Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Nou ja zeg Bee, zo denken wij bij NS echt niet over onze klanten hoor! Maar een beetje medewerking is toch niet te veel gevraagd? "Ik wacht als U rent" Dat is part of the deal. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef: @Gertjan: Deuren vrijmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ikzelf trek altijd 10 km/h van de toegestane snelheid in wisselstraten af: 70 i.p.v. 80, 30 i.p.v. 40. Dan gaat de trein minder tekeer en das comfortabeler voor de reizigers.
Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig. :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Hahaha Treinen rijden lijkt me leuker dan met een bos bloemen uit een vuilniscontainer springen haha.
Vroeger vond ik hem leuker, toen ie nog de prijzen oplas bij het Rad van Fortuin. Een heel verhaal ophangen rondom een (veel te duur) tosti ijzer, of lingerieset, dat kon alleen Gaston. Uit een container springen tot daar aan toe, maar hoe ie poseert in de bushokjes voor een vliegticketsite is helemaal ernstig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Even een vraagje: weet er iemand een merk chips dat niet in zonnebloemolie gebakken wordt? Ik kan namelijk slecht tegen zonnebloemolie.
Iedereen die op deze vraag geantwoordt heeft: Hartelijk dank :wink:.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:@Gertjan: Deuren vrijmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ikzelf trek altijd 10 km/h van de toegestane snelheid in wisselstraten af: 70 i.p.v. 80, 30 i.p.v. 40. Dan gaat de trein minder tekeer en das comfortabeler voor de reizigers.
Komt op de displays in de trein 'deuren vrijhouden' te staan, en er gaat een omroepbericht dat de reizigers zo ver als mogelijk de trein in moeten lopen om de doorgang bij de deuren niet te blokkeren.

En over die wissels; Als ik laat ben ga ik er gewoon op snelheid doorheen. Als ik weet dat ik de tijd heb ga ik er wel 'met gevoel' doorheen. Dat is het voordeel van maar 1 lijn. Je leert precies wat een mooie snelheid is om door het 'kromme' wissel te gaan. Maarja, als het kan rij ik comfortabel, maar als daar even geen tijd voor is doe ik het niet. Dan maar wat schokken, en iedereen heeft de aansluiting in Ddr of Gdm.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door htm_tram »

Voor degene die intresse hebben. Op Ohih kan je je aanmelden voor de 1 april cursus spotten... Officieel namens Pro Rail :') Dus wie zin heeft... ;-)

Heeft Ovinnl ook nog leuke 1 april nieuws berichten :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Soms zou je wel eens willen dat een trein een grote shovel had, iedereen op het perron zo in de shovel sleurde en dan boven in de trein laat vallen, en dat aan de achterkant iedereen eruit wordt gestort.

Maarja, we zijn mensen, geen postzakken :')
In de Spits een BAFtrein inzetten (A)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Ik hoorde vanmiddag iemand in de trein die een ringtone had, waarbij meteen mijn haren overeind gingen staan. De eeste seconden leken sprekend op een alarmoproep. Bij dat geluid slaat mijn hart altijd even een tel over voor mijn gevoel. Zo'n herrie hebben mensen dus ook voor hun lol op de telefoon staan.
De laatste keer dat ik er trouwens eentje in het echt hoorde, waren er net een stel machinisten over de vloer die met hun werkoverleg kwamen kijken hoe het er op de post aan toe gaat. Ze hadden hun eerste koffie nog niet op, of er kwam een alarmoproep binnen. Wel mooi, konden ze meteen zien hoe het ging. Viel ze mee hoe rustig iedereen bleef. (was een bovenleiding die naar beneden was gekomen).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Nou ja zeg Bee, zo denken wij bij NS echt niet over onze klanten hoor! Maar een beetje medewerking is toch niet te veel gevraagd? "Ik wacht als U rent" Dat is part of the deal. :Y
En ze na het instappen laten beloven nooit meer te schelden als de trein een beetje laat is :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ik begin mij ondertussen af te vragen wat er aan de hand is bij de Albert Heijn. Zo ondertussen de halve winkel hangt nu vol met excuusbriefjes vanwege producten die naar een andere plaats verhuisd zijn.

Het begon vorige week met een briefje op de deurtjes van de boterafdeling: Vanaf heden zijn de boterproducten verhuisd naar de stelling naast de melk. Bij de nieuwe boterafdeling hing ook een briefje op de deurtjes: vanaf heden zijn de gekoelde vruchtensappen verhuisd naar de stelling naast de salades. Logisch, want is de plek waar de boter eerst stond.

Afgelopen weekend hingen er opeens ook briefjes op de deuren bij de gesneden groentes en bij de saladeingrediënten. Vanaf heden is de saladegarniteur verhuisd naar de linkerkant van deze koeling. En aan de linkerkant van diezelfde koeling hing een briefje: vanaf heden zijn de gesneden groenten verhuisd naar de rechterkant van deze koeling, en de geschilde aardappelen naar achter het vlees.

Bij de koeling achter het vlees hing vandaag ook een briefje: De kies en kookmaaltijden zijn niet beschikbaar, ons excuus voor het ongemak. Die hele kies en kook koeling ligt nu vol met geschilde aardappelen in alle varianten.

Maar ik zag ook al een briefje hangen bij de kaas: Vanaf heden zijn de kaasaanbiedingen verhuisd naar de koeling naast het brood. En ook daar hing een briefje: De halalproducten zijn verhuisd naar de vis. En bij de vis hing ook nog een briefje: Wegens ruimtegebrek is een deel van de halalproducten ook te vinden bij de koeling naast de taarten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Ik verheug me alweer om na het paasweekend boodschappen te doen. Dan ziet het schap aan de Haarlemmerdijk er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En er dan ook nog 3 dagen voor nodig hebben voordat alles er weer is :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Gelukkig zijn er nog 76 andere Albert Heijns in Amsterdam :')

Zie hier voor een volledige lijst...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Justin »

Wat is dat toch met Albert Heins in Amsterdam e.o.? Volgens mij moet er echt een apart AH-topic geopend worden...

Zoals altijd op de dins- en woensdagen weer perikelen met de onderhoudstijden rondom Ddr. De s5000 vertrekt dan meestal 4-5 minuten later, en ja, dan kan je de Fyra-aansluiting wel vergeten... Weer een toeslagkaartje voor niks gekocht.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Zo, hier :) Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden :)

Afbeelding

Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Pinneke? :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Pinneke :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Pinneke? :roll:
Volgens mij is dat vlaams voor iets van "een vorkje prikken" oftewel ook een hapje
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Het is Brabants en het gaat specifiek om één frietje.

Niet genoeg? Moet je bij Servex wezen, kan ik ook niet helpen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Het is Brabants en het gaat specifiek om één frietje.

Niet genoeg? Moet je bij Servex wezen, kan ik ook niet helpen.
Dan liever een Brammetje :P
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Klaasje schreef:Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig. :mrgreen:
Best, ik doe het gerust een keer voor je hoor. :mrgreen: Maar dan zit je in een dubbeldekker wel bij elkaar op schoot.

Maar er zijn ook zat wissels in den lande waar je zelfs als je met 10 km/h langzamer dan toegestaan erdoor rijdt naast je stoel zit. Zoals de wissels bij Amsterdam Transformatorweg Aansl, Riekerpolder Aansluiting en het hele oostelijke wisselcomplex tussen Rtd en de Willemspoortunnel. De eerste twee zijn wissels voor 80, maar zelfs 60 is daar eigenlijk nog te hard. In Rtd mag je 60, maar is 40 beter. Maar zover ga ik niet, anders kom je in de knoop met je dienstregeling.

@Fles: Wat is jouw hand rood, of was het zo'n zware bak frieten en is het van de inspanning? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Klaasje schreef:Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig. :mrgreen:
Best, ik doe het gerust een keer voor je hoor. :mrgreen: Maar dan zit je in een dubbeldekker wel bij elkaar op schoot.

....
Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zitten :oops:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zitten :oops:
Dan ga je zogenaamd knippen of een servicerondje lopen, dan kan je jezelf legaal over iemand heen gooien. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zitten :oops:
Dan ga je zogenaamd knippen of een servicerondje lopen, dan kan je jezelf legaal over iemand heen gooien. :lol:
Breng me nou niet op ideeën Dexter _O- _O- _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

De wissel bij Hoofddorp was altijd goed hiervoor. Mijn moeder heeft daar ooit nog een conducteur op schoot gekregen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Nou dat huisje wat vanavond in "Bouwval Gezocht" was, is niet bepaald moeilijk te vinden in Google steetview; het kleinste huisje in het dorp met hoogspanningskabels er bijna overheen en uitzicht op de snelweg. :wink:

Er zat niet eens een badkamer in dat huis, de enige kraan in huis was in de keuken. :shock:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5,,0,-3.59
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten