Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

De winkel waar ik mijn laptop had afgegeven om de gegevens op de harde schijf te redden, heeft voor nog geen 300 euro de volledige MacBook gerepareerd! Dat is echt fantastisch nieuws, want nu kan ik hem gewoon werkend verkopen 8-)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Kennelijk was het een kwestie van schoonmaken en laten drogen? Vaak zie je dat ook als het zelf bekijkt (mits je een beetje oog daarvoor hebt natuurlijk.) Als je dan wat kleins moet vervangen is dat verder wel te overzien. :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Stefan »

Maar een MacBook wil je echt niet open maken. Daar ga je niet vrolijk van worden geloof ik. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ik heb geen idee wat er nu aan de hand was, kan hem eind van de middag ophalen in Amsterdam-West en dan zal ik wel eens even informeren :)

Oja, als je een MacBook openmaakt en je komt aan onderdelen die niet user-replaceable zijn (user-replaceable zijn harde schijf en geheugen) dan vervalt je garantie, tenzij het is gedaan door door Apple goedgekeurde technische medewerkers, zogenaamde Apple Service Providers. Die werken in de meeste gevallen bij een Apple Premium Reseller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door iljitsch »

Hm, was-ie niet kapot omdat je er koffie of cola ofzo overheen had laten lopen? Volgens mij ben je je garantie door die actie toch al kwijt... -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

In principe is het slopen van het apparaat door cola niet iets wat de garantie laat vervallen, alleen de reparatie ervan valt niet onder de garantie omdat het schade is die door een gebruiker is veroorzaakt. Ik heb het opgezocht in het boek met de garantievoorwaarden. De garantievoorwaarden van Apple Care zijn nog dikker trouwens :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Afbeelding

Hebben samen meer dan twee uur op mijn bureau gestaan, maar de rechter heeft nu al haar mapjes naar de linker gestuurd :) Nu nog even de puinhoop inruimen :X Voel me wel een beetje een nerd nu, met twee computers voor mijn neus :')

Oja, en de winkel gaf aan dat ze in tegenstelling tot de meeste winkels niet meteen onderdelen vervangen, maar ze deze eerst goed schoonmaken. Blijkbaar heeft dat erg goed geholpen, want ben nog geen defecten tegengekomen. Wel zei de monteur dat het een "spannend" apparaat blijft, want het blijft toch vochtschade.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door STF »

Moeten je gordijnen niet dicht? Stel je voor dat er iemand naar binnen kijkt! :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Stiekem vind ik het spuuglelijke gordijnen, maar ze zitten nu eenmaal in de huur inbegrepen dus vind ik het een beetje zonde om ze niet te gebruiken, dus daarom maar open, dan hoef ik ook niet tegenaan te kijken :wink: . Maar diegene die heeft bedacht dat gordijnen paars met groene strepen moeten zijn moet haast wel een vrouw zijn. Jammer ook dat ze extreem verkleuren in de zon en dan roze worden -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Stefan »

Ik vind het ook wel een beetje overdreven hoor, 2 Macbooks. :mrgreen: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Wie was er ook alweer fan van Skype?

Ik denk dat het binnenkort namelijk Windows Live Phone heet o.i.d., als de geruchten echt waar zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Het leuke van Skype is dat dat zo goed als onmogelijk is geloof ik, of ze moeten het geld verdubbelen. Tot voorkort had Skype als bedrijf alleen een schil om een "skype core" gebouwd. Toen Skype aan ebay verkocht is en toen teruggekocht is was het hele probleem dat het bedrijf Skype dus niet de rechten heeft voor de basis, maar alleen een licentie. De originele eigenaars die in Luxemburg bedrijf hebben zijn nog eigenaars van alle ingewikkelde software die aan skype ten grondslag ligt (een Nederlander en nog iemand geloof ik).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Dat zou dan wel zonde zijn, zeven miljard voor een grafische interface :lol:
Vrees dat de Linux client nu wel helemaal niet meer bijgewerkt zal worden...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Never say never: Microsoft is nu opeens ook software onderdelen voor iOS aan het maken (Bing Maps, Azure client, etc)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Never say never: Microsoft is nu opeens ook software onderdelen voor iOS aan het maken (Bing Maps, Azure client, etc)
Dat is niet opeens ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daantje »

Ik heb sinds het weekend IE9 en sindsdien is m'n internet/browser echt zo traag als een slak. Zijn er mensen die dat ook hebben of enig idee hebben hoe dat kan of wat ik eraan kan doen?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door microshit »

Chrome of een andere browser installeren :p
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Gekko123 »

Er zijn verschillende browsers beschikbaar, ieder met zijn eigen minpunten. Hieronder zal ik anders wel even kort aangeven wat de minpunten zijn die ik zo snel kan noemen van enkele browsers:
IE: Zo lek als een mandje
Firefox: zeer traag als ie voor het eerst opgestart wordt (nog niet in het geheugen geladen)
Chrome: geen privacy rondom je surfgedrag
Safari: werkt wat houterig.

Er zijn nog wel wat meer internet browsers beschikbaar, maar een tijdje googlen kan er misschien voor zorgen dat je een browser download die niet meer verder wordt ontwikkeld...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Je vergeet Opera :evil:

De moeder alle browsers, op dit moment de oudste browser op de markt en de uitvinder van bijna alle functies die in andere browsers zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Je vergeet Opera :evil:

De moeder alle browsers, op dit moment de oudste browser op de markt en de uitvinder van bijna alle functies die in andere browsers zitten.
Euh, nee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Gekko123 schreef:Er zijn verschillende browsers beschikbaar, ieder met zijn eigen minpunten. Hieronder zal ik anders wel even kort aangeven wat de minpunten zijn die ik zo snel kan noemen van enkele browsers:
IE: Zo lek als een mandje
Enorme onzin. Er worden in IE zelfs minder beveiligingslekken gevonden dan in FF.
Firefox: zeer traag als ie voor het eerst opgestart wordt (nog niet in het geheugen geladen)
Niet bij mij. Wel de stomme neiging om bij iedere versie een nieuw geheugenlek te hebben waardoor ik na een dag mijn browser opnieuw moet opstarten.
Chrome: geen privacy rondom je surfgedrag
Alsof je dat met andere browsers wel hebt. Kan je me daarnaast even uitleggen wat je met privacy rondom surfgedrag bedoelt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Firefox: zeer traag als ie voor het eerst opgestart wordt (nog niet in het geheugen geladen)
Niet bij mij. Wel de stomme neiging om bij iedere versie een nieuw geheugenlek te hebben waardoor ik na een dag mijn browser opnieuw moet opstarten.
Dat had ik met 3.6 in combinatie met AVG 2010. 4.0.1 met AVG 2011 gaat stukken beter :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

deadlock schreef:
Chrome: geen privacy rondom je surfgedrag
Alsof je dat met andere browsers wel hebt. Kan je me daarnaast even uitleggen wat je met privacy rondom surfgedrag bedoelt?
Ik denk dat 'ie doelt op het feit dat Google alles zou weten. Ja, er wordt anoniem data gedeeld, als je dat aanzet, dat doet FF ook. Verder staat Google Zoekgeschiedenis standaard aan bij elke browser als je een Google account hebt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

webguy schreef:Ik denk dat 'ie doelt op het feit dat Google alles zou weten. Ja, er wordt anoniem data gedeeld,
Nou niet anoniem natuurlijk he :) Want de enige reden dat ze dat doen is om jou te kunnen voorzien van een precisie-bombardement aan reclame :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Nee, gebruiksdata wordt anoniem verstuurd: hoeveel tabs, wat doe je, hoeveel crashes, etc. Dat wil Microsoft ook heel graag van je weten...
Verder heb je inderdaad tracking cookies, die op alle browsers werken overigens, waar je voor kan kiezen om dat niet toe te staan, hier
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten