Mag ik even kwijt #76

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door webguy »

Omgekeerde rijtuig volgorde, lengte, rijtuignummers lijken me allemaal toonbaar op _iets_, alleen niet zo'n overzichtsscherm dat in de hal hangt. We leven in 2011, de spoorwegen lopen achter, maar het is vrij normaal om dat in computersystem te hebben staan.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Klaasje »

Als het niet dynamisch is en er veel vaste reizigers met wisselende treinsamenstellingen zijn heb je er helemaal niets aan in de binnenlandse dienst. Overigens zou het best kunnen zijn dat dit niet met Infoplus of Bepac kan maar dan betekend dat wat mij betreft alleen maar het volgende: Aan het werk :pos: In het buitenland kan het ook.
Een betere perronspreiding kan zeker bij drukke treinen in de spits vertragingen voorkomen en e.v.t. zelfs helpen bij kortere rijtijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

Kijk, en dit is waarom ik zo van Britse humor houdt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d8EKe08BP0E[/youtube]
Dexter, wanneer ben jij voor het laatst aangehouden door een politietrein :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Geert »

Haha, heerlijk die Britse humor!

Over die borden: op zich goed dat men die informatie op de TBP's wil zetten, het kan met de nieuwe schermen en het is nuttige informatie, dus doen. Alleen inderdaad niet op de T7, maar pas op het perron, zoals velen al aangeven.
Mark schreef:Wat is er mis met de ouderwetse borden die de treinsamenstellingen aangeven?
In Hengelo staat er bijvoorbeeld al jaren zo'n bord voor de serie s140. :idea:
Die borden zijn slecht vindbaar (hooguit 2 per perron) en niet dynamisch, als de trein andersom rijdt klopt het al niet meer en dat is nou typisch iets wat zo'n digitaal scherm wel correct zou kunnen vertonen. Overigens lijkt het me ook goed om zulke informatie op de site te zetten en op het ticket zelf: als je met twee koffers en een backpack op het perron staat heb je zoiets liever al uitgezocht en dat kan nu niet, omdat die informatie alleen op de posters staat.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door AppleMoose »

De nieuwe MSN is echt K*T :evil:
Kan niet eens m'n schermnaam wijzigen... :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door MdJ »

Erop klikken, (krijg je een menu'tje) en dan "schermnaam wijzigen"?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ik vraag me wat af. In zowel Den Haag als in Amsterdam valt het me op dat naarmate het aantal schotelantennes op de woningen toeneemt in een buurt er ook meer beddenwinkels zijn. In de Schilderswijk en omgeving en ook Bos en Lommer richting plein 40/45 in Amsterdam neemt het aantal beddentokos ontzettend toe naarmate je verder van de welgesteldere wijken afrijdt. Waarom zit er op iedere hoek behalve een turks restaurant ook op ieder blok een matrassenwinkel?
Liggen allochtonen veel meer in bed ofzo?
In Rotterdam is het tegenwoordig door veel woningbouwcorporaties verboden om een schotelantenne aan de buitenkant van de woning te bevestigen dus het kan goed dat ook daar het aantal afgenomen is de laatste tijd. Die link met beddenzaken heb ik nog niet gelegd ;)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door AppleMoose »

@MDJ: Staat er niet meer bij. Je kan alleen je "gewone" naam wijzigen. Maar dat is alleen je voornaam en achternaam...

Heel gek, bij m'n ene msnaccount wordt alleen mijn voornaam weergegeven, bij m'n andere account ook m'n achternaam, en ik kom er maar niet achter hoe ik het een en ander kan veranderen...

Kon je voorheen je schermnaam nog "opmaken", dat is dus nu ook niet meer...

Erg fijn als men iets door je strot duwt terwijl je het niet wil... :N
Laatst gewijzigd door AppleMoose op wo 13 apr 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Daantje »

Ronaldussen schreef:De nieuwe MSN is echt K*T :evil:
Kan niet eens m'n schermnaam wijzigen... :evil:
Ik ben van de week ook heel lang aan het zoeken geweest en uiteindelijk weet ik eigenlijk niet meer hoe het me gelukt is. Geloof door dubbel te klikken op m'n eigen naam in de lijst met mensen (heb mezelf in m'n msn-lijst staan, als je dat niet hebt werkt dit niet waarschijnlijk).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door AppleMoose »

Ik heb mezelf niet in m'n lijst staan.

Ik ontdek dus nu ook dat je verplicht bent je "achternaam" in te vullen, voor je iemand toevoegd...
Anders kan je niet verder...

Ik krijg hoe langer hoe meer een hekel aan dat hele schijt microsoft/windows :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Geert »

Neem dan Skype. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Meltrain »

Vervelend is dat nieuwe MSN, hè? -o-
Net zoals dat driekwart van je scherm tegenwoordig vol staat met berichten van msn.nl, om over de nieuwe emoticons nog maar te zwijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Suus »

Skype heb ik net zoals ICQ jaren geleden ook van prettig naar bloated zien veranderen. Ook bij MSN is dat heel duidelijk zichtbaar. Ook vreemd is dat de MSN voor de mac dan juist weer helemaal reclamevrij e.d. is, alleen weer belachelijk instabiel. Dus ben ik uitgeweken naar alternatieve programma's. Voor Windows heb je Trillian, ikzelf gebruik Adium (als ik geen cola in het toetsenbord had gehad...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Geert »

Skype is inderdaad bloated, maar een stuk minder irritant dan MSN en er staat ook niet standaard ingesteld dat mensen je kunnen buzzen ofzo. En de reclame kun je gewoon uitzetten :) En er is een Linux-versie, dat zie ik bij MSN nog niet zo snel gebeuren. ;)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Cookie »

Wederom een schietpartij met slachtoffer... http://www.nu.nl/binnenland/2491722/age ... baflo.html :(
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef:Vervelend is dat nieuwe MSN, hè? -o-
Net zoals dat driekwart van je scherm tegenwoordig vol staat met berichten van msn.nl, om over de nieuwe emoticons nog maar te zwijgen.
Dat kun je veranderen door op je "naam" te klikken en in het menu dat dan verschijnt op "compacte modus weergeven" klikken, dan krijg je alleen je messengerscherm.
Niet dat je daar erg vrolijk van wordt, maar het is beter dan die msn.nl rommel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Laat AOD maar niet horen hoeveel brandstof ik vandaag heb verbruikt om dat natte en veel te hoge gras te maaien, normaal kan ik de hele camping maaien met 10,5 liter diesel maar vandaag heb ik de tank helemaal leeg moeten rijden (14 liter). Het is in ieder geval wel prettig dat je nog net niet hoeft bij te tanken, bij de vorige maaier nam je haast een jerrycan mee op schoot met dat belachelijk kleine brandstoftankje...

Gelukkig komt onze landbouwdiesel-leverancier uit de regio! :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Dexter, wanneer ben jij voor het laatst aangehouden door een politietrein :mrgreen:
Hahaha! _O- Die is echt geweldig! Nu maar hopen dat de Nederlandse overheid deze nooit ziet, anders gebruiken ze dit weer als nieuwe inkomstenbron. Dan word ik straks aangehouden door de Spoorwegpolitie in een blauw/wit/rode 1800 loc met een zwaailicht op het dak. :lol:

Over de schotelantennediscussie: De flats hier in de wijk hebben de schotelantennes van alle bewoners bij elkaar in een soort box op het dak van de flat staan. Geen schotel te zien en het ziet er netjes uit. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Er is hier bijna geen waterdruk meer, in het begin van de nacht had ik al het idee dat het vullen van een emmer wat langer duurde dan normaal maar nu we wat uren verder zijn komt er haast geen water meer uit de kraan. Aantal jaar geleden ook al eens gebeurd, toen was de pomp van gemeente Reisdorf stuk (en nu waarschijnlijk dus weer het geval).

Of ik een schotel netjes bij een huis vind staan hangt vooral af hoe het eruit ziet:
A. een roestige schotel die op lage hoogte aan een kromme paal gemonteerd is met het snoer al wapperend in de wind langs de halve gevel en dan door de brievenbus-sleuf naar binnen.
B.een hoog geplaatste schotel die keurig gemonteerd is en er schoon uitziet.

Ik ga voor optie B. :wink:

Onze eigen schotel:
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door Dexter »

Ja dat ziet er netjes uit. Maar in Nederland worden schotelantennes veelal met minder prettige wijken geasocieerd...
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door STF »

Ja maar dat klopt deels ook wel; hoofdzakelijk wonen er allochtonen in de slechte wijken en juist dat soort mensen willen naar de tv zenders van hun vaderland kijken dus kies je voor een schotel i.p.v. kabel-tv of digitenne.

In Luxemburg heeft maar een paar procent van alle steden/dorpen aansluiting op de kabel-tv en iets als digitenne bestaat hier niet dus de enige ontvangsmogelijkheid is een schotel.
Ze hebben trouwens afgelopen week eindelijk de kabel-tv bij ons afgesloten, werd onderhand wel tijd want we betalen al sinds 1 januari er niet meer voor.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door hauptbahnhof »

Ronaldussen schreef:Dat kun je veranderen door op je "naam" te klikken en in het menu dat dan verschijnt op "compacte modus weergeven" klikken, dan krijg je alleen je messengerscherm.
Niet dat je daar erg vrolijk van wordt, maar het is beter dan die msn.nl rommel.
Ik had er altijd leuke icoontjes bij en grappige zinnetjes. Maar ja, dat kan idd niet meer. Dus nu heb ik gewoon me voornaam en bij achternaam een punt (.) ingevuld en dat werkt ook.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door htm_tram »

Er zit een vies oud mannetjetegen over mij in de trein de hele tijd te knipogen en hij stoot zijn knie tegen mij knie aan... Erg irritant... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door hauptbahnhof »

Zeg, op een ouwe fiets moet je het leren... Dus knipoog maar terug! *O*
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #76

Bericht door htm_tram »

Ik heb toch echt gevoelens voor het vrouwlijk geslacht dan voor de mannen. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten