Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daniel »

@MdJ: Ow, da's bij Utrecht Centraal vanuit Amersfoort ook leuk hoor... ik sta meestal net voor de wissels op (om ook weer niet helemaal achteraan de rij uitstappers te staan), maar blijf lekker nog even zitten als ik zie dat het inrijsein rood is. De vroege opstaanders zie je dan eerst blijven staan, vervolgens zuchten en uiteindelijk vaak nog 'n klapstoeltje op 't balkon opzoeken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

Roestrijden is dan ook heel leuk (A) Helemaal als je dan ook nog een hork van een machinist hebt (Like me) :twisted:
Je ziet op je beeldscherm dat de reizigers al opstaan, en je ziet ook dat je bij Ddr door wissel 1115 A/B gaat (80 wissel, maar niemand verwacht daar een wissel). Ineens is dat dus *WAMMES* de trein gaat naar rechts en *WAMMES* weer naar links. Ik kan het dan nooit laten om even de omroep erbij te pakken "Oja, Wissel!"

Ik heb vorige week met die 2 woorden ineens heel veel vrienden gemaakt (middenin de ochtendspits) :twisted:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Reiziger Delft »

Over dat vroeg bij de deur gaan staan; ik doe dat als ervaren treinreiziger ook soms als ik een krappe overstap moet halen en ik weet dat er veel reizigers uit moeten. Ik heb geen zin om m'n aansluiting te missen omdat er tientallen trage reizigers voor me naar buiten moeten, met een +15 of +30 tot gevolg. Dit geldt voor in, maar ook buiten de trein. Op Rotterdam Centraal kwam je bijvoorbeeld de tunnel echt niet door na binnenkomst van een spits-noord-oost toen de loopbrug was afgesloten. Gevolg, s5100 missen en vervolgens bus missen in Delft. In die tijd stond ik dus vlak na Rotterdam noord al op als de noord-oost te laat was. Dan maar eventjes iets langer bij de deur staan. :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

@Bee

Waar je je druk om kan maken... Als ik in de trein zut richting Den haag centraal loop ik ruim van te voren al naar de voorste bak en dan de voorste deur. Daar gaat niemand dood van hoor... ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Ik heb het niet bedacht, het is een theorie uitgewerkt door een Brit en een Amerikaan die verrassend vaak blijkt te kloppen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Het klopt ook wel. Mensen gaan al rijkelijk vroeg klaarstaan om uit te stappen en als er eenmaal een rij in het gangpad staat is het lastig om er tussen te komen. Tenminste, als je het zelf niet een beetje afdwingt natuurlijk ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Och, tenzij ik een krappe aansluiting niet haal, zorg ik gewoon dat ik bij de deur kan staan, om vervolgens met de benensprinter naar mijn aansluitende trein ren.

Maar tegenwoordig maakt het me ook geen zak meer uit, ik blijf net zo lang zitten totdat ik in één keer doorgaan. In Utrecht betekent dat dat ik bijna altijd als laatste de trein verlaat. Richting Ede heb ik toch 8-9 minuten overstaptijd... no worries mate :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Ik krijg net een privebericht binnen bij Opeenshadikhet maar kan het gek genoeg wel lezen maar niet op antwoorden, een aantal van dat soort rechten vervallen zeker als je maandenlang niet meer inlogd daar?
Dus mocht gebruiker "RH" hier toevallig onder een andere naam actief zijn, geef maar een brul.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ardan »

Ik vind het altijd zo mooi om te zien als je van die nono's hebt die na station x al bij de deur gaan staan omdat ze de volgende eruit moeten. Zeker als dat nog minstens een kwartier rijden is :lol:
De meeste mensen in de Achterhoek (vast ook wel andere regio's, maar daar valt het me heeeul erg op) blijven net zo lang zitten tot de trein stilstaat. Dan nog eens beetje pakken en en masse opstaan en de trein uit. Zo ging ik eens met vrienden naar een evenement in de Amsterdam Arena, ongeveer ter hoogte van Bullewijk ging ik opstaan en richting deur. 'Waar ga je heen?' 'Eeh, uitstappen, we gaan er hier uit!' '...maar we staan toch nog niet stil?'
Als iedereen dat zou doen, en de hc ook nog eens op iedereen zou gaan wachten tot ze die trein eens uit zijn, dan raakt elke trein vertraagd..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Of van die busreizigers die kilometers van te voren op het stopknopje drukken, dat je in een landelijk gebied rijdt waar eens in de vijf kilometer een halte is en ze direct na het verlaten van de voorgaande halte al opspringen om het knopje in te drukken.

Vorig jaar trof ik een chauffeur die zijn gedachte er niet helemaal bij had en puur naar het lampje op het dashboard keek zeker. Nadat find_your_spot bij de halte voor zijn huis was uitgestapt bleef ik als enige reiziger over in de nachtbus en vroeg de chauffeur naar welke halte moest; nou Amstelveen busstation of Kronenburg (qua loopafstand naar dat hotel maakt het geen klap uit). Dus ik dacht dat het wat overdreven was om het stopknopje in te drukken maar bij zowel het busstation als Kronenburg scheurde de chauffeur gewoon door... Lekker geheugen had die man zeg! Kon ik me toch een eind teruglopen naar het hotel. :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Goeoeoeoeoeoedemorgen lieve forummers! Zijn er al mensen die door mij vervoerd willen worden op dit tijdstip? *O* Ik hoop trouwens niet dat het erg koud is, want dan zit ik straks weer te bibberen onderweg naar het station. Jammer dat er hier nu nog geen openbaar vervoer rijdt. :roll: Oh wacht even, ik ben het openbaar vervoer... :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Stefan »

Wat ik dan nog het ergste vind zijn mensen in de bus die uit moeten stappen, die opstaan als de bus al even stil staat... Dan ruuuuuustig naar de deur wandelen en dan ineens tot de conclusie komen: "Ohjee! Ik moet m'n chipkaart nog zoeken! :shock:" :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Goeoeoeoeoeoedemorgen lieve forummers! Zijn er al mensen die door mij vervoerd willen worden op dit tijdstip? *O* Ik hoop trouwens niet dat het erg koud is, want dan zit ik straks weer te bibberen onderweg naar het station. Jammer dat er hier nu nog geen openbaar vervoer rijdt. :roll: Oh wacht even, ik ben het openbaar vervoer... :Y
Goeoeoeoeoeoedemorgen! Haha, sinds wanneer bestuurt Gaston treinen? :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Goeoeoeoeoeoedemorgen lieve forummers! Zijn er al mensen die door mij vervoerd willen worden op dit tijdstip? *O* Ik hoop trouwens niet dat het erg koud is, want dan zit ik straks weer te bibberen onderweg naar het station. Jammer dat er hier nu nog geen openbaar vervoer rijdt. :roll: Oh wacht even, ik ben het openbaar vervoer... :Y
Wat ben jij al vrolijk voor het tijstip van de dag :D

Op vroege tijstippen zijn mensen vaak nog aan het slapen, of in ieder geval helemaal in hun eigen wereld valt me vaak op. Bij wijze van grap hadden we een keer om 6.00u op Amsterdam centraal een ''kraaiende haan-ringtone wekker'' voor de microfoon van de stationsomroep gehouden. En denk maar niet dat er één iemand ook maar één spiertje vertrok op de perrons, ondanks dat het prima te horen was door het hele station.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Stefan schreef:Wat ik dan nog het ergste vind zijn mensen in de bus die uit moeten stappen, die opstaan als de bus al even stil staat... Dan ruuuuuustig naar de deur wandelen en dan ineens tot de conclusie komen: "Ohjee! Ik moet m'n chipkaart nog zoeken! :shock:" :')
Misschien een leuk idee voor een Topic OV-ergernissen :)

Zo erger ik me soms aan mensen die je aan zien komen, en pas als je bij ze bent, op hun gemak hun kaartje gaan zoeken. (zeker als je net voor je wil gaan omroepen een vak wil afknippen ofzo)
Of reizigers die zitten te bellen (waarbij je hoort dat het een lul verhaal is over de vriendin van de tante van het neefje van de buurman) en aangeven dat je maar even moet wachten als je om het vervoersbewijs vraagt.
Laatst gewijzigd door Ennes op wo 30 mar 2011, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Dat zijn de zelfde mensen die al een kwartier van te voren bij de halte staan, en ondertussen al 5 keer iets uit hun handtasje hebben gepakt, en als de bus dan komt een halve minuut nodig hebben om een strippenkaart in dat zelfde handtasje te zoeken.
En de chippende studenten worden dan snel ongeduldig en wringen zich achter zo´n vrouw langs om alvast in te stappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Mijn grootste ergenis zijn nog wel moeders die hun kinderwagen mee de bus in slepen, dan de kinderwagen op de verkeerde manier neerzetten en dan ergens achterin ver weg van het kind gaan zitten. Een keer weigerde de chauffeur verder te rijden en stond hij erop dat de moeder de kinderwagen vast hield. Maar goed ook, want al bij het optrekken begon de kinderwagen te rijden :N

Ook altijd een goede is als ik eens mijn fiets meeneem in de trein (gebeurt uiterst zelden) en dan in een VIRM terecht kom. Er staat 9 van de 10 keer een enorme berg koffers op de fietsenplek en als je dan aan de eigenaar vraagt deze weg te halen omdat de fiets volgens de sticker erboven voorrang heeft dan ze dan meteen beginnen met grommen, knauwen en mopperen. Je denk toch niet dat ik mijn fiets van Ede tot Bijlmer ArenA in mijn hand ga vasthouden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Ik neem wel vaker mijn fiets mee, en er zit vaak iemand op een van de klapstoelen van de Virm waar je fiets tegenaan moet. Terwijl de ruimte beneden of boven nog geen 25% gevuld is. Vaak zijn het vouwfietsmensen die heel geirriteerd kijken als er al een fiets staat tegen HUN klapstoel als ze instappen. En dan zichtbaar geirriteerd hun fiets toch maar inklappen en ergens beneden gaan zitten. :roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Mijn grootste ergenis zijn nog wel moeders die hun kinderwagen mee de bus in slepen, dan de kinderwagen op de verkeerde manier neerzetten en dan ergens achterin ver weg van het kind gaan zitten. Een keer weigerde de chauffeur verder te rijden en stond hij erop dat de moeder de kinderwagen vast hield. Maar goed ook, want al bij het optrekken begon de kinderwagen te rijden :N

Ook altijd een goede is als ik eens mijn fiets meeneem in de trein (gebeurt uiterst zelden) en dan in een VIRM terecht kom. Er staat 9 van de 10 keer een enorme berg koffers op de fietsenplek en als je dan aan de eigenaar vraagt deze weg te halen omdat de fiets volgens de sticker erboven voorrang heeft dan ze dan meteen beginnen met grommen, knauwen en mopperen. Je denk toch niet dat ik mijn fiets van Ede tot Bijlmer ArenA in mijn hand ga vasthouden :X
Ik heb zo wel eens geweigerd verder te rijden, omdat er een type "koude kak" reizigers weigerden hun koffers te verplaatsen, omdat ik een aantal reizigers met fietsen had (was overigens in een ICM) pas toen ik had omgeroepen dat het wachten was tot reizigers hun koffers hadden weggehaald zodat de reizigers met fietsen ook mee zouden kunnen, werden ze scheldend, tierend (die aardappel was ineens even uit hun keel verdwenen) en gooiend verplaatst. resultaat +6 waren overigens wel weer op tijd op het volgende station.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MgYYsyQN ... r_embedded[/youtube]
538 was langs op post Amsterdam. :D
Laatst gewijzigd door Caspar op wo 30 mar 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gertjan schreef:Gelukkig heb ik daar (eindelijk) het script 'DEUREN VRIJMAKEN' voor gevonden in het Passagiers Informatie Systeem. 8-)
Oftewel: het PIS? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Om even aan te geven hoeveel de ICT van het inloggen houdt hier: Meneer logt in en gaat de krant lezen. Na drie bladzijdes kijkt hij op en ziet hij dat het inloggen net klaar is _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Vinny »

Over dat vroeg bij de deur gaan staan;
Moet je eens vliegen. Er wordt omgeroepen dat je zolang je nog niet aan de gate bent en het veiligheidsriempje vast niet is uitgegaan je nog niet mag opstaan. Als je daadwerkelijk blijft zitten totdat dit lampje uit gaat ben je de laatste die van je stoel opstaat en kun je niet meer bij de bagage totdat iedereen weg is... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Goeoeoeoeoeoedemorgen! Haha, sinds wanneer bestuurt Gaston treinen? :lol:
Hahaha :lol: Treinen rijden lijkt me leuker dan met een bos bloemen uit een vuilniscontainer springen haha.

@Gertjan: Deuren vrijmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ikzelf trek altijd 10 km/h van de toegestane snelheid in wisselstraten af: 70 i.p.v. 80, 30 i.p.v. 40. Dan gaat de trein minder tekeer en das comfortabeler voor de reizigers.

@Caspar: Een collega van me heeft het gehoord en die merkte eerst niet eens dat het Jeroen Nieuwenhuizen was.

@Ennes: De kouwe kak-reizigers zijn vaak het slechts gemanierd van allemaal... :N

En laat ik ook maar even mijn OV-ergernis van de dag dumpen: Vanmorgen door een defecte ATB met de 1e trein al +5 opgelopen dus ik moest de wielen onder mijn trein vandaan rijden om de aansluiting nog te halen. De aansluiting wacht, alle reizigers werken mee (lees: haasten zich), komen er van achter uit de trein nog twee fossielen met koffers aansjokken. En ondanks aanmoedigingen van 9 man personeel op het perron, gewoon door blijven sjokken... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Soms zou je wel eens willen dat een trein een grote shovel had, iedereen op het perron zo in de shovel sleurde en dan boven in de trein laat vallen, en dat aan de achterkant iedereen eruit wordt gestort.

Maarja, we zijn mensen, geen postzakken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten