Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Michael »

Ik was even met 2 vrienden naar de stad. Moest ik net toen ik op de terugweg een vriend thuis af ging zetten met de auto gewoon blazen. Stonden ze effe alcoholcontrole te houden. Heb wel zon mooie gele BOB sleutelhanger gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Geen BOB-opblaasband :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

toch al aardig wat moeten blazen, maar nooit geen sleutelhangers :|
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door AppleMoose »

*bobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbob*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:*bobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbobbob*
Dat is een Frits sleutelhanger :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door AppleMoose »

Over Frits gesproken..
Ik ga hem maar 's uitlaten! :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:Of je nou 4 of 5 jaar te laat begint met rijden maakt niet echt veel meer uit. Maar ALS je gaat rijden met dat ding, ZORG DAN G*****E DAT HET IN ORDE IS :x
Het niet naar Amsterdam rijden heeft in dit geval niets te maken met de HSL maar met: station Muiderpoort _O-.

Wat is het geval: Er zijn daar vier sporen buiten dienst gesteld, waardoor de Benelux, Fyra en Thalys niet meer vanuit Asd naar de Wgm kunnen om schoongemaakt te worden / lang te keren.

Gevolg:
- Benelux + Thalys eindigen te Sloterdijk --> Leeg naar Zaanstraat voor keren / reinigen.
- Fyra eindigen te Duivendrecht --> via Diemen Zuid naar de Watergraafsmeer voor keren / reinigen.

Dat daarmee ook de hele Zuidtak cq. Westtak verstoord wordt (had vanmiddag met t241 +15 door een slak van een Fyra voor ons tussen Shl en Dmnz :x) zullen we het dan maar niet over hebben... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

hauptbahnhof schreef:Voor degenen die het gisteren gemist hebben:

Klokhuis met de Amsterdamse tram
Daarnet even gekeken; dat zelf rijden van de presentator gaat wel een beetje te soepel, alle dodemansremmingen zullen er wel uit zijn geknipt. :lol:
Ik stond tenminste destijds tussen het Leidseplein en het Surinameplein drie keer met een dodemansremming stil, de wielen waren na die hobbyisten-rit volgens mij compleet vernield want we waren met ongeveer 15 man en vrijwel iedereen kreeg minimaal tweemaal een dodemansremming. De tram in kwestie was een paar dagen oud (het aantal Combino's in Amsterdam was toen nog op 1 hand te tellen). :Y

Ik heb na die eerste rit nog wel eens met een combino gereden maar dat was achteruit over een verkeerd ingereden kruising en achterin zit niet zo'n vervelend dodemanspedaal, dus dat ging me een stuk beter af. :wink:
Volgens mij dacht die trambestuurder dat ik een behulpzame collega was, in werkelijkheid was ik een "doodgewone" reiziger die eigenlijk voor de grap vroeg of ik de tram even achteruit terug zou rijden. :pos:
Laatst gewijzigd door STF op vr 08 apr 2011, 06:21, 2 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door hauptbahnhof »

Hahahaha, het is toch niet moeilijk? Een dodemanspedaal in een Combino ingetrapt houden? Bij een trapkar is het moeilijker. Als je over die kruisingen rijdt en die tram aan alle kanten rammelt, probeer je die dodeman maar 's goed ingedrukt te houden.

Bovendien, bij een Combino heb je in ieder geval 4 seconden de tijd voordat de tram begint met remmen. Dus ja, misschien is het wel een natuurtalent. :Y

Die kale man aan het eind op Lambertus Zijlplein is trouwens een instructeur. Mocht je ooit trambestuurder worden, kan het zomaar zijn dat hij je instructeur is... 8-)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door htm_tram »

Dan is een GTL of een PCC makkelijker te rijden. Tenminste, als je lang genoeg bent om bij de pedalen te komen. Dodeman half indrukken en met je andere voet tractie geven of remmen. En natuurlijk niet te hard door de wissels ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.

Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....

(bron RTL)
Is dit ook geen idee voor het OV ?

wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan. :lol: :lol: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Tsja, en als we Schultz moeten geloven zal het niet veel beter worden denk ik zo...
Jammer dat ze de Thalys niet over de Hemboog naar Zaandam willen hebben om daar te keren (zoals paar weken terug met de s2600). Dat zou pas een unicum zijn geweest :D
Ennes schreef:
''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.

Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....

(bron RTL)
Is dit ook geen idee voor het OV ?

wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan. :lol: :lol: :lol:
Ik zie het al voor me... Doe je vrijwillig mee met een NS klantenpanel, word je vriendelijk verzocht om nog wat na te betalen omdat je te negatief hebt geoordeeld over de kwaliteit van de reisinformatie. :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
Bee schreef:Sowieso rijdt elke trein op die Zuidtak als een slak. Met de stoptrein van Diemen Zuid naar Schiphol is een verhaal zonder einde. Naar Duivendrecht kan je niet eens fatsoenlijk optrekken, voor RAI moet je eerst wachten voor een vertraagde intercity naar Schiphol, dan heb je de RAI zelf alweer. Van RAI naar Zuid is ook maar een flinke steenworp. Op Zuid staat de stoptrein maar liefst 3!!! minuten stil en na Zuid sta je weer in de remmen voor een vertraagde trein die wat wisseltjes moet nemen bij de Riekerpolder. Ho-pe-loos.
Tsja, en als we Schultz moeten geloven zal het niet veel beter worden denk ik zo...
Jammer dat ze de Thalys niet over de Hemboog naar Zaandam willen hebben om daar te keren (zoals paar weken terug met de s2600). Dat zou pas een unicum zijn geweest :D
Ennes schreef:
''KLAGEN OVER DE POLITIE KOST GELD'
Om de administratieve rompslomp bij de politie te verminderen, heeft de CDA een plan bedacht: mensen zouden geld moeten betalen als ze een klacht bij de politie indienen.

Klagen bij de politie levert veel papierwerk op. Ook zijn veel klachten volgens het CDA vrijwel nergens op gebaseerd. Vaak wordt in een opwelling geklaagd.....

(bron RTL)
Is dit ook geen idee voor het OV ?

wedden dat er veel meer tevreden reizigers zijn dan. :lol: :lol: :lol:
Ik zie het al voor me... Doe je vrijwillig mee met een NS klantenpanel, word je vriendelijk verzocht om nog wat na te betalen omdat je te negatief hebt geoordeeld over de kwaliteit van de reisinformatie. :lol:
Ik heb het meer over de echt onzinnige klachten natuurlijk hé, de reis informatie is natuurlijk gewoon belabberd.
Zoals gisteren bij die sein en wisselstoring tussen Asd en Shl, sta je daar met een railpocket die alleen maar aangeeft " op dit moment kan er geen actuele informatie worden getoond" En krijg je er uiteindelijk informatie uit, dan geeft hij iets heel anders aan als de omroep over het station brult. :roll: reken maar.... dan wil je echt wegvluchten hoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ik krijg geen geld van NS Hispeed omdat het compensatiebedrag per treinkaartje 2,25 was en er pas bij 4 euro uitbetaald wordt. Het feit dat ik voor meerdere treinkaartjes compensatie heb ingediend en het volledige bedrag dus hoger dan 4 euro zou worden werd afgewimpeld met het feit dat ik geen compensaties bij elkaar mocht optellen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Justin »

Ik kreeg 5,90 terug van een uitgevallen Fyra in februari. Duurde twee maanden dus... Toeslag van 2,70 + Student retour van 2,74 = 4,97 naar ik meen...... naja, het zal wel...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

hauptbahnhof schreef:Hahahaha, het is toch niet moeilijk? Een dodemanspedaal in een Combino ingetrapt houden?
Zal wel een kwestie van wennen zijn, de rij/rem-knuppel omlaag drukken als dodeman vond ik in ieder geval prettiger rijden dan dat pedaal maar zie zeer zelden een bestuurder op die manier rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door hauptbahnhof »

Mijn God.... Dat vind ik echt niks. Hou ik dat ding zo krampachtig vast alsof mijn leven ervan af hangt. Doe mij maar gewoon een pedaaltje. Ik gebruik die knuppel meestal als ik voor het stoplicht sta en mijn voet er even van af heb gehaald. Maar paar seconden later ga ik toch over naar de voetbediening van de dodeman.

Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Justin »

Gefeliciteerd :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Geert »

Gefeliciteerd! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ik kijk net even uit het raam naar mijn balkon en daar ligt opeens een gigantische Löwenbräu strandbal _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door find_your_spot »

Gefeliciteerd! *O*
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door hauptbahnhof »

Thank you, thank you *O* *O* *O*
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Michael »

hauptbahnhof schreef: Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D
Gefeliciteerd *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef: Even iets anders:
Vanochtend heb ik rijbewijs gehaald voor "Allround Personenvervoerder Tram". :D

Afbeelding

*O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten