Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Tja, misschien jammer voor de hobbyisten, maar het ov is er voor de reiziger en niet alleen voor de leuke foto's. Ik snap niet wat er slechte service is aan het omwisselen van een oude tram voor een nieuwer type.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Dikwijls, maar dat gaat voor trams volgens mij niet op, wordt de beenruimte minder bij nieuw materieel (SLT), verdwijnen toiletten (SLT) en zitten de stoelen veel harder doordat een houtenplank met een stofje tegenwoordig de standaard is geworden.

Oja, ik heb een nieuwe keuken besteld. Weliswaar zonder inbouwapparatuur, maar toch :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

Caspar schreef:zitten de stoelen veel harder doordat een houtenplank met een stofje tegenwoordig de standaard is geworden.
En met een ander kleur stofje heet het ineens 1e klas en betaal je nog bijna het dubbele :)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Reiziger Delft »

Vergeet de extra deuren naar de balkons en ''leeslampjes'' vooral niet. :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Anne Hettinga zegt altijd dat de 2e klas in de Arriva treinen al eerste klas comfort hebben met de pluche stoelen. Dus wat valt er nou te zeuren, iedereen zit in Nederland eerste klas, de echte eerste klas kan dus worden afgeschaft als je het zo bekijkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Arriva is eigenlijk nog erger dan NS... ze hebben iets wat ze geloof ik de "bussiness seats" noemden op de MerwedeLingeLijn wat niet meer is dan een tweede klas stoel met iets groter tafeltje en stopcontact :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Die Spurts in Groningen en Friesland hebben ook een eerste klas meen ik, met leren stoelen. Geldt alleen in Groningen als eerste klas ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Anne Hettinga zegt altijd dat de 2e klas in de Arriva treinen al eerste klas comfort hebben met de pluche stoelen.
Die moet dan maar eens nodig een ritje gaan maken met een Veolia Velios GTW. Er zit een wereld van verschil tussen een GTW van Arriva of van Veolia. De 1e klas bij Veolia is ook echt 1e klas.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Die Spurts in Groningen en Friesland hebben ook een eerste klas meen ik, met leren stoelen. Geldt alleen in Groningen als eerste klas ;)
\
Klopt ja... die bussiness seats waar ik 't over had zitten overigens ook exact op dezelfde plek als de 1e klas in de dieselversie in 't Noorden. Logisch dus dat daar net wat meer ruimte is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door enkelereis »

Ja en een heerlijke tren die GTW's van Veolia. maar die van Arriva tussen Groningen en Leewarden hebben dezelfde stoelen in de eerste klas als Veolia
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Er is een ongeluk gebeurd voor de deur van mijn werk. Een aanrijding met letsel, maar de aangereden persoon kon zelf de ambulance inlopen.

Hiervoor zijn op komen dagen:
1x Politiemotor
1x Politieauto
2x Ambulance
1x Forensisch Technisch Verkeers Ongevallen Politiecamper.

Kortom, gezellig druk op de vluchtstrook :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

En net nu alle hulpdiensten weer weg zijn, heeft een Djembegroep in mooie gewaden zich voor de deur van de gebouw aan de overkant opgesteld (Trouw Amsterdam) en zijn ze enthousiast allerlei ritmes aan het spelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

@Bee: Amsterdam! Amsterdam! Daar is van alles aan de hand! *O*

Het complex waar ik woon, verloederd zienderogend. Gisteren wilde ik de garage in en toen zaten er twee parende kikkers voor de deur. Van mijn ge-KSSSST! waren ze niet bepaald onder de indruk en omdat ik ze niet wilde pletten met de deur, schoof ik ze voorzichtig met mijn voet opzij. Ze rolden ondersteboven en terug en zaten nog steeds op elkaar.

En ik vraag me af of het een lekker nummertje was of een heel erg lang nummertje, want vandaag zaten ze er weer. Maar nu zaten ze op een dusdanige afstand dat ik gewoon de deur kon openen.

Alsof ik al niet genoeg parende paren had gezien. Afgelopen vrijdag in de sauna in Nijmegen onderbraken we ook al per ongeluk een innig tafereeltje in het Mint-Stoombad. Een jongen en een meisje hadden het kennelijk nog niet warm genoeg en ze stoven uit elkaar toen wij binnenkwamen. Het meisje schaamde zich zo dat ze meteen de benen nam en de ruimte uitvluchtte, terwijl de jongen rood aan liep en siste: "Nee nog niet, wacht even!!!" Toch rende hij even later in elkaar gedoken achter haar aan op een manier dat wij dachten dat hij op zijn minst erge maagkrampen moest hebben. Maar het bleken geen maagkrampen te zijn, want ik zag op kruishoogte iets richting het plafond wijzen. :lol:
Laatst gewijzigd door Dexter op do 24 mar 2011, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Hahahahaha, OMG, that made my day *O* :lol:

Dexter: zoiets heet toch de amplexus ;).

Heb ik tijdje geleden van Scribbly geleerd ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

@Justin: Bedankt, weer wat geleerd! Ik hoorde vandaag bij het RTL Weer ook dat de paddentrek tot stilstand is gekomen. Maar moet dat nou weer zo nodig voor mijn garagedeur? :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Er zijn zelfs verkeersborden die waarschuwen voor de paddentrek. Misschien iets voor in de tuin?

Hier te koop :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Ik denk dat het beter voor de padden is om een verkeersbord: "Pas op! Haastige Machinist" te plaatsen. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Een paar jaar geleden kreeg ik in de gaten dat een jongen en meisje het wel erg gezellig hadden bij de achterdeur van de keuken, zogenaamd niets vermoedend smijt ik die deur ineens met volle snelheid open; ze sodemieterden zo beide in de hoop openhaard hout! :mrgreen:


Ik ben een aantal dagen geleden van gewone cola overgestapt naar cola zero i.v.m. die vermoedelijke suikerziekte en heb de indruk dat ik me daardoor gezonder voel al heb ik wel vaker zonder aanleiding een paar betere dagen gehad dus het is nog even afwachten.
Ik wordt in ieder geval van het kastje naar de muur gestuurd; over twee à drie weken moet ik weer naar een ander ziekenhuis toe, elke arts waar ik tot op heden mee gesproken heb hangt alleen maar een kletspraatje op en iets onderzoeken ho maar... Nou ja, ik moest wel op een weegschaal gaan staan maar dat was dan ook wel het enige dat onderzocht is! :lol:

Ik wil begin april een weekendje naar Nederland toe maar dat zal wel per trein worden, ik kan vrijwel alle dingen zonder beperkingen doen behalve autorijden; 30 kilometer is het maximale wat ik aankan, dat is precies heen en terug naar de bouwmarkt... Dus ik zit een beetje in de knoei met de brandblussers die in april weer gecontroleerd moeten worden, normaal geef ik die op de heenweg naar Amsterdam even in Heerlen af (zijn ooit in Nederland aangeschaft en mogen alleen in het land van aanschaf herkeurd worden) en neem ze op de terugweg naar Reisdorf weer mee, tja dat wordt per trein wel een beetje lastig. Nou moet me vader binnenkort toch een keer naar de groothandel in Maastricht dus zou hij best even een ommetje via Heerlen kunnen maken maar volgens mij moeten die brandblussers precies in 2011 een grote onderhoudsbeurt krijgen i.p.v. klein controle beurtje ondergaan dus erop wachten is dan niet mogelijk...
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door enkelereis »

Verhalen uit de sauna daar kan ik pagina's over vol schrijven. Zo ook maandagavond in de sauna.

Er liep al de hele avond een turk rond die vrouwen aan het begluren was opzich niets raars aan dat gebeurd wel vaker maar even later komt er een italiaans vrouwtje de sauna binnen met die turk op haar hielen hij gaat naast haar zitten en ze kletsen wat in het Duits?:S en dan vraagt hij of die deze mevrouw haar rug mag masseren maar dan moet ze wel haar bikini topje uitdoen want ze zat met bikini in een naakt sauna? waarom zeiden we hier niets van? sommige mensen begrijpen je niet.

Dus hij gaat haar midden in de sauna zitten maseren met z'n zuurstok vooruit en om een lang verhaal kort te maken iedereen was te verbaasd om wat te zeggen en helaas was het badpersoneel net te laat in de sauna maar anders waren ze eruit gezet. En dit is nog maar een topje van de sluier en niet dat ik wat tegen buitenlanders heb maar vaak zijn het hun waarmee gekke dingen gebeuren.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door hauptbahnhof »

Zuurstok... :lol:

Smaakte het maar zo lekker :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Het kopieerapparaat is kapot :cry:

Hij maakt het geluid van een boomversnipperaar, en al het papier komt eruit in de vorm van proppen :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door marvinkok »

Koffer gepakt, tickets geprint, morgen weekendje naar Berlijn :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Ik ben vanmiddag maar eens begonnen met het zand van kampeerplaats 51 af te scheppen, daar is na de overstroming ongeveer 3000 kilo zand achtergebleven. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Is AOD actief geweest in de Kolenkitbuurt afgelopen weekend :|
In de Kolenkitbuurt in West stonden zo'n dertig auto-eigenaren maandagochtend raar te kijken. Ze misten allemaal één autowiel.

De wielen waren vakkundig weggehaald door wieldieven. De politie heeft geen idee wie er achter de diefstal zit, en weet ook niet waarom de dieven van iedere auto er maar eentje afschroefden. AT5 ging de buurt in en trof mazzelaars en pechvogels.
Videootje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Ja hij is een autovelgen museum aan het oprichten of mocht ik dat nog niet verklappen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten