Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Mijn fiets kan maandag naar de fietsenmaker, want zojuist kwam de linkerstaaf van de voorvork los van de as in het wiel :shock:
Is dat die net gewonnen, nieuwe fiets? :o
Nee, die komt pas in april. Ben gisterenavond bij de avondfietsenmaker geweest en die heeft er na controle voor 2 euro een bout op gedraaid :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door find_your_spot »

STF schreef: Wedden dat ie de chauffeur heeft wijs gemaakt dat zijn OV chipkaart niet werkt zolang de bus nog niet op de zomertijd staat. :mrgreen:
Mocht inderdaad gratis mee, kwestie van een meelevend verhaal ophangen.

Over zomertijd gesproken, gister gingen alle Infoxxen van Connexxion op hol en kregen we deze meldingen niet meer weg:

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

Plus dat alle infoxxen +60 aangaf... Zomerbug?

De n97 was het hoogtepunt van de hele nacht... :pos: :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Zo terug van fietstocht van 73,9km. Ik ben van Hoorn naar Haarlem gefietst, maar niet de meest voor de hand liggende route. Zo heb ik het stuk vanaf Ijmuiden tot Santpoort Noord door het ballast gecrosst met mijn mountainbike van de spoorlijn aldaar :D
Net even boodschappen gedaan bij de AH in Hoorn, en daar stond Ben Saunders (de winnaar van The Voice of Holland) voor me bij de kassa. Het meisje achter de kassa liep helemaal rood aan, en toen ie weg was begon ze tegen mij: Dat was 'm, dat was 'm , dat was 'm 3x te herhalen. Had bijna zin om haar te plagen en te vragen: Wie was dat? Maar deed niet zo flauw en beperkte mijn antwoord met JA idd. Snap al die commotie niet eigenlijk. Als je hem niet van de TV show zou kennen denk je alleen, wat een vaag type loopt daar :lol: Daarna reed ie op een scootertje weg. Waarop een oudere dame zegt: nou hij is nog wel lekker gewoon gebleven. Dat is ook al zo'n Nederlandse opmerking die je mij niet zo snel hoort zeggen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door AppleMoose »

Dodelijke opmerking idd "Hij is zo gewoon gebleven.."
Net als de opmerking "Komt wel dichtbij hoor" als er iets ernstigs gebeurd is. (Hart van Nederland zit vol met dat soort dodelijke uitspraken ;) )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Vergeet "Dat verwacht je toch niet hier" of "Normaal is het hier altijd zo lekker rustig" niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Stefan »

Caspar schreef:Daarna reed ie op een scootertje weg. Waarop een oudere dame zegt: nou hij is nog wel lekker gewoon gebleven. Dat is ook al zo'n Nederlandse opmerking die je mij niet zo snel hoort zeggen.
Ik moest spontaan hier aan denken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P3jiKICJDu4[/youtube]

:mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef:Vergeet "Dat verwacht je toch niet hier" of "Normaal is het hier altijd zo lekker rustig" niet :')
Nou inderdaad :')
Of wat dacht je van: "Het was een heel erg vriendelijk onopvallend iemand, zoiets verwacht je gewoon niet bij zo'n persoon" :X :X :X :X

Maar de 2 dodelijkste opmerkingen vind ik toch wel deze:
Als je iets zoekt "Bedenk waar je het als laatste gezien hebt..."
Of als iemand wil dat je vroeg opstaat: "Want dan heb je nog wat aan je dag" :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:
Bee schreef:Mooi om te zien hoe zo'n wissel nu werkt :)
Leuk filmpje inderdaad! Zie je nu wel dat ze nog wissels hebben in Japan Vinny? :mrgreen:

Overigens is dit wel een bijzonder wissel, ik heb deze combinatie in ieder geval nog nooit gezien: Een half Engels wissel gecombineerd met een bedienbare kruising (zeg maar een kruising met wisseltongen, zoals die ook in Ehv ligt).
Een "beweegbaar puntstuk" heet dat. Die zitten ook in alle hogesnelheidswissels in Nederland (1:34,7 voor 130/140 km/h en 1:39,11.... voor 160 km/h) Net als in kruisingen voor hoge snelheden. Dit onderdeel schijnt het meest storingsgevoelig te zijn aan de hogesnelheidswissels. :X
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door mb90 »

Ik heb vandaag ook weer eens een stuk gefietst, maar dan wel wat minder dan Caspar (35km) en alleen door alle delen van Ridderkerk en IJsselmonde. Onderweg was goed te zien dat de lente begonnen is :) , zoals hier in Ridderkerk 't Zand langs de route van Qbuzz-lijn 143:
Afbeelding

En hier langs de Adriaan Volkerlaan in Rotterdam-IJsselmonde:
Afbeelding

Ook zag ik nog dat de laatste week in is gegaan voor de Fyra langs het perron van Rotterdam Stadion, voordat deze (eindelijk) doorrijdt naar Breda:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ardan »

Ik heb net ook nog even een wandelingetje gedaan in het laatste zonlicht van vandaag :) Even de spoorbrug op en neer.
Afbeelding
Afbeelding

De trots van Deventer, de toren van de Lebuïnuskerk, steekt fier boven alles uit.
Afbeelding
Afbeelding

Op het Noorderplein kwam er een 13 bakken lange ICM-compositie langsrijden richting Enschede..
Afbeelding
Ook kwam er een bus langs die nog even gauwgauw op de plaat kon..
Afbeelding
En een minuutje later de trein uit Berlijn naar Schiphol.
Afbeelding

Sinds enkele weken heeft Syntus bij kleinere haltes-die-toch-belangrijk-genoeg-zijn een nieuw speeltje opgehangen, een soort InfoTin. Als het donker is, en je gaat met je hand langs de sensor, dan gaat-ie licht geven :) Jammer genoeg hebben de haltes die ik het meest gebruik er geen gekregen. Zelfs het Zamenhoffplein niet, met alle winkels eromheen toch een veel gebruikte halte.
Afbeelding
Afbeelding
En tot slot nog even een bus die langs de kerk bij mijn huis rijdt. De klok slaat bijna 8, heerlijk dat het dan nog licht is..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Vinny »

Sinds enkele weken heeft Syntus bij kleinere haltes-die-toch-belangrijk-genoeg-zijn een nieuw speeltje opgehangen, een soort InfoTin
Wat een verschrikkelijke misbaksels zeg. Net zo erg als de totempalen van Connexxion. Ik heb gewoon het liefst een normaal infoscherm zonder fancy kleurtjes en opsmuk. Kom op zeg, niet iedere reiziger leest de hitkrant :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

In Zuid-Holland hebben bijzonder veel bushaltes die in beheer zijn bij de provincie zo'n bord gekregen. Echt superhandig in tegenstelling tot Vinny beweert, want hij is naast informatief ook nog eens erg energiezuinig op deze manier, bovendien werkt hij voor 100% op zonne-energie :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:De klok slaat bijna 8, heerlijk dat het dan nog licht is..
Heerlijk ja... kwam 19.00 uur thuis, eten gekookt en daarna was 't nog nieteens nodig om de lamp boven de eetkamertafel aan te doen :)

Aangezien m'n oude vaste telefoon (oud toestel wat van m'n ouders kwam bij m'n verhuizing) overleden was vandaag maar 'n nieuwe aangeschaft. Daarbij ook een kabeltje meegenomen om het op de modem aan te kunnen sluiten, volgens de doos zat er namelijk alleen een normale telefoonkabel bij. Ga ik 'm vanavond installeren, blijkt de bewuste kabel ook gewoon meegeleverd...
Gelukkig kan ik 't overbodige kabeltje ook gewoon bij de MediaMarkt in Utrecht terugbrengen en hoef ik er niet helemaal voor langs Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Kabels moet je sowieso niet bij de MediaMarkt kopen, tenzij je er graag het dubbele voor betaalt. Ik ben toch niet gek :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Je moet bij de kabels heel goed opletten. Dan verkopen ze kabels die in dezelfde verpakking zitten, er ook hetzelfde uitzien, maar de een kost 1,50 en de ander 6,50. Uiteindelijk bleek de een volgens de verpakking een zilvercoating en de andere een platinum coating te hebben (echt, wtf moet een netwerkkabel met een platiumcoating -o- ) Uiteindelijk ben ik toch niet gek, en heb ik gewoon de netwerkkabel van 1 meter van 1,50 genomen. Het is dat ze niet korter hadden, had eigenlijk maar een netwerkkabel van 15 centimeter nodig.

Ik was natuurlijk wel een beetje gek toen ik een Apple-snoer moest hebben, die worden als extra bij een Airport alleen in een mooie luxe doos samen met Stereo Monster Cables verkocht. Heb ze zelf eigenlijk niet nodig, dus als iemand nog voor een zacht prijsje een setje Stereo Monster Cables wil hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Vinny »

Bee schreef:In Zuid-Holland hebben bijzonder veel bushaltes die in beheer zijn bij de provincie zo'n bord gekregen. Echt superhandig in tegenstelling tot Vinny beweert, want hij is naast informatief ook nog eens erg energiezuinig op deze manier, bovendien werkt hij voor 100% op zonne-energie :D
Ik zeg ook niet dat ze onhandig zijn, ik zeg alleen dat het ondingen zijn. Mooie informatieve en bescheiden schermpjes vind je op Schiphol :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

En Zaandam inmiddels ook. Zag gisteren dat over het hele stationsgebied bescheiden schermpjes zijn opgehangen à la Schiphol. :)

Zulke dus, maar dan werkend:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

Over Zaandam gesproken: ik was er gisteren weer. Het begint echt op een Efteling te lijken daar... :shock:

Voor:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo moet het worden:
Afbeelding


Oja- dat torentje met die klokkengevel is tegenwoordig de ingang van het station... :shock:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Vandaag kreeg ik gewoon een dikke vogelflats op m'n hoofd terwijl ik op de begraafplaats liep :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

We hadden al wat maanden in de werkplaats een paar kunststof paaltjes klaar staan om nieuwe elektrakastjes op het veld aan te monteren; boor ik vanmiddag een gat in zo'n paaltje om de kabel erdoorheen te kunnen steken, komt me er toch een golf water uit lopen... Oja, het gebouw stond begin januari vol water, dat was ook zo... :wink:

Sommige dingen zijn ook wel heel erg veranderd op de camping in de loop der jaren:

De bar en het winkeltje erachter in 1980
Afbeelding

De bar en de ruimte erachter in 2005
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Maandaghumor van de klantenservice.

De printer is gerepareerd. In de bijbehorende mail staat ook de uitgevoerde oplossing van het probleem.
Geachte Bee,

De melding die u bij ons heeft aangemeld is afgehandeld

Oplossing:
opgelost

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Ik had vanmorgen ookal ruzie met de printer... wilde labels printen maar hij pakte ze niet uit de handinvoer en zei vervolgens wel dat er een "paper jam" was :roll: Uiteindelijk de labels maar handmatig geschreven...
Vervolgens wil ik nog een normaal printje maken, maar de printopdracht verscheen maar niet in het lijstje met documenten op de printer en hij bleef zeuren over die paper jam (die allang opgelost was).
Uiteindelijk ging het ding spontaan weer printen, maar toen kwam het document er ineens drie keer uit... inclusief de eerste twee opdrachten die niet in de lijst kwamen dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Vinny »

[flauw]je moet ook inkt in de printer stoppen en geen jam[/flauw]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Ging er maar J=jam in een printer, dan wist ik wel wat ik erin deed. Twee inktpatronen zijn samen net zo duur als een nieuwe printer zo ongeveer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten