Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Er zijn zelfs verkeersborden die waarschuwen voor de paddentrek. Misschien iets voor in de tuin?
Hier te koop :P
In het echt (ja.. ze zijn ook echt in gebruik.. Iig in Apeldoorn :wink: ), lijken ze meer op een mol, maar die kijkt dan naar achter ipv naar voren. Mja.. dat maak ik er van :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Die Amplexus van Justin moet wel een heel heftig en langdurig ding zijn, want toen ik vanavond thuis kwam uit mijn werk zaten die parende padden er alwéér. Of nog steeds? :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Nog steeds. Je snapt toch wel dat 24 uur om kinderen te krijgen veel te kort is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Hmm, volgens mij heeft de belastingdienst teveel geld gestort op mijn rekening. Achterstallige huurtoeslag voor februari is nu op mijn rekening gestort, maar volgens mij heb ik een deel van dat geld al gehad. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Gewoon net doen alsof je gek bent, heb ik ooit ook gedaan toen ik twee keer achter elkaar een harde schijf geleverd kreeg terwijl ik er maar eentje had besteld en betaald. Nooit meer wat van gehoord. :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Ik moest wel na 2 jaar ineens een paar honderd euro terug betalen bij de Belastingdienst, ook ivm te veel gekregen huurtoeslag. Ze komen er vroeg of laat wel achter daar, en dan is de verrassing minder leuk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Als 't al een verrassing is want de belastingdienst doet zo af en toe toch knullige dingen... zo had ik ooit aan het begin van een jaar een gewijzigd inkomen doorgegeven en kreeg een bericht waaruit bleek dat ik nog net zoveel zorgtoeslag bleef ontvangen. Aan het eind van het jaar moest ik het ontvangen bedrag echter wel weer terugbetalen :roll: Tja, waarom ze dan dat eerste bericht stuurden?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

STF schreef:Gewoon net doen alsof je gek bent, heb ik ooit ook gedaan toen ik twee keer achter elkaar een harde schijf geleverd kreeg terwijl ik er maar eentje had besteld en betaald. Nooit meer wat van gehoord. :Y
Toen ik lid werd van de NRC kreeg ik ook drie keer het welkomstgeschenk toegestuurd. Maar goed dat compenseerde weer het feit dat ik een maand lang geen zaterdagkrant kreeg :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Ik heb zojuist een fiets gewonnen bij een actie van het Parool :D

Dat komt goed uit, want hoewel mijn oude fiets het opzich nog perfect doet heb ik last van de remmen die heel slecht werken, banden waarvan het profiel afgereden is, een slag in mijn voorwiel, flinke roestvorming in de kettingkast, kapotte jasbeschermers, afgebroken beschermkapje van de achterrem en een nog maar met een zijbevestiging vastzittende voorspatbord. Maar voor de rest doet hij het nog aardig :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Gefelicibee! Dan kan je je oude fiets vanaf nu mooi als 'stationsfiets' gebruiken. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Je weet hoe dicht ik bij een station woon?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Nog dichterbij dan in je oude huis?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Maximaal 700 meter. Door een parkje en over een bedrijvenhofje. Misschien 150 meter verder dan bij mijn oude huis, maar als de balkondeur openstaat hoor ik de treinen nog. Zien kan ik ze niet, het park blokkeert het uitzicht :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Mooi, dan weet ik zeker dat je me hoort als ik toeter. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

Oeh oeh ik ga ook dicht bij een station wonen *O* :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

@Dexter: Ik woon alleen niet meer bij station Diemen, maar bij het altijd gezellige Diemen Zuid :X De stationshoreca geeft ongeveer aan wat het niveau van het station is :P

Heeft station Diemen een luxe broodjescorner met een assortiment meeneemsoepen en een expressobar, station Diemen Zuid heeft *roffel* The Flying Chicken, een ranzige snackbar met een kleverige vloer en vieze ramen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

En de stationsrestauratie in Dv gaat net sluiten op het moment dat ik er kom te wonen -o-
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Op de stationstraverse zat een meisje met een accordeon de eerste maat van de Für-Elise te spelen. Dat stukje paste 5x in een minuut. Ik was er om 8u vanochtend, meid was bezig met dat stukje te spelen. Ik kwam er om 16.45 meid was nog steeds dat zelfde stukje van 12 seconde non-stop achter elkaar aan het herhalen met haar accordeon. Er even van uitgaant dat ze een half uur pauze heeft genomen, en begon op het moment dat ik langskwam, en stopte op het 2e moment dat ik langskwam, heeft ze ten minste 2475 keer het zelfde riedeltje gespeeld vandaag...

Op dezelfde plek zit doorgaans een jongen die met zijn accordeon Que Sera-sera speelt. Maar dan ook alleen maar een stukje van ongeveer 45 seconde en dat begint telkens opnieuw. Hij zit er zo ongeveer 2 à 3 dagen per week, ook minstens 9uren te spelen. Het Que Sera-Sera is sinds een jaar of 2,5 dat ik er langs loop het enige nummer wat ie doet. Die rekensom wil ik niet eens maken, volgens mij loopt dat wel in de honderd duizenden keren dat ie het dus gespeeld heeft intussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Ach, da's tenminste nog herkenbare muziek... in de 2,5 jaar dat ik elke middag de accordeonist op busstation Zuid in Utrecht mag aanhoren heb ik nog nooit kunnen herkennen wat 'ie nu speelt.
Het wordt echter pas helemaal erg als z'n collega van bij de ingang Jaarbeursplein erbij staat. Want uiteraard spelen ze dan wel hetzelfde, maar niet tegelijk. Da's me een rotherrie dan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Ja, als ik naar het HGB2 (of was het nou 3) wandelde voor de opleidingsdagen liep ik idd altijd door een hele haag van muziekanten heen rondom de uitgang van het busstation en ter hoogte van de Kebap daar boven.
Maar bij die twee tieners die altijd in Hoorn staan heb ik echt het idee dat het een soort kinderarbeid is, alsof ze daar worden afgezet door een of andere pooier die ze 10 uren later weer komt ophalen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

één maat muziek van 12 seconden?? :shock:

Ik denk het niet :N :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Nouja ik wist wel dat er iemand zou gaan reageren daarop :lol: Je snapt wel wat ik bedoel :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Ja die lui bij de streekbussen in Utrecht zijn echt ver-schrik-ke-lijk irritant zeg :?. Altijd maar datzelfde muzakje van 12 noten die ook nog eens vals gespeeld worden, ze staan in de weg, ze zijn lelijk, stinken en bedelen ook nog om geld. Om die zwerver met gitaar of de straatkrantverkoper "Mooie mensen! Hallo mooie mensen!" kan ik tenminste nog lachen maar die accordeonspelers mogen van mij meteen wegwezen :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Wubbo »

Ik ben eigenlijk nog steeds blij dat die vrouw daar weg is. Die accordeonisten die er nu zitten kunnen tenminste meer dan 3 noten, zij kwam niet verder dan 3 valse noten. Als je dat elke dag hoort ben je ook wel een keertje klaar...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Bij de (letterlijk) achteringang van de Albert Heijn in de Watergraafsmeer stond een keer zo'n jongen op een trekzak. Hij kwam ook niet verder dan telkens 5 dezelfde noten. Op een gegeven moment stopte hij met spelen, liep hij naar mij toe en vroeg hij of hij een euro mocht, want hij had mij vermaakt terwijl ik mijn bagage aan het inpakken was en mijn fiets van het slot aan het halen was.

Hij: Mag ik een euro nadat ik je zo vermaakt heb?
Ik: Wat denk je zelf?
Hij: Dat ik toch wel een euro verdient heb.
Ik: Je komt niet verder dan een noot of vijf en speelt ook nog vals.
Hij: Ja, maar als ik geen geld krijg kan ik ook niet oefenen.
Ik: Gewoon veel proberen op een plek waar mensen er geen last hebben is gratis
Hij bleef met een mond vol tanden achter, en terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten