Mag ik even kwijt #76

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Michael »

Geert schreef:Het hangt heel erg af van je werk denk ik. Bij sommige beroepen kun je wat makkelijker onder werktijd even wat anders doen of even rustig aan doen, maar bij andere beroepen wordt je geacht constant bezig te zijn en dan is een half uurtje afleiding wel zo prettig.
en dat is dus het geval bij ons. Wij moeten continue bezig zijn. Dus wij willen allemaal ons half uurtje pauze. als ze ons uit onze pauze halen okee. Maar laat ons dan ook onze pauze afmaken. zodra dat mogelijk is
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door deadlock »

Michael schreef:Punt is dat ze zich niet druk maken om het personeel die ook hun half uurtje pauze willen. en vandaag hebben de meeste van mijn collega´s niet hun volledige pauze gehad. Ze denken het is druk dus we halen het personeel maar uit hun pauze en daardoor hebben wij weinig tijd om fatsoenlijk te eten en het te laten zakken. Vandaag heb ik even in 10 minuten 2 Quarter Pounders en 2 bekertjes cola naar binnen gewerkt om daarna gelijk weer aan het werk te gaan.
En je werkt bij de McD?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door htm_tram »

@michael

Had je maar een vak moeten leren, iedereen weet dat de Mac Donalds sjoemelt met de uren en de pauze's ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:Maar laat ons dan ook onze pauze afmaken. zodra dat mogelijk is
Als ze jou uit je pauze halen, WEIGER!

Blijf zitten, je hebt recht op 30 minuten ONAFGEBROKEN en ONGESTOORD pauze!


(Verder als je 6 of langer werkt zijn ze ook nog verplicht je 2 x 15 min pauze aan te bieden)

Die 15 min pauze mag wel afgebroken worden, maar zal uiteindelijk in totaal toch 15 min moeten hebben geduurd.
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Michael »

deadlock schreef:
Michael schreef:Punt is dat ze zich niet druk maken om het personeel die ook hun half uurtje pauze willen. en vandaag hebben de meeste van mijn collega´s niet hun volledige pauze gehad. Ze denken het is druk dus we halen het personeel maar uit hun pauze en daardoor hebben wij weinig tijd om fatsoenlijk te eten en het te laten zakken. Vandaag heb ik even in 10 minuten 2 Quarter Pounders en 2 bekertjes cola naar binnen gewerkt om daarna gelijk weer aan het werk te gaan.
En je werkt bij de McD?
Ik werk bij de McDonald´s ja :wink:
htm_tram schreef:Had je maar een vak moeten leren, iedereen weet dat de Mac Donalds sjoemelt met de uren en de pauze's
Ik zit momenteel in de sollicitatieprocedure voor buschauffeur. Zodra ik daar full-time aan de slag kan ben ik weg bij de McDonald's
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
Michael schreef:Maar laat ons dan ook onze pauze afmaken. zodra dat mogelijk is
Als ze jou uit je pauze halen, WEIGER!

Blijf zitten, je hebt recht op 30 minuten ONAFGEBROKEN en ONGESTOORD pauze!


(Verder als je 6 of langer werkt zijn ze ook nog verplicht je 2 x 15 min pauze aan te bieden)

Die 15 min pauze mag wel afgebroken worden, maar zal uiteindelijk in totaal toch 15 min moeten hebben geduurd.
Dat ze me uit mijn pauze halen is niet zo erg tenminste als ik hem daarna nog af kan maken
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef: Dat ze me uit mijn pauze halen is niet zo erg tenminste als ik hem daarna nog af kan maken
Niks afmaken, gewoon weer OPNIEUW 30 minuten vol maken. Onafgebroken is niet hetzelfde als "af maken"
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Michael schreef: Dat ze me uit mijn pauze halen is niet zo erg tenminste als ik hem daarna nog af kan maken
Niks afmaken, gewoon weer OPNIEUW 30 minuten vol maken. Onafgebroken is niet hetzelfde als "af maken"
Jij gaat echt op 29:57 nog de vakbond staan bellen waar je niet eens lid van bent, blaaskaak :') _O-
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Jij gaat echt op 29:57 nog de vakbond staan bellen waar je niet eens lid van bent, blaaskaak :') _O-
Nee hoor. Nog nooit van m'n leven gewerkt. Van werken ga je namelijk dood. :Y
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Dexter »

Ik zie mezelf al voor me dat ik mijn trein stilzet in het weiland en demonstratief met mijn broodtrommeltje op schoot ga zitten eten als het tijd is voor mijn schaft. (Dat heet: Principieel zijn. In een SLT met een glazen achterwand heet dat: Lef hebben) _O- Ook een bammetje, Ennes? :lol:

Nee hoor, ik eet voor mijn part wel tijdens het rijden (hoef toch niet te sturen). :wink: Alleen als de nood heel hoog is (zoals toen ik tijdens de laatste brandmelding op Post T Ut 6 uur onafgebroken op dezelfde trein zat) bel ik of ze ergens een pauze in mijn dienst kunnen inpassen. Maar dat het zo erg is, komt gelukkig niet vaak voor.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ik zie mezelf al voor me dat ik mijn trein stilzet in het weiland en demonstratief met mijn broodtrommeltje op schoot ga zitten eten als het tijd is voor mijn schaft.

In de Provence kijkt daar geen kat van op hoor. Sterker nog: zit gewoon in de dienstregeling ingepland. Ik heb eens een half uur stilgestaan tussen Aix-En-Provence en Meyrargues met een lokaaltje. Toen we eindelijk weer eens gingen rijden naar het volgende station bleken we precies op tijd te zijn :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Zullen we deze "prachtige" stacaravan opnemen in de lijst met verhuur-mogelijkheden of toch maar in puin hakken?
De eigenaar heeft al drie jaar niet meer betaald, hij gaat nu eindelijk akkoord met sloop dus me vader heeft het wc-raam opengebroken en is naar binnen geklommen om de buitendeur vanaf binnen te ontgrendelen.

Erg veel zie je niet meer door dat raam met de overwoekerde rozenstruik en loshangende regenpijp:
Afbeelding

Zo troffen we de keuken ongeveer aan:
Afbeelding

De huiskamer valt wel mee maar is wel een ontzettend klein hok waar je hooguit met drie personen kunt zitten:
Afbeelding

De slecht onderhouden toiletruimte met onder de wastafel een kast vol schoonmaakmiddelen die ze volgens mij nog nooit hebben aangeraakt of gebruikt:
Afbeelding

En dan nog iets dat voor bed moet doorgaan:
Afbeelding

Ook achter en onder de caravan barst het van de troep (stenen, platen, etc.):
Afbeelding

Er zitten nog net geen draaibare lichtschakelaars in die caravan maar ze zien er wel stokoud uit en aan alle kanten zijn er met brokken snoeren overal stopcontacten uitgebreid. De waterleiding is op twee plaatsen kapot gevroren, overal staan gasflessen (in de caravan) en ga zo maar door.
Ik heb me helemaal rot gezocht naar de groepenkast; bleek tegen het plafond te hangen, zo hoog kijk je toch niet...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door htm_tram »

Als je maar niet verwacht dat ik in de zomervakantie kom en daar ga slapen. Ik heb de blokhut gehuurd en wil niet horen dat hij overboekt is en dat ik in dat geval moet gaan slapen. Anders bel ik red mijn vakantie ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Dexter schreef:Ik zie mezelf al voor me dat ik mijn trein stilzet in het weiland en demonstratief met mijn broodtrommeltje op schoot ga zitten eten als het tijd is voor mijn schaft.

In de Provence kijkt daar geen kat van op hoor. Sterker nog: zit gewoon in de dienstregeling ingepland. Ik heb eens een half uur stilgestaan tussen Aix-En-Provence en Meyrargues met een lokaaltje. Toen we eindelijk weer eens gingen rijden naar het volgende station bleken we precies op tijd te zijn :mrgreen:
Aaargh frustrerend :D

En dan zou ik met mijn steenkolenFrans domme vragen gaan stellen aan medereizigers als 'pourqoi ne pas de movement?' :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

Je verkoopt het verkeerd, kijk, zo moet dat:
STF schreef:Erg veel zie je niet meer door dat raam met de overwoekerde rozenstruik en loshangende regenpijp:
Afbeelding
Schitterende authentieke caravan midden in het groen! Onderhoudsarm dankzij het automatische bewateringssysteem!
Zo troffen we de keuken ongeveer aan:
Afbeelding
Knusse keuken voorzien van alle gemakken en uitgebreide opbergmogelijkheden
De huiskamer valt wel mee maar is wel een ontzettend klein hok waar je hooguit met drie personen kunt zitten:
Afbeelding
Ruime huiskamer met royale bank en buitengewoon veel daglicht
De slecht onderhouden toiletruimte met onder de wastafel een kast vol schoonmaakmiddelen die ze volgens mij nog nooit hebben aangeraakt of gebruikt:
Afbeelding
Comfortabele badkamer in rustgevende kleurenschema met uitstekende ventilatiemogelijkheden
En dan nog iets dat voor bed moet doorgaan:
Afbeelding
Comfortabel 2-persoonsbed in ruime slaapkamer
Ook achter en onder de caravan barst het van de troep (stenen, platen, etc.):
Afbeelding
Prachtige ligging midden in het groen!

Huur het nu voordat u te laat bent! Bel nu 555-0128!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:
Michael schreef: Dat ze me uit mijn pauze halen is niet zo erg tenminste als ik hem daarna nog af kan maken
Niks afmaken, gewoon weer OPNIEUW 30 minuten vol maken. Onafgebroken is niet hetzelfde als "af maken"
Het probleem bij een bedrijf als McDo is denk als je op je rechten gaat staan en 30 minuten gaat vragen iedere keer en er ook op gaat staan dat je ze krijgt, de manager je waarschijnlijk op een of andere manier eruit gaat werken. Ze vinden dan altijd wel iets waardoor je binnen de korste keren op straat staat.
Verder heb ik ook soms geen pauze gehad omdat er iemand/meerdere mensen ziek waren op het werk. Een dienst waarbij niets gebeurt is dat niet zo erg, dan kan je nog even wat eten maken dat iemand anders even oplet. Maar als je van de ene verstoring in de andere overgaat, zijn 8 uren best lang.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Het probleem bij een bedrijf als McDo is denk als je op je rechten gaat staan en 30 minuten gaat vragen iedere keer en er ook op gaat staan dat je ze krijgt, de manager je waarschijnlijk op een of andere manier eruit gaat werken. Ze vinden dan altijd wel iets waardoor je binnen de korste keren op straat staat.
Niks leukers dan stennis schoppen met dat soort achtergelijke managers *O*
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Fles »

STF schreef:Zullen we deze "prachtige" stacaravan opnemen in de lijst met verhuur-mogelijkheden of toch maar in puin hakken?
De eigenaar heeft al drie jaar niet meer betaald, hij gaat nu eindelijk akkoord met sloop dus me vader heeft het wc-raam opengebroken en is naar binnen geklommen om de buitendeur vanaf binnen te ontgrendelen.

Gaar. Het ziet er helemaal niet uit alsof ze nooit meer terug zouden komen. Sterker nog: Het ziet eruit alsof de bewoners zelf buiten op het terras zitten. Het is gewoon totaal niet "achtergelaten" zeg maar. :?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik zie mezelf al voor me dat ik mijn trein stilzet in het weiland en demonstratief met mijn broodtrommeltje op schoot ga zitten eten als het tijd is voor mijn schaft. (Dat heet: Principieel zijn. In een SLT met een glazen achterwand heet dat: Lef hebben) _O- Ook een bammetje, Ennes? :lol:

Nee hoor, ik eet voor mijn part wel tijdens het rijden (hoef toch niet te sturen). :wink: Alleen als de nood heel hoog is (zoals toen ik tijdens de laatste brandmelding op Post T Ut 6 uur onafgebroken op dezelfde trein zat) bel ik of ze ergens een pauze in mijn dienst kunnen inpassen. Maar dat het zo erg is, komt gelukkig niet vaak voor.
Dan zoeken we toch wel een plekkie met leuk uitzicht hé?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Caspar »

Zoals de machinist die een paar jaar geleden bramen stond te plukken tussen Breukelen en Woerden en gewoon helemaal niet meer bereikbaar was :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Fles schreef: Gaar. Het ziet er helemaal niet uit alsof ze nooit meer terug zouden komen. Sterker nog: Het ziet eruit alsof de bewoners zelf buiten op het terras zitten. Het is gewoon totaal niet "achtergelaten" zeg maar. :?
Klopt, ze leken destijds wel gevlucht te zijn voor een ramp; de koffie en cola stond nog op tafel, hondenbrokken in het bakje op de grond, etc. Koelkast stond nog aan, etc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Michael schreef: Dat ze me uit mijn pauze halen is niet zo erg tenminste als ik hem daarna nog af kan maken
Niks afmaken, gewoon weer OPNIEUW 30 minuten vol maken. Onafgebroken is niet hetzelfde als "af maken"
30 minuten pauze nemen nadat je al 10 minuten hebt gehad is 40 minuten niet uitbetaald worden. Je bent dan gewoon een dief van je eigen portemonnee. Bij McDonald's werkt men met prikklokken, weet je :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door webguy »

STF schreef:Klopt, ze leken destijds wel gevlucht te zijn voor een ramp; ... Koelkast stond nog aan, etc.
Heb je meteen de bron van je energieslurper gevonden...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Je bent dan gewoon een dief van je eigen portemonnee. Bij McDonald's werkt men met prikklokken, weet je :wink:
Wat dacht je van gewoon weer op de werkvloer inklokken? Of moet je bij de Mc door een poortje om de kantine te kunnen bereiken?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

webguy schreef:Heb je meteen de bron van je energieslurper gevonden...
Nee hoor, want wij gooien de zekering in de aansluitkast op het veld uit als de stroomrekening niet optijd betaald wordt, dus die caravan had al ruim twee jaar geen elektriciteit meer.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten