze ook wel een erg domme vraag stelde.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

enkelereis schreef:
htm_tram schreef:
enkelereis schreef:@HTM heb je gefeest het weekend? of te lang in een trein/tram met airco gezeten?
Ik heb zaterdag heel de dag op zwolle rangeer gestaan om onderdelen te plukken voor de 115 en dat was erg vermoeiend en erg laat thuis. Zondag ee beetje in de trein gezeten met het boekenweek geschenk. En vanochtend vroeg op voor mij stage.

Ik heb ff 2 uur geslapen en voel me wel al een stuk beter.

Aha waaide het zaterdag nog een beetje dan want ik kan me voorstellen onder aan die brug. Maar in hoeverre zijn ze eigenlijk met de brug voor de Hanzelijn?

Waar ben je overal geweest met het boekenweek geschenk dan? Ik had zondag helaas geen tijd mijn schoonmoeder was jarig ( 58:$ is de schat geworden ) maar als ik wel tijd had was ik wel even gaan kijken door de lande heen.
Nee het was windstil op Zwolle rangeer. Zonnetje scheen en gewoon zonder jas daar gelopen. Zondag een klein rondje van den haag via Arnhem en Venlo weer terug naar Denhaag. Ik denk gewoon over vermoeid.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door hauptbahnhof »

Lekker dan, installeer ik de update voor mijn iPhone iOS 4.3 en hele telefoon werkt knudde.

Accu is nu bijna 2x zo snel leeg en ik kan mijn telefoon niet meer uitzetten. Nou jah, uitzetten kan wel maar als ik het opnieuw aanzet, loopt ie gigantisch vast en na 3x opnieuw opstarten wilt ie het soms nog doen.

Het schijnt wel aan Vodafone-simkaarten uit de 7-serie te liggen. maar jah, ik rij elke doordeweekse dag dus geen tijd en zin om langs de Vodafone-winkel te gaan. :x
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Zo, heb 9 tickets aangevraagd voor de Olympische Spelen binnen de Ritmische Gymnastiek. Allemaal in de Categorie C. Ben ruim 830 euro kwijt ALS ik ze allemaal toegewezen krijg. Gelukkig betaal ik ze zelf niet helemaal volledig. En anders maar deels verkopen... (tenslotte staan die dingen op mijn naam en paspoort, dus moet ze verkopen aan mensen die bij 'mijn groep' horen :')) Nu maar hopen dat m'n zus toch wel meekan :P. Ze krijgt van mij 1 of 2 tickets cadeau, maar niet alle 4 :p.

Heb begrepen dat alle kaartjes zo'n 25% duurder zijn geworden sinds Beijing 2008, die op zichzelf ook weer 25% duurder waren dan Athene 2004. Ik vind vooral de 23.5% administratiekosten belachelijk, die niet eens refundable zijn. Had toch weer 150 euro gescheeld dan... :neg:

Maar ja, zo vaak maak ik het niet mee dat de Spelen zo dichtbij zijn....

Hoop dat ik tenminste de finales toegewezen krijg, en dan met de Eurostar maar er naar toe :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Ik dacht, ik doe eens impulsief...

VGA-Scart kabel gekocht, zodat ik mn laptop op mn oude tv kan aansluiten. Nope, doesn't work -_-". Iets met PAL vs NTSC zeker...
Een VGA-scart-kabel bestaat dan ook niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Afbeelding

Deze dan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door deadlock »

Oh wauw, ik slik mijn commentaar in. Handige uitvinding :cool:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Volgens mij moet je tv ook VGA kunnen verstaan, anders werkt het niet. Meeste tv's kunnen dat geloof ik niet...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Nee dat klopt haha :lol: :"). -o-

Heb nog oude televisies zonder HDMI enzo... had anders graag een karaokefeestje gehouden :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

-
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op di 22 mar 2011, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

Echt weer typisch gvb. Wat een slechte service. :neg:

Nu snap ik warom HTM beste stadsvervoeder is geworden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door htm_tram op di 22 mar 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

Een tram met hoge instap, non-rolstoeltoegankelijk, non-kinderwagentoegankelijk en minder capaciteit omruilen voor een lagevloerswagen, meer capaciteit en rolstoeltoegankelijk is geen service? :shock:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

Liever een hogevloers tram die goed rijdt dan een krakende k*t combino zou ik dan zeggen... En zo vaak zie je geen rolstoelen 's avonds. Dit is gewoon hobbyisten treiteren. En autisten kunnen er niet tegen als het opeens anders is dus is het dubbel zo erg...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vrijwel alle passagiers zien anders liever een combino en juist 's avonds, als de frequentie lager is, zijn Combino's prettiger. Helemaal als je in een rolstoel zit wil je niet op een tram later wachten met een lagere frequentie. Mensen met rolstoelen reizen namelijk het liefst in de daluren en 's avonds met de tram, omdat ze dan gewoon rustig kunnen reizen. Overigens voor de duidelijkheid: het was niet om hobbyisten te treiteren, maar voor personeel is een Combino ook gewoon een stuk comfortabeler. Helemaal als je nog een hele avond moet.
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe slecht die combino's ook rijden, ze rijden beter dan de 9G's.

Ik had vanochtend lijn 3 met die ouwe bak die met 1000 kleuren bestickerd is. Nou reed ie best lekker voor een ouwe bak maar mijn laatste rit was een combino. Het was alsof ik op een roze wolk zweefde.
Plus het feit dat ik de dienstregeling er wel mee kon halen en met die ouwe bak niet echt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten