Reisje Duitsland (Grensgebied)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Reisje Duitsland (Grensgebied)

Bericht door lamar »

Ik ben van plan om op 07/05 een klein reisje richting Duitsland te maken, beginnend in Bad Bentheim. Aangezien ik geen Duitsland expert ben vraag ik mij af wat een paar mooie stations zijn om we te zien, zelf dacht ik aan Munster of Osnabruck.

Tips en suggesties van harte welkom.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Reisje Duitsland (Grensgebied)

Bericht door Cookie »

Waar gaat je interesse naar uit? Wil je spotten (en dan kan je nog kiezen uit cargo en reizigersmaterieel ;) ), of wil je veel reizen? En houd je verder van hoofdtrajecten, of ga je liever voor Nebenbahnen?

Ga je trouwens naar Niedersachsen (waar Bad Bentheim en Osnabrück liggen) of Nordrhein-Westfalen (Münster)? Het handigste treinkaartje hangt daar ook enigszins van af namelijk ;) . Schöner-Tag-Ticket (NRW) en Niedersachsen Ticket zijn namelijk goedkoper dan het Schönes-Wochenende-Ticket.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Reisje Duitsland (Grensgebied)

Bericht door lamar »

Ik heb nog wat info gevonden, maar nu heb ik nog een vraag. Wat is interessanter: Munster of Osnabruck.
Ik ben vooral gericht op Reizegersmaterieel en bussen(liefst wat oudere varianten bv O405).
Het valt me trouwens op dat boeken via NsHispeed veel goedkoper is dan als je de prijzen bekijkt van bahn.de
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Reisje Duitsland (Grensgebied)

Bericht door Bart »

Cookie schreef:Ga je trouwens naar Niedersachsen (waar Bad Bentheim en Osnabrück liggen) of Nordrhein-Westfalen (Münster)? Het handigste treinkaartje hangt daar ook enigszins van af namelijk ;) . Schöner-Tag-Ticket (NRW) en Niedersachsen Ticket zijn namelijk goedkoper dan het Schönes-Wochenende-Ticket.
Een gewoon retourtje is nog goedkoper, dan hoef je namelijk geen binnenlands kaartje te kopen.
lamar schreef:Het valt me trouwens op dat boeken via NsHispeed veel goedkoper is dan als je de prijzen bekijkt van bahn.de
Wat doe je dan precies? Bahn geeft bij mij €19/enkele reis tegen €29 van Hispeed.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Reisje Duitsland (Grensgebied)

Bericht door lamar »

Hengelo - Osnabruck
Met dagkaart, ns-reisrecht. Enkeltje
NsH: €9,00

Bad bentheim - Osnabruck
Enkeltje IC €15,50
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten